fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

funkce volnoběžného ventilu & problém s akcelerací
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7233
Stránka 2 z 3

Autor:  Nagant [ 13 zář 2006 09:43 ]
Předmět příspěvku: 

Reset ŘJ to chce v každém případě, dělal's dost podstatných věcí, třeba ty svíčky, rozpojování konektorů...

Autor:  VLCZECH [ 13 zář 2006 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

Momentálně řeším podobné problémy: z volnoběžných otáček při prudším sešl plynu se motor jakoby zakucká (někdy i sřelí do sání), zaškube a pak jede úplně normálně. Dělá to i z nízkejch otáček na dvojku (při popojíždění). Když na pedál budu šlapat pomalinku,plynule tak se to nestane!!
Dělal jsem v podstatě vše co tu zaznělo a nic! Pak mě napadlo zkontrolovat hadičku co jde do sání z toho ventilu odvětrávání skříně-je to pod tím plast. parožím a ejhle v pravoúhlém zlomu je ta hadice zmačknutá(určitě jsem o tom tady na foru už četl). Když jsem nastartoval motor hadička se úplně 'zplacatila'!!??
takže se teď utěšuju, že by to mohlo být příčinou??
Obědnal jsem u forda novou za 330 tak jsem zvědavej-dám pak vědět.
Nebo jestli myslíte že to stím nesouvisí poraďte!

Autor:  Wizzy [ 13 zář 2006 10:05 ]
Předmět příspěvku: 

Našel jsem toto:

Citace:
"Po odpojení baterie necháme motor běžet asi tři minuty ve volnoběžných otáčkách. Po dosažení provozní teploty (ukazatel teploty chladící kapaliny je uprostřed stupnice) přidáme trochu plyn a necháme motor další dvě minuty běžet v otáčkách zhruba 1200 ot/min. Díky tomuto postupu si modul znovu zapamatuje hodnoty volnoběhu a ostatní provozní hodnoty. Pak doporučujeme provést jízdu dlouhou asi 8km různou rychlostí, aby se uzavřel učební proces a nastavil normální chod motoru."


Tak to zkusím odpoledne aplikovat.

Autor:  -petr- [ 13 zář 2006 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy, jestli jsi neresetoval, tak pak je ŘJ plná chyb a nejen, že z diagnostiky by se nikdo nic nedozvěděl, ale ony chyby mohou být zdrojem i tvých problémů - neměl jsi čistě náhodou při rozpojování konektorů a práci na volnoběžném ventilu chvíli klíček v zapalování ve II poloze, nebo nestartoval jsi s nějakým rozpojeným konektorem? To by pak mohlo být příčinou podivného chodu motoru, hlavně koukni na konektor od lambdy. Pokud by tohle bylo pravdou, stačilo by jen resetovat a znovu zajet a OK.

Autor:  onysx [ 13 zář 2006 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy:Toho oleje na dně sání jsem si všiml taky když jsem čistil ten ventil.Vzal jsem klacík s hadrou a vytřel.

Mohl by se přes ventil odsávání klikovky ztrácet olej?Možná je to stupidní dotaz ale taky mně to napadlo.

Autor:  Nagant [ 13 zář 2006 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Myslím, že to, do čeho je zastrčen ventil odvětrávání klikovky, je odlučovač oleje. Tedy přes ten ventil by to nemělo jít.

Autor:  Wizzy [ 13 zář 2006 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem provedl reset a auto vesele zlobí dál, dokonce se mi stalo, že při zastavení začaly lítat otáčky 500-1500rpm (to se mi ještě nikdy nestalo) a jednou zase zůstaly viset na 2000. Na další křižovatce ale vše OK. Něco má evidentně blbý kontakt nebo občas funguje, občas ne, podezírám lambdu.
Proměřil jsem čidlo polohy škrtící klapky (TPS), hodnoty 570-3800 ohm, v pořádku. Změřil jsem pro sichr i čidla teploty vzduchu (ACT), mělo kolem 25 kohm, OK, obě čidla na teplotu vody, jak ACT tak pro budík, akorát nevím, které je které. To nahoře mělo kolem 8 kohm, což by bbylo Ok, motor nebyl úplně studený, to dolní mělo jen 300 ohm, to mi přijde málo, ale nevím, jestli je to OK, protože nevím, jestli mají ukazovat stejně a hlavně které je které. Kua, to jsem mohl vyzkoušet odpojením jednoho z nich a podívat se, jestli klesne teplota na budíku :idea:

Neměl byste někdo na prodej, nebo na zapůjčení indikátor činnosti lambda sondy, prosím?

Autor:  dj.DEKL [ 13 zář 2006 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

Na emisích ti proměří lambdu zda funguje... taky mám problémy s chodem motoru :( http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=6963

Autor:  Wizzy [ 13 zář 2006 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

Koukám, že jsme na tom zhruba stejně, já v tom motoru taky pročuchal, proměřil a vyzkoušel vše kromě MAFu a lambdy, jedním z toho to asi bude...

Autor:  George V. [ 14 zář 2006 06:56 ]
Předmět příspěvku: 

To nagant:

No asi nějakej olej tam tudy jde. Já mám tu hadičku v místech, kde vstupuje do sání docela mastnou. Možná už je děravá. Mám ji zmáčkunutou, stejně jako VLCZECH. Takže se chystám při nejbližší příležitosti na výměnu. Akorát přemýšlím, jestli je nutné kupovat originál od Forda. Možná by stačilo uříznout kus podobný hadičky stejného vnitřního průměru.

P.S. Měnil jste už někdo tu hadičku?

Autor:  Nagant [ 14 zář 2006 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Na mým motoru je trochu zaolejovaný jedině ten vnitřek ventilu odvětrávání klikové skříně. Hadice je zcela suchá.

Autor:  Wizzy [ 14 zář 2006 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem tu na foru vyčetl, že čidlo pro palubku je to zespodu na budce termostatu a to horní je pro EEc, takže jsou obě OK. Jinak včera jsem trochu roztáhl piny v konektoru lambdy a zatím (no najel jsem asi 10km se Ferda choval způsobně), uvidíme odpoledne. Houpání otáček by mohl dělat ten ventil odvětrání klikovky - je těžké se k němu dostat?
Možná to pořeší ještě jeden reset EEC.

Autor:  Nagant [ 14 zář 2006 14:42 ]
Předmět příspěvku: 

Není, jen to chce pořádně zabrat za tu hadici, možná ho zrovna přitom vyndáš a pak jen vytáhneš z té hadice.

Autor:  onysx [ 14 zář 2006 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

George V.:myslim že tu hadičku nahradit nejde bo je tvarovaná a ohyb do toho sání je moc prudkej a krátkej.Taky jsem nad tím přemýšlel a nakonec koupil origo za 310,-

Wizzy:ventil odv.klikovky je přístupnej v pohodě,ale chce to dělat za studena :wink: Jo a dík za detekování těch čidel který je který.Taky jsem si lámal budku které je na palubku :oops:

Nagant:já mám hadičku taky suchou,ale na dně sání olej byl.Ale ne litr jen taková mastná skvrna a zrcadlilo to když jsem do toho bliknul baterkou.

Autor:  Wizzy [ 14 zář 2006 19:07 ]
Předmět příspěvku: 

Jo, díky, už jsem na to přišel (i na to, že je potřeba to dělat za studena, opálil jsem si hřbet ruky o výfukové koleno :roll: ) Koukal jsem znovu pod klapku, moc tam toho není, ale na kousku místa to dělá rovnou hladinu. Provedl jsem znovu reset EEC (tentokrát delší a po zapojení baterky se mi zamknulo auto, naštěstí jsem na to byl připravený a měl jsem stažené okýnka). Auto blbne dál, jak s akcelerací, tak s volnoběhem. Jinak z funkce toho ventilku na odvětrání klikovky jsem trochu tumpachovej, on de facto v žádné poloze není zavřenej ani jedním směrem, to tak má být, nebo je něco špatně?

onysx: Proto se to sem snažím napsat všechno, sice to vypadá blbě, ale až přijde někdo po mě a bude hledat kolem svojeho problému, tak tu najde vše pohromadě a když napíšu že to a tamto mám OK, tak u toho píšu i hodnoty, aby to nemusel dlouze hledat někde jinde.

Autor:  Pa9 [ 14 zář 2006 19:23 ]
Předmět příspěvku:  .

Mam ten samy problem odesla mi lambda tak sem si ji nechal vymenit diagnostika ok ale od te doby si auto jde lině za plynem za studena jede jak cert ale jakmile se to dostane na "O" slus eko jizda ikdyz moc eko neni celkem papa ale mam ted 16" kola tak to davam aj za vinu jim no polaboruju s lambdama a uvidim ta co je tam ted je z nakeho rencka taky me oprava stala jen 1500 coz sem valil oci protoze sem cekal 3500 podle ceniku lambdy+prace

Autor:  Pa9 [ 14 zář 2006 19:27 ]
Předmět příspěvku:  .

co si clovek neudela sam druzi ojebou uz k nim auto nepovezu ja myslim ze ten problem s tou akceleraci bude v lambde spatne urcuje smes a neceho je malo nebo hodne

Autor:  Wizzy [ 15 zář 2006 16:45 ]
Předmět příspěvku: 

Taady daady daaa, tak tu máme výsledky. A kdo měl pravdu? -petr- :-) Vadná lambda. Byla jsem na diagnostice u jedněch takových schopných kluků, nejdříve napíchli Ferdu na mašinku (prý "...za stodeset tisíc, ale je to jen takovej krám pro orientaci..."), potom dali lambdu na osciloskop a nakonec vyzkoušeli jinou, co tam měli odloženou z nějakého BMW. Vyplázl jsem pětikilo (ale řekl bych, že za poctivě odvedenou diagnostiku), v Elitu objednal novou (skoro 4 litry!) a v pondělí půjde do auta, teď jezdím s odpojenou.
Jo a to mi ještě jako bonus dali nějakou grafickou kartu, co našli v nějakém dovezeném autě, sice je to jakýsi krám založený na FX5200, ale potěší :-)

Autor:  Wizzy [ 18 zář 2006 09:55 ]
Předmět příspěvku: 

Takže nová lambda, nový palivový filtr, dolitý olej a pár drobností okolo a auto jezdí jak raketa. (já vím, je to blbá jednašestka, ale oproti předchozímu stavu ;-) ) Motor je i tišší (za to může ten olej) a jde krásně za plynem.

Autor:  dj.DEKL [ 18 zář 2006 19:41 ]
Předmět příspěvku: 

Cos koupil za lambdu a jaká byla cena? Mě to čeká taky...

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/