fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

při kolika řadíte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5536
Stránka 3 z 14

Autor:  M. [ 28 pro 2006 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Zalezi, v jakem provozu jezdis, ja nejezdim v zacpach, bydlim na okraji Prahy a jezdim po Praze jen po nakupech (resp. vozim po nich manzelku :-D ), takze bezne nejakych 60km/h, sem tam stojim na semaforu, ale kolony ani nahodou.
Ja po meste na 5ku taky nejezdim, ten zvuk motoru memu uchu pri tech 1500 ot nelahodi :D myslim ale, ze to bude uspornejsi, ale projevi se to nejspis jinde.
snazim se jezdit nejak usporne, ale s rozumem, obcas se taky svezu poradne, taky jsem chtel 1.8ku, jenze nebyly. Vsude samy 1,6ky a ja dal hlavne na celkovy stav a vybavu. ale nestezuju si, pri dodrzovani rychl. limitu je to naprosto dostatecne.

Autor:  MV [ 28 pro 2006 16:33 ]
Předmět příspěvku: 

Já potvrdím, co psal Mrazik s PP: třeba 55-60km/h ustálená rychlost - na čtyřku řekněme kolem 2000ot., na trojku trochu vyšší, ale spotřeba je prakticky stejná. Pak najednou potřebuju trochu zrychlit, nebo začne mírnej kopeček - pak jde při čtyřce spotřeba rapidně nahoru, je nutný šlápnout víc na plyn, než při trojce, která zrychlení/kopec snáz zvládne, nešlapu tolik na plyn. Kolikrát jsou pro mě zjištění z PP docela neočekávaný, ale pak se tomu dá styl jízdy přizpůsobit.
Aspoň u mě je dost znát nárůst spotřeby při každým sešlápnutí plynu, hlavně je-li motor v tahu(kopec, náklad), tam je lepší podřadit.

Autor:  Charlie [ 29 pro 2006 14:38 ]
Předmět příspěvku: 

tak si mě mrazíku celkem překvapil.Pokud tvrdíš že je nejlepší a nejekonomičtější jezdit mezi 2000-3500 ot/min.
Já po městě málokdy překročím hranici 2000.
Musím ale říct že mi to žere jako tank.
Zkusím tvou metodu.

Autor:  M. [ 29 pro 2006 14:52 ]
Předmět příspěvku: 

ja si to snad taky zkusim. budu jezdit po meste na trojku a schvalne :-D i kdyz 3500ot uz je na ekonomickou jizdu fakt moc, to uz je i za spickou tocaku.

Autor:  -petr- [ 29 pro 2006 15:02 ]
Předmět příspěvku: 

Já přes město a vesnice s nezatíženým autem jezdím většinou na 4. rychlostní stupeň něco málo přes 2.000 rpm, pokud to umožňuje dopravní situace (ano, padesátku striktně nedodržuji). V létě jsem měl s tímto stylem spotřebu kolem 6.8 l/100km (ale 80% mimo město) při snaze o standardní ekonomickou jízdu (žádný extrém). Rovněž zkusím jezdit ve vyšších otáčkách, tedy na 3. rychlostní stupeň, co to se spotřebou udělá. Dovolím si ale tipovat, že se spíše zvýší.

Autor:  Weidy [ 29 pro 2006 15:52 ]
Předmět příspěvku: 

No....já řadim na 2 asi tak při 30 km/h, a na trojku při 50 km/h......No tak zhruba. Když jedu sám, nebo naloženej nebo do kopce tak je to taky jiný.....Ale 5 dávám až když mam 100

A jednou jsem si řikal že to zkusim a trojku jsem vytočil na 110
:oops: :lol:

Autor:  dj.DEKL [ 29 pro 2006 15:59 ]
Předmět příspěvku: 

Na trojku to jede 140 tachometrovejch :wink:

Autor:  M. [ 29 pro 2006 21:05 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jo, pri najezdu na dalnici, kdy je potreba rychle se dostat na beznou dalnicni rychlost, je ta trojka k nezaplaceni :-D
140 nevim, ale 130 jsem na ni mel urcite

Autor:  mrazik [ 30 pro 2006 10:26 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie ja netvrdim nejlepší a nejekonomičtější, ale podle meho nejrozumnejsi pro motor, aspon to tak citim. Escort ma dlouhou prevodovku, takze i prerazeni ve 3000 jdou otacky pod 2500. Jasne, ze obcas po rovine ve meste jedu 60 a solicham to na 4ku, ale ja vetsinou jezdim v souvislych kolonach.
Ja vychazim z toho, ze pri rychlosti 60 Km/h na 4ku nebo na 3ku to pri ustalene rychlosti zere stejne - aspon to tvrdi palubak. Pri naslednem zrychlovani to lepe vychazi na 3ku.

Autor:  M. [ 30 pro 2006 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

2 mrazik:
Dlouha prevodovka ale nesouvisi s tim, jak padaji otacky po prerazeni. resp. na to ma vliv odstupnovani prevodu navzajem od sebe, ale dlouha prevodovka sama o sobe je dana stalym pomerem a ten ma vliv na to, ze radime pri vyssich rychlostech, ale otacky padaji dolu stejne, jako kdybysme si zmenili staly prevod za lehci.
kazdopadne udaje z PP jsou zajimave, v oktavce se to takhle nechova.
co me jeste napada, jestli ty pri tom zrychlovani neslapes moc na plyn :-D resp. ekonomicka jizda je s lehkou nohou, to znamena, ze na plyn slapes max. treba jen do pulky. pak by mozna ctyrka byla pri zrychlovani uspornejsi nez trojka (asi pouzitelne jen na rovine, do kopce by to moc nezrychlovalo :-D ), ale kdyz se slape na plny plyn, muze se to otocit... ale to jen uvazuji, v escu pp nemam.

Autor:  Dodo [ 30 pro 2006 14:05 ]
Předmět příspěvku: 

Rád občas motor proženu, ale hodně jezdím město a jak jsem se dočetl, občas jsem vrah motoru - na 4 jezdim 50 a pod. Takže budu raději točit nad 2 tis. Ale když při těch 1500 a lechtání plynu to tak pěkně zpívá (na rovině) :-)

Autor:  Dodo [ 30 pro 2006 14:06 ]
Předmět příspěvku: 

Nicméně když "závodím" tak rád točím, činnost omezovače už jsem poznal :-(
Akorát po tom městě musím tedy víc točit, mimo město jezdím na 5 těch 100 tachometrových (90 reál)

Autor:  mrazik [ 30 pro 2006 14:38 ]
Předmět příspěvku: 

M. to uz je jen slovickareni a mohli bychom tady byt tydny a tydny. Pro me je nazvoslovi dlouha prevodovka to, ze kvalty jsou dost daleko od sebe. V hodne autech je rozdil v otackach po prerazeni cca 500 otacek, ale u Escorta (krome MTX prevodovky) to je vice.
Ja priznavam, ze na to slapu, ze mam tezkou nohu, ale zaroven nekdy dostanu zachvat a zkousim pridavat pomaleji, jak pises ty, maximalne pul plynu. Jenze to si pak pripadam jak duchodce co jede z chalupy s vajickama na zadnim platu a hlavne se pri takove jizde nudim.
Me to take u toho palubaku prekvapilo, ale fakt to tak je, stejna spotreba pri ustalene jizde.

Autor:  M. [ 30 pro 2006 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo: prave tech 1500 (nebo spis 1800) na rovine s lehkou nohou si myslim, ze je v pohode. I navod k autu pripousti otacky od 1500. fakt bych chtel videt tu spotrebu na pp, protoze treba s oktavkou se da jet po rovine za 4l/100km

Autor:  Dodo [ 30 pro 2006 21:30 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
Dodo: prave tech 1500 (nebo spis 1800) na rovine s lehkou nohou si myslim, ze je v pohode. I navod k autu pripousti otacky od 1500. fakt bych chtel videt tu spotrebu na pp, protoze treba s oktavkou se da jet po rovine za 4l/100km

PP mam, ale spotřeba neoslní, ale je pravdou že po dalnici kdyz jsem jel cca 100-110 km/h tak jsem jel za 5,7 l/ 100km v 5 lidech(a v tom bylo započteno i couračky Brno a Praha), takže při klidné jízdě Esco umí, ale město je tragický. Po dálnici i když valím 140 tacho (130 reál) tak je to kolem 7litrů, město i 11-12, teď v zimě. V létě 9.

Autor:  M. [ 31 pro 2006 00:48 ]
Předmět příspěvku: 

jo, tu dalnici verim, podle papiru to ma pri 120km/h mit spotrebu 6,9 a ja jezdim kolem 140 tacho a vychazi to neco malo pres 7

Autor:  mrazik [ 31 pro 2006 10:35 ]
Předmět příspěvku: 

Radeji se ani neptejte kolik to bralo pri 195

Autor:  carculka [ 31 pro 2006 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

tak to asi skoro kazdy vi ze je nejlepe drzet otacky 2-2200,jak na spotřebu.trochu mě tu zarazil jeden,co jezdí na 5 ve měste,ten asi moc zkušenosti s autem asi nemá,ani se mu nedivím že má velkou spotřebu

Autor:  Dodo [ 31 pro 2006 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

carculka píše:
tak to asi skoro kazdy vi ze je nejlepe drzet otacky 2-2200,jak na spotřebu.trochu mě tu zarazil jeden,co jezdí na 5 ve měste,ten asi moc zkušenosti s autem asi nemá,ani se mu nedivím že má velkou spotřebu

Občas ve městě hodím taky za 5, ale tak při té rychlosti 60 a více, město není jen poskakování po centru, ale i okruhy atp.
A neřekl bych že nemám zkušenosti :D

Autor:  Jackiii [ 31 pro 2006 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

Tak na 5 pri 2000ot mam na tachaci 80km/h..tak proc by se ve meste nedalo jezdit za 5?
Je pravda ze za 5 ve meste je spis vyjimka..ale taky se da :)

Stránka 3 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/