fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 23 pro 2024 06:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: odpověd
PříspěvekNapsal: 26 pro 2005 22:59 
Sanman No, co k tomu dodat, jen že tohle téma je fact na dlouho , a přidám jen drb že zdvihatka můžou být připečená, jinak ahoj pozítří.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 pro 2005 15:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 21 srp 2004 12:18
Příspěvky: 261
Bydliště: Praha
MV píše:
Takže asi bude lepší se na to vykašlat, nechce se mi zas měnit těsnění pod hlavou a dělat rozvody, obojí bylo dělaný v létě. Maximálně sundat víko, vahadla, vyndat zdvihátka a zkontrolovat, jestli nějaký neodešlo, možná rozhýbat. Totiž si nejsem jist, jaký zdvihátka jsem tam při výměně dostal, podle ceny usuzuju na neoriginály.


Do CVH stojí cca 300.- kus co si pamatuji. Jinak jak říkáš nech to plavat nemá to cenu. Taky může být vule v hlavě jak v ní to zdvihátko chodí je to hliník a ta možnost tu je . A hlavu určitě měnit nebudeš. Jezdí jezdí na nic nešahat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2005 17:49 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
můžou mít zdvihatka vliv na výkon ve vyšších otáčkách??(5000-6000rpm)moc se mu nechce v těchto otáčkách zrychlovat,připadlo mi že dřív šel líp do těch 6000,ale co bych chtěl po 20letech provozu :D ,jinak cvakání se mi zdá o trochu větší než dřiv,olej to nebere

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2005 18:55 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
v šesti tisících bych se nedivil, že se mu nechce zrychlovat. Pokud by byla zdvihátka pryč, tak se to i takle projevi, ale nemuže to mít nyní souvislost teba jen v nějaké banalitce...filtr zima zimáky apod?

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2005 19:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
no filtr tam mám sportovní,jasný že kolem těch 6000rpm je max toho motoru,může na to mít vliv olej??je tam minerál 15w40texaco havoline,sem přemýšlel že bych tam dal polosyntetiku,ale mám strach že to začne brat olej,nebo že ty zdvihátka budou ještě hlučnější

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 pro 2005 20:52 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 07 pro 2004 23:29
Příspěvky: 1634
Bydliště: Turnov 50°35´21,58" N 15°02´31,32" E kdysi Praha
nejsem si jist, že 15W40 je minerál, ale jde o to co jsi používal před tím, každopádně ja používám 10W40 Texaco (do obou aut). V zimě by to olej mohl ovlivnit, protože mu bude déle trvat než se pořádně prohřeje.

_________________
C-MAX 2.0 Titanium 08´107kW AUT

Mondeo Combi Ghia 2.0 TDCi 04´96kW Navy deep



-->čo bolo to bolo<--
Mondeo Combi Festival 1,8 16V CLX 99´85kW
MAZDA 626 2,0 TD-Di 74kW 99´
MONDY - Ford Mondeo Combi 1.8 TD CLX 97´66kW
MACÍČEK - Ford Escort Combi 1.8 16V Ghia 93´77kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 pro 2005 10:31 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Bendy&Macíček píše:
nejsem si jist, že 15W40 je minerál


Tak muzes.

Jasne ze s polosyntetikou budeou hlucnejsi.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 led 2006 18:30 
Offline
Nováček

Registrován: 05 led 2006 15:28
Příspěvky: 26
Bydliště: Turnov
Já jsem zdvihátka na 8V vyřešil tím, že jsem je rozdělal ,vymyl benzínem a dal spátky. Do 3000 ot nejsou slyšet.

_________________
Escort 1.6i 66kW r86


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 26 led 2006 23:03 
Olekj 0-5W je sintetika 5-15W je polosintetika 15W a vejš je minerál. Zdvihátka my taky cvakaly udělal sem to jednoduše vyměnil sem všechny
8V a mám klid koupil sem je u Fordu jeden za 850.-


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 27 led 2006 00:24 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
eeeee.

0W je plna syntetika, 5w je TAKTEZ plna syntetika - je to oznaceni VISKOZITY oleje, ne jeho slozeni ! :roll:

10W je plosyntetika
15W je mineral

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2006 11:54 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Olej OMV Syn Com Extra 5W30 - polosyntetika!

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2006 14:44 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 dub 2004 12:08
Příspěvky: 469
Bydliště: Prague HS5 - 50°03'55.34" N 14°30'01.03" E
Sakra kdy uz Vam dojde, ze podle tech znaceni co sem hazite se NEDA urcit slozeni oleje. Znaceni viskozity uz DAVNO neni zavisle na slozeni oleje a je v tom dneska bordel neuveritelnej. Ona ani kazda plna syntetika davno neni co by mela byt. Olej je zkratka potreba vybirat nejen podle toho ze jsi vemete lahev 5W40 a na jedne bude napsano full syntetic a na druhe half. Olej je potreba vybirat podle norem vyzkumnych ustavu, doporuceni vyrobce, zaruceneho slozeni dle predpisove normy atd.

Mala citace:

Citace:
Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?


Chcete vice informaci ? http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Tohle - http://www.csmarketing.cz/znalosti.asp - jsme se museli na skole ucit jak z praku (nepredstiram ze mi to nekdy nejak extremne slo), ale kdyz si to jen tak zbezne proctete, zjistite ze to co je u znaceni oleje nejdulezitejsi se na prvni pohled z krabice nedovite. Jak jsem psal asi o dva posty vyse - vyrobci pouzivaji marketingova znaceni oleju pro nas pro blbce a pokud kupujete poradne znacky, tak se da spolehnout na to ze i 5W40 je vyrabeny chemickou syntezou (brrr to sem nesnasel) a je tedy hoden marketingoveho oznaceni plna syntetika.

Doufam, ze je to ted trosku jasnejsi.

_________________
1) Scorpio GLX Topas || MK I.5 04/1994 build for CH || 2.9i V6 12V 145 BHP 228 Nm || A4LD || 4door || Windsor Grey metalic || 7Jx16" Cosworth + 205/55 Dunlop SP Sport 01 ||
2) Escort RS2000 || MK VI 05/1994 build for A || 2.0 DOHC 16V 150 BHP 190 Nm || MTX75 || 3door || Radiant Red || 7Jx16" Speedline Corse + 215/40 GoodYear Eagle F1||


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 led 2006 18:13 
Offline
Forďák

Registrován: 31 kvě 2005 21:46
Příspěvky: 228
Bydliště: Bílovec
Tak děkujeme za náročný výklad. Jsem toho názoru, že dnes se již v podstatě nedá koupit špatný olej. Stejně si ale myslím, že pro většinu znás bude při kupování oleje rozhodující jeho cena než kvalita. Schválně, kdo si může dovolit lít do auta třeba Mobil 1, nebo jiné drahé syntetiky. Když jdu kupovat olej, tak si říkám, že bych mohl motorům dopřát po dlouhé době zase kvalitní syntetiku, ale po tom co mi prodavač zdělí cenu, většinou stejně sáhnu po polo. :?

_________________
dříve Favorit, Fiesta, Escort,Mondeo

Mitsubishi Pajero 2,8TD Wagon
Focus 1,8 TDDI Ghia (model for Argentina)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 led 2006 09:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Když se Ti nelíbí cena, tak jdi jinam. "Syntetiku" můžeš koupit i mnohem levněji. Nedávno jsem měnil olej a dostal jsem olej značky DIVINOL, 5W30, API SJ/CH, ACEA A1/B1 , specifikace Ford WSS912 i WSS913, prostě všechno co do Forda patří, za 750,- 5l kanystr. A musím konstatovat, že v těhle mrazech to startuje perfektně a i ty zdvihátka míň rachtají, než se "značkovou syntetikou" TEXACO Energy 5W30, na který jsem jezdil dříve.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 31 led 2006 21:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 09 bře 2004 23:54
Příspěvky: 499
Bydliště: Liberec
zdvihátka jsem kupoval, zhruba před rokem, jedno mě vyšlo,,na 254 kč- Federal Mogul, teď se znova začínají ozývat, musím, je zkusit rozebrat a vyčistit, protože se to cvakání zhoršilo po 2 měsíčním odstavení, po špatnym lehkoběžnym oleji, s přídavkem molybdenu , který se asi dost usazuje, když auto není v provozu, ,také začla problikávat kontrolka mazání při ubrání plynu, to mě vedlo k rozebrání a vyčištění čerpadla, který nebylo špinavý ale vyčištění a vylapování kanálku ventilu mu prospělo, kontrolka, už nikdy neblikla ,mno musim doufat že nebude sjetá vačka, CVH motory na to trpěly, při pohlednu z boku vačky, májí plochy nadzvedávající půlkulatý tvaru sjetý vačky, nový by měla bejt naprosto rovná,, nová vačka před zhruba 5ti rokama stála asi okolo 4tkč, teď by to snad mohlo bejt příznivější , jinak ještě jsem neslyšel , že by se musela u CVH motoru sundávat hlava, když potřebuju sundat vačku, , ještě , dost záleží na tom kolik má motor nalítáno, na vině nemusí bejt vždy zdvihátka, cvakání může způsobovat nedostatečný tlak oleje, který způsobujou třeba opotřebený ložiska na klice nebo opotřebený čerpadlo, proto , když motor necvaká za studena a cvaká za tepla je to tím že že hustší studenej olej čerpadlo lépe nasává, než potom když se ohřeje, , forďácký motory líp snášej oleje vyšší hustoty 15w-40

_________________
Esco r.v.91,1,4i CVH(upgrade RS2000) - po laku, opět krasavec- doufám že mi ho zase někdo trefí =/
http://www.fordfans.cz/galerie/displayi ... =47&pos=31


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 09 dub 2006 06:11 
Taky mi něco cvaká v motoru.Zdvihátka mám vyměněný.Olej taky. V servisu mi "odborníci" řekli,že Escorty to prostě dělají.A že se stím nedá nic dělat.Tak jsem to nechal plavat.Někdy to klade jak nafťák.Jindy je to tišší.Tak nevím co si mam o tom myslet. 8)


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2006 21:53 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
mám takový dotaz,mám dva identické motory_1,3 cvh,v jednom nadzdvihátka cvakají a v druhem jedou jako po masle,prostě,nejsou ani slyšet,akorát že jeden motor je rv 82(necvaká)ten nemá mít podle etzolda tvrzené sedla ventilů,kdyby měl tak už ho mám v autě,no a utoho co cvakájí je rok výroby 85,a ten už má tvrzené sedla ventilů,tak bych se chtěl zeptat jestli bych to mohl přeskládat,jestli tam nenastane nějaký problém...

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2006 06:09 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
1,3 jsou CVH??? 1,3, pokud vím, jsou OHV a ty hydroštely nemají. Tam stačí seřídit vůle ventilů. A co se týká tvrzených sedel ventilů - pokud má motor hliníkovou hlavu, tak budou sedla tvrzená vždycky, myslím...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2006 12:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
je to CVH má to hydroštely,nic se tam neseřizuje,je to konstrukčně stejné jako 1,4 nebo 1,6,tak by mě zajímalo jestli to mužu přeskládat nebo ne,nerad bych tomu motoru uškodil,kdyby to mělo tvrzený sedla to by bylo super,ale to asi nijak nezjistím??

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2006 12:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Co je to za hybrida? To se divím! Ještě v r. 1998 se do Mk.VII montovaly 1,3 OHV. Proč tam tedy nemontovali ten "tvůj" CVH 1,3; vždyť je přeci modernější? Není to nakonec přeci jen 1,4?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 81 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz