fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak zvýšit u 1,6 výkon
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=20510
Stránka 3 z 4

Autor:  Honza 2 [ 14 pro 2008 15:14 ]
Předmět příspěvku: 

:D Je zajímavé sledovat tuto debatu,nějak jsem ale nedospěl k nějakému zajímavému poznání jak zvýšit výkon 1,6ccm motoru. Je fakt,že rozdíl váhy dvou vozidel skoro srovnatelných výkonu je hodně znát.A to jak jste psaly dříve 200 kg je opravu hodně na zrychlení. To by se muselo odlehčit celé auto. Koukal jsem po netu a jen váha samotných oken je neúnosná.Váha sedadel to samé.Takhle bych mohl pokračovat dál,ale asi to nebude všechno na zvýšení výkonu. Od leštění kanálu sání,ostrá vačka,přečipování PC v autě,jiný převodový poměr převodovky a to samé i na diferenciálu a s tím i spojené rozměry kol a pláštu. ;-) :-D

Autor:  Vavris [ 14 pro 2008 15:29 ]
Předmět příspěvku: 

No a za tyto investice už se blížíme k ceně zachovalé RS2000 :-D

Autor:  Jimmy [ 14 pro 2008 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

Nebo zbořeného Cosworthu :-D

Autor:  LeMans [ 15 pro 2008 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

Vavris píše:
No a za tyto investice už se blížíme k ceně zachovalé RS2000 :-D

za tyto všechny investice co tam vypisoval mu klidně své zachovalé (bez poznámek) RS 2000 klidně nechám :)
proč mám z techhle rad dycky pocit, že jsou čerpané z televizních filmů a z toho co dotyčný někde slyšel... fakt pokaždé je někde napsáno o ostré vačce a čipu a ještě leštění kanálků.

Autor:  Michal Ševeček [ 15 pro 2008 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

a nezapomeň na nitrooous oxiid šýštéém woe :-D

Autor:  spooon [ 15 pro 2008 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans -> a jak jinak chceš u atmosféry zvýšit výkon? Zprůchodnit celý motor (sání, výfuk) a pak ostrá vačka :lol: :wink: a přenastavení mapy řídící jednotky taky hodně pomůže, no ne?

Autor:  fonz [ 15 pro 2008 23:33 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  spooon [ 15 pro 2008 23:58 ]
Předmět příspěvku: 

o tom nepochybuju, nemá to cenu...


Píšu o způsobu, jak zvýšit výkon. Pak je tu ještě samozřejmě otázka přeplňování...ale to už sme někde jinde :wink:

Autor:  Vavris [ 16 pro 2008 01:01 ]
Předmět příspěvku: 

no otázka přeplňování atmosféry už je vyložená zhovadilost, pokud neexistuje komplet turbo kit.. A i s ním to je fanatismus nejvyššího rázu :D

Autor:  pbjun [ 16 pro 2008 09:09 ]
Předmět příspěvku: 

Noo ale kdyz uz tunit 1,6 tak jedine turbem :D ono videl sem turbo 1,6 zetecy s cca 200 konma a taky to jelo, pravdou je ze investice by byly vysoke, ale kdyz je nekdo fanda a chce za kazdou cenu mit vykonnou 1,6 (myslim vykonnou v dane objemove kategorii) tak proc ne... Ale mam pocit ze na turbo by bylo treba cca 60 tis a to jenom na matros :D

Autor:  Honza 2 [ 16 pro 2008 12:04 ]
Předmět příspěvku: 

Michal Ševeček píše:
a nezapomeň na nitrooous oxiid šýštéém woe :-D



:-D Todle bude asi nejlepší a pokud toho tam pustíš dost tak se ta raketa stejně rozletí. Dusík je dobrý sluha,ale zlý pán a to doslova. ;-) ;-) :D

Autor:  LeMans [ 16 pro 2008 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

spoon: mě jde o to, že taková rada je hrozně neúplná když vyměníš vačky jednotku a vyleštíš hlavu tak tomu snad spíš uškodíš než pomůžeš, protože zbytek zůstane v sérii a bude to dělat pěkný bordel. takže když už budu mluvit o vačicích, tak bych zmínili aj všechno co je potřeba kolem.

Autor:  Jimmy [ 16 pro 2008 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to bych možná až tak netvrdil. Ono hlava a blok jsou dvě různé věci a dá se s přehledem upravovat jedna s tím, že to nebude mít fatální následky pro druhou.

Vem si to tak:
blok-můžeš dát kované a titanové vnitřnosti a hlava s tím bude pracovat úplně v pohodě. Na duhé straně můžeš upravovat hlavu, zvětšit sací a výfukové kanálky, můžeš hlavu snížit, můžeš dát lepší svody, větší klapku a se sériovým blokem to bude pořád jezdit. Dokonce bych se odvážil tvrdit, že můžeš dát přeplňování a sériový blok to zvládne. Nicméně na závěr musím říct, že tohle platí jen v případě, kdy je na začátku toho všeho udělána kompletní GO celého motoru, protože těch X set tisíc km asi nebude ten pravý základ pro úpravy. Joo a vůbec to neztahujete k 1.6tce, tohle jsem psal k něčemu smysluplnějšímu, protože objem je fakt ale opravdu důležitý....

A teď teda něco pro ty jednašestkáře. Pokud chcete zvyšovat výkon a neměnit motor, tak bych doporučil cestu uvedení motoru do "zánovního" stavu, čili něco jako GO nejnutnějších částí motoru. Věřím tomu, že jenom zabroušení sedel ventilů + třeba překroužkování pístů (pokud jsou horší tlaky) Vám tam opět vrátí všech těch 90koní a bude Vám to stačil a navíc to nemusí být až taková finanční palba jako za jiné pokusy ala čip a vačky.

Autor:  LeMans [ 16 pro 2008 14:49 ]
Předmět příspěvku: 

no problém je, že právě tu nutnou GO motoru nikdo většinou nezmíní. když snížíš hlavu zvýšíš kompresi a motor pude do kytek. když dáš kované vnitřnosti a neuděláš nic s hlavou tak tam budou úplně zbytečně. a takhle bych mohl pokračovat dál a dál. navíc se pohybujeme v cifrách které by do toho stejně nikdo neinvestoval, takže je to úplně zbytečné radit.

Autor:  fonz [ 16 pro 2008 17:44 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Vavris [ 16 pro 2008 18:07 ]
Předmět příspěvku: 

ani na ten link neklikám a tipuju, že to je maratova CRX 4x4 :-D

Autor:  fonz [ 16 pro 2008 18:23 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.ford-escort.cz/

Autor:  Jimmy [ 16 pro 2008 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

Třeba jáá :shock:

Autor:  Vavris [ 17 pro 2008 00:37 ]
Předmět příspěvku: 

Je s podivem, že tam z toho původního motoru pořád zbylo dost věcí a je to jen doplněné o spoustu performance dílů a hodně foukavé turbo... Prdel byla, jak to měl eště všechno na předku, na trojku ve 120 to pálilo gumy jak sviň :-D

Autor:  Neo5 [ 17 pro 2008 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Co se týče mýho esca, tak to letí jak sviň.. Nevím kde se to v tom autě bere, ale to zrychlení mě fakt hodně překvapuje..Když na to fest šlápnu, tak na 970m dlouhé rovném úseku (bylo to lehce z kopce, do kopce mám v u konce kolem 155km/h), do které najíždím 30km/h a která končí zatáčkou o 180°, mám +/- v 1/2 - 140-150km/h , 4/6 - 160-170km/h a dál jsem to nezkoušel ptž na 13" si musím nechat hodně dlouhou brzdnou dráhu, abych to nějak nedrtil..Asi si řeknete, že sem hovado, tak rychle jezdit, ale když máte jistotu a vidíte tam..

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/