fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

zdvihatka
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10997
Stránka 5 z 6

Autor:  Hans2 [ 04 říj 2007 07:25 ]
Předmět příspěvku: 

Asi jsem úplně tupej (nejsem mechanik ani strojař), ale přoč by to nemohly být ty zdvihátka, to je přece taky součást ventilového rozvodu. Jestli jsem to dobře pochopil, tak zdvihátka jezdí po vačce a dávají do pohybu ventilovou tyčku a tá následně vahadlo. Tak se ptám proč by nemohla odejít zdvihátka.

Díky za reakce

Autor:  Wizzy [ 04 říj 2007 07:36 ]
Předmět příspěvku: 

Šmarjá a co ti na této větě není jasné?! "...1,3 endura NEMÁ hydraulická zdvihátka. Je to OHV a vůle ventilů se tam seřizuje mechanicky (jako na škodovce). ..."

OK, možná trochu vysvětlení. Ventilová vůle se buď vymezuje automaticky olejovými zdvihátky (alias hydroštely), které jsou mezi vačkou a ventilem. Teoreticky se to asi dá napasovat do libovolného ventilového rozvodu, no v Escortu to nejčastěji najdeš v Zetecu (DOHC). Nebo je to s ručním seřizováním na šroubek a matičku - tohle je použitelné jen u rozvodů s vahadlem, čili OHV - a to je tvůj případ.

Jak vypadají různé ventilové rozvody je znázorněno třeba zde: http://www.auta5p.eu/informace/motory/motory.htm

Autor:  George V. [ 04 říj 2007 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě bych upřesnil, ventilová vůle se šteluje šroubkem a matičkou většinou jenom u rozvodů OHV, u rozvodů OHC jsou alternativou hydroštelům pevná zdvihátka se štelováním ventilové vůle distančníma podložkama různé tloušťky.

Autor:  Krtek-NA [ 04 říj 2007 23:01 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Ještě bych upřesnil, ventilová vůle se šteluje šroubkem a matičkou většinou jenom u rozvodů OHV, u rozvodů OHC jsou alternativou hydroštelům pevná zdvihátka se štelováním ventilové vůle distančníma podložkama různé tloušťky.


OHC se taky může štelovat šroubkama, záleží na provedení motoru. Každopádně to Káčko tam má pouze zdvihací tyčky - jestli tohle nezaměňuje se zdvihátkama. No a když mu někde v servise dělali tu vůli tak snad sežranou vačku by objevili. Chce to aby si to někdo poslech. :wink:

Autor:  George V. [ 05 říj 2007 06:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tu vačku by "objevit" nemuseli, protože je to OHV a ta vačka je na boku motoru. Nevím jak je ten motor konstruovanej, ale řekl bych, že k tomu, aby ses dostal na vačku toho budeš muset hodně rozebrat. Jestli mu seřizovali jenom ventily, tak tu vačku asi ani neviděli.

Autor:  Hans2 [ 05 říj 2007 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak včera jserm se na to podíval sám, jaké je to složení těch rozvodů. Měl sem sundaný kryt ventilů. Ventily se tam seřizují pouze šroubkem, který je na každém vahadle, přičemž vahadlo se dává do pohybu pomocí ventilové tyčky a ta tyčka nejspíše pomocí zdvihátka (ale to po sundání víka vidět neni, ale vzhledem k tomu, že se prodává, tak tam asi je). Vačka tedy vidět taky neni, no a na druhej straně vahadla jsou ventily s pružinami.

Takže jsem to viděl.

:shock:

Autor:  Krtek-NA [ 05 říj 2007 08:06 ]
Předmět příspěvku: 

jj sorry je to OHV a tam vačka být vidět nemusí :oops: A ty zdvihátka tam opravdu nejsou - takže to dělat nemůžou. :!:

Autor:  George V. [ 05 říj 2007 08:09 ]
Předmět příspěvku: 

Od vačky vedou jenom "ventilové tyčky". Kdyby tam bylo zdvihátko (hydraulické), tak to NEMÁ mechanické seřizování. Jediný motor OHV, co má snad něco jako hydroštely, co znám, je Škodovácká 1,4 (8v 44 a 50kW) z Fabie.

Autor:  Hans2 [ 05 říj 2007 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mě to nedalo a zavolal jsem do Ford Blohmann v KT a tam mi řekli, že v motoru jsou zdvihátka (mechanická) na ty navazuje ventilová tyčka, vahadlo atd.

Autor:  George V. [ 05 říj 2007 09:35 ]
Předmět příspěvku: 

No jistě, tady jde o terminologii. Jakýsi váleček mezi vačkou a tyčkou tam jistě bude, nicméně to nemění nic na tom, že se orientuješ špatným směrem. Mechanické zdvihátko je součástka v podstatě bezporuchová, takže problém hledej JINDE.

Autor:  Krtek-NA [ 05 říj 2007 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak říkejme tomu třeba Hydrostavy to je to co ty myslíš, že ti klepe ale motor má zdvihátka je to jedno a to samý, ale hydra sami štelujou ventilovou vůli a cvakaj pouze jsou li špatný. Ale ty hydra nemáš tak ti necvakaj. Jestli věříš tomu kdo ti dělal vůli tak hledej jinde ..... :wink: Podle zvuku :!: Jde to z hlavy? Z bloku?

Autor:  Buchtič [ 27 lis 2007 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

Tak poslední dobou mě v motoru taky cvaká, ale podle konce tohoto topicu to teda zdvihátka nebudou. Tak poraďte co by to mohlo bejt. Projevuje se to převážně do kopce, vyjímečně po rovině, když dám víc plynu no a není to pravidelně.

Autor:  Krtek-NA [ 27 lis 2007 19:45 ]
Předmět příspěvku: 

Zkusil bych kvalitnější palivo, nebo zmenšit ventilovou vůli. Tak jak to popisuješ rachtala škodovka když jsem jezdil na Techničák :!: :twisted:

Autor:  Buchtič [ 27 lis 2007 23:03 ]
Předmět příspěvku: 

Tak palivo beru z CDS :) Ventily mám štelovaný nedávno, ale tip to není špatnej

Autor:  Walker [ 27 lis 2007 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

co takhle předstih a svíčky...

Autor:  Buchtič [ 28 lis 2007 06:53 ]
Předmět příspěvku: 

svíčky mám nový, předstih nevim

Autor:  Krtek-NA [ 28 lis 2007 18:27 ]
Předmět příspěvku: 

Buchtič píše:
Tak palivo beru z CDS :) Ventily mám štelovaný nedávno, ale tip to není špatnej

Aha tak tam nejezdim - auto to nechtělo pobrat. Lepší bude EO tam u vás. Ale třeba to bude taky chyba jinde, ale CDS pro mě ne.

Autor:  Buchtič [ 28 lis 2007 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

No tak do takovýho žihladla co máš ty to bych taky asi tankoval jinde :) Jenže jakožto studentovi se mi hodí každá koruna :P

Autor:  DJ_ZEE [ 13 pro 2007 17:38 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim Forďáci mám takovej malej problém a potřeboval bych radu zkušených lidí. Motor mi cvaká za studena i za tepla ale za tepla je to slyšet jen trochu, velká spotřeba kolem 13 l na 100, volnoběh a ostatní veci bych řekl že OK. Nevíte čím by to mohlo bý a případně na kolik by mě vyšla oprava???

Autor:  Honzík [ 13 pro 2007 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

co používáš za olej??? na tu spotřebu může mít vliv spousta věcí lamda, termostat, čidlo teploty vody, Maf - map, styl jízdy, tlaky, svíčky a mechanická porucha palivového systému. Jinak výměna zdvihátek tě vyjde asi na 8*273= 2184 kč + práce

Stránka 5 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/