fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Čidlo teploty pro ukazatel na palubce - volný přívod
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=4895
Stránka 2 z 2

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 08:23 ]
Předmět příspěvku: 

takze termostat je toto ze?
Obrázek

a ten konektor co hledam je tadyhleto (jakoby sikmo k vozovce dopredu pred auto)
Obrázek

Pokud je to ten spravnej konektor tak to bohuzel vypada ze tam zadny dratek pretrzenej nejni a tedy problem bude asi v cidle ... tak kurna jak jste se k tomuhle zmetku dostali? Tam nejni nikde misto kde bych protahl ruku a dostal se k tomu!

Autor:  -petr- [ 15 srp 2006 08:40 ]
Předmět příspěvku: 

Ad 1) Zakroužkované je těleso termostatu, temostat je uvnitř.
Ad 2) Ano, to je čidlo pro palubovku, přístup špatný, ale jde to.

Než se ale rozhodneš podarovat Forda nekřesťanskou částkou za nové čidlo, vyzkoušel bych přednostně termostat, jehož špatná funkce bývá častější. Také údaje jako chování ukazatele, spotřeba paliva, topení...o mnohém napoví.

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

no tak spotrebu mam velkou jako vzdy - vzdycky to zralo hodne takze ted mi neprijde ze by to hltalo nejak enorme vic.
Topeni funguje bezvadne a uplne stejne jako vzdy fungovalo - kdyz jedu do prace tak zacina topit cca na stejnym miste jako topilo v zime a topi o 106 ...
chovani ukazatele je jednoduchy - neukazuje. Lepe receno obcas po delsi jizde se vyhoupne na okraj bileho pole ale vejs ne ... ovsem nekdy se stane ze to fungovat zacne a pak se ukazatel dostane do normalu nebo lehce pod normalni stav. Ovsem dnes rano se zase raficka nepohnula vubec. Dle vyctenych informaci v nekolika tematech co jsem studoval cele rano to muze byt prave to vadne cidlo pac jinak vse funguje jak ma - dokonce i ventilator na chlazeni motoru se spousti kdyz to necham stat na miste (kdyz bylo hic).
Napsal jsem ten prispevek prave do tohodle tematu (z tech nekolika co tu jsou) protoze se to chova tak jak popsal Vita z Brna a tak jsem doufal ze to bude ten urvanej kablik ale vypada to ze ne ...
Ten pristup je primo mizernej - Kdyby tam nevadila trubka od klimy tak by to mozna slo ale takhle vidim jedinou moznou cestu zkrz ty gumovy hadice - to bude asi neco z toho vytejkat kdyz to odpojim co? V tom tece chladici voda?

Autor:  -petr- [ 15 srp 2006 09:06 ]
Předmět příspěvku: 

Špatný termostat zvedá spotřebu cca tak o 0.5 až 1 litr na 100km. Jinak to opravdu vypadá na to čidlo jak píšeš. Pokud se Ti na chladiči spustil ventilátor a přitom na ukazateli byla malá teplota motoru, tak je to jasné.
Já tak právě nemám klimu, tak mám přístup o to lepší.
Odpojením těch hadic, jak píšeš rozpojíš chladící okruh a poteče to... Pokud se tam jinak nedá dostat, bude potřeba upustit chladící kapalinu šroubem na spodku hladiče. Nemusíš všechnu, podle úrovně hladiny v expanzní nádržce si pohlídej aby byla pod úrovní tělesa termostatu a můžeš montovat.. :)

Autor:  Nagant [ 15 srp 2006 09:10 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, chladicí kapalina, bylo by dobré ji vypustit do džberu (je jí 6-7 litrů), vyměnit čidlo a pak nalít kapalinu zpět (případně ji přefiltrovat či vyměnit za stejný typ).
Já mám to čidlo dolů, ne úplně svisle, taky nevím, jak by šlo ven.

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

tak jo - kdyz se k tomu cidlu nedostanu tak to vypustim jak rikate a zkusim sehnat nejaky kastrol na tu vodu ... zatim diky - ja se jeste ozvu podle toho jak to bude vypadat ... dneska se mi do toho nechce - asi az o vikendu ... jakpa je dulezity pro chod auta aby ten ukazatel fungoval? Nemelo by tomu nejak vadit ze s tim jezdim ackoliv to nefunguje ne? Tady asi jde jen o ten signal ridici ze se to vaří ne? Takze by to tomu nemelo vadit ze s tim zatim jezdim ne?

Autor:  -petr- [ 15 srp 2006 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tohle na chod motoru nemá vliv, RJ má své vlastní čidlo. Je to čistě pro "pilota", takže klidně s tím můžeš jezdit, pokud vše ostatní funguje a nehrozí, že to někde uvaříš.

Autor:  cendler [ 15 srp 2006 10:17 ]
Předmět příspěvku: 

já si myslím, že je to termostat, měl jsem něco podobného, topilo to normálně ale rafička se skoro ani nehla, ani když jsem to nechal stát na místě, vyměnil jsem termostat a vše ok, myslím že stal kolem 300Kč i s těsněním origo u forda

Autor:  -petr- [ 15 srp 2006 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

cendler píše:
já si myslím, že je to termostat, měl jsem něco podobného, topilo to normálně ale rafička se skoro ani nehla, ani když jsem to nechal stát na místě, vyměnil jsem termostat a vše ok, myslím že stal kolem 300Kč i s těsněním origo u forda

Pokud se mu spouští ventilátor na chladiči, aniž by ručička ukazovala teplotu, při které se normálně spouští (A až L), termostat to není.

Autor:  Hnata [ 15 srp 2006 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

presne tak - ventilator se pustil aniz by ukazovala teplota nejakou vysokou hodnotu

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/