fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zas ten ubytek oleje...
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=15680
Stránka 3 z 3

Autor:  Charlie [ 11 dub 2008 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

Package píše:
len ak by si niekto neklikol na odkaz tu je strucny vypis toho najdolezitejsieho co by vas malo zaujimat

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?


Jen bych podotknul že není žádný tajemnstvý že jsou oleje 5W30 které jsou tkzv minerální( ropný zákl. olej) a oleje např 15W40 syntetické( použití syntetického základového oleje např. esterového)

Autor:  jacho6380 [ 11 dub 2008 07:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak môj názor na túto tému je taký že do oleja fakt treba investovať. Nerobí sa to predsa kazdy mesiac. Ford je naozaj citlivý na olej a je to poznať aj na chovani motoru. Ja som tam mal 10W-40 plnú syntetiku a po naštartovaní som počul snáď vsetky súčasti motora až pokiaľ sa olej nezohrial. Po výmene za 5W-30 priamo od Fordu vsetky problémy zmizli a je to fakt poznať aj na výkone. Čo sa týka tých ventilových gufer tak jedine výmena za nové a hneď by som prebrusil aj ventily a je svätý pokoj. Viem to podľa seba a nezerie nič. Aspoň zatiaľ. Takže fakt len značkový olej ktorý sa aj odporúča. Určite nebudete banovať.

Autor:  Standa [ 11 dub 2008 08:25 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák píše:
Má naprostou pravdu,když :
Citace:
a jestli se nepletu tak primo ve fordackym manualu je doporucenej 10w40 polosynt., dal mi ho tam i mechanik, kterej tam moh nacepovat olej dvakrat tak drahej aby na tom mel vetsi ryto a nakecat mi ze je to pro ten motor to nejlepsi co muze bejt...naopak mi rikal at s tim neexperimentuju, ze si tim muzu zadelat na vetsi problemy


Tak to si nemyslím, já mám v manuálu toto:

Obrázek

Autor:  like.n0.other [ 11 dub 2008 14:00 ]
Předmět příspěvku: 

IneedMoney píše:
to like.n0.other:
Zdarec, tak jak ti pomohla ta přísada do oleje?? Žere mi to olej taky hrozným působem, proto mě zajímá, jestli do toho mám jít taky nebo se mám s kámošem vrhnout na tu výměnu těsnění atd???


no jeste nevim, ma to zabrat po 800km a to jsem jeste nenajel...ale prijde mi ze to ubejva o neco min...ale jestli ti to kouri tak to muze bejt spis necim jinym
kazdopadne investice 150kc mi neprijde jako moc, zvlast kdyz je toho pul litru...takze ti to vlastne nahradi i pul litru oleje

Autor:  George V. [ 12 dub 2008 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...

Autor:  like.n0.other [ 13 dub 2008 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...


mozna jo, ale ty motory sou hodne podobny (oboji zetec)...kazdopadne ta 5w-30 by byla mozna lepsi...uvidime, jestli zabere zazracna medicinka od horsta fuchse tak si pri pristi vymene priplatim a koupim elfa 5w-30

Autor:  dj.DEKL [ 13 dub 2008 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych teda žádný "vylepšovací" sračky do motoru nelil...

Autor:  Standa [ 14 dub 2008 07:56 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
To Standa:

...jestli se nemýlím, tak ten dotyčný má r.v. 1994, čili Mk. VI; tam to mohlo být jiné...


Co jsem viděl starší manuály tak prioritní olej pro Zetec byl 10W-30, ostatní oleje jen alternativně.

Autor:  like.n0.other [ 14 dub 2008 23:17 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
Já bych teda žádný "vylepšovací" sračky do motoru nelil...


pozde, uz to tam je...ale je to od valvoline, tak bych se toho tolik nebal...kdyby to byl nakej noname tak nereknu..

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/