fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Hydraulická zdvihátka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1826
Stránka 4 z 5

Autor:  Návštěvník [ 26 pro 2005 22:59 ]
Předmět příspěvku:  odpověd

Sanman No, co k tomu dodat, jen že tohle téma je fact na dlouho , a přidám jen drb že zdvihatka můžou být připečená, jinak ahoj pozítří.

Autor:  Bery [ 27 pro 2005 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
Takže asi bude lepší se na to vykašlat, nechce se mi zas měnit těsnění pod hlavou a dělat rozvody, obojí bylo dělaný v létě. Maximálně sundat víko, vahadla, vyndat zdvihátka a zkontrolovat, jestli nějaký neodešlo, možná rozhýbat. Totiž si nejsem jist, jaký zdvihátka jsem tam při výměně dostal, podle ceny usuzuju na neoriginály.


Do CVH stojí cca 300.- kus co si pamatuji. Jinak jak říkáš nech to plavat nemá to cenu. Taky může být vule v hlavě jak v ní to zdvihátko chodí je to hliník a ta možnost tu je . A hlavu určitě měnit nebudeš. Jezdí jezdí na nic nešahat.

Autor:  Tony [ 28 pro 2005 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

můžou mít zdvihatka vliv na výkon ve vyšších otáčkách??(5000-6000rpm)moc se mu nechce v těchto otáčkách zrychlovat,připadlo mi že dřív šel líp do těch 6000,ale co bych chtěl po 20letech provozu :D ,jinak cvakání se mi zdá o trochu větší než dřiv,olej to nebere

Autor:  Bendy&Macíček [ 28 pro 2005 18:55 ]
Předmět příspěvku: 

v šesti tisících bych se nedivil, že se mu nechce zrychlovat. Pokud by byla zdvihátka pryč, tak se to i takle projevi, ale nemuže to mít nyní souvislost teba jen v nějaké banalitce...filtr zima zimáky apod?

Autor:  Tony [ 28 pro 2005 19:12 ]
Předmět příspěvku: 

no filtr tam mám sportovní,jasný že kolem těch 6000rpm je max toho motoru,může na to mít vliv olej??je tam minerál 15w40texaco havoline,sem přemýšlel že bych tam dal polosyntetiku,ale mám strach že to začne brat olej,nebo že ty zdvihátka budou ještě hlučnější

Autor:  Bendy&Macíček [ 28 pro 2005 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

nejsem si jist, že 15W40 je minerál, ale jde o to co jsi používal před tím, každopádně ja používám 10W40 Texaco (do obou aut). V zimě by to olej mohl ovlivnit, protože mu bude déle trvat než se pořádně prohřeje.

Autor:  Dawe [ 29 pro 2005 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Bendy&Macíček píše:
nejsem si jist, že 15W40 je minerál


Tak muzes.

Jasne ze s polosyntetikou budeou hlucnejsi.

Autor:  benzínek [ 08 led 2006 18:30 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem zdvihátka na 8V vyřešil tím, že jsem je rozdělal ,vymyl benzínem a dal spátky. Do 3000 ot nejsou slyšet.

Autor:  Návštěvník [ 26 led 2006 23:03 ]
Předmět příspěvku: 

Olekj 0-5W je sintetika 5-15W je polosintetika 15W a vejš je minerál. Zdvihátka my taky cvakaly udělal sem to jednoduše vyměnil sem všechny
8V a mám klid koupil sem je u Fordu jeden za 850.-

Autor:  Dawe [ 27 led 2006 00:24 ]
Předmět příspěvku: 

eeeee.

0W je plna syntetika, 5w je TAKTEZ plna syntetika - je to oznaceni VISKOZITY oleje, ne jeho slozeni ! :roll:

10W je plosyntetika
15W je mineral

Autor:  Martin 1,6 [ 28 led 2006 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Olej OMV Syn Com Extra 5W30 - polosyntetika!

Autor:  Dawe [ 28 led 2006 14:44 ]
Předmět příspěvku: 

Sakra kdy uz Vam dojde, ze podle tech znaceni co sem hazite se NEDA urcit slozeni oleje. Znaceni viskozity uz DAVNO neni zavisle na slozeni oleje a je v tom dneska bordel neuveritelnej. Ona ani kazda plna syntetika davno neni co by mela byt. Olej je zkratka potreba vybirat nejen podle toho ze jsi vemete lahev 5W40 a na jedne bude napsano full syntetic a na druhe half. Olej je potreba vybirat podle norem vyzkumnych ustavu, doporuceni vyrobce, zaruceneho slozeni dle predpisove normy atd.

Mala citace:

Citace:
Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku. Povede se to i nám?


Chcete vice informaci ? http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare

Tohle - http://www.csmarketing.cz/znalosti.asp - jsme se museli na skole ucit jak z praku (nepredstiram ze mi to nekdy nejak extremne slo), ale kdyz si to jen tak zbezne proctete, zjistite ze to co je u znaceni oleje nejdulezitejsi se na prvni pohled z krabice nedovite. Jak jsem psal asi o dva posty vyse - vyrobci pouzivaji marketingova znaceni oleju pro nas pro blbce a pokud kupujete poradne znacky, tak se da spolehnout na to ze i 5W40 je vyrabeny chemickou syntezou (brrr to sem nesnasel) a je tedy hoden marketingoveho oznaceni plna syntetika.

Doufam, ze je to ted trosku jasnejsi.

Autor:  Martin 1,6 [ 28 led 2006 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak děkujeme za náročný výklad. Jsem toho názoru, že dnes se již v podstatě nedá koupit špatný olej. Stejně si ale myslím, že pro většinu znás bude při kupování oleje rozhodující jeho cena než kvalita. Schválně, kdo si může dovolit lít do auta třeba Mobil 1, nebo jiné drahé syntetiky. Když jdu kupovat olej, tak si říkám, že bych mohl motorům dopřát po dlouhé době zase kvalitní syntetiku, ale po tom co mi prodavač zdělí cenu, většinou stejně sáhnu po polo. :?

Autor:  George V. [ 29 led 2006 09:54 ]
Předmět příspěvku: 

Když se Ti nelíbí cena, tak jdi jinam. "Syntetiku" můžeš koupit i mnohem levněji. Nedávno jsem měnil olej a dostal jsem olej značky DIVINOL, 5W30, API SJ/CH, ACEA A1/B1 , specifikace Ford WSS912 i WSS913, prostě všechno co do Forda patří, za 750,- 5l kanystr. A musím konstatovat, že v těhle mrazech to startuje perfektně a i ty zdvihátka míň rachtají, než se "značkovou syntetikou" TEXACO Energy 5W30, na který jsem jezdil dříve.

Autor:  RS1400 [ 31 led 2006 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

zdvihátka jsem kupoval, zhruba před rokem, jedno mě vyšlo,,na 254 kč- Federal Mogul, teď se znova začínají ozývat, musím, je zkusit rozebrat a vyčistit, protože se to cvakání zhoršilo po 2 měsíčním odstavení, po špatnym lehkoběžnym oleji, s přídavkem molybdenu , který se asi dost usazuje, když auto není v provozu, ,také začla problikávat kontrolka mazání při ubrání plynu, to mě vedlo k rozebrání a vyčištění čerpadla, který nebylo špinavý ale vyčištění a vylapování kanálku ventilu mu prospělo, kontrolka, už nikdy neblikla ,mno musim doufat že nebude sjetá vačka, CVH motory na to trpěly, při pohlednu z boku vačky, májí plochy nadzvedávající půlkulatý tvaru sjetý vačky, nový by měla bejt naprosto rovná,, nová vačka před zhruba 5ti rokama stála asi okolo 4tkč, teď by to snad mohlo bejt příznivější , jinak ještě jsem neslyšel , že by se musela u CVH motoru sundávat hlava, když potřebuju sundat vačku, , ještě , dost záleží na tom kolik má motor nalítáno, na vině nemusí bejt vždy zdvihátka, cvakání může způsobovat nedostatečný tlak oleje, který způsobujou třeba opotřebený ložiska na klice nebo opotřebený čerpadlo, proto , když motor necvaká za studena a cvaká za tepla je to tím že že hustší studenej olej čerpadlo lépe nasává, než potom když se ohřeje, , forďácký motory líp snášej oleje vyšší hustoty 15w-40

Autor:  Mad Bob [ 09 dub 2006 06:11 ]
Předmět příspěvku: 

Taky mi něco cvaká v motoru.Zdvihátka mám vyměněný.Olej taky. V servisu mi "odborníci" řekli,že Escorty to prostě dělají.A že se stím nedá nic dělat.Tak jsem to nechal plavat.Někdy to klade jak nafťák.Jindy je to tišší.Tak nevím co si mam o tom myslet. 8)

Autor:  Tony [ 12 čer 2006 21:53 ]
Předmět příspěvku: 

mám takový dotaz,mám dva identické motory_1,3 cvh,v jednom nadzdvihátka cvakají a v druhem jedou jako po masle,prostě,nejsou ani slyšet,akorát že jeden motor je rv 82(necvaká)ten nemá mít podle etzolda tvrzené sedla ventilů,kdyby měl tak už ho mám v autě,no a utoho co cvakájí je rok výroby 85,a ten už má tvrzené sedla ventilů,tak bych se chtěl zeptat jestli bych to mohl přeskládat,jestli tam nenastane nějaký problém...

Autor:  George V. [ 13 čer 2006 06:09 ]
Předmět příspěvku: 

1,3 jsou CVH??? 1,3, pokud vím, jsou OHV a ty hydroštely nemají. Tam stačí seřídit vůle ventilů. A co se týká tvrzených sedel ventilů - pokud má motor hliníkovou hlavu, tak budou sedla tvrzená vždycky, myslím...

Autor:  Tony [ 13 čer 2006 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

je to CVH má to hydroštely,nic se tam neseřizuje,je to konstrukčně stejné jako 1,4 nebo 1,6,tak by mě zajímalo jestli to mužu přeskládat nebo ne,nerad bych tomu motoru uškodil,kdyby to mělo tvrzený sedla to by bylo super,ale to asi nijak nezjistím??

Autor:  George V. [ 13 čer 2006 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Co je to za hybrida? To se divím! Ještě v r. 1998 se do Mk.VII montovaly 1,3 OHV. Proč tam tedy nemontovali ten "tvůj" CVH 1,3; vždyť je přeci modernější? Není to nakonec přeci jen 1,4?

Stránka 4 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/