fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Rada k spotřebě a otáčkám pro Escorta Combi 1.6 16V
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13326
Stránka 3 z 4

Autor:  dj.DEKL [ 04 lis 2007 22:09 ]
Předmět příspěvku: 

Při stejné rychlosti ne otáčkách... takže 60km/h na trojku vyjde nastejno jako na čtyřku :wink:

Autor:  Stefan [ 04 lis 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Ja som sa uz zmieril s tím ze v meste 8.5-9 mimo mesta sa dá 6,9-7,5 a som spokojní inak mám odskušane slavné VW 1.9 TDI pri rovnakom štíle jazdy 6,2 l podla mna ziadný obrovský rozdiel akurat v cene auta ktore bolo o 100 000, drahšie ako esko a ja mám 100 000 v kapse a moj kolega vo VW TDI :-) :-) Ha Ha Ha................,rozdiel v spotrebe dnesný aut pre normalneho spotrebitela nieje až tak velký ako rozdiel v cene,ved ani Prius nezere 2l a technologia a cena úplne inde

Autor:  bosh [ 04 lis 2007 23:21 ]
Předmět příspěvku: 

Pak je pětka u našich aut poměrně nanic. Jestli pojedu 130 na štýru nebo pětku je podle vás ohledně spotřeby stejný.......to snad neee

Autor:  Pincek [ 05 lis 2007 00:13 ]
Předmět příspěvku: 

No to si myslím že ne :-D Pětka je nejekonomičtější hned po 6, že :-) ALe mrazík myslel, že když si změříte, jak musíte šlapat na plyn při 3 a při 4, výjde vám, že při 4 musíte šlápnout víc, abyste jeli stejně. To znemená, že se sice spálí více beznzínu ale při nižších otáčkách, takže pomalejší cyklus. Při 3 se spálí méně benzínu, ale při vyšších otáčkách, takže rychlejší cyklus. Po řekněme minutovém srovnání to vychází zhruba stejně a motor má spíše radši vyšší otáčky, tak kolem 3 000 je to u 1.6 16v ideál. Blbě se to vysvětluje a taky záleží na situaci, ale tak by to mělo fungovat, alespon laicky si to myslím...

Autor:  dj.DEKL [ 05 lis 2007 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

:smt023 Prostě podle PP je aktuální spotřeba při 60km/h po rovině bez zrychlování stejná na 3 i 4 :wink:

Autor:  mrazik [ 05 lis 2007 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

lidi ctete vubec co jsem napsal ?
Při stejné rychlosti na rovince je jedno co je zarazeno, je jedno kolik je otacek, aktualni spotreba je stejna. Tecka. Aspon to tvrdi palubni pocitac a nemam duvod mu neverit.

Autor:  Lucky [ 05 lis 2007 17:29 ]
Předmět příspěvku: 

Takze kdyz pojedu 90 km/h na dvojku, bude to zrat stejne jako na petku???

Autor:  enjoy [ 05 lis 2007 17:33 ]
Předmět příspěvku: 

Lucky píše:
Takze kdyz pojedu 90 km/h na dvojku, bude to zrat stejne jako na petku???


beres mi to z ust :-D :-D

Autor:  MV [ 05 lis 2007 18:21 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik píše:
lidi ctete vubec co jsem napsal ?
Při stejné rychlosti na rovince je jedno co je zarazeno, je jedno kolik je otacek, aktualni spotreba je stejna. Tecka. Aspon to tvrdi palubni pocitac a nemam duvod mu neverit.


Já se mrazika musim zastat - mám to taky odzkoušený podle PP, že když pojedu třeba 50-60km/h po rovině, tak to žere na trojku i na čtyřku téměř stejně(ale pokud potřebuju zrychlit, tak se zařazenou čtyřkou vyjde spotřeba hůř). Nelze to brát jako pravidlo vždycky(třeba ta vaše dvojka při 90 bude asi žrát víc než čtyřka), ale zase by se našla rychlost, kdy bude spotřeba stejná pro čtyřku a pětku. Někde už se tady o tom diskutovalo. Přeci jenom 1.6 je malej obsah a tedy nemá nějak zázračnej krouťák a pro zrychlení z nižších otáček jde spotřeba nahoru.
Já mám odzkoušeno, že když jedu okresky, plynule a trošku tomu nákládám(ne moc, tj. řazení ve 4-5 tis. ot.) a netahám motor při nízkých otáčkách, tak spotřeba vůbec není hrozná a nemluvím o lepším svezení.

Autor:  M. [ 05 lis 2007 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Blbe se to argumentuje, kdyz nemam PP, ale ani PP nemeri super presne. Nicmene neverim, ze pri ustalenel rychlosti 60km/h po rovine zere trojka stejne jako ctyrka. Economy rallye je zalozena na tom, ze vsichni jezdi jak prasata a pres 2000 ot. nejdou, u escorta to prece musi platit taky :-D

Autor:  mrazik [ 05 lis 2007 20:11 ]
Předmět příspěvku: 

M. ver nebo never, ale takhle mi to ukazovali dva palubaky ze Scorpia a jeden z Mondea a potvrdil to kazdy, kdo si ho nainstaloval. Ja to prisuzuji vstrikovani a snaze ridici jednotky pri ustalene jizde o co nejchudsi smes a defacto je k pohybu potreba stejne energie a jsou jedno otacky, energie je porad stejna (bacha ve fyzice jsem moc silnej nebyl, mozna kecam).
No s tm economy run, spise se podivej s jakyma autama tam jezdi a at se na me nikdo nezlobi, ale s normalni jizdou toho moc spolecneho neni, spise nic.

Autor:  M. [ 05 lis 2007 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ale jo. verim, ze to pp tak ukazuje, ale porad si to neumim nejak logicky vysvetlit. co teda musim rict na Tvoji obhajobu a co mam v praxi vyzkousene, ze jet s escem 140 nebo 100 je na spotrebe znat min nez uz jinych aut, u esca je rozdil tak 1l/100km, coz je tak malo, ze nejake plouzeni se po dalnici nema vyznam a pritom v otackach je to rozdil 3500 vs. 2500

Autor:  mrazik [ 05 lis 2007 20:53 ]
Předmět příspěvku: 

M. presne takhle jsem to se spotrebou sledoval i ja. Vic jsem to tocil a nejak zavratne spotreba nestoupala. Ostatni auta byli mnohem citlivejsi.

Autor:  Wizzy [ 05 lis 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

Noo... ono nejekonomičtější provoz motoru není obecně v nízkých otáčkách, ale kolem maxima krouťáku. Zetec ho má vysoko, proto spotřeba se zvyšováním otáček tolik neleze nahoru. (odbočka stranou - myslím, že řidiči a zákazníci Fordu v tomto Zetec nepochopili a proto se o něm říká, že je žravý a proto Ford jednašestku tak, z prominutím, dokurvil - dát vysokootáčkovému motoru maximum krouťáku do třech tisíc...) Proti tomuhle principu jde trochu fyzika, konkrétně tření - ať už se maže jak chce a čím chce, tak tření tam je a odporová síla tření roste s rychlostí pohybu, čili čím rychleji se nějaké dvě věci po sobě třou, tím více se brzdí. A pak taky to, že motor s nižšími otáčkami má nižší kinetickou (rotační) energii, motor s vyššími otáčkami samozřejmě vyšší a změnit tuto energii něco stojí.

Autor:  enjoy [ 06 lis 2007 00:28 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Noo... ono nejekonomičtější provoz motoru není obecně v nízkých otáčkách, ale kolem maxima krouťáku. Zetec ho má vysoko, proto spotřeba se zvyšováním otáček tolik neleze nahoru. (odbočka stranou - myslím, že řidiči a zákazníci Fordu v tomto Zetec nepochopili a proto se o něm říká, že je žravý a proto Ford jednašestku tak, z prominutím, dokurvil - dát vysokootáčkovému motoru maximum krouťáku do třech tisíc...) Proti tomuhle principu jde trochu fyzika, konkrétně tření - ať už se maže jak chce a čím chce, tak tření tam je a odporová síla tření roste s rychlostí pohybu, čili čím rychleji se nějaké dvě věci po sobě třou, tím více se brzdí. A pak taky to, že motor s nižšími otáčkami má nižší kinetickou (rotační) energii, motor s vyššími otáčkami samozřejmě vyšší a změnit tuto energii něco stojí.


takze kdyz to laicky shrnu,tak honda(civic 1.5,treba) je otackama jinde nez ford,tak bych rekl ze maximum kroutaku bude mit taky vejs,cili je i zravejsi?tomu totiz moc neverim.
ale jak rikam,ptam se laicky.

Autor:  balu [ 06 lis 2007 05:58 ]
Předmět příspěvku: 

Mrazík má pravdu a částečně Wizzy. Tyto motory jsou vysokootáčkové, tak je potřeba je točit a hlavně řadit. Kdo si myslí že na jeden kvalt pojede v celém spektru otáček a tím dosáhne nejlepší spotřeby je na omylu. Motor jede nejlépe a hospodárně kolem max krouťáku , a to jsou optimální otáčky vzhledem k výkonu a spotřebě, Ekonomika není jenom spotřeba benzínu, to jsou i náhradní díly, které odrovnáváte na úkor nižší spotřeby beneli kuckáním na malé točky. Držení motoru ve vyšších otáčkách zapříčiňuje, že naše motory mají o něco větší základní spotřebu než jiné ale na druhé straně, když je vše kolem motoru OK , mají o hodně menší rozptyl spotřeby dle způsobu jízdy než druhé. Proč točit motor? Každý zná jízdu na kole. Když přehodíte na těžší převod , ozývají se divné pazvuky v náboji u šlapadel, ale nohama točíte větší silou jak magor a pomalu . Přehodíte na lehčí převod, nohama točíte rychleji ale lehčeji bez namáhání nohou a náboje u šlapek. To samé je i u našeho motoru, nižšíma otáčkama dochází k většímu tlaku na ložiska klikovky , tím k rapidnímu vytlačování olejového filmu. Pří vyšších točkách se zvyšuje kinetická energie , motor nemá zpomalovací efekt kompresí, otvírání ventilů, a hlavně se nevytlačuje olejový film . Proto je chyba při studeném startu , dát tam co nejrychleji čtverku a kodrcat na 2000 ot.než se motor ohřeje.To nemaže a co tam olej se dostane , tak ho vytlačíte. To je největší hovadina. Nastartuji , a s odlehčeným motorem , to je na dvojku max trojku ujedu tak 500m .2000-2500ot dokud na plynu nezjistím, že se motor trochu prohřál , a začíná reagovat na plyn bez cukání. Jak psal Wizzy, čím větší točky, tím větší třecí síla. Ale jestli podřadím , motoru tlakově odlehčím , tím co by se mě zvýšilo otáčkami tření, dvakrát tolik je snížím lehčejším převodem a to tlaku na ložiska, které pak je optimálně mazaný. Klika musí běžet na olejovém filmu, a né na kompozici, to pak jsou ty vylágrovaný motory.Po městě /na 50km/hod/ jezdím na trojku , motor lehounce jede, dle potřeby okamžitá akcelerace , a spotřeba 9,2l. Mimo město točím 2500 - 4500ot , a spotřeba 7,6l. Potřeba točit ,točit ,točit a řadit , řadit, a řadit. Motor vydrží více km, spotřeba bude optimální, a o svezení není potřeba ani nic psát.

Autor:  enjoy [ 06 lis 2007 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

napsal si to hezky,ale s tou spotrebou jses malinko vys,takze tvuj zpusob muze byt uzasne hospodarny k motoru(ikdyz o prokazatelnosti pochybuju) a u prirovnani s kolem jsi uplne vedle,to zase vim ja.
chci rict,ze pokud bych po meste jezdil jenom na trojku,tak bych to pocitove neprirozene tocil(pokud bych zrovna nemel zavodni amok,coz mivam),ale taky to netlacim na ctyrku do kopce.
rozhodne ale nejezdim po meste v maximu kroutaku!

Autor:  mrazik [ 06 lis 2007 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

Balu jdes na to moc vedecky a ve sechno co pises je ok, ale to je jedno. Motory Zetec maji natolik dostatecne dimenzovany spodek motoru, ze i nizsi otacky prezije.
A s tim oleovym filmem jsi uplne mimo.

Autor:  Wizzy [ 06 lis 2007 15:47 ]
Předmět příspěvku: 

Co jsem ustřelil je to tření, ono totiž nezáleží na rychlosti - aspoň v určitém rozsahu - ale pouze na součiniteli tření a normálové síle. Takže to o zvětšujícím se tření s rostoucími otáčkami beru zpět a omlouvám se za mystifikaci. (ale nemyslel jsem to tak, že by se motor s rostoucími otáčkami blbě mazal, jen jsem si prostě nevybavil správně daný vztah pro tření :oops: )

Autor:  spiderman [ 06 lis 2007 16:37 ]
Předmět příspěvku: 

No.. koukam ze se tu tematika okolo zpusobu rizeni a toceni a razeni trochu rozjela. Prispeju taky svym nazorem.

Podle me taky zalezi na situaci.
Specham / nespecham.


Kdyz specham, tak ve meste vytocim dvojku do 3500 nebo 4000 a na trojku podobne,.. ale clovek se boji
limitu 50kmh, ze .. tak tam pak radeji vrazim 4.

Kdyz nespecham..tak ta 4 tam prijde driv,... to je jasny.

Chtel bych se ale optat jak to je s neutralem / brzdeni m motorem. Ja teda neutral prakticky mimo krizovatky nedavam,. Kdyz potrebuju aby to jen tak jelo, je tam 4, kdyz potrebuju brzdit, tak davam 3 a pak 2. A nevim zda to je ok,.. jen mi to kdosi poradil.. ze se tim setri spotreba. Ale na druhou stranu sem tu ve foru nasel, ze jak otacky klesnou na 2700 tak uz tam RJ cpe palivo... takze sem s toho trochu zmaten. Otazka je jestli tam cpe vic nez na neutral nebo ne.

Jak to delate vy?

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/