Mám po nějaké době zas těžký problém se škubáním za jízdy, přesněji s vynecháváním motoru. Problém nastal po tom, co jsem natankoval do 3/4 nádrže benzínu kolem 13 litrů E85. Do vyjetí této směsi bylo vše celkem v pořádku (až na občasné škubnutí při jízdě po městě, ale to už beru jako takový "Escort standard").
Teď i častém doplňování benzínu to škupe při jízdě po městě, motor několik vteřin vynechá a vzápětí vyrazí. Při meziměstské jízdě na čtyřku či pětku problém nebývá, auto táhne jak ďas.
Volnoběh je celkem stabilní.
Zkusil jsem: Po každém tankování odpojit baterku, dobu nechat, zapojit, zaučit ŘJ.
Odpojit MAF. Auto po nastartování chcípne buď hned, nebo při pokusu o rozjezd, neujedu ani metr.
Odpojit lambda sondu - auto škubalo i při meziměstské jízdě stylem několik vteřin jede, několik vteřin nejede.
Další poznatek - při zaučování ŘJ se při držení otáček na 2000 chvílemi otáčky cyklicky klesají na 1500 (a vrací se na 2000) ve zhruba vteřinovém intervalu. Zkusil jsem odpojit kabel ventilu bedničky s aktivním uhlím, na kmitání otáček nepomohlo.
Dal jsem jiné svíčky Motorcraft. Nepomohlo.
Co to může být? Zajímá mne hlavně to cyklování.
Problém je, že teď nemám nějak čas se tomu věnovat, protože se stěhuju (na což mi mělo taky auto ještě posloužit, ale jak to vypadá neposlouží).
_________________ Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA
|