fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Shell V-Power
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7921
Stránka 3 z 5

Autor:  m@rekR$ [ 23 lis 2006 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

Ano, esco nemá čidlo klepání - nedokáže upravovat na základě kvality benzínu předstih. Motor je stavěný na 95ku.......100ka je vám úplně k ničemu, pokud nemáte sníženou palici a tudíž zvětšený kompresní poměr - tam je nutnost tankovat víceoktanový benzín - proti samozápalům. Oktanové číslo znamená jak odolný benzín je vůči samozápalu - není to údaj, který by uváděl, jaký má supergrády - jako % u chlastu!
Tudíž, to že auto se lépe chová na benzín od Shellu(omv, atd) než od lojzy pumpaře z nounejmu je tím, že se tam benzin: a) neředí vodou, b) kvalitně skladuje. Taky navíc paliva od removovaných pump mají většinou v sobě další přísady - různá čistidla a látky napomáhající volnějšímu chodu pístu. Jinak veškeré pumpařské společnosti berou benzín od jedné rafinérky z ČR - takže základ pro všechny stejný(kromě Shellu - ten si z Belgie dováží ten V-power racing 100okt.) a každá společnost si to pak dále "ředí" různými aditivy, LTO, vodou:-) atd.

Autor:  balu [ 23 lis 2006 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

Konkrétně souhra čidel pro vyhodnocení bohatosti směsy. Kvalitnějšího je třeba méně-spotřeba. Při již natrénovaném přidání plynu, připadá řidiči rychlejší odezva na pedál. Tak mě za mlada reagoval i blbý TRABANT, když jsem mu dal SUPRA. Je to jak rozdíl benzínu u jednotlivých pump.Hlavně ve vyšších otáčkach, tam se ta komrese zvyšuje. Něco jako když pumpuješ kolo ručně, taky se rychlejšímy pohyby zvyšuje tlak- vůle na pístku (u auta pístní kroužky).

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Panebože srovnávat trabanta s Escortem .......
Bohatost směsi je pevně daná mapovací tabulkou v řídící jednotce a mají na ni vliv tato čídla :
MAF - tady se asi víceoktanový benzín neprojeví
čidlo škrtící klapky - no pořád jsme jen u vzduchu
čidlo teploty vzduchu - stejné
čidlo teploty motoru - tady jsme zas u vody
lambda sonda - přihořívá, no spíš jen doutná. Zjišťuje jen obsah kyslíku ve spálené směsi, zda je směs bohatá nebo chudá. Otázkou je, zda víceoktanový benzín na toto má vůbec nějaký vliv. Logicky nemá, protože by pak nebylo potřeba čidlo klepání.
Takže asi tak nějak.

Autor:  balu [ 23 lis 2006 15:39 ]
Předmět příspěvku: 

Nyní jsi zamotal hlavu těm, kterým to žere 14l, a nevědí si rady, když nemají tyhle věci vliv na spotřebu . Ať to vše odmontují, a třeba se dostanou na 5L!!!! Samozřejmě že vzduch má největší podíl, poměr si musí hlídat ŘJ. Kvalitnější se lépe spaluje(ve vyšších otáčkách), a k tomu potřebuje za to více vzduchu. A to je to pravé ořechové pro náš 16V. A Trabant nebo Jaguar, motory pracují na stejném systému válce a pístu.

Autor:  mrazik [ 23 lis 2006 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

Těm, kterým to řere 14 litrů jezdí buď jako prasata (sorry) nebo mají špatnou lambda sondu nebo MAF a ta dodává špatné informace řídící jednotce, ta následně špatně dávkuje benzín atd. Nebo mají úplně v háji motor.
Ale co to je kvalitnější ? Víceoktanový ? Tam přeci není přímá úměra.

Autor:  m@rekR$ [ 23 lis 2006 15:56 ]
Předmět příspěvku: 

balu píše:
Pokud budou všechny čidla pro ŘJ vpořádku, bude tento benzín mět odezvu na spotřebě a trochu na výkonu. Jestliže čidla mají již něco za sebou a nedávají již stoprocentní informace, tak je motoru jedno na co jede, stále vyhodnocuje 95-ku.


Jenže co to tu píšeš je blbost - motor je pevně nastavený na 95ku natural - motor nemá čím by měřil klepání(čidlo klepání). Takže motor NEVYHODNOCUJE oktany!

Autor:  mposchl [ 23 lis 2006 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

vidite to moc vedecky hosi, proste kazdej motor je jinej a hold nekterymu to poznat je. tecka.

Autor:  M. [ 24 lis 2006 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

To mi prijde jako za mlada, kdy "nekterym stodvaca jezdila v poho 150", protoze meli povedenej motor :-D
mne osobne prislo, ze na obyc VP95 sel motor lepe odspoda, tim myslim u nejakych 1200 ot., kdy jsem treba zahnul na krizovatce a nechal tam trojku. ale narust vykonu, to se subjektivne nekonalo. U 100oktanu to bude podobne.

Autor:  mposchl [ 26 lis 2006 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

by me tak zajimalo kam se podel muj posledni prispevek...tady funguje neco jako cenzura??? :-/

Autor:  BlueWolf [ 29 lis 2006 09:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tak od včerejška jezdim taky na V-Power. Dojel jsem nádrž do mrtě a natankoval tuto "zázračnou" tekutinu s obsahem 100 oktanů. 8)
Auto jde líp za plynem a je o trošinku živější. Ale nějaký markantní rozdíl nepozoruju.

Autor:  Bendy&Macíček [ 29 lis 2006 10:18 ]
Předmět příspěvku: 

TO ALL:Hele ono to bude taky i něčím jiným :-) Jde o to jak máš odhlučněnej motor a vyčistěný uši..... :-)


PS: musel jsem, už jsem to tu četl několikrát a pořád o tom samém :)

Autor:  Bendy&Macíček [ 29 lis 2006 10:19 ]
Předmět příspěvku: 

mposchl píše:
by me tak zajimalo kam se podel muj posledni prispevek...tady funguje neco jako cenzura??? :-/


Jde o to co jsi tam napsal, případně i zafunguje... nebo se to neodeslalo a zustalo to někde na cestě :-(

Autor:  mposchl [ 29 lis 2006 10:24 ]
Předmět příspěvku: 

no nic sem tam nepsal tak ostryho...jen trocha sarkasmu na minuly rezim...

Autor:  Honzík [ 03 pro 2006 22:35 ]
Předmět příspěvku: 

hošihoši já teda nevím jestli je V-Power ať 95 nebo 100 oktanovej lepší ale vím jedno na 95 to jde o něco málo do otáček ale to je tak jediný rozdíl a pak samozřejmě cena. Já tankuju normální 95 benzín a jsem s ním naprosto spokojen když budu chtít vyčistit motor tak si můžu přece koupit u pumy ty adetiva do bezínu a mám to stejný, stojí 150kč a je to na dvě nádrže...

Autor:  Charlie [ 04 pro 2006 12:15 ]
Předmět příspěvku: 

to by chtělo nějakýho známýho kterej má tu ptákovinu na měření výkonu a zkusit s v-power a s 95.si myslím že když vedle sebe postavím 6 uplně stejnejch fordíků a do jednoho z nich naliju v-power tak stejnak většina lidí nepozná v kterým to je.

Autor:  M. [ 04 pro 2006 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

No jo, jenze i ty fordici mezi sebou se stejnyma motorama maji mezi sebou rozdily. Nevim, kolik ma ford toleranci, ale skodovka mela 5%. Nevim ani, jakou toleranci ma to mereni.

Autor:  mrazik [ 05 pro 2006 17:55 ]
Předmět příspěvku: 

Charlie toto udelali redaktori na vice autech a vykon se zvedl minimalne, v podstate jen v ramci chyby mereni te vykonove brzdy. Dokonce v nekterych pripadech se vykon snizil.
Co se týče tolerance výkonu bude každý motor jiný. Já u své 1.6 16V najeto 140.000 Km, stáří 12 let a naměřen výkon 69kW.

Autor:  dragon [ 05 pro 2006 18:33 ]
Předmět příspěvku: 

Honzík píše:
hošihoši já teda nevím jestli je V-Power ať 95 nebo 100 oktanovej lepší ale vím jedno na 95 to jde o něco málo do otáček ale to je tak jediný rozdíl a pak samozřejmě cena. Já tankuju normální 95 benzín a jsem s ním naprosto spokojen když budu chtít vyčistit motor tak si můžu přece koupit u pumy ty adetiva do bezínu a mám to stejný, stojí 150kč a je to na dvě nádrže...

dneska jsem koupil SONAX čistič palivové soustavy-benzín 250ml za 129 kč na jednu nádrž nalil jsem to tam a uvidíme.A kámoš začal tankovat do golfa taky v-power ( dobrej počtář) a říkal že mu klesla spotřeba

Autor:  skaldal [ 05 pro 2006 19:01 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem s benzínem nikdy žádný testy nedělal, ale myslím si že to žádnej zázrak nebude. Podle mě je to spíš v tom, že víte že jste natankovali V-Power a očekáváte zlepšení, takže si to vše přikrášlujete a každýmu vyprávíte jak to je super, Ale kdyby vám někdo natankoval obyč natural 95, posadil vás do auta a poslal na cestu dejme tomu 500km, tam vám natankovali V-Power a poslali zpátky, tak žádnej rozdíl nepoznáte - tím myslím, že byste o tom nevěděli že tam máte jinej benzín. A srovnávat 95oktanový benzín se 100oktanovým je taky nesmysl. A změřit přesně spotřebu je taky snad nemožný, protože to byste museli jezdit pořád stejný trasy, stejným stylem jízdy, za stejnýho provozu a počasí a mnoho dalšího co spotřebu ovlivňuje. A co si budem namlouvat, pro většinu lidí je důležitá hlavně cena. To samý bych mohl tvrdit například u pneumatik, že je blbost jezdit na nějakých Savách, Barumkách, Matadorech... ale že jedině na Goodyearech, Michelinech, Pirellkách, atd.
A kde je u Shellu ta záruka kvality oproti jiným čerpačkám? Já myslím že je to vždycky jen o majitelích a vedení. Například v Chocni máme čerpačku Agro, kde benzín i LPG cuká, nafta zamrzá, auto umyté v myčce smrdí a není pořádně umyté a stejně lam dost lidí jezdí, protože je to v centru města i přes to, že je to tam dražší než u o půl kilometru vzdálenější Eurooil, kde je všechno bez problémů. To samý s plynem, před cca půl rokem jsem natankoval LPG v Odřepsech (sjezd z D11 u Poděbrad) a začalo mi to brutálně škubat a blbnout. V servisu jsem postupně musel být 3x na vyčištění filtru LPG a když jsem jim řekl, kde jsem tankoval, hned věděli o co jde, že už u nich bylo s tím problémem víc aut, že auta s podtlakovým LPG to zkousnou, ale vstřikování ne. Teď jsem zas jel z Prahy a na konci dálnice mi docházel plyn, tak jsem si řekl, risknu to, snad tam ty sračky nemůžou prodávat furt. A věřte nevěřte, po natankování a ujetí cca 20km to začalo škubat zas. Tak já nevím jak tam můžou fungovat. Prostě podle mě značka není žádná záruka, jde o to, co u které čerpačky do těch nádrží lijou.

Taky jsem párkrát zkusil V-Power a žádnej rozdíl jsem nepoznal.
A u snížené spotřeby vysokooktanového benzínu je taky třeba počítat s tím, že při vyšším výkonu není třeba na to tolik šlapat. Hlavní ovlivňovač spotřeby je totiž vždy noha na plynu. Já se vždycky směju, když si někdo myslí, že když on jezdí s 1.4kou za 8litrů, tak že mě 3litr musí žrát aspoň 16 :lol:

Autor:  m@rekR$ [ 06 pro 2006 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

Oktanové číslo udává odolnost benzínu vůči samozápalům! Né jeho energetickou hodnotu!

To že beru u Shellky je jen pro to, že vim, že tam nelejou sračky(vodu,....) - to co jsi napsal je to, co si myslím a říkám tu i já.

Problém je, že Pirellky, sem tam i ty Goodyeary jsou levnější než Matadorky, Sávy, Barumky(a to už nemluvím o kilometrové výdrži x přilnavost).

Stránka 3 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/