fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 črc 2024 09:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2008 07:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 15 led 2006 01:04
Příspěvky: 673
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Package píše:
len ak by si niekto neklikol na odkaz tu je strucny vypis toho najdolezitejsieho co by vas malo zaujimat

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?


Jen bych podotknul že není žádný tajemnstvý že jsou oleje 5W30 které jsou tkzv minerální( ropný zákl. olej) a oleje např 15W40 syntetické( použití syntetického základového oleje např. esterového)

_________________
Mercedes-Benz SLK 230 kompressor, kupékabriolet, 2001, 200hp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2008 07:52 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 kvě 2007 20:45
Příspěvky: 277
Bydliště: Malacky Slovensko
Tak môj názor na túto tému je taký že do oleja fakt treba investovať. Nerobí sa to predsa kazdy mesiac. Ford je naozaj citlivý na olej a je to poznať aj na chovani motoru. Ja som tam mal 10W-40 plnú syntetiku a po naštartovaní som počul snáď vsetky súčasti motora až pokiaľ sa olej nezohrial. Po výmene za 5W-30 priamo od Fordu vsetky problémy zmizli a je to fakt poznať aj na výkone. Čo sa týka tých ventilových gufer tak jedine výmena za nové a hneď by som prebrusil aj ventily a je svätý pokoj. Viem to podľa seba a nezerie nič. Aspoň zatiaľ. Takže fakt len značkový olej ktorý sa aj odporúča. Určite nebudete banovať.

_________________
Ford Escort, r.v 97, 1,6 16V 66KW Modré podsvietenie všetkých budíkov, červené podsvietenie vypínačov, stredová opierka z bielej kože, doplnky z bielej kože plus slonia kosť. Kožený volant, 15" ALU kola, výfuk, nasávanie, rádio Alpine vpredu 16 repro Magnat + vyskace Hertz. Vzadu 2x Magnat. 500W zosilovač, subwofer infynity 1250W. Prahy, Vzadu číre svetlá. Zamračená kapota. Zadné dvere zahľadené.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2008 08:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Plazák píše:
Má naprostou pravdu,když :
Citace:
a jestli se nepletu tak primo ve fordackym manualu je doporucenej 10w40 polosynt., dal mi ho tam i mechanik, kterej tam moh nacepovat olej dvakrat tak drahej aby na tom mel vetsi ryto a nakecat mi ze je to pro ten motor to nejlepsi co muze bejt...naopak mi rikal at s tim neexperimentuju, ze si tim muzu zadelat na vetsi problemy


Tak to si nemyslím, já mám v manuálu toto:

Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 dub 2008 14:00 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
IneedMoney píše:
to like.n0.other:
Zdarec, tak jak ti pomohla ta přísada do oleje?? Žere mi to olej taky hrozným působem, proto mě zajímá, jestli do toho mám jít taky nebo se mám s kámošem vrhnout na tu výměnu těsnění atd???


no jeste nevim, ma to zabrat po 800km a to jsem jeste nenajel...ale prijde mi ze to ubejva o neco min...ale jestli ti to kouri tak to muze bejt spis necim jinym
kazdopadne investice 150kc mi neprijde jako moc, zvlast kdyz je toho pul litru...takze ti to vlastne nahradi i pul litru oleje

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 dub 2008 08:43 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2008 18:38 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
George V. píše:
To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...


mozna jo, ale ty motory sou hodne podobny (oboji zetec)...kazdopadne ta 5w-30 by byla mozna lepsi...uvidime, jestli zabere zazracna medicinka od horsta fuchse tak si pri pristi vymene priplatim a koupim elfa 5w-30

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 dub 2008 18:45 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
Já bych teda žádný "vylepšovací" sračky do motoru nelil...

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2008 07:56 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
George V. píše:
To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...


Co jsem viděl starší manuály tak prioritní olej pro Zetec byl 10W-30, ostatní oleje jen alternativně.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 dub 2008 23:17 
Offline
Forďák

Registrován: 03 zář 2007 21:51
Příspěvky: 412
Bydliště: Praha, severní Čechy
dj.DEKL píše:
Já bych teda žádný "vylepšovací" sračky do motoru nelil...


pozde, uz to tam je...ale je to od valvoline, tak bych se toho tolik nebal...kdyby to byl nakej noname tak nereknu..

_________________
dříve Escort Mk6 .94/1.6i EFI CLX /5dv., dnes F Focus ST170 5dv., r.v.2003


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz