fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

při kolika řadíte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5536
Stránka 11 z 14

Autor:  George V. [ 30 dub 2007 10:55 ]
Předmět příspěvku: 

Dynamika bude možná o chlup horší, protože 1,6 má dlouhý kvalty (možná o chlup delší, než by se mi líbilo) a je to 16v, čili žádnej extra zátah z nízkých otáček a navíc v létě požere něco výkonu klima. Jestli Ti můžu něco poradit, tak zkus 1,8. Spotřeba stejná, výkon vyšší. Ale asi o moc mladší než 1997 jen tak neseženeš; dělaly se totiž jen do února 1999.

Autor:  M. [ 01 kvě 2007 14:36 ]
Předmět příspěvku: 

No to je nesmysl. Dynamika bude mnohem lepší, ty kvalty jsou cca o 10% těžší, ale točák je vyšší o cca 20%? Podívej se na tabulky zrychlení (škoda, že nejsou nikde moc uvedeny tabulky pružnosti), 2-3s z 0 na 100 je sakra na silnici znát

Autor:  George V. [ 01 kvě 2007 14:54 ]
Předmět příspěvku: 

To M:

Ono to taky závisí na tom, jak jseš ochotnej vytáčet. Pokud se budeš pohybovat v pásmu 2-3 tis. otáček tak ta 1,4 může mít navrch...

Autor:  LeMans [ 01 kvě 2007 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

George:
neříkej tu něco, co si jen myslíš. 1.6 má sice těžší převody, ale dynamiku má ve všech otáčkách lepší, než 1,4. Já to můžu objektivně posoudit, protože mám obě auta a v obou jsem už něco najezdil. V 1,6 stačí trochu polechtat plyn a jede Tím jede myslím, že jakž takž zrychluje. U 1,4 na to musíš šlápnout víc i přes lehčí převody. Spotřeba je u 1,6 skutečně nižší právě kvůli převodům a možnosti mín šlapat na plyn. Ono nejlepší je sednout do obou aut, najet v ních dost kilometrů a pak se dá objektivně hodnotit. Rozdíl v dynamice je rozhodně velmi znatelný. :wink:

Autor:  M. [ 01 kvě 2007 19:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, uz jen z tech papirovejch hodnot je to docela jasny. Osobne nemam pocit, ze by v nizkych otackach 1,6ka byla nejaka lina lemra, od cca 2200ot. uz to tahne slusne.
Pripomina mi to hadky pred 15 lety mezi stodvacitkarema a stotricitkarema, stotricitky mely taky tezsi prevody, takze stodvacitkari si mysleli, jak jim 120ky super jezdi... samozrejme je to taky nesmysl.

Autor:  George V. [ 02 kvě 2007 07:11 ]
Předmět příspěvku: 

To LeMans:

Třeba je to tím, že mám kombíka... Dávám sem jen poznatky z mé praxe. Pravda, v 1,4 jsem neseděl, ale jelikož se snažím jezdit podle předpisů tak vím, že rozjezd na 4 z 50km/h za cedulí je v 1,6 docela utrpení a když to někdy udělám, tak docela brnkám na nervy maníkům ve feldách, co se tlačí za mnou... A jelikož můj tchán vlastní dvě feldy, jednu 40kW, druhou 50kW, tak vím, že rozjezd z 50 na 4 není žádný problém. A 1,4 Esco je s 1,3 feldou docela srovnatelné auto.

Autor:  LeMans [ 02 kvě 2007 07:19 ]
Předmět příspěvku: 

George: ony ty feldy můžou jet taky na 3ku. rozdíl mezi 1,6 a 1,4 je fakt výrazný.

Autor:  George V. [ 02 kvě 2007 07:26 ]
Předmět příspěvku: 

Já se nehádám, je to možný. O tom rozdílu 1,6 a 1,4 nepochybuju. Já si svoji 1,6 docela užívám, ale chce to podřadit a vytáčet, pak je to docela žihadlo. Když mám u cedule 50 a na 3 na to dupnu, tak mají i o dost výkonnější auta co dělat, ale na 4 je to fakt líný... Je to možná tím, že mám auto z r. 1999, takže je ŘJ nastavená spíš na ekologii...

Autor:  LeMans [ 02 kvě 2007 14:22 ]
Předmět příspěvku: 

george: já to taky jako hádání neberu, jen jsem to uvedl na pravou míru jakožto bývalý uživatel 1,4ky. Neříkám, že 1,4ka je totální šrot, nebož že nejede vůbec.. jede, ale 1,6 je prostě 1,6 - kdo zažil oboje určitě pokyvuje.. stejně jako 1,8 je ještě lepší, ale to bysme mohli dojít taky třeba až ke Cosworthu, nebo shelby apod.. :)

Autor:  M. [ 02 kvě 2007 19:29 ]
Předmět příspěvku: 

George V: no jo, jenze v 50 ma escort na 4ku cca 1600 ot., to ta felda bude mit vic. Jinak felda 40kW, to je fakt srot, zlata 125ka, ta na tu petku jeste jakz takz jela... sice jeste o 3kW mene, ale taky lehci o par metraku.

Autor:  Janezz [ 02 kvě 2007 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

lidi proste seslapujte plyn maximalne do 1/5 cca a nebudete po meste nidko jezdit nad 9 litru myslim tim 1.6 zeteky :)

Autor:  M. [ 02 kvě 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

no tak to pozor, dneska jsem byl pro benal, napraskal jsem nadrz, co to slo a je to za 7,5l/100km. a to ted bylo cca 75% po meste. za 9 jsem jezdil se spatnym termostatem

Autor:  mrazik [ 02 kvě 2007 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Janezz ja si dam asi kus spalku pod pedal, mam problem, ze hodne casgto proslapuju podlahu.
Aktualne po meste 9.6

Autor:  M. [ 02 kvě 2007 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

podlaha je nepritel spotreby :) kolikrat staci malinko povolit plyn, jede to stejne, ale spotreba o 1,5 lepsi

Autor:  George V. [ 03 kvě 2007 06:22 ]
Předmět příspěvku: 

To M.

...1600 tam na 4 nebude, to možná na 5. Je tam kolem 2000, ale stejně mi to moc nejede. 50kW Felda je zpřevodovaná +- stejně, ale na ty 2000 už táhne obstojně. Pravda, je lehčí...

Autor:  Mike.M [ 03 kvě 2007 12:43 ]
Předmět příspěvku: 

George zapominas ze 16ventily maji rady vyzsi tocky, to je asi ten rozdil.

Autor:  George V. [ 03 kvě 2007 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ale to já přeci vím a jezdím podle toho, ale tady jsme řešili dynamiku Escortu 1,4 a 1,6 v otáčkách mezi 2 - 3tis. otáček, tj. v ekonomickém pásmu... Přečti si, prosím, tu diskusi od začátku, ať víš, o čem je řeč..

Autor:  Mike.M [ 03 kvě 2007 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

George ctu tu diskuzi. Ja jen chtel upozornit na to ze nemuzes srovnavat 1.6 16V na escu pro 2tis ot neboli 50km/h na 4RS a 50kZ motor 1.3 na Felicii. Ono ja ujel s Favoritem 43kW memu dosavadnimu escu, ale to kamos jel poprve a nejak to netocil, ale na rozjezd bylo Fa lepsi. a od spoda lepe tahlo. mysleno od 1000ot - 2000tis. Pak uz nemel sanci.

Autor:  ULO [ 03 kvě 2007 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz motor Zetec moc nevytacim (cili radim radove mezi 2000-2500 ot. - vytacim ho pres 3000 ot. jen obcas, kdyz potrebuju predjet nebo v jinych podobnych situacich) doufam, ze mu to nevadi. Nebo mel bych v ramci jeho zivotnosti nebo lepsiho chodu ho nechat obcas poradne protahnout?
Neco jsem zaslechl o tom, ze kdyz ho moc netocim, tak to bude liny ci co, pac RJ si zapamatovava muj styl jizdy...

Jezdim tak ze dvou duvodu - prvni je, ze nemam zatim menene rozvody (to napravim zitra) a druhy duvod je ekonomicky (holt po Praze jezdit brzda-plyn je podle me dost o nicem).
Po vymene rozvodu se to nebudu bat vic vytacet (i kdyz rev motoru mi rve usi :-))

Autor:  Wizzy [ 03 kvě 2007 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

Cokoli do 2000rpm je pro Zetec zvýšený volnoběh, pracovní otáčky začínají tak od 2500 a žít ten motor začíná tak kolem 4500. Já mu občas provětrám ventily i kolem 6000rpm. ECU si pamatuje hodnoty, to ano, ale ne podle stylu jízdy, ale podle informací z čidel, takže se nepřizpůsobuje řidiči, ale motoru a jeho stárnutí dokáže v určitém rozmezí korigovat.
Ad prasknutí rozv. řemenu - mě se to ještě nestalo (ťuk ťuk ťuk), ale od znalých jsem slyšel, že paradoxně praská v nízkých otáčkách, kdy je prý nejnapnutější, typicky při rozjezdu na křižovatce.
Co se týče spotřeby - ať tak nebo tak, po Praze budeš stejně jezdit za deset :wink:

Stránka 11 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/