fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Po výměně lambdy přestal táhnout, hajzl!
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5564
Stránka 2 z 2

Autor:  George V. [ 21 dub 2006 08:12 ]
Předmět příspěvku: 

...jestli to není benzínem? :D

U mne je to to samé, mám dojem, že můj Z(m)etec je dost háklivý na kvalitu benzínu (opravdu momentální kvalitu, nikoli značku!).

Autor:  Wix [ 21 dub 2006 10:37 ]
Předmět příspěvku: 

Kvalita benzinu je znat i u toho mojeho srotu. Nejlepsi benzin co jsem kdy nabral, byl v Hradci, lepe tahl, mene zral, lepe topil a mozna i radio hralo lepe....

ale netusil jsem, ze to je tak moc nachylne, ty 16-ti kohouty. Ma predstava byla opacna - vice ventilu, vice koniku, vyssi ucinnost.

No, jeste jsem se mrknul na ty kody, co mi to vlatne vyblikalo a vypis pameti je ten :

Nizke napeti accu
snimac HEGO - chuda smes
Prilis pozdni odezva na prikaz testu kratkeho otevreni skrtici klapky
Snimac HEGO - bohata smes
Snimac HEGO - chuda smes
snimac rychlosti vozidla (ten jsem mel odpojeny, takze to sedi)

Ma nekdo jiny napad nez vymenit cely motor?

Autor:  George V. [ 21 dub 2006 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

...jo, celý auto... :D

Autor:  Lukas1 [ 21 dub 2006 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

No mě se nezdá, že by nefunkční lambda měla až tak zásadní vliv na funkci motoru. Prostě bych odpojoval postupně všechny čidla a sledoval změny k horšímu, pokud se tak u některýho nestane, bude v nich nejspíš problém. (ale můžou to být i změny k lepšímu).

Zetecy a CVH maj prakticky téměř stejnou elektriku(až na klapka vstřiky a MAF), co se týče nelinearity čidel, je snaha, aby byly lineární, u některých to prostě nejde (např teplota NTC), a tak se linearizují tabulkou v ECU, nebo se využije jen část, která přibližně lineární je.

Měl jsem CVH, ale pouze 1 bod, přínos zetecu oproti CVH bych viděl akorát ve vnitřní čistotě, to prostě CVH neumí, 187t km na zetec a uvnitř pořád jak novej (když neberu v potaz výfukový ventily a vodítka).

Autor:  Wix [ 27 dub 2006 22:47 ]
Předmět příspěvku: 

Takže aktuální závěr č. 1 :

Na diagnostice byla zjištěna naprostá nefunkce nové lambdy, po zahřátí jde průběh napětí za roh. Objednali jsme novou, origoš Bosh. Není lambda jako lambda a to, že má 4 dráty, ještě neznamená, že je vyhřívaná.

Závěr č. 2 :

Je naprosto nefunkční ventil odvětrávání klikové skříně, což způsobuje pronikání bordelu do vstřiků a únik benzínovýchpar do luftu - předchozí majitel koumák namísto výměny ventilu vyvrtal z jeho boku otvor, aby přetlak z klikovky šel bokem, když ventil byl plný oleje....

Závěr č. 3 :

Indikátor činnosti lambdy mám už hotov, zítra šupe do auta. Tišťák mám navržený, někde ho šoupnu na web s návodem. Bude mít na přepínač i funkci indikace natočení šktící klapky.

Autor:  jan79 [ 28 dub 2006 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
Takže aktuální závěr č. 1 :

Na diagnostice byla zjištěna naprostá nefunkce nové lambdy, po zahřátí jde průběh napětí za roh. Objednali jsme novou, origoš Bosh. Není lambda jako lambda a to, že má 4 dráty, ještě neznamená, že je vyhřívaná.

Závěr č. 3 :
Indikátor činnosti lambdy mám už hotov, zítra šupe do auta. Tišťák mám navržený, někde ho šoupnu na web s návodem. Bude mít na přepínač i funkci indikace natočení šktící klapky.


Ad 1 - praveze sa mi zda, ze ak su 4 vyvody, tak je vyhrievana. (2 droty na signal, 2 na ohrev)(napr. LS z Feldy a pod, kt. kopec ludi tu z fora uziva v zdravi) . Kazdopadne tym, ze si objednal orig. LS si urobil dobre, akurat je dost draha, ale co uz....

Ad 3 - ja indikator tiez mam, a tiez som spekuloval,ze urobim to same na skrt. klapku. Je tam vsak mensi detail, pre ktory som sa na to vykaslal.
A sice:
Na indikatore mas cely rozsah rozdeleny do 10 LED. Ak to das na LS, tak je to fajn, pretoze tam Ti staci akoby hrube zobrazenie, po 0,1 V.
Lenze skrt. klapka ma velky rozsah, od nejakych 0,8 - 5V, u vraj sa to zvycajne drbe u tej spodnej hodnoty.
Takze 1 LED bude na 0,5 V a to mi pride prave na to zle. Ja by som na to chcel prave zobrazovat tu spodnu hodnotu nejak presnejsie. Nestaci mi, ak tam bude ta spodna v kuse svietit a po jemnom pridani, pri 1V tam budu svietit dve. (nemusi byt totiz jedno, ci tam bude 0.6 alebo 0.9V)
Prave v tej dolenej hranici by som to ocenil tak jemnejsie...
Ale kazdopadne nicomu tym neuskodis, takze ak Ti to vyhovuje, tak pohoda :)
Ja som testoval skr. klapku tak,ze som mal na sedadle spolujazdca voltmeter. Pozoroval som to asi pol hodiny pocas jazdy, a vsetko vypadalo byt tak ako ma...ani diag nevyblikala problem so skrt. klapkou.

Autor:  Wix [ 28 dub 2006 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

K te sonde - spise jsem mel na mysli, ze souhlasny pocet vodicu jeste nemusi znamenat ekvivalenci s originalni sondou, navic licencni jsou take pekne sroty, ze...proste vysledek je ten, ze radeji hned priplatit a koupit origos (samozrejme NE v Dankaru) Bosh a nespekulovat, je to setreni na nespravnem miste, prece jen u Efiny je to zakladni soucastka.

Myslis logaritmicky prubeh..s vetsim rozlisenim v dolni casti stupnice....To me napada jen spojit vice IO linearniho prubehu do kaskady, nebo se vyprdnout na indikaci celeho prubehu a merit jen rozsah 0.1 - napr. 1 V. Tak jako tak se jedna jen o skrze orientacni hodnotu, protoze nepatrne poskozeni drahy, treba nejaka spice, je okem nepoznatelne, to by musel byt nejaky rychly digitani voltmetr se zaznamem krivky, a z te by se daly poznat nejake zuby nebo skoky.

Autor:  jan79 [ 28 dub 2006 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
Myslis logaritmicky prubeh..s vetsim rozlisenim v dolni casti stupnice....To me napada jen spojit vice IO linearniho prubehu do kaskady, nebo se vyprdnout na indikaci celeho prubehu a merit jen rozsah 0.1 - napr. 1 V. Tak jako tak se jedna jen o skrze orientacni hodnotu, protoze nepatrne poskozeni drahy, treba nejaka spice, je okem nepoznatelne, to by musel byt nejaky rychly digitani voltmetr se zaznamem krivky, a z te by se daly poznat nejake zuby nebo skoky.

No, uz aj log priebeh by pomohol.
Rozmyslal som nad nakupom nejakeho maleho voltmetra, ale zase to predsa len clovek nema kam dat a uz teda vobec nie natrvalo.
Osobne by som tam fakt asi uprednostnil analogovy budik, nez digital (myslim iba na ucely sledovania)
Doma mam nepouzivany stary dobre a presne DU10, kt. ma rozsah 6V => ako stvoreny na tento monitoring :D

Autor:  Wix [ 28 dub 2006 11:14 ]
Předmět příspěvku: 

Presne, ruckovy voltmetr je pro sledovani prubehu vzdycky lepsi, navic nektere digitaly jsou citlive na zvlneni (tezko s nima zmeris obdelnik)...Zase mechanicka odolnost neni dobra.

Pro ten ledkovy indikator se pouziva 3914 a logaritmickou stupnici ma 3915, zapojeni vyvodu je tusim stejne, staci se podivat na katalogovy list.

Autor:  Nagant [ 28 dub 2006 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Anebo pro to lineární UAA180, resp. jeho ekvivalent A277D z produkce NDR, s tím jsem si sestavill indikátor lambdy já, ale nakonec jsem ho nenamontoval (bylo to jen zapojení na nepájivém kontaktním poli a k dalším fázím realizace jsem se nedostal).

Wixi, co myslíš těmi licenčními lambda sondami - Beru, Walker...? Máš nějakou vlastní zkušenost či zprostředkované informace? Spíš jen mezi řečí, na téma lambda sond toho tu bylo napsánu už více než dost...

Autor:  Wix [ 28 dub 2006 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tyto IO už jsou utopie :-).

Asi takhle : žralo to, kouřilo, cukalo, tak jsme objednali univerzal sondu, ale udajne ekvivalentni s tou origos Ford, 4 draty, no problem. Tak jsme to prohodili, a od te doby auto ma maximalne 50 koni, skace, dela cipoviny. Borec na diagnostice (hrabe se v tom uz par desitek let, zkusenosti ma) zjistil, ze je to sonda sice dobra, ale ne to tohodle motoru. S licencnima je problem, dle jeho zkusenosti, maji jinak reseny otvory, jsou delany s mensimi vyrobnimi naklady a jsou tedy levnejsi a kvalita je take nizsi. Proto u fordu pouzivat bud origa, nebo se take udajne osvedcily lambdy do Favoritu. Takze asi tak. Taky je mozne, ze jsem narazil na zmetek, ale nechci uz laborovat a zkouset nejakou jinou na jiny motor, mozna by to slapalo, ale radeji se budu drzet jeho rady.

Autor:  jan79 [ 28 dub 2006 12:18 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Anebo pro to lineární UAA180, resp. jeho ekvivalent A277D z produkce NDR, s tím jsem si sestavill indikátor lambdy já, ale nakonec jsem ho nenamontoval (bylo to jen zapojení na nepájivém kontaktním poli a k dalším fázím realizace jsem se nedostal).

Jo, A277D znam, otec mal z 2x tento IO + 24 diod urobeny otackom do skody 120L.
Ja si myslim,ze nema vyznam mat indikator na toto nonstop zapojeny. Logaritmicky priebeh u toho druheho IO je sice fajn, ale aj tak...
Este ten blikajuci merac LS znesiem, ale aby som tam mal este aj toto, ako nejaky KNIGHT RIDER 8) v tom Chevrotetu, tak to uz asi nie ;-)
Na obcasnu kontolu, resp. ako kratkodobe riesenie jednoznacne analoh. mer. pristroj. (alebo aspon digital...)
Resp. zapojit ten akoze LS snimac cez delicku napr. 2.5:1 (ze pri 2.5V) budu svietit vsetky a mame vystarane.
Aspon budeme chodit max. na pol plynu :-D

Autor:  Wix [ 28 dub 2006 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

....a na poslední ledku zapojit piezo, aby to nesvádělo :-)

Autor:  Toko [ 28 dub 2006 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Wix píše:
Tyto IO už jsou utopie :-).


Jak u koho :-D Sice používaný, ale nějaký A277D ještě mám doma zapojený z dob, kdy jsme dělali metry na zesilovače.

Autor:  Wix [ 01 kvě 2006 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

Takže lambda vyměněna, problémy odstraněny. Motor má stabilní tichý chod, táhne jak má. Ješt porovnám spotřebu.

Indikátor lambdy také funguje, tedy fungoval a kdybych neotočil polaritu, tak funguje doteď, chybama se člověk učí. Trochu jsem upravil zde publikovanou konstrukci a mírně rozšířil vstupní obvody, nelíbilo se mi přímé navázání signálu sondy na IO zobrazovače.

Jo - a podle zapojení pinu RJ má být signál z lambdy na vývodu 44, kde není ani omylem a také pin 45 navzdory skutečnosti má být volný. Takže signál z lambdy na Orionu 1.6 91 je na pinu 33, jednotka EEC IV. Nejlépe si to ověřte voltmetrem, může být i digitání, na kterém pinu se při studeném motoru a volnoběhu pohybuje napětí kolem 200 mV a klesá do záporných hodnot (taky zajímavé), při zahřátém a akceleraci zhruba mezi 50-800mV.

(děkuji nejmenovanému členovi FordFans Lubovi za výraznou pomoc při těchto peripetiích)

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/