fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Katalyzátor
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=19774
Stránka 3 z 3

Autor:  Honza 2 [ 05 úno 2009 20:26 ]
Předmět příspěvku: 

Zatím jsem ve stadiu opět opakované kontroly a k tomu jsem v mrazech na přimrzlé hroudě u marketu Tesco urazil kompletní koncový výfuk.Tak jsem to opravil a také trubku od katu dozadu jsem musel celou vykopat a spravit. :-D

Autor:  numbone [ 10 úno 2009 14:53 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,pročetl jsem tento příspěvek a chci se zeptat? Před cca 3 měsíci jsem měnil lambda sondu a katalyzator oboje bylo mrtvé,v té době jsem měl neskutečnou spotřebu cca 18L/100km. Po výměně se to zlepšilo na 9L/100km. Přes zimu se mi opět zvýšila spotřeba asi o 2L/100km tak mi to nedalo a zašel jsem za technikem,který určil závadu v katalyzátoru ale poslal mě na diagnostiku.Ta odhalila,že je vše OK až k lambdě,od ní už né. Doporučili mi vyměnit lambdu. Mohlo se stát,že to byl zmetek nebo ji muselo něco odrovnat? Nechal jsem zkontrolovat kabeláž a elektriku k lambdě a je v pořádku. Můj dotaz zní: může katalyzátor odrovnat lambdu, případně co vše ji může odrovnat nebo se prostě stane,že je špatná. Koupena je přes net,není origo,nějaká náhrada BOSH.
Mám v plánu ji reklamovat? Mám šanci?

Autor:  Bumerank [ 10 úno 2009 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

jelikož je katalyzátor až za lambdou, tak na ni nebude mít vliv...zkusil bych ji reklamovat :-)

Autor:  miki21 [ 10 úno 2009 15:43 ]
Předmět příspěvku: 

A pokud je kat nefunkční,tak na spotřebu to vliv nemá(jen na emise).Samo,že nesmí být přicpaný. :-D

Autor:  Krtek-NA [ 10 úno 2009 17:24 ]
Předmět příspěvku: 

jaký kód chyby to vypsalo - přesně, to je dost důležitý, většinou to napíše napíše takj aby se k tomu došlo, musela by být ůplně mrtvá aby to diagnostika vyhodila jako závadu :!:

Autor:  Honza 2 [ 10 úno 2009 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

Je fakt,že pokud je ve výfukovém systému díra tak se spotřeba vozu rapidně zvyšuje i když je kat vpořádku. Má osobní zkušenost. :-D

Autor:  Krtek-NA [ 10 úno 2009 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

no za lambdou už to nedělá nic moc, pokud je tam ďoura :!:

Autor:  numbone [ 11 úno 2009 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
jaký kód chyby to vypsalo - přesně, to je dost důležitý, většinou to napíše napíše takj aby se k tomu došlo, musela by být ůplně mrtvá aby to diagnostika vyhodila jako závadu :!:


Když jsem položil tuto otázku mechanikovi,tak mi odpověděl,že u takto starých aut diagnostika nevypíše chybový kód,ale že je to na něm aby určil přesnou závadu dle nějakých hodnot. Dostal jsem účtenku na 1500kč s doporučením vyměnit lambdu :(

Autor:  maslisko [ 11 úno 2009 09:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ojojoj, tak to si zase někdo namazal kapsu...

Autor:  maslisko [ 11 úno 2009 14:37 ]
Předmět příspěvku: 

Ale abych byl konstruktivnější, tady

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=44&start=0

nalezneš návod, jak sám "vyblikat" chybu z řídicí jednotky (teda pokud máš EEC IV, což podle kódu motoru zjistíš zase zde:

http://www.fordfans.cz/technics/motory.php

Jinak je možné a docela snadné postavit si indikátor činnosti lambda sondy, více zde

http://www.fordfans.cz/technics/ls-indikator.php

a zde

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=15

Pakliže jsem napsal nějakou kravinu, zkušenější mě opraví :)

Autor:  Krtek-NA [ 11 úno 2009 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

no právě o tom jsem psal, že si tro musíš určit, ale jestli dělal přes OBDII, tak musel dostat nějaký P-kód :wink:
A ten by mě zajímal...

Autor:  Honza 2 [ 09 bře 2009 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

Nagant píše:
Honza 2: Nějaký nový výsledek?


Tak jsem byl opět na kontrole emisí v autoservisu a doufal se zatnutými zuby,že to projde. Měl jsem mimo auto kompletní výfuk včetně koncového tlumiče a to celé odpojené už od katalyzátoru. Opravené kompletní trubky a a koncový tlumič je úplně nový. Výsledek.??? Mizerný. Koukal jsem na ten stroječek na měření a lítalo tam mraky čísel. Ptal jsem se toho technika na Lambdu a ukazovala 0,7 Voltu a nahoru se ji nechtělo ( je LS vpořádku). Prý ve pevných částicích je brutální číslo a ještě jedna hodnota je vysoká ( zapomněl jsem co to bylo). Zkrátka PC na autě má signál od Lambdy a auto je neustále něčím uchlastané. Chtějí pro začátek zkusit vyměnit filtr na vzduch a svíčky a provést diagnostiku,ale neví kde je konektor na diagnostiku (dělají Citroeny) .To je otázka zda to tím bude.Nerad bych vše vyměnil a a bude to něčím jiným. :? :?

Autor:  Honza 2 [ 10 bře 2009 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem dorazil ze servisu a po výměně vzduchového filtru a svíček mi akorát zdělily,že to nejde udělat na emise a musel jsem tam nechat 1200,-Kč včetně 540,-kč za práci.

Toto je protokol.

voln. před 10,5 po měření 9,28 a má být do 0,5
voln. CO cor. 9,28
vol.CO2 8,10
ppm vol.HC 4500 751 má být do 100
vol.O2 0,7 po 0,88 má bát 0,97-10-3
moc bohatá směs 0,754
volnoběh - ot./min. 939
stup.Celsia 13

Tak vážně nevím co si dnešních servisech myslet.
Jedině co mi nato řekli,že nemají diagnostiku a mám zajet jinam,že je to starý model vozu r.v1991 ( benzín ).
Osobně si myslím,že není tak starý vůz.
Diagnostiku bych si provedl sám,jen se mi nedaří najít zásuvku ( měla by být na levé straně pod přístrojovkou) a není.

Že to muže být katalyzátorem a tvářil se u toho technik veledůležitě.
Je otázka zda to skutečně bude katem.

Autor:  Fulda [ 10 bře 2009 17:40 ]
Předmět příspěvku: 

Zásuvka je pod kapotou u horního uložení tlumiče,konektor s červenou krytkou.

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/