Wizzy píše:
Ee. Projektované je to asi tak, že uprostřed pole "normal" je přibližně pracovní teplota motoru. Při té otvírá termostat a naopak, pokud je motor příliš teplý a teploměr vyšplhá někam k červenému poli, tak se pne větrák a vypíná, až teplotu srazí opět doprostřed pole. Ovšem jsou to vše jen přibližné údaje a vše v tom řetězci funguje plusmínus autobus (termostaty mají běžně rozptyl 5°C, o budíku měření teploty nemluvě). Ovšem pokud je to výrazně jinde, něco je někde špatně. Termostat, čidlo teploty pro budík, případně i dráty od něj k budíku, i samotný budík, může být vadné i termospínač pro ventilátor. (U Esca (kromě posledních sérií), je čidlo pro budík a čidlo pro EEC zvlášť, což je trochu nevýhoda, vadné čidlo pro EEC může způsobit zvýšenou spotřebu, špatné starty, špatný volnoběh a přitom budík ukazuje správně.)
Ono to vypadá jako prkotina, vše důležité (termostat, čidlo pro EEC, termospínač pro saharu i vlastní sahara) může být ok a správně fungovat, jen může nesprávně ukazovat budík teploty (čidlo, dráty, budík) a vypadá to jako prkotina, ale já bych to nepodceňoval, teplota motoru je celkem důležitý údaj a její náhlý vzestup nebo naopak pokles může ukazovat poměrně fatální chybu v motoru a pokud o tom člověk neví, nebo to ignoruje, má každý další kilometr na motor velmi destruktivní účinky.
,,Ee" jako ze to neni v poradku u me, nebo u Stiga kterymu to spina v pulce? Tak jak to popisujes to u me zhruba funguje... bezne ukazuje rucka zhruba kolem pismene M-A, pokud se prehreje,vystoupa rucka az tesne pred cervene pole,kde zapne vetrak,ale kdy vypne sem si zatim nikdy nevsiml