fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Vzduch
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2328
Stránka 3 z 4

Autor:  Návštěvník [ 07 črc 2005 18:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mám dotaz, jaká má být ideální teplota nasávaného vzduchu do motoru? V žádné literatuře jsem se o tom nedočet. Poradí někdo?

_________________________________________________

Ford Orion 91 1.4i CFI CVH

Autor:  MV [ 07 črc 2005 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

Nižší je lepší, protože chladný vzduch má větší hustotu a tedy dopravíš ho do válce víc, k tomu samozřejmě odpovídá i víc benzínu. Proto jsou třeba mezichladiče stlačenýho vzduchu u turbodieselů.
Nižší teplota nasávanýho vzduchu vlastně zvyšuje plnění motoru a ten pak má vyšší výkon. Zase teplejší vzduch se lépe s benzínem mísí, líp hoří a spalování je efektivnější s lepšími emisemi.

Autor:  Návštěvník [ 07 črc 2005 19:39 ]
Předmět příspěvku: 

To všechno vím, ale jaká je teda ideální teplota? To jsem se z tvé odpovědi nedověděl.

_____________________________________________-

Ford Orion 91 1.4i CFI CVH

Autor:  MV [ 07 črc 2005 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.

Autor:  carPWR [ 07 črc 2005 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.


..zy bys mel jit na politiku :-)

no ja bych to videl na 20 stupnu celsia..

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 črc 2005 22:32 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)

Autor:  carPWR [ 07 črc 2005 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D

Autor:  MV [ 07 črc 2005 23:06 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
MV píše:
Ideální nevím, možná existuje optimum, kdy nižší teplota bude spíš na závadu.
No asi v praxi co nejblíž tý okolní, stejnou těžko dosáhneš, protože se vzduch trochu ohřeje, než dojde do válce.


..zy bys mel jit na politiku :-)

no ja bych to videl na 20 stupnu celsia..


Tak nic, sem se jenom snažil nastínit, že z principu nižší teplota vzduchu je lepší, ale zas při moc nízký teplotě už bude docházet k nežádoucím jevům - třeba kondenzace vstřikovanýho paliva apod.

carPWR: na politiku ani omylem...

Autor:  Bendy&Macíček [ 07 črc 2005 23:23 ]
Předmět příspěvku: 

carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D


hele a co by to dělalo kdyby bylo třeba 0°K ? Jak by se to chovalo potom .... ?

Autor:  Návštěvník [ 07 črc 2005 23:48 ]
Předmět příspěvku: 

Cim je vzduch chladnejsi tim ma mensi obem...plyny se se stoupajici teplotou roztahuji,jak je znamo.Takze,cim chladnejsi...tim mensi obem a tim vic kysliku se do motoru na jedno naplneni valce vejde...a tim lip to spaluje...a nam pak upaluje :lol:

Autor:  MV [ 08 črc 2005 15:24 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
carPWR píše:
Bendy&Macíček píše:
Tak to já 21,73°C to je podle mě ideál :-)

To se asi schválně nedodává, ale bylo by to zajímavé zjištění :-)


..bendy to je moc...maximalne, ale fakt turbo strop je 21,72 :-D


hele a co by to dělalo kdyby bylo třeba 0°K ? Jak by se to chovalo potom .... ?


Při provozu 0°K by mě třeba zajímalo, jakou by měl specifikaci olej :D Co třeba SAE -200W/-50 :-D :-D

Autor:  Šíša [ 08 črc 2005 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

Ričrd píše:
Cim je vzduch chladnejsi tim ma mensi obem...plyny se se stoupajici teplotou roztahuji,jak je znamo.Takze,cim chladnejsi...tim mensi obem a tim vic kysliku se do motoru na jedno naplneni valce vejde...a tim lip to spaluje...a nam pak upaluje :lol:


Pravda je to tak napůl. Ještě k tomu je potřeba více paliva, jinak se spaluje chudá směs - pokavaď bude ještě schopna se zapálit - a to není vůbec dobré, jelikož tam může dojít k velkému poškození, ale teď si nejsem jistý jakému. Sna propálení pístů či pod, musel bych se kouknout do skript

Jinak RJ jsou snad od výrobců nastavený, že v případě výpadku čidla teploty nasávaného vzduchu(nebo váhy, jelikož z váhy se dá zpětně vypočíst teplota) tato počítá s teplotou 20stupňů... Tedy alespoň v našich končinách, někde u polárního kruhu by to asi moc nepomohlo :twisted: :lol:

Olej při O stupňů K... dobrý, taková menší tvrdá koska :D

Autor:  MV [ 08 črc 2005 18:48 ]
Předmět příspěvku: 

Šíša: s tou náhradní teplotou 20 nebo 25°C při výpadku čidla teploty vzduchu jsem to někde taky čet, ještě si pamatuju, že v případě startování je ta náhradní teplota nižší (myslím -10°C), aby se dalo v zimě líp nastartovat. Ale byly to obecný informace, bude se to lišit podle auta a ŘJ.

Autor:  venas [ 14 črc 2005 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

Nechá se sehnat bavlněná vložka do normálního airboxu? Příp. kolik asi stojí. Rád by lepší filtr, ale nechce se mi likvidovat celý airbox.

Nezkoušel někdo přemoci odpor filtru nějakým větrákem před ním. Nemyslím dělat přímo turbo, ale jen tomu vzduchu trochu pomoci. vzdyť každej filtr má ty ideální vlastnosti prostupu vzduchu jen chvíli, jak se začne zanášet, tak se odpor zvyšuje.

Autor:  Standa [ 15 črc 2005 06:24 ]
Předmět příspěvku: 

Bavlněná vložka do orginálního airboxu se dá koupit, dělá ji třeba Green a ceny jsou okolo 1500,- CZK.
Co se týče ventilátoru v sání tak jeden čas jsem o tom uvažoval. Má to ale několik problému:
1) Najít na trhu ventilátor na 12V který bude umět dodávat dostatečné množství vzduchu i při plném výkonu. Jestliže má motor 1600ccm x 5500ot za min = 14,08m krychlových za min. Běžne dostupný mezaxiál dodáva jenom 3m krychlové.
2) Udělat na tento ventilátor řízení napětí tak aby množství dodávaného vzduchu odpovídalo otáčkám motoru. Nebylo byto vůbec snadné a bylo by potřeba provést patřičná měření.
3) Zabudovat ventilátor do trubky sání, nejlépe za airbox a MAF před sací klapku. Ventlátor by tedy měl mít malé rozměry a průměr zhruba shodný se sací hadicí.

Tolik teorie, prakticky jse se do toho nepustil.

Autor:  Bendy&Macíček [ 15 črc 2005 06:39 ]
Předmět příspěvku: 

TO Venas: odpověď by jsi našel v článku, je to tady i v jiných tématech několikrát hledně cen GREEN cca 1750 a KN je asi o 5set dražší. Když jsi narazil na ten ventilátor, mě spíš napadlo kdyby se dala nějak ošetřit teplotní úprava vzduchu. Jak chlazení v létě tak případný ohřevv zimě a vytvořiti tím nějakou konstatntní teplotu pro motor.


MJ. u mého auta je přívod vzduchu vedenej přes motor, máte někdo provedenou nějakou izolaci aby se to příliš nehřálo od motoru? Movější modely mají (97 a výš ?) mají již vzduch vedený bokem a tam si myslím, že se vzduch tolik od motoru neohřívá.

Autor:  Standa [ 15 črc 2005 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy nemyslím si, že vedení sání nad hlavou motoru nějak ovlivní teplotu nasávaného vzduchu. Už plast sám o sobě má nízkou tepelnou propustnost a teplo tedy špatně přenáší. Navíc rychlost proudění vzduchu mu nedovolí aby se ohřál.
Uvedu příklad:

Při 3000 ot. potřebuje motor dopravit do sání 4,8m krychlových vzduchu tj. 0,08m krychlových za sekundu. Jestliže potřebuješ toto množství dopravit sáním které má zhruba plochu průřezu 30cm čtverečních tak ti vyjde rychlost 27 m za sekundu.

Myslím, že při této rychlosti se vzduch nemá šanci ohřát, když vezmeš v úvahu že délka sání od filtru je jeden metr, tak za sekundu se vzduch v trubce vymění 27x . Myslím, že se nemá smysl tímto zaobírat, teplota nasavaného vzduchu se bude oproti venkovní teplotě vzduchu lišit max o nějakou setinu °C.

V zimě se studeným motorem by předehřev byl dobrý, ale to bys musel vést sání přes topení o slušném výkonu a navíc ztráty by byly větší než přidaný výkon. Dostal by ses do situace, že motor má nedostatek vzduchu a odpory by bylo potřeba překonat nuceným sáním.

Autor:  Bendy&Macíček [ 15 črc 2005 08:10 ]
Předmět příspěvku: 

Věděl jsem že nezklameš :-)

Ty hodnoty proudícího vzduchu jsou výmluvné a je to jednoznačné.

S tím ohřevem mě napadlo nějakou topnou spirálu ohřev by byl , ale asi ne moc velkej příkon a tak by to asi moc neořrálo, žejména při hodnotách rychlosti, jak jsi uvedl. Dík

Autor:  mike33 [ 20 črc 2005 18:43 ]
Předmět příspěvku:  sportovní filtr vzduchu

Pánové, když to tak tady čtu, právě dneska montuju na motor kuželovej odstíněnej vzducháč a zajímalo by mě teda, kam si mám zapojit hadici odfuku z motoru. To ji mám nechat plandat??U starýho obalu to bylo jasný, teď nevím. Podle mě by to snad ani vadit nemuselo, hlavně, když to není ucpaný, ne??!!!Napište mě, prosím, jaký s tím máte zkušenosti, díky moc!! mike33 :roll:

Autor:  MV [ 20 črc 2005 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám kužel K&N, ten má otvor pro napojení hadice odvětrání klikovky(pokud tím myslíš odfuk z motoru). Ještě jsem tam pro jistotu vložil filtr(odlučovač) oleje, protože jak jsem později zjistil jsem měl v pytli ten origo odlučovač("hříbek") a prolínal skrz něj olej, kterej zbytečně zasíral kuželovej filtr. Ale jinak ta hadice odvětrání by se asi mohla dát do nějaký plastový nádobky, kam by stékal kondenzát z oleje. Původně je do sání napojená zřejmě jen proto, aby se odsávaly výpary z oleje a nesmrdělo to ven.

Stránka 3 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/