fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 črc 2024 11:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 19 dub 2006 22:50 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
V Escu když jedu sám a po prázdnu tak mi bohatě stačí do 3000. Pětka bere všechno i kolem 2000 a je krásně cítit krouťák. Ale když je auto plné lidí a přijde stoupání, tak se ručička nezřídka přehoupne přes 5 tisíc a musím to pořádně proplachovat a řadit. Mondeo mám v dieslu a neřadím skoro vůbec. Nevím jak majitelům Escortů TD, ale Mondeo táhne v celém rozsahu (na můj vkus) slušně. Už nechci benziňák ani vidět.

Jinak pro zajímavost... Traktor ráno nastartuju, volnoběh má 800 a pak celý den točím max do 1500 kdy je tam těch 190 koní. Jde to až do dvou, ale to už je zbytečně moc a jenom stoupne spotřeba. Takové motory by měly dávat do aut. To by jsme potom nemuseli řešit otáčky a s tím i životnost motorů. Ale asi by jsme museli mít v předu dvoumontážky. :-)

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2006 14:04 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Píšete, jaké otáčky při řazení. Spíše bych hodnotil , do jakých otáček se dostane motor po zařazení vyššího stupně. Nízké otáčky mají za následek většího namáhání rozvodů. Nikomu se nerozerval rozvoďák při vysokých otáčkách, ale při těch pod 2000ot/min. To znamená, jak jsem zatížen, řadím li do kopce, teplota motoru. vše má za následek zpomalení během řazení a opětovného zatížení motoru do tahu. Pod 2000ot nejdu, při normální jízdě po zařazení vyšího stupně se musím dostat min. na 2500ot, při ostřejší jízdě 3500-4000ot. Když je třeba, tak jedu 2000-3000ot jenom na 3-4kvalt, město a nějaké kolony.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2006 22:50 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2006 20:34
Příspěvky: 29
Bydliště: L. P.
výrobca odporúča pri 1,6l 16V 66/90
1 - 0-52
2 - 22-86
3 - 32-129
4 - 44-173 +-2km (cabrio 169)
5 - 55-177 +-3km
snažím sa to dodržiavať (aj keď sa to vždy nedá) a spotreba nie je až taká zlá (kombinovaná okolo 7l/100km),

_________________
Ford ESCORT 1,6 16V rv.96 ATLANTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2006 14:33 
Offline
Forďák

Registrován: 26 bře 2006 14:46
Příspěvky: 94
Bydliště: Domažlcie
Moje RSa má nejvyší výkon kolem 6-7k ot./min. ZA studena jedu kolem 3,5k aby se to tolik nenamáhalo, ale nedávám FULL Gas, ale jen pod půl plynu a plynule. Při standartní teplotě jezdím kolem 4-5k a když se chci vyblbnout tak ho držím až do mrtva (ale do omezovače jsem se nikdy nedostal) a ve městě když je rovinka tak jedu mezi 60-70km/h na 5ku a když jedu těch 50km/h tak na tu 4. a když mezi ulicema tak na 3....
Otáčky nesleduju, ale raději co motor potřebuje a co potřebuu já. O Spotřebě raději nemluvím, ale ta 5ka je docela krátka a po dálnici kolem 200km/h mi otáčkoměr ukazuje asi 6 500ot./min. Tak bych bral 6ku..

_________________
RS 2000 2.0i 16V; Modrá metal.; Angel Eyes; 2x H1 Xenon 4400k; po celolaku a drobných opravách.
Mondeo ST220 3.0 V6; stříbrná metal.;


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 08:36 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Stanislav Kapitáň: to není, co výrobce doporučuje, ale jsou to dlouhodobě přípustné hodnoty km/h na jednotlivé stupně (od 1500 ot/min do maxima) - asi dobré hlavně pro toho, kdo nemá otáčkoměr.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 10 kvě 2006 10:19 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 12 úno 2006 20:34
Příspěvky: 29
Bydliště: L. P.
tak nejak som to myslel :wink:

_________________
Ford ESCORT 1,6 16V rv.96 ATLANTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 00:58 
Ja radim vetsinou mezi 2.500 - 3.000 rpm, jinak dle potreby. Ve meste vetsinou jezdim 60km/h tachometrovych na 4. stupen. Toci to 2.000 rpm, coz je tak akorat i podle sluchu. Jinak 2. stupen do 40ti km/h, 3. stupen do 60tikm/h, 4. stupen do 90ti km/h. Ale vse to zalezi na mnoha faktorech ( jak jiz zminil Hnata ), parkrat uz jsem Zmetka drtil na 4. stupen do 140ti km/h :wink:
Jeste co se tyka spotreby: ve meste jezdim za 10 litru pri vetsine casu na 4. stupni a 60ti km/h tachometrovych. Pokud jedu 100 km/h na 5. stupen, jedu za 7 litru :D


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 09:31 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
To ti zere nejak moc, pri 60ce ve meste by to melo byt na 4ku tak kolem 8l a pri stovce na petku urcite pod sedm.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 09:40 
Offline
Forďák

Registrován: 11 srp 2006 18:02
Příspěvky: 144
Bydliště: Loket (Karlovy Vary)
Když budu chtít jezdit co nejůsporněji s escem 1993 1,8 16V jak by to mělo teda vypadat-při kolika otáčkách by se mělo řadit a při jaký rychlosti by se mělo jezdit díky moc

_________________
Ford escort 1993 1.8 16v xr3i,červená barva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 10:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Co nejuspornejsi jizda je obecne s co nejmensimi otackami, tedy nekde kolem 1500 (neni to ani kolem max. kroutaku, ani v max. vykonu, s tim to moc nesouvisi). Ale 1500 ot. je hodne velky extrem, kdy se da jezdit treba za 4-5l/100km, ale pojedes pomalu, coz je i nebezpecne a navic je otazka, co to dlohodobe bude delat s motorem - ti, kdo tak jezdi (ucastnici Economy Rallye), tvrdi, ze s motorem to nedela nic, ale mne se tomu nechce verit, kdyz slysim ty podivne zvuky :D
Podle me je rozumne jezdit ve meste nebo po okreskach nekde kolem 2000 otacek, na dalnici do 120km/h a hlavne co nejvice vyuzivat setrvacnosti vozidla - tim se ziska asi nejvic, tj. co nejmene brzdit, dojizdet na neutral, nebo se zarazenym rychl. stupnem, z kopce jezdit taky se zarazenym kvaltem, kdyz by to na kvalt brzdilo, tak na neutral.
Kdysi byla v prodeji knizka pravidelneho ucastnika Economy Rallye, nevim, jak se to jmenuje, ja to mam nekde doma, ale kdyz se tim clovek bude ridit, da se s 1,6kou jezdit v pohode pod 7l/100km. Tohle vsechno ma vyznam na delsi vzdalenosti, pokud se jezdi do prace do 10km (jak tu obcas nekdo pise), tak se spotrebou se az tak moc delat neda. resp. misto za 12l se da jezdit mozna za 9, ale urcite ne za 7.
Nepisu o takovych zakladnich vecech, ze ma byt auto obecne v poradku (spravny tlak v pneu, motor v poradku atd.) :D

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2006 23:07 
M. píše:
To ti zere nejak moc, pri 60ce ve meste by to melo byt na 4ku tak kolem 8l a pri stovce na petku urcite pod sedm.


Ale jo, na tu ctyrku to muze brat 8 litru. Jenze kdyz k tomu prictes neustale rozjizdeni, zastavovani, popojizdeni v zacpe atd., tak mi to tech 10 litru vezme.
Co se tyce te petky pri 100 km/h: presne zmerene to nemam, je mozne, ze je to i pod 7 litru.
Jinak kde hledat nejpravdepodobnejsi pricinu zvysene spotreby? Napada me hlavne lambda sonda, volnobezny ventil atd. Veci jako termostat, serizeni motoru atd. neber v uvahu - to mam v poradku :wink: Diky.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 08:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Není pravda, že čim menší otáčky, tím menší spotřeba. JIž jsem na toto téma několikrát psal. Je potřeba co nyní napíši si představit, a trochu nad tím zapřemýšlet.
Nyní teoreticky: Nebudem sledovat spotřebu na 100km ale za hodinu.Pro představivost budu zde dávat přibližné data.
Při konstantních 2500ot na 3kvalt /počítejme na stolici spotřebujeme 7l/hod
2500ot na 5kvalt 11l/ hod
při 5tce je těžší převod proto si motor více vezme, ale kola na válci ujedou větší vzdálenost. Když na tuto vzdálenos propočtu hodinovou spotřebu na kilometrovou , dostanu se na spotřebu pod 7l.Ale pozor , to znaméná, že při 50km/hod ve městě dosáhnu na 3kvalt lechtáním plynu při vyšších otáčkách menší spotřebu, než motor trápený na pětku , nehledě vždy připravený na potřebnou akceleraci. A toto jsou ta kouzla nízké spotřeby. To znamená optimální otáčy 2500- 3500 a řadit a řadit. Motor točený nad 4500otáček má menší sílu jak při 2500otáčkách , ale přitom žere jak tank.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 09:15 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
balu, to je nesmysl, co pises. podle Tebe kdyz pojedes 60km/h na trojku 2500ot/min, budes mit mensi spotrebu nez na petku 1500ot/min? Pujc si od nekoho auto s pp a zkus si to. Pripoustim, ze toto se muze stat do kopce, kde na petku budu s nohou na podlaze, i tak to ale podle me bude na petku zrat asi mene.
nizke otacky=nizka spotreba - zakladni pravidlo, drive tisickrat omlete v "ucebnicich" socialistickeho ridice, aby se sporilo... ale jak uz jsem psal, je treba to brat nejak rozumne, taky si nemyslim, ze 1500 otacek do kopce je pro motor dobre (uz jen kvuli mazani).
Zajimave jsou teorie o rozjizdeni do kopce, tam se zrejme vyplati motor trochu tocit,aby se co nejdrive dosahlo nejvyssiho (a nejuspornejsiho) rychlostniho stupne.
BTW videl jsi nekdy, jakym stylem se jezdi economy rallye? radi se kolem 1500-2000 ot/min, jinak nemaji sanci uspet.

"Motor točený nad 4500otáček má menší sílu jak při 2500otáčkách , ale přitom žere jak tank." - ti mas na mysli, ze ma pri 2500 ot. vetsi kroutak, to je pravda, jenze za dane rychlosti je lepsi podradit a jet na 4500 ot, pokud chces vyssi tah. prevodovka ti prenasi prece tah z motoru na kola, 2500 ot sice ma vyssi tah na motoru, ale prevodovka ti ho na kolech "pohrbi"

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 09:49 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Já řadím tak, abych se po přeřazení (pokud potřebuju dál akcelerovat) dostal nad cca 2300 ot., prakticky to vychází při 3000 - 3500, ale občas ho propláchnu, pak řadím i 1,2,5. Po městě šolíchám 3ku, mimo město do 80km/h 4-ku a na 5-ku nelezu pod 85km/h. Na minulou nádrž spotřeba 8,6l - 3/5 couračky, 2/5 "dálka". Hodně nerad jezdím v otáčkách kolem 2000, to se z motoru linou podivné zvuky, hlavně při akceleraci...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 10:41 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
M: Špatně čteš , co píši. Například točit čtyřku nad 4500, když tam budu dávat pětku, to dělá spotřebu.Chtěl bych vidět rozebraný motor z eco jízd po 50tisícich, to se z nich již nikdo nepochlubí , že je vše ve stavu jako by měl motor po200tisících.Točky motoru musí mít určitou setrvačnost pro hladký chod otáček, takže naše motory by při jízdě neměly jít pod2000ot a pod 1500to jde vrah motoru Ta pětka v krouťáku má větší zátah , který čtverka nad 4500 ztrácí ale papání zvětšuje.Při té 50km/hod / bylo to teoreticky l/hod , ne na km. To znamená lechtání na 3ku na vyšší točky, udělá ve městě menší spotřebu než tahání se načtyřku od semaforu k semaforu , s občasnou akcelerací /na čtverku/ které se nikdo nevyhne. A socialistické motory sem nemotej , měly menší kompresy, poloviční točky, a jiný krouťák. Najely 100tisíc a rozvodový řeťez byl vytáhaný tak, že se mohl použít na motory dva.To byl ten důsledek otáček kuc kuc.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 11:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
balu: nectu spatne, uz Tva prvni veta neni dobre: "Není pravda, že čim menší otáčky, tím menší spotřeba". Mensi otacky = mensi spotreba, to je proste pravda, Ty jsi nikdy nevidel graf spotreby v zavislosti na rychlosti nebo otackach?. Plati to pro vsechny bezne motory, at je to zetec, nebo stodvacitka.
Motor z eco rallye jsem nevidel, tvrdi, ze na ne take najedou 200tkm bez problemu. Vsak jsem psal, ze bych to neprehanel, v manualu ford minimalni rychlosti odpovidaji 1500 ot/min, takze jizde po rovine po meste na 1500 ot/min (coz je 60km/h na tacho na petku) bych se nebal a z hlediska spotreby je to to nejlepsi, co muzes udelat.
I kdyz motor nad 4500 ztraci tah, pojede auto lepe nez po prerazeni a spadnuti otacek nekam ke 3000.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 11:41 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. vzhledem k tomu, ze mam palubak, tak te musim hodne poopravit. Nizsi otacky neznamenaji nizsi spotrebu. Nekolikrat jsem si to zkusil a je zajimave, ze pri prerazeni na nizsi prevodovy stupen a zachovani stejne rychlosti je spotreba defacto stejna. Motor v otackach neznamena hned vyssi spotrebu. To platilo s karburatorem, ale se vstrikovanim a spalovani chude smesi to je daleko slozitejsi. Je lepsi spalovat chudou smes v otackach 2500 nez bohatsi v 1500, ale musi se to vztahnout zda se jede po rovine, z kopce, do kopce atd.
Kazdy den jezdim po meste a zkousel jsem ruzne rezimy a osvedcilo se mi jezdit kolem 2000 - 3500. Nizke otacky neprinesli ocekavanou nizkou spotrebu - coz lze vysvetlit neduhem klasickych 16V motoru, ktere jsou dole mrtve. Naopak vytaceni motoru pres 5000 uz se projevovalo vyrazne ny vyssi spotrebe.
Nicmene ja spotrebu neresim a jezdim podle nalady, tomu odpovida i spotreba, ale auto mam pro radost.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 11:58 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
To je zajimave... ja v escu palubak nemam, ale to co rikam, mam overene z oktavek (1.6, 1.8, 2.0, TDIcka)
beru, ze zalezi na jizde z/do kopce, po rovine. do kopce pripoustim, ze nizke otacky budou problematicke, ale po rovine by to melo byt jednoznacne usporne.
V eco rallye samozrejme jezdi se vstrikovanim, ale mas pravdu, ze na karburatoru ten vztah bude platit vice. Ale 3000 po meste je zbytecne moc a propali se vic, nez je potreba. Ja jezdim ve meste kolem 1500-2000, nekdy do 2500 (do kopce a pod.) a kdyz nestojim v kolonach, tak skoro nepoznam rozdil mezi mestem a mimo mesto. Ted jsem dotankoval po 200km jizdy ve meste 13,5 litru, bude tam jiste chyba v mereni, protoze prumerne pod 7 nejezdim... hlavne proto, ze po dalnici se moc setrit neda :D
nastesti 1,6 zetec je takova "svetla vyjimka" 16V motoru, ze ten tocak je polozeny dost nizko.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 12:05 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
docela dobry clanek je tady
http://www.autorevue.cz/default.aspx?article=3573

Mj je tam napsano:
Je myslím docela jasné, že největší spotřebu má motor při zátěži, a to tím větší, čím jsou vyšší otáčky motoru. Proto je vhodné při rozjezdu co nejdříve řadit vyšší stupně, ovšem tak, aby se otáčky motoru nedostaly pod únosnou mez, běžně pod 1 500 ot. Tam už motor nebývá efektivní (bavíme se o běžných čtyřválcích) a zbytečně ho trápíte. Je sice logické, že v nižších otáčkách nemá motor tolik síly a rozjezd bude pozvolnější, nicméně můžete tak ušetřit cenné kapky paliva.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2006 12:35 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. zajimave, ja se s 1.6 nikdy ve meste nedostal pod 8a to jsem se snazil, sec mi sily stacili. Ja tvrdim, ze pod 2000 se motor trapi a jezdit na 1500 je vrazda. Nemusi to byt pravda, ale ja to tak citim a proto se radeji pohybuju kolem 2500 az 3500 ve meste, ale to vydrzim chvilku, pak me to chytne a otackomer lita jak zbesilej. Rekord s 1.6 jsem mel mimo mesto za 12 :-)
Ted s 1.8 jsem tak o litrik vys nez s 1.6, ale rozhodne nelituju, protoze narust vykonu to mnohonasobne vyvazi a jestli mam spotrebu 7 nebo 9 mi je tak nejak jedno.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 263 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 95 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz