fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

kolísaní motoru
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5122
Stránka 2 z 2

Autor:  Wizzy [ 13 bře 2006 19:52 ]
Předmět příspěvku: 

To musím vyzkoušet...až sleze ten bílej hnus ze silnic...

Autor:  otas.pe [ 13 bře 2006 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
pivik píše:
je to trapný, ale já pedál na podlaze nikdy neměl.... :oops:

To je divný, máš vůbec Escorta? :wink:
Já občas pedál na podlaze a říkám si "tak jeď , ty hajtro! :smt076"
Je teda fakt, že na plyn se musí jemně, pomaloučku, jak se to sešlápne na podlahu, dá si to na čas.


jj mám Escorta, ale nepotřebuju mu dávat plnej kotel. A to nejezdim nijak pomalu...
mám známýho ten má Vectru 2,5 V6 a má pořád plnej kotel. Taky ,u to chlastá jak sviňa...

Autor:  Lukas1 [ 13 bře 2006 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě k tomu odkazu na "přidání plynu z volnoběhu"
Mám vyzkoušeno, že motor při volnoběhu zjišťuje množství vzduchu podle váhy. Odporový snímač na klapce dává při takhle malém vychýlení klapky určitě nepřesné hodnoty. Ale anemometr - MAF je při malých průtocích vzduchu přesný, leč pomalý. Z toho usuzuji (mohu se mýlit), že pomalost MAFu při malých průtocích je důvod "díry" po při plném plynu na volnoběh.
Já mám na svém motoru změněné sání s vyšším vnitřním objemem. Pokud na volnoběh odpojím MAF, motor začne okamžitě kolísat a zdechne(volnoběžný ventil není na základě nepřesné hodnoty z polohy klapky schopen dostatečně rychle vyrovnávat změnu tlaku v tak velikém objemu)
Další věc je, že po odpojení MAFu u standartního funkčního motoru na volnoběh tato díra alespoň částečně mizí. (u mého v sérii zmizela téměř úplně - zůstala jen taková ta karburátorová)

Autor:  Návštěvník [ 13 bře 2006 22:07 ]
Předmět příspěvku: 

Maf je součastka v celku rychlá, když je nová! Nejčastěji jsou používany 2 druhy: "vyhřívaný film" vw a topný drát ford. Princip je stejnej, když stárne stává se pomalejším.

Pokud na volnoběh šlápnu na plyn až na podlahu a odezva je delší než bývá pravidlem měním automaticky maf. Úspěšnost víc než 90%.

Autor:  Nagant [ 13 bře 2006 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

Jo bez MAFu jsem pár dní jezdil (po resetu ŘJ samozřejmě), bylo to jiné, nebylo tam takové to škubnutí při přidání plynu, ale zas to bylo línější, takové mírně unylejší.
Tak jsem ten MAF zas zapojil. No prostě budu ladit a vyměňovat dál a dál a snad jednou budu spokojený :wink: (i když už teď se to docela dá).

Autor:  Lukas1 [ 13 bře 2006 23:22 ]
Předmět příspěvku: 

To Pája: Já jsem anemometr měřil (mám to v oboru) jak ve vodě tak ve vzduchu a i když ne přímo MAF tak mohu říct toto: Pro malý průtok vzduchu je opravdu pomalý. Sešlápnutí pedálu trvá dejme tomu 0,3s za tuhle dobu MAF z ustáleného stavu na volnoběh sice zaregistruje změnu, ale né v rozzsahu, ve kterém by bylo potřeba. Tzn nový MAF jak píšeš sejme změnu rychleji, ale nikoliv 100%
Nevím jestli by pro mě díra na volnoběh byla důvod k výměně MAFu, určo je to znát, ale při jízdě je průtok vzduchu nesrovnatelně vyšší než na volnoběh a dynamika motoru je naopak nižší, tak to MAF určitě stíhá, pokud není zadělanej nějakýma nečistotama, nebo vadnej úplně.
To Nagant: Bez MAFu se jezdit nedá, jak píšeš nejede a žere, já to myslel jen na vyzkoušení.

Autor:  Šíša [ 17 dub 2006 21:42 ]
Předmět příspěvku:  Do 4tis otáček jakoby se "seká", od 4tis letí...

Tak jsem hledal, a: něco je zde, něco jinde, tak napíšu sem...

V cábu mám motor 1.6CVH 105ps a je trošku "divnej" :oops:

Když jedu normálka pohoda, otáčky třeba okolo 2tis, rychlost odpovídající, tak je pohoda. Ovšem přišlápnu a motor začne sice ihned zrychlovat, ale jakoby po určitém přírustku otáček (cca +/- 400ot) cukne, pak zas vyleze o dalších 400ot, zase cukne a tak dále

Tak to jde až do cca 4200ot. Poté vystřelí a táhne bez problémů až do "kšá" :lol: -> těch 6200ot, víc mu nedávám.

Čím by to tak mohlo být? Podotýkám, že poloha pedálu se v průběhu nemění(tudíž čidlo polohy klapky můžem vyloučit, a pokaždé je jiná poloha klapky -> v závisloti na "startovních otáčkách"), kabely neprobíjí(testováno za běhu motoru "vlastním tělem" -> komu někdy kabely probíjeli a šáhl si na ně za běhu, ví jak to kope :-D ) svíčky jsou ok. MAP funkční(po odpojení netáhne), Lambda zánovní(chybu nehlásí). Spotřeba ok okolo 7litrů(jde o cábo, takže je to dobré). Na místě při prošlapování to nědělá, dělá to pouze za jízdy.

Tak co by to mohlo býti? (tenhle motor jsem měl tak rok ve fiestě a tam jsem o něm nevěděl, abs bez problémů)

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/