fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Cukání Zetec 1,6 16V http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=23080 |
Stránka 4 z 4 |
Autor: | skaldal [ 16 črc 2009 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Cukání Zetec 1,6 16V |
Hned v prvním příspěvku pivik píše: Ahoj, mám problém s cukáním motoru. Cuká hlavně při akceleraci, když některý rychlostní stupeň déle podržím a zároveň přidám plyn. Cukání se projevuje hlavně za teplého počasí a zároveň musí být studený motor. Ale není to pravidlem. Stalo se mi už taky že ihned po cuknutí motor za jízdy chcípnul, ale hned poté šel zase nastartovat. Vyměnil jsem zapalovací svíčky a provedl reset ŘJ. Bohužel toto nepomohlo. Napadlo mě zaměřit se na lambdu nebo MAF. Mohu je zkusit odpojit? Má někdo tip co zkusit nebo čím by to mohlo být? Předem díky.
|
Autor: | tomin [ 16 črc 2009 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jaky motor ? Ma to EGR ? Kdyby zustaval otevreny ... Nejde to nejak na zkousku zaslepit ? |
Autor: | Wizzy [ 16 črc 2009 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
1.6 EGR neměly. Osobně tipuju zradu v elektrice - kabely, pojistkovka. Možná i řídící jednotka. Pár se jich ti tam určitě válí, tak ji prubni. |
Autor: | tomin [ 16 črc 2009 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Urcite ? Zadny ? Uz nevim komu tady z fora jsem koukal pres kabel na 1.6ku a ta vesele otevirala egr Kamarad co dela Fordy mi rikal, ze jednou mel motor s nejakymi divnymi rourami od vyfuku kamsi a ze ho nekam narouboval a ze na volnobeh delal psi kusy. Pak zjistil, ze to byla severska verze s prisnejsimi limity a ta musela mit svoji EEC IVku. Takze dal puvodni EEC k danemu motoru a uz to jelo ok. Ale tehdy jeste nevedel, ze to byla Fordi obdoba EGRka. |
Autor: | Standa [ 17 črc 2009 09:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: 1.6 EGR neměly. Osobně tipuju zradu v elektrice - kabely, pojistkovka. Možná i řídící jednotka. Pár se jich ti tam určitě válí, tak ji prubni.
Vidím to stejně. |
Autor: | skaldal [ 17 črc 2009 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud vím, tak tu taky někdo kdysi někde psal, že má 1.6ku s EGRem. Ale tahle ho samozřejmě nemá. Jinak co se týče pojistkovky, tak jak Pivik psal, měl tu svou přepájenou, pak koupil ještě jednu ode mě a žádná změna. Dneska jsem se k tomu vůbec nedostal, tak snad zítra. ...Ale taky se bojím, aby to nebylo někde v kabelech - nějaký špatný kontakt, nebo proseklý drát. |
Autor: | dj.DEKL [ 17 črc 2009 21:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
1.6 v automatu má EGR |
Autor: | tomin [ 17 črc 2009 22:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle tam mam ja. Je to egr ? Kazdopadne je to napojene na svody hned u hlavy a co vim, tak by to melo vyhrivat lambdu a katik po startu. A po ohrati by to mel byt egr, ne ? |
Autor: | tomin [ 21 črc 2009 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak co ? Je to EGR, nebo neco min ? |
Autor: | Wizzy [ 21 črc 2009 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud je to napojené na výfukové svody hned u hlavy, tak to není EGR, ale systém pulsního vzduchu. Je to taky ekologický bazmek, ale funguje jinak - přisává vzduch do výfukového potrubí, aby se zlepšily rozkladné procesy na katalyzátoru. A jako takové to začíná fungovat ažř po zahřátí na provozní teplotu. Mimochodem lambdu máš vyhřívanou elektricky a katík se zahřívá teplotou výfukových plynů a vlastním "hořením" nespálených zbytků. Nějak mi není jasné, jak by nějaká hadička tyto elementy mohla ještě přihřívat...možná odporové topení? |
Autor: | tomin [ 21 črc 2009 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nene, zvetsuje teplotu ve spalinach tim, ze do nich vhani kyslik z ovzdusi. Moc nechapu co tam ten kyslik pomuze, kdyz uz tam neni palivo, ale melo by to tak byt. |
Autor: | Perňa [ 21 črc 2009 12:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Milý Tomine je to toto: Koukni Pouští to do laufu čerstvý vzduch a lambda je trochu oblblá a a řídí spaliny a směs...když to tak nahrubo napíšu |
Autor: | tomin [ 21 črc 2009 12:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dik Perno ! Ta hadicka co vede dospod predpokladam vede do nejakeho solenoidu ovladaneho ECU. Pak by na to celkem sedel tenhle popis: Kód: The computer controls two solenoids to create three mutually exclusive air
states: Thermactor Air State AM1 Solenoid AM2 Solenoid Upstream on on Downstream on off Bypass off off Upstream refers to air added at or near the exhaust ports. This is done to provide better oxidation of the exhaust gas mixture when a richer exhaust gas mixture is anticipated. It is not possible to operate in closed loop fuel control while air is introduced upstream (the EGO sensor may always indicate a lean condition). Downstream refers to air added to the catalyst mid-bed. Downstream air is compatible with closed loop fuel control and is the normal thermactor air state. Tady teda resi dva ventily, ale ten downstream se asi na nasich motorech nekona. A pisou, ze se to pouzije kdyz jde bohatsi smes do motoru (kdy se nekouka na lambdu) aby se dosahlo lepsi exydace. Takze spis asi ve fazy ohrivani. Jakmile je v closed loop, nesmi to otevrit. |
Autor: | Perňa [ 21 črc 2009 13:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nemáš zač....ano hadička vede tam kam píšeš. Já těm Tvojím schémátkům a vykladům stejně nerozumím.... Jen jsem viděl ten obrázek tak jsem zareagoval |
Stránka 4 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |