fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spotreba
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=9121
Stránka 19 z 29

Autor:  M. [ 25 črc 2007 16:03 ]
Předmět příspěvku: 

georg V: Mas na mysli, ze je blbe, ze 1,3 50kW ma kratsi kvalty nez 1,3 40kW? Ale ono to tak skutecne je, 40kW ma tocak polozeny niz, tak asi proto. 40kW jsem jednou ridil, nekecam, nejelo to lip nez tehdy moje 125ka, nemluvim o komfortu, ale o sile motoru. tam kde to jelo jen kilo, tam to moje skodule zvladla taky

Jinak mas pravdu, prevody jsou hodne podobne, rozdily jsou do 3%. Napr. 3000 na 5ku u feldy vidim 109km/h, esco 1,6 ma 112 km/h... a jeste zalezi taky na pneu

ja ani s tim escem ve meste moc netocim a nestezuju si, ze by to bylo liny... ale nekde jsem tu psal, ze jsem sedel uz i v jinym zetecu 1,6 a ten se choval jinak, v nizkejch otackach to jelo mizerne, asi byl jinak zajetej, nevim

Autor:  Honzík [ 26 črc 2007 00:45 ]
Předmět příspěvku: 

Srovnání felicie-escort, jsou to odlišné motory už jak zde zaznělo 8V proti 16V. 16V má mnohem větší chuť ve vyšších otáčkách. Zetec má taky jinej poměr zdvihu válců než filcka to taky souvisí s tím proč se mu nechce v nízkejch otáčkách prostě pan Ford né zrovna ideálně spočítal poměr zdvihu k vrtání.

Autor:  George V. [ 26 črc 2007 06:10 ]
Předmět příspěvku: 

to M:

...můj tchán má dvě Felicie, jednu 40kW a druhou 50kW, tak mám možnost srovnání a vychází to spíš tak, jak jsem psal. 50kW má posazený kvalty stejně jak 1,6, 40kW má lehčí převod. To, že má 40kW posazený níž točák, není zas tak podstatné, protože ho má menší. Tuším 106Nm ku 112Nm u 50kW, a ani ta ho nemá nějak vysoko, tuším někde u 3500ot.

to Honzík:

...to spíš pan Ford špatně spočítal převody. Chtělo by to kratší převody a maximum točáku položit vejš, asi jako u Mondea 1,6.

Autor:  Standa [ 26 črc 2007 06:16 ]
Předmět příspěvku: 

Honzík píše:
prostě pan Ford né zrovna ideálně spočítal poměr zdvihu k vrtání.


No spočítal to dobře ale pro motor 1,8 a 2l. Zdvih je shodný pro všechny objemy, jen se mění vrtání. Ta 1,6 asi byla původně mimo plán a proto ten poměr vychází dost nepříznivě.

Autor:  George V. [ 26 črc 2007 06:25 ]
Předmět příspěvku: 

...tak jest. Škoda že místo toho raději nepokračovali s vývojem 1,6 CVH.

Autor:  mrazik [ 26 črc 2007 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

George V. ja myslim, ze cesta 16V motoru nebyla spatna.

Autor:  Honzík [ 26 črc 2007 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

No právě že je to stejný a to by nemělo přece jen je ta 1.6 slabší určitě by ten poměr měl být trochu jiný.

8V by moc dlouhou budoucnost neměl v 16V a 24V jsou daleko větší možnosti co se týče výkonu a spotřeby

Autor:  George V. [ 26 črc 2007 13:27 ]
Předmět příspěvku: 

to Mrazik:

To určitě ne, ale měl to být spíše Zetec-S, nebo Duratec, jak ho dnes známe z Focuse. Pro každý objem existuje nějaký optimální poměr vrtání x zdvih. Pokud vyvíjíš řadu motorů, kde máš (zřejmě z ekonomických důvodů) pro všechny objemy stejnej zdvih, tak z tý řady bude optimálně navržen tak jeden a ostaní budou kompromis; a 1,6 Zetec bohužel kompromis je a docela žravej...

Já totiž, oproti 1,6 CVH, nevidím (možná krom emisí) žádný přínos; ani vyšší výkon, ani vyšší krouťák, ani nižší spotřeba; maximální otáčky má dokonce CVH vyšší...

to Honzík:

Myslíš, že ne? VW dělá 8V 1,6 s výkonem 75kW, který splní i Euro IV a jak se zdá, jen tak s ním nemíní skončit. Jinak 16v má budoucnost, ale ne s výkonem 66kW. Peugeot i Renault takovýto motor dělá o výkonu 80kW, japonci a korejci ještě víc...

Autor:  Honzík [ 26 črc 2007 13:41 ]
Předmět příspěvku: 

jasně o to mi přece jde 16V má možnost unést daleko větší výkon při stejném obsahu. O tom VW vím. Jenže všechno má své hranice. Tam kde 8V končí tak 16V má ještě možnost růstu. Přesně jak ty říkáš japonci vyvíjejí 16V motor s výkonem 140KW a to 8V už asi nezvládne

Autor:  George V. [ 26 črc 2007 13:51 ]
Předmět příspěvku: 

Zetec se začal montovat v roce 1992 s výkonem jen 66kW, na kterém zůstal až do konce výroby (krom Mondea - L1L 70kW); v té době byl k dispozici dobrý motor 1,6 CVH s výkonem 77kW. Pokud bylo potřeba snížit emise, nepochybuju o tom, že by to šlo i s CVH, třeba i za cenu mírného snížení výkonu. Ale furt by byl lepší, než ten "zpackanej" Zetec. Jo, takovej Duratec, to už je jiný kafe...

Autor:  Honzík [ 26 črc 2007 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

prece jen duratec je motor z konce devadesátých let a zetec je ze začátku elektronika duratecu je o dost přesnější než u zetecu. Proto nižšší spotřeba a vyšší výkon

Autor:  futura [ 26 črc 2007 14:26 ]
Předmět příspěvku: 

Co jsem cetl, tak ta 1,6 16V byl odvozenej pro sporive zakazniky, kterejch je i ve skopcacku mraky z 1,8, ktera byla driv. A z pochopitelnych duvodu rentability vyroby to dopadlo jak to dopadlo.

Autor:  George V. [ 26 črc 2007 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

To Honzík:

Především Duratec má optimálně vyvážen poměr vrtání x zdvih. Srovnej si schválně všechny motory rodiny Duratec; zjistíš, že se neshodují ve zdvihu, protože každý byl navržen individuálně. S tou elektronikou to nebude zas tak horký, tam se toho moc už vymyslet nedá; vývoj zážehových motorů ustrnul někdy v polovině devadesátých let s vícebodovým vstřikováním, od té doby se nic světoborného nestalo, výrobci investovali spíše do dieselů. Dneska už je to trochu o něčem jiném kvůli emisím CO2, takže se máme na co těšit. Já osobně bych se vrhnul cestou přeplňování nízkoobjemových motorů.

To Futura:

Vždyť si toho taky byli u Fordů vědomi; pročpak asi šoupli do Focusu 1,6 Duratec? Přitom jako 1,8 a 2,0 zůstaly původní Zetecy z Mondea Mk.II (bez hydroštelů).

Autor:  mrazik [ 27 črc 2007 17:22 ]
Předmět příspěvku: 

George preplnovani se uz deje a zacina docela ve velkem. Uz i Ford s tim brzo prijde, prvni vlastovka uz je na svete - cetl jsem na autorevue.

Autor:  Honzík [ 27 črc 2007 18:23 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="George V."]To Honzík:

Především Duratec má optimálně vyvážen poměr vrtání x zdvih. ¨

Jasně to je ono každej motor vyvinuli zvášť a né jako u eska jeden a zbytek kompromis. :(

Autor:  Pincek [ 28 črc 2007 11:08 ]
Předmět příspěvku: 

Tak zpět ktématu. Natankoval jsem 40 litrů a ujel jsem s nimy zhruba 500 km. a to skoro pořád ve 4 až 5 lidech. Město tak ze 30%, jinak okresky, většinou tak 15 km trasy, normálnímstylem jízdy. Co na to říkáte, možná mám vadnou váhu vzduchu, nebo jedno z čidel, ale na spotřebě se to asi moc neprojevilo. Ale zdá se mi to trochu moc...

Autor:  Psyg [ 28 črc 2007 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

já myslím, že spotřeba tak akorát v pěti lidech :-)

Autor:  M. [ 28 črc 2007 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

jestli to byly jen 15km trasy, tak 8l/100km je v pohode. prvni 3km jedes min. za 14l/100km a na tak kratke trase se ten prumer uz blbe tlaci dolu

Autor:  kenny [ 28 črc 2007 20:57 ]
Předmět příspěvku: 

Já mam spotřebu 8,5l na dálku po okreskách, 10l po dálnici, no a na krátkých trasachá 30%město zbytek okresky 9,5l, převážně jen ve dvou lidech, ale mam KO vahu vzduchu. Tak mužeš bejt ježtě rád za tu tvoji spotřebu.

Autor:  Pincek [ 28 črc 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

tak to je teda ještě asi fakt dobrý. Jakmile budou peníze, udělám diagnostiku a třeba se povede pevyměňováním pár součástek tu spotřebu ještě srazit. Jinak díky za postřehy, jak jsem tady četl, že má někdy i 6.5, už jsem si myslel, že je něco špatně....

Stránka 19 z 29 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/