fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vykon
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19511
Stránka 3 z 3

Autor:  fenca007 [ 14 říj 2008 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tak já střílím od boku obr.2 :-)Ale jenom střílím tak nekamenujte :-)

Autor:  Bumerank [ 14 říj 2008 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

já myslím, že je to nějak takhle, ne? :shock:
EDIT: obrázek na odkazu smazán, bo to bylo špatně :-)

Autor:  Bumerank [ 14 říj 2008 20:49 ]
Předmět příspěvku: 

tož kurňa...může sem už nějaký odborník napsat jak to teda je?!? :lol:

Autor:  fenca007 [ 14 říj 2008 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

Vačka je kousek vzdálena od zdvihátka, teprve když se kliková hřídel, a tedy vačková hřídel, ještě dále pootočí, najede rampa vačky pomalu na zdvihátko ventilu. A to je moment, kdy se ventil začne otevírat proti tlaku své ventilové pružiny. Tvar rampy přitom určuje rychlost, kterou se ventil otevírá.
V podstatě platí - čím rychlejší je otevírání ventilu, tím příznivější jsou předpoklady, ale také tím větší je otěr pohonu ventilu. Proto jsou také vačkové hřídele vyráběny z kované slitiny a dráhy vaček jsou po broušení ještě jednou kaleny.
Když vrchol vačky stlačí zdvihátko, je ventil téměř maximálně otevřen – výška vrcholu vačky určuje zdvih ventilu. Ale i tady jsou meze dány konstrukcí. Každopádně ventil nesmí narazit na píst. Šířka vačky určuje dobu otevření. Takzvaná „ostrá vačka“ je tedy spíše tlustší a tupější než sériový díl! :-D

Autor:  Bumerank [ 14 říj 2008 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

fenca007: DĚKUJI! ..s takovýma znalostma tě asi budu využívat čím dál tím častěji! :-D
mimochodem taky se vcelku často zdržuju v Ově :-)

Autor:  fenca007 [ 14 říj 2008 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ova je kousek od NJ :-)Až dám svoje příbližovadlo dohromady tak nějaký srazík není problém.Ale říkám teď jsem se vrhnul na podlahu,prahy a nástřík spodku a dutin,práce až nad hlavu,ale jak říkám ta citová vazba .... :-)

Autor:  milos.l [ 14 říj 2008 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

skutečně "ostrá" vačka je spíš "tupá" :-D ale záleží nejen na úhlech, taky hodně na zdvihu a načasování, a samozřejmě i samotném tvaru profilu

věc první - dělat cokoliv na motoru kterej má nalítáno 300tis (3x stočený druhý budíky :D) a 15let věku je naprd, GO je základ, případně aspoň vše zkontrolovat, přetěsnit, rozvody, pumpa, vyčištění

zetec nemá kompresi - a to doma pilníkem nedoženete, ten motor potřebuje písty a ne snížit hlavu. když už písty tak i ojnice ať to něco vydrží - 1000eur jak nic

ano, vačky se budou hodit, když už máme písty s vybráním můžem i pořádnej zdvih - cca 500eur?

hlava? no chtělo by to mrknout aspoň na kanály, ale řekněme že dobrý

svody, vejfuk? 20tis aby to za něco stálo? to už by mohlo fungovat

sání? sériovej nesmysl ja na nic - další dvacka za 4klapku

pak takový ty věci jako setrvák, spojka, nastavitelný vačkový kola, chlazení oleje atd atd atd

na co jsme zapoměli? ECU... a to je průser... 20nejlevnější řešení bez naladění (klidně dalších 10-20 za naladění)

sčítat to nemusím, jsme v tom přes 100, a je úplně jedno jestli začínáme s 1,6 nebo 2,0 zetekem, jen ten nárůst bude úplně jinej

tohle je nesmysl... ale je to jediná cesta aby to za něco stálo a aspoň jste poznali změnu výkonu, představa že poznáte 1-2koně který se někde třeba zjevěj nějakým zázračným filtrem je blbost, 5koní si možná všimneš

jak to shrnout? na tom motoru není vlastně nic správně, tedy jakákoliv jedna z těch úprav, pokud se povede a výkon vzroste, vyvolá řetězovou reakci a začne odcházet všechno ostatní, nehledě na to že ta jednotlivá úprava nebude mít zdaleka takovej účinek jako ta samá v kombinaci s ostatníma

a do mě :-D

má rada zní: jedinej smysluplnej tuning escorta 1,6 je jeho prodej

(porovnání ceny 1,6 + úprav a RS2000 nebo xr3i hovoří jasně, u tý 1,6 úpravama násobíš hodnotu auta, ale nikdo ti nikdy ty prachy nedá)

/// ale abych nebyl úplně zlej vymyslíme low cost variantu: opravíme vše co je potřeba, trochu to zgenerálkujem, koupíme nějaký vačky aby to ještě zkousla eec a zkusíme to co nejvíc odlehčit

Autor:  milos.l [ 14 říj 2008 21:43 ]
Předmět příspěvku: 

a zkuste věřit lidem který už s těma autama něco zkusili...

ono jak začneš ladit 1,6 tak budeš pokračovat, a dál, a dál, a tohleto a támhleto, najednou zjistíš že v tom autě máš kilo navíc ale furt je to 1,6 obyč escort, zatímco kdybys na začátku koupil o 20 dražší RSo měl bys RSo, kterýmu stačí hodit na něj hezký kola a umejt ho

argument jeden měsíc koupím tohle, další támhleto... tak pár měsíců počkám a koupím něco pořádnýho ne?

Autor:  LeMans [ 15 říj 2008 07:23 ]
Předmět příspěvku: 

na to co sem napsal Milos nelze říct než jenom AMEN.
Kluci měli pravdu, snažil jsem se mastera přimět k tomu aby tu vypsal to co za něj vypsal Miloš, čímž bysme došli přesně k tomu, že to je naprosto nerentabilní.

Ještě předpokládám, že člověk se 100 litrama v kapse nebude chtít upravovat 1,6ku u které to nemá smysl.

Autor:  futura [ 15 říj 2008 08:01 ]
Předmět příspěvku: 

Milosu, to tvy shrnuti by patrilo nekam na uvod ke vsem prispevkum o upravach, nepocital jsem body, ale jako desatero kazdyho zajemce o upravy by se mi to moooc libilo.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/