fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 29 zář 2024 00:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 07:29 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2005 07:55
Příspěvky: 31
Bydliště: Frýdek-Místek
Myslím, že takové ostré výpady proti LPG jsou zbytečné. Připadá mi to, jako by se někdo potřeboval vyvztekat...
1) je to každého věc,
2) kdyby to bylo tak "na h...", tak by na LPG nejezdilo tolik aut, samozřejmě záleží na kvalitě přestavby, montují to od novoty i takové automobilky jako Subaru...
3) kdo je fanda do motorů a má auto jako svého miláčka místo dítěte, tak ten se asi do LPG nepožene, to je jasné - ale taky ho nikdo nenutí!
4) auto je spotřební věc, mám ho na to, aby mě odvezlo ráno do práce a občas na dovolenou,
5) že se ničí motor? Možná trochu ano, ale je hodně takových, co najezdili 300 - 400 tis. bez větších problémů. Je třeba nekašlat na výměnu oleje a svíček a jezdit na kvalitní LPG.
6) s názorem, že je blbost dávat LPG do nového auta jako Lexus atp. , je třeba souhlasit. Kdo má na drahé auto, má obvykle i na benzín.
Uvidíme, jak se bude vyvíjet cena LPG, jestli nám naše diskuse neukončí "pánové nahoře" tím, že to tak zdraží, že nebude o čem uvažovat. Je v Evropě hodně států, kde se ježdění na LPG nevyplatí.

_________________
Ford Mondeo combi, r.v. 9/2005, 1.8 92kW, LPG Lovato Easy fast Smart


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 08:37 
K tomu startu:

snad jenom podtlaková systému přepínaj na plyn manuálně.Ja ze vstřikováním mám přepnutí závislé na teplotě motora a otáčkách.

Co se týká vyššího opotřebení motora: Dost lidí na tomto fóru zaplatili za slušné auto ze 100tkm najeto.Pak zjistili že to má minimálně o 100 víc.Když nevíš jestli máš 150 nebo 300 tkm, je asi dost jedno jestli si trošku ničíš motor plynem.To auto stejně nezemře na motor, ale ho spíš opřeš o nějakou švestku nebo dřív koupíš lepší nebo zhnije.

Argumenty typu do firemního jo, na doma ne, do dobrého auta ne, do škůdky jo moc neobstojí.
Prostě já šetřím a vy se i svezete.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 10:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Nikdo se nevzteká a nikdo nikomu nic nevnucuje. Jen to může člověka namichnout jak je opěvovaná levnost nákladů na provoz /tak před deseti lety , to souhlasím,ale bavíme se o eventualitě montáže v dnešní době/. Přitom když vezmu do ruky kalkulačku , a vše pro a proti sečtu, tak to tak jednoznačné není. Ale ten , kdo již si plyn namontoval, musí si to nějak odůvodnit, ale většinou sám sobě pro klid duše. Když si pročtu názory, tak každý píše o úspoře, možná jsem špatně četl, ale nikde jsem se nedočetl, že jezdím /se spočítanými náklady/ již lacino , a kolik jsem musel nalítat km , abych se do tohoto stádia dostal? Většinou to funguje tak, že již mohu jezdit v plusu, ale najednou výměna svíček , oleje , filtru, pravidelná kontrola těsnosti soustavy plynu , a kde jsem, v p......pardon, skoro na začátku.

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Výhodnost LPG
PříspěvekNapsal: 29 srp 2005 11:34 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2005 07:55
Příspěvky: 31
Bydliště: Frýdek-Místek
Ano, hodnocení výhodnosti LPG by mělo být po delší době a mělo by zahrnovat:
- náklady na instalaci
- náklady na LPG při ujetém počtu km
- náklady na benzín (starty, rozjezdy atd.)
- náklady na pravidelné revizní zkoušky 1 x za rok (obvykle do 200,-Kč)
- náklady na servis (obvykle po cca 50 tis. km - výměna membrán, seřízení atd.) - cenově to bývá 3-4 tis. Kč, tedy při 50 tis. km je to cca 0,10 Kč ke každému km
- vícenáklady na olej (pokud se mění častěji) a případně i svíčky, výfuk
(snad jsem na nic důležitého nezapomněl)

Takže seriózní by bylo například přiznat, že cena při jízdě na LPG je sice 1,20,- za km, ale tuto cenu budu mít až po např. 2 letech (dle ujetých km), kdy se mi zaplatí instalace. Do té doby jezdím za cenu stejnou jako u benzínu. A dále pak, že cena za km není 1,20,- ale třeba 1,40 nebo 1,50,-Kč vzhledem k výše uvedeným dodatečným nákladům. No, ale, kdo to takhle objektivně vypočte? Máte někdo takový propočet nebo souhrn nákladů za delší období?

_________________
Ford Mondeo combi, r.v. 9/2005, 1.8 92kW, LPG Lovato Easy fast Smart


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 srp 2005 07:28 
Ano, to už je tady taky někde dřív napsané, že toto všechno je zapotřebí zvážit.
Stejně jako u dieslu, kdy je ten dieslový motor taky dražší.Je to pak jenom o jedom, kolik km najezdíte.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 zář 2005 21:05 
Čau lidi, zdá se že diskuse okolo LPG je v podstatě stále stejná... Nicméně nemám forda (toho má kámoš..) ale Peugeot 405 kombi 1,9. Mám LPG asi něco přes rok a až na drobné počáteční problémy po montáži (taky to dělali prasata...) jsem spokojen. Mám jednobod a montáž mě stála se 60l nádrží a plnou a novými svíčkami 17.910,-kč. Shrnuto: záleží na tom kolik člověk najezdí to je si myslím hlavní důvod k montáži. A ještě jsem předtím měl formana na LPG a byl jsem též spokojen - a navíc ten měl najeto 200k a myslím že dneska má tak 400k a stále na LPG jezdí. Ale je to samozřejmě káždého věc. Mějte se fajn.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11 zář 2005 09:50 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 23 srp 2005 21:13
Příspěvky: 6
Bydliště: Zlin
Prvne bych chtel dodat, ze nechci nikoho odradit, od montaze alternativni pohonu LPG. Kdyz jsem si nechal zhruba pred dvema roky, namontovat LPG podtlak, tak jsem netusil co mne ceka, cena montaze z puvodnich 24500,- se vyhoupla na 27 384,- nebudu tady psat o jakou firmu se jedna, aby mne nekdo nenapadl ze delam reklamu.Ale kdyby nekdo mnel zajem poslu na mail. No takze montaz mame za sebou, pred odjezdem od mechaniku jsem byl upozornen,ze je tam za sto korun LPG a bylo by dobre co nejdriv natankovat, byl jsem najivni ze by tam byla plna nadrz LPG a jeste jedna malockost mate v haji lambdu. Jelikoz byl patek kolem 15hod. nebyla sance na koupi a vymenu jeste ten den. Patek Jsem najezdil okolo 50km, no prvni dojem no parada jezdim za 1kckm.Sobota druha jizda na LPG, na prvni krizovatce na rozjezd rana jak zdela, k*rva co se deje, otevru kapotu od motoru a co nevidim sani na sto kousku. Volam kokamzite co to montovali, jo to dela jake jste mnel svicky? co jake svicky? no vetsinou to delaji spatne kabely a svicky a ta spatna lambda to taky neni moc dobre, k*rva proc ste mne neupozorni-li na to! bezte do p*ci, konec hovoru. Kamos mne odtahl a v pondeli nasledovala oprava, svicky 250 kus, kabely byli nastesti dobre, lambda bosh 3700,- a jeste filtr vzduchu 300,- a 3hod. slepovani sani. Je fakt ze auto od te doby v pohode, nez prisla technicka, po tech dvou rokach. Kdo vam do toho auta montoval plyn?Proc? Ty hadice a kabelaz pod autem, to je nachystane na velky problem az za neco zachytite a bude pruser, ven! Az to bude .... asi to znate. Druha perlicka neuchycena rezerva, o te jsem vedel ale co kdyby.Skracene STK uz je. No a posledni vec ktera mne trapila, byli spatne starty a celkove spatna jizda na benzin a velka spotreba 16l LPG.Prvne jsem chtel vyloucit elektonicke snimace, nez se pustim do opravy hlavy valcu a ventilu, popripade zdvihatek. Tak auto putovalo do servisu, prevazne zamerene na autoelektriku, prvni telefonat ze servisu mate spatnou vahu vzduch 4300,-, vymenit?Ano. Po trech dnech telefon, pane moc vas nepotesim nova vaha je tam ale?co?jeste spatne elekricke vstrikovaci ventili 5500,- kus coze!!! jsou tam ctiri 22000,- ale musim vam rict ze to jezdeni na LPG nedela autu dobre. Nastesti servisak mnel znameho, ono se to tak rika znamy,
rozprodava nahradni dily, ze sveho malo jeteho nabouraneho fordu a nechal by je za 3000,- vsechny ctiri, beru!! hned. Takze nakonec oprava vysla na 10 747,-. Jenom muzu rict ze rani starty na podruhe jsou pric a auto jezdi jak nove super, no jeste uvidim spotrebu. To je vse co jsem zazil s namontovanim LPG pohonem. Ale musim dodat ze pri dnesni cene benzinu 33,70l kc. Jsem rad ze jezdim na LPG 13,60l Kc.

_________________
Ford Escort Hatchback 1.8i 16V 77/5750, RDA
09/1995, ABS, klimatizace,modrá-tmavá metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 zář 2005 16:01 
Tak právě mám na LPG najeto 16 000 od ledna a zatím nemám problém.Kromě kolísání otáček volnoběhu když je zapnuta klima, ale to nějak vážně ničemu nevadí.Do zkoumání tohoto se pustím až příští rok.Teď už klimu asi nepustím.


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2006 09:54 
Nemá někdo přehled o aktuálních cenách montáží LPG pohonu do Escorta s motorem Zetec 1,6 16V rv 95/96?? ... nebo tip na nějakou slušnou firmu...


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 15 dub 2006 10:07 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Ceny rámcově třeba tady:
http://gera.cz/index.php/doc/cenik
http://www.gasauto.cz/

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: LPG Vialle AMS - emise
PříspěvekNapsal: 11 kvě 2006 09:49 
Offline
Nováček

Registrován: 01 čer 2005 07:55
Příspěvky: 31
Bydliště: Frýdek-Místek
Mám dotaz. Byl jsem na měření emisí a výsledky nebyly ideální, i když mě nechali projít. Při provozu na benzín byla při volnoběhu příliš bohatá směs, při vyšších otáčkách se to zlepšovalo, cca od 2000 ot. to bylo v pořádku. Při provozu na LPG byla příliš bohatá směs (výrazně!) jak ve volnoběhu tak i ve vyšších otáčkách (2000-3000 ot.). Čím to? Je to normální? Na reduktoru nemám žádný šroub, kterým bych mohl bohatost seřídit. Podle toho jak se to chovalo technik tvrdil, že lambda sonda je v pořádku, že je spíš splašená řídící jednotka AMS... Může někdo poradit? Spotřeba není nijak extrémní, 9 - 10 l LPG. Díky.

_________________
Ford Mondeo combi, r.v. 9/2005, 1.8 92kW, LPG Lovato Easy fast Smart


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 04 srp 2006 12:34 
zdravím chci se optat zda-li stačí do eskorta 1,6 efi s kovovým sacím potrubím monovstřik lpg nebo musí být vícebod a nebo snad je nutnost sekvenčních vstřiků?? dík za odpověd


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 srp 2006 16:59 
fakt nikdo neporadí??? :cry: :? :lol:


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2006 08:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2004 21:05
Příspěvky: 107
Bydliště: Milovice n. L
Ahoj jestli ti můžu radit ,tak do Escorta stačí systém podtlakový ,když koukneš sem www.hlpropan.cz , tak je to systém "Lambda tronic " určen pro vícebodové vstřikování. Mám to namontováno v mé Fiestě XR2i a jezdí to normálně a nemá to žádný problém. Už jsem stím najezdil 60 tis.km .Další auto co bude tak do něj již nechám namontovat sekvenční vstřikování "Magic 2" .

_________________
je - Ford Focus III FL 1.5 EB 134 kW combi ST - Line
byl - Ford C-Max po FL 1,8 TDCi 91kW TREND 6x Airbag , ESP,TCS ,ABS , BC , navigace ,duální A/C .
byl - Ford Focus 1,8-16V 85kW combi Trend,4x airbag.ABS,ASR,vše v el. , BC , xenony,tempomat ,K&N filtr, LPG Magic2.
byl - Ford Fiesta XR2i , 76kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 srp 2006 19:39 
Wolf píše:
Ahoj jestli ti můžu radit ,tak do Escorta stačí systém podtlakový ,když koukneš sem www.hlpropan.cz , tak je to systém "Lambda tronic " určen pro vícebodové vstřikování. Mám to namontováno v mé Fiestě XR2i a jezdí to normálně a nemá to žádný problém. Už jsem stím najezdil 60 tis.km .Další auto co bude tak do něj již nechám namontovat sekvenční vstřikování "Magic 2" .



díky chlape za odpověd


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 srp 2006 12:39 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 03 srp 2006 22:02
Příspěvky: 330
Bydliště: Prostějov - Brno KrPole
Já to mám jednoduchý..taky sem přemýšlel o přestavbě na lpg, najezdím 2000km za měsíc a žere mi to taky dost, ale parkuju v patrových garážích, takže ať žije benzín :lol:

_________________
ex: MK4,3dr,1.4i,
Fünfzylinder power 2309ccm 100kW/190Nm + LPG
Prodej ND: Audi 80/90 B3, Coupe, B4, 100/200/V8


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2006 13:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Vím, že by se to nemělo, ale je pravda, že neřeším to, jestli parkuju v podzemních nebo patrových garážích :oops:

Když nebudu počítat Škodovku, na které byl samozřejmě podtlak, tak na Escortu mám digitální sekvenční vstřikování už půldruhého roku. Za tu dobu jsem najezdil 20 tis. (mimochodem přesně 20 tis. - příští týden jedu na kontrolu :) ) a nesetkal jsem se s jediným problémem nebo investicí navíc :!: všechno funguje přesně jak má a díky tomu sekvenčnímu vstřiku musím vyvrátit i takové ty pomluvy, že plynové auto je vždycky cítit atp. Když si strčíš nos až do výfuku, stejně nepoznáš, že je tam právě LPG :lol: Také nikterak nepozoruju úbytek výkonu oproti benzínu (a že při svých 75 koních bych asi poznal každého zběhlého hřebečka :lol: )

Je pravda, že jsem moc nepřemýšlel, jestli dát podtlak nebo něco lepšího, protože mám plastové sání a nedávno před instalací LPG jsem kupoval novou váhu vzduchu, takže vím, co je to za investici :evil: Ale nelituju a u auta, o kterém bych věděl, že si ho chci nechat bych to udělal znovu. Třeba i proto, že teď jezdím k pumpě s pětistovkou a odjíždím s plnou a to, že jsem před rokem a půl hodně investoval už mě netíží. Mimochodem, věděli jste, že u některých instalací a systému vstřikování plynu (konkrétně ten můj to umožňuje) je možné třeba při prodeji uvést vše do původního stavu, soupravu LPG vymontovat a celé to zabudovat do jiného auta :?: Docela vychytávka :wink:

Závěrem bych se chtěl omluvit těm, kteří pročítají fórum opravdu důkladně - někdy v minulosti jsem tu už o plynu psal a tak se možná opakuju :lol:

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2006 18:44 
to hameluk: takže mi spíše doporučíš sekvenci jo??? nebo by to mohlo vpohodě jezdit i na ten normal podtlak....jedno je jisté lpg chci-auto budu mít na delší dobu tak určo ušetřím při mojí kilometráži 12 tisíc ročně minimálně


Nahoru
  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2006 21:12 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 05 dub 2005 00:26
Příspěvky: 283
Bydliště: okr. Náchod
Sekvenční vstřikování je nejlepší a nejkvalitnější. Má lepší spotřebu než jiné systémy, není s ním znát úbytek výkonu, nehrozí nebezpečí zpětného zášlehu atd. Je ale samozřejmě nejdražší. Orientační ceny jsou například i tady http://www.lkauto.cz/prestavby-lpg/cenik-prestaveb-nekterych-typu-vozidel.htm. Je tam pesně můj typ motoru - 1.4 PTE s kódem motoru F4B. Ceny jsou tam všech přestaveb - od podtlaku až po sekvenční řízení, mrkni.

_________________
Ford Escort combi 1.4i CVH PTE, 55 kW, r.v. 96, Al kola 195/50 R15, LPG (SGI)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 17 srp 2006 21:46 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 06 kvě 2006 17:18
Příspěvky: 2411
Bydliště: CZurakistan
Moje zkušenosti s LPG jsou jen s podtlakovým systémem Lovato na Š 120, a mohu říci jen samou chválu. Byl tam montován v době kdy stál benzín zavratných 16 kč a měl se zdražit na ještě závratnějších 18kč. LPG na tomto voze bylo indikátorem stavu motoru, jenž by při provozu na benzín nebyl ještě tak patrný. Můj záměr byl provozovat auto pouze na LPG a držím se toho dodnes, i když jej nepoužívám přímo já. Motor měl za tímto ůčelem provedeny dvě úpravy. Vyvložkování sedel ventilů a rozdělovač s halovou sondou + zapalování z favorita. Bez problémů chytá i v největší zimě přímo na plyn, pouze je problém v následném ztuhnutí podtlakové membrány vlivem dvojitého ochlazení z venku a z plynu vlivem jeho přeměny z kapalného stavu do plynného, což má za následek, že auto sice drží volnoběh, ale nelze rychle odjet, protože podtlak nereguluje přidání plynu. To trvá cca 1 min. při teplotách pod - 10. Stejně je nutno většinou odstranit námrazu na oknech, takže mi to nevadí. Motor se nijak neničí, olej po vypuštění vypadá stejně jako nový, protože LPG nevytváří typický karbonový úsad, a pří startování nesmývá plyn olejový film jako benzín na sytič, takže neběží nasucho. Jediná nevýhoda je snížení užitečné nosnosti o váhu plynového zařízení, a je to zapsáno do TP. Při dobrém seřízení nebyl znát pokles výkonu, a spotřeba byla oproti benzínu vyšší cca o necelý litr LPG tedy těch 8l na 100km při mé svižné jízdě.

_________________
Ford Connect Tourneo 1,8 TDCI 110hp LWB 230 LX "Caramella Brown" metalíza, 4 alu kola, 5 sedaček a 6 dveří...
Ex: Ford Escort Express Mk IV 1,8d Dělník co dělá co může, i když někdy nemůže... Má mě rád a já jeho taky...teď je v dobrých rukou páně Prochyho...snad...
Walker...Linux User, Windows Fucker...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 148 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz