fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

ze 115k na 130k
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=8085
Stránka 2 z 3

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 16:16 ]
Předmět příspěvku: 

A tak změna sorry nevšiml jsem si, že máš 96kW, podle výkonové křivky tam výkon opravdu teprve začíná razantněji klesat.

Autor:  m@rekR$ [ 23 lis 2006 16:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá. 8)


no musíš mít právě ty kW, aby ti to nepadalo:-))))))))))

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ú mě s mými 115koníky to nemá žádný význam to točit nad 5.500ot (výkon tam dost rychle padá a ručička se k 6tce šplahá jak k Everestu :-D )

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

I když zrovna dnes jsem jel něco přes 6000ot, nějak moc nahlas hudba a "čepičkář" předemnou ve škodovce :shock:

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 16:25 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy diesel se stejnym vykonem nema na benzin ani pri zrychleni od 110 - 150. Ono teda take do toho dost keca zprevodovani, to je pravda, ale beru v potaz zprevodovani escorta. Staci nechat 4ku, slapnout na podlahu a nafta ztraci, bohuzel nebo bohudik :-)
Nedavno jsem to zkousel na dalnici. Sam jsem tomu nechtel verit, ale s timhle motorem to ochotne zrychluje do 180.

Autor:  Lubak [ 23 lis 2006 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

myslím že se 150 koníky mi to zrychluje velice ochotně mezi 140 - 190 a dost podobné to je u 130 konové verce slabší to je ale zrychlení tam je slušné.

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Je fakt, že jsem neměl možnost srovnat dieselového escorta. Jel jsem jenom s Fabii TDičkem 105koní. A tam se mi to zdálo svižnější, ale jak říkáš má na to velký vliv zpřevodování!!

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 17:27 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy ja to nesrovnaval s TD Escorta,ale prave s koncernovymi. Majiteli opevovana Fabia RS ztraci. Ono se to zda svizne prave diky tomu ,,zatahu", ktery bohuzel trva kratkou chvili. Staci pak kouknout na namerene hodnoty a majitel je zklaman.

Autor:  Jimmy [ 23 lis 2006 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ty jsi měl možnost poměřit síly toho Tvého a Fabie RS?? A dopadlo to líp pro Eskorta??? Jestli je tohle pravda tak to je fakt super. A taky je pravda že hodně lidí Fabii RS vyzvedává až do nebes. A pokud jí napráská stejně výkoný motor z 93 tak to klobouk dolů a všechna čest Escortu :-D :-D :-D

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 20:01 ]
Předmět příspěvku: 

Měl jsem možnost porovnat sice na krátkém úseku ale měl a to v pružném zrychlení z obce. Já podřadil na 3ku se kterou jsem šel až na 140 Km/h. To s Fabii musí řadit dvakrát. Ale je to s tím mým motorem jen tak tak, věřím že se šikovnějším řidičem by mi to třeba nandal - nebo si řidič řikal, že toho magora ve starým orezlým escortu radši nechá aby mu nekazil radost :D . Asi by to chtělo větší možnost porovnat.
Pro mě hraje hmotnost, ot je potreba dodat.
Fabia RS je jen male auto se silnejsim naftovym motorem a toho odpovidajicimi minusy.

Autor:  George V. [ 24 lis 2006 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

to mrazik, m@rekR$:

Tak za tímhle si, pánové, stojím. Tu závislost jsem si nevymyslel, ale dočetl v jedné velmi dobré učebnici. Točák není žádná konstanta, ale matematická funkce závislá především na otáčkách. Naftové motory nemůžou kralovat supersportům, protože průběh kroutícího momentu začíná relativně brzo padat, řádově někde kolem 4000 ot, takže výkon otáčkama dohnat nelze, kdežto průběh kroutícího momentu u benzínového motoru může být v tomto pásmu ještě poměrně vyrovnaný.


Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá.


...tak jest, výkon padá, protože padá kroutící moment.

Autor:  Standa [ 24 lis 2006 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Točák DĚLÁ výkon, nikoli naopak. Výkon = točák x otáčky. Když není točák, není výkon; když nejsou otáčky, také není výkon.


Přesně tak, přesněji točák spolu s vysokými otáčkami dělá výkon, nevím o čem tu diskutujete, to jsou základy fyziky snad všem známe se základní školy. Největší výkon dosáhnete tehdy, když bude mít motor co nejvyšší Mk ale také v co nejvyšším rozsahu otáček, nejlépe do 20t.
Proč nejezdí motory TD v supersportech, protože plní jen jednu podmínku velký MK, ale neudrží ho do vysokých otáček.

Autor:  George V. [ 24 lis 2006 08:07 ]
Předmět příspěvku: 

Vzorec pro výpočet výkonu zjištěný na motorové brzdě:


P = Mt . n/ 9 549,3


Kde: P = výkon v kW, Mt = točivý momet v Nm, n = otáčky motoru za min.

Převzato z článku Jiřího Čecha o motorech na Mondeo TechWebu.

http://mtw.fordclubs.org/article.php?article=1&rubrik=4

Autor:  mrazik [ 24 lis 2006 09:20 ]
Předmět příspěvku: 

No u mě padá výkon až od 6200 :-) takže točit až tak do 6500 a pak řadit.
Mimochodem na brzdě s 1.6 16V se ukázalo, že největší výkon se držel až do 6000, což dle papírů by mělo být níže.

Autor:  Lubak [ 24 lis 2006 10:03 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy:
Já měl poměrně možnost srovnat chování Esca ač třeba mého starečka s Fobii RS, se kterou jsem jezdil a pak jsem zkusil i takové škádlení asi 30 km kdy jsem jel ve svém Escu a když Esco točís tak prostě Fobie je diesel a ztrácí v místech kde ty máš možnost rychlost točí, on řadí tudíž ztrácí.

Autor:  Wizzy [ 25 lis 2006 21:50 ]
Předmět příspěvku: 

Stando, věřím tomu, co říkáš, ale vysvětli mě prosím potom průběh výkonu a točivého momentu u jednašestky, kdy má točivý moment maximum kolem 3000rpm a potom klesá (mrcha) a výkon pořád roste cca do těch 6000rpm :?

Obrázek

Autor:  vendiik [ 26 lis 2006 00:19 ]
Předmět příspěvku: 

P = M.n je proste prirodni zakon, smir se s tim.
Prohledni si sloupec C v tehle tabulce a porovnej se to stim obrazkem 1.6 (jo dal jsem si tu praci :-) ). Snad pak te snad trkne ze vykon stoupa furt, protoze stoupaji otacky zatimco kroutak je prakticky konstantni, teprve az dojde k velkemu propadu kroutaku, tak zacne klesat i vykon.

http://www.mujweb.cz/www/vendiik/brzda.xls

Autor:  Wizzy [ 26 lis 2006 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

OK, už tomu rozumím, díky :-)

Autor:  m@rekR$ [ 27 lis 2006 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
to mrazik, m@rekR$:

Tak za tímhle si, pánové, stojím. Tu závislost jsem si nevymyslel, ale dočetl v jedné velmi dobré učebnici. Točák není žádná konstanta, ale matematická funkce závislá především na otáčkách. Naftové motory nemůžou kralovat supersportům, protože průběh kroutícího momentu začíná relativně brzo padat, řádově někde kolem 4000 ot, takže výkon otáčkama dohnat nelze, kdežto průběh kroutícího momentu u benzínového motoru může být v tomto pásmu ještě poměrně vyrovnaný.


Jimmy píše:
A řadit při 6000ot se mi zdá zbytečně moc a podle mě tam už výkon padá.


...tak jest, výkon padá, protože padá kroutící moment.


Ano, ted jsi to vysvetlil spravne, - v tom mas pravdu, ale prohlasit, ze tocak dela vykon je ................ . Vykon je zavisly na velicinach, ktery si pozdeji vysvetlil(tocivy moment, otacky) a hezky vysvetlil rozdily ropa x benzin.

Autor:  Lukas1 [ 27 lis 2006 20:27 ]
Předmět příspěvku: 

Hele mrazík, koukám, žes posílil :)) první pětidvéřová XR3i nebo spíš XR5i :)
tady vedete dohady podle mě nemá cenu měnit 115k 1,8 za 130k 1,8 majitel to pozná až když to bude hnát nadoraz, XR3i 130k jede hlavně kvůli lehčí převodovce která má stejně krátké převody jako RS2000
Ta změna za ty prachy nestojí, lepší bude nechat si u piperu přebrousit vačice na FastRoad (cca 260° oproti 245° u 130k a i zdvih mají oproti těm ze 130 vyšší), vyjde to tak na 10k a rozdíl bude opravdu cítit.............. Tohle je nejlepší osvědčená metoda která se dělá od nepaměti. Kdyby mě nelimitoval omezovač otáček ( +možná litinovej setrvačník) tak už je mám taky :)

Stránka 2 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/