fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Spuštěný větrák, přehřátý motor a jeho spuštění
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=2807
Stránka 3 z 3

Autor:  s_ebastian [ 27 črc 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

K tomu sepnutí větráku,u mě po výměně termostatu,čidla teploty pro budík spíná u písmene L,zítra to okouknu přesně.podle mne je to normální teplota kdy by měl sepnout..

Autor:  Fíkus [ 27 črc 2007 20:48 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Ee. Projektované je to asi tak, že uprostřed pole "normal" je přibližně pracovní teplota motoru. Při té otvírá termostat a naopak, pokud je motor příliš teplý a teploměr vyšplhá někam k červenému poli, tak se pne větrák a vypíná, až teplotu srazí opět doprostřed pole. Ovšem jsou to vše jen přibližné údaje a vše v tom řetězci funguje plusmínus autobus (termostaty mají běžně rozptyl 5°C, o budíku měření teploty nemluvě). Ovšem pokud je to výrazně jinde, něco je někde špatně. Termostat, čidlo teploty pro budík, případně i dráty od něj k budíku, i samotný budík, může být vadné i termospínač pro ventilátor. (U Esca (kromě posledních sérií), je čidlo pro budík a čidlo pro EEC zvlášť, což je trochu nevýhoda, vadné čidlo pro EEC může způsobit zvýšenou spotřebu, špatné starty, špatný volnoběh a přitom budík ukazuje správně.)

Ono to vypadá jako prkotina, vše důležité (termostat, čidlo pro EEC, termospínač pro saharu i vlastní sahara) může být ok a správně fungovat, jen může nesprávně ukazovat budík teploty (čidlo, dráty, budík) a vypadá to jako prkotina, ale já bych to nepodceňoval, teplota motoru je celkem důležitý údaj a její náhlý vzestup nebo naopak pokles může ukazovat poměrně fatální chybu v motoru a pokud o tom člověk neví, nebo to ignoruje, má každý další kilometr na motor velmi destruktivní účinky.


,,Ee" jako ze to neni v poradku u me, nebo u Stiga kterymu to spina v pulce? Tak jak to popisujes to u me zhruba funguje... bezne ukazuje rucka zhruba kolem pismene M-A, pokud se prehreje,vystoupa rucka az tesne pred cervene pole,kde zapne vetrak,ale kdy vypne sem si zatim nikdy nevsiml

Autor:  s_ebastian [ 27 črc 2007 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

teď jsem koukal na parametry spínače pro větrák(otevírací teplota [°C]:100 °C / uzavírací teplota [°C]:95 °C)

Autor:  jerryesc [ 28 črc 2007 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

když ti větrák spíná až u červenýho tak zkus vymenit termospínač, za jinej, kterej spíná dřív.. mě auto teplý nestartovalo, tak jsem ty cidla menil, mel jsem asi 4 a každý spíná jinde.. to jedno spínalo až těsně pod červenym, tak nevim...

Autor:  jerryesc [ 28 črc 2007 21:41 ]
Předmět příspěvku: 

jo a kdo jste tam psal že u escorta ja nějaká ochrana když běží větrák tak to je kravina.. protože startér mám napojenej rovnou na baterku, žádný čidlo, žádná ochrana.. tak nevim..

Autor:  jerryesc [ 28 črc 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

mě to nestartuje když to je horký a koukam že to neni jen můj problém... ale přišel jsem na to že to může být tim, ze je větrák napojenej přes spínačku, a když běží tak už nejde potřebnej proud ke startéru, až budu mít čas, tak nechám napojit větrák atˇ běží kdykoliv, jako u felicie, a ne až když otočim klíčkem... !!!!!když je zima tak startuje i když větrák běží ale kdyz to chcípnu v zimě když běží větrák a zapnu rádio, pustim dálkový, zapnu rozmražení okna, mlhovky atd, tak startér ani neotočí, jen když pak všechno vypnu a větrák doběhne, tak nastartuje normálně... a v létě to nejde proto že větrák asi běží dýl, myslim si že to může být tímhle ale nevim, je to záhada a když pospíchám když je horko a chcípnu to u pumpy, tak to docela nasere, a když jsem to říkal auto elektrikářovi, tak na mě kouká jak na blázna, tak někdo poradte jestli to může být tím jak jsem psal, díky

Autor:  Bendy&Macíček [ 29 črc 2007 09:45 ]
Předmět příspěvku: 

jerryesc píše:
jo a kdo jste tam psal že u escorta ja nějaká ochrana když běží větrák tak to je kravina.. protože startér mám napojenej rovnou na baterku, žádný čidlo, žádná ochrana.. tak nevim..


Tak jsi to přečti ještě jednou, aby jsi věděl co tam bylo psáno, ale nic o tom, že je to u escorta....

Autor:  Fíkus [ 29 črc 2007 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

jerryesc píše:
když ti větrák spíná až u červenýho tak zkus vymenit termospínač, za jinej, kterej spíná dřív.. mě auto teplý nestartovalo, tak jsem ty cidla menil, mel jsem asi 4 a každý spíná jinde.. to jedno spínalo až těsně pod červenym, tak nevim...


U tech termospinacu se udava pri jake teplote spousti?

Autor:  jerryesc [ 30 črc 2007 12:31 ]
Předmět příspěvku: 

jo jo když pujdes nekam kde mají díly na fordy a budeš chtít termospínač tak ti řeknou i ty teploty při kterejch spoustí..

Autor:  jerryesc [ 30 črc 2007 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

jo a pro tebe jak tam mas to mondeo na obrázku tak jsi psal že ti to dělalo u esca, tj asi u escorta ne?? a taky jsi psal ze je tam nějaká ochrana... tak si to přečti sám ty blbečku

Autor:  Fíkus [ 30 črc 2007 15:47 ]
Předmět příspěvku: 

A jaka spousteci teplota je tak optimalni?

Autor:  jerryesc [ 31 črc 2007 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

no mě to spouští při 92° a vychladí pak na 72° a funguje to normálně, žádnej problém, ani větší spotřeba, nic.. všechno o.k.

Autor:  Jiří [ 31 črc 2007 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Větrák mi spouští při 95°C a vypíná při 85°C.Mám napojenej na chladící okruh digitál teploměr.

Autor:  Fíkus [ 31 črc 2007 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud je zacatek cervenyho pole 100 stupnu,tak mi to spousti taky nekde kolem 95 ale i presto to vari. Tak nevim kde je problem

Autor:  Jiří [ 01 srp 2007 07:01 ]
Předmět příspěvku: 

V chladícím systému při zahřívání roste tlak ,který posune bod varu ke 110 až 120°C.Zkontroluj těsnost víčka vyrovnávací nádržky.Jinak to může být termostat,zasraný chladič,vodní pumpa.O těchto tématech je psáno hodně.

Autor:  Fíkus [ 01 srp 2007 09:33 ]
Předmět příspěvku: 

JJ,u vicka to piska.. Muze byt problem v tom vicku nebo v hrdle nadrzky?

Autor:  Jiří [ 01 srp 2007 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

Asi v tom uzávěru.Některý servisy dělají tlakovou zkoušku toho uzávěru.Nebo koupit nový ve fordu či vrakáč.Nový nebude tak drahý.Doufejme.

Autor:  Fíkus [ 14 srp 2007 14:24 ]
Předmět příspěvku: 

Chladic mam taky dost zanesenej. Jak se to cisti? Prostriknout vapkou?

Stránka 3 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/