fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 07 říj 2024 04:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 08:47 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
carPWR píše:
Majo píše:
ono to má určitú logiku. Nižšie položený max. točák - jazda na menšie otáčky - menej benzínu. Ale keď budeš tú 1.4 točiť tam, kde jej to nesedí, tak to asi neni problém mať 9l spotrebu v meste.


..to nemusi vzdy platit, ze tocak niz, otacky niz=nizsi spotreba! Kamarad ma BMW 320i 6valec, 150PS, toci to max. 7000, kdyz s tim jezdi tak do 4500, tak na trase papa 6-7l!!!


Ale jo, v podstate to plati, cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. kdyz se jezdi souteze na spotrebu, tak jezdi kolem 1200-1500 rpm. Dokonce tvrdi, ze to motoru nevadi, cemuz ja moc neverim. speciene skodovky pri nizkych otackach spatne mazaly...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 08:50 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
carPWR píše:
Majo píše:
Myslím, že je tam aj úprava na sacom potrubí. K tým výkonom - neviem či ste viezli napríklad v VW POLO 1.4, výkon to malo len 44kW, ale motor neskutočne dobre ťahal. Rozdiel medzi felíciou 50kW a tou 1.4 bol pri bežnej jazde neuveriteľný, napriek silnejšiemu výkonu škodovky. Až pri vytáčaní, alebo plnom zaťažení bolo citelné výrazné ochabnutie. Pre bežnú jazdu je otázka prínosu 16V podľa mňa otázna - nutnosť stále auto držať nad hranicou 3000 ot, povedzme pod 2400 ot. - nepoužiteľné. Ale neskúšal som forda 16V, tam je to možno o dosť lepšie, takže to je čisto subjektívny názor.



..no ja nevim, jak ostatni, ale ja nedrzim pri bezny jizde otacky nad 3000, jezdim kolem 2500, pres 3000 jen, kdyz predjizdim. Pri tech tvejch nepouzitelnejch 2400 jezdim v poho (to mi to jede lehce pres 90km/h)



Presne tak, nad 2000rpm uz se s 1,6 ZETEC da jet slusne, kolem 3000 to uz jede hodne dobre.
Prinos 16V je udajne v lepsim spalovani a lepsimu vykonu, coz je nepopiratelny fakt. Nevyhodou je posun max Nm do vyssich otacek, ale to zrovna u 1.6 ZETEC neplati. Co se tyce prubehu Nm, tak ybch rekl, ze je u ZETECu hodne povedeny

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 08:52 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
carPWR píše:
Standa píše:
To VW Polo 1,4 44kW má můj otec a je to opravdu velmi povedený motor. Ten zátah hned od spodu je lepší než u mého Esca 1,6 16v. Navíc spotřeba nejde nad 6 litrů ani při popojíždění po okolí.


..ten motor povedenej je, ale lepsi zatah nez u tvyho esca? Tomu neverim. Vzdyt polo ma 116Nm pri 2800 a escort 134Nm pri 3000, to se mi nezda, ze by melo lip tahat...


Zatah by Polo mohlo mit lepsi jen z nasledujicich duvodu. Polo ma kratsi kvalty (nemam overeno) a bude lehci. Kazdopadne ve vyssich rychlostech uz se to musi zakonite obratit ve prospech Esca.
Ze zkusenosti vsak vim, ze ony ty pocity zatahu byvaji casto tim, ze auto ma kratke kvalty a clovek slysi, jak rychle to jde do otacek, zrychleni vsak ve skutecnosti nemusi byt nijak zavratny...

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 08:54 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Standa píše:
carPWR píše:
...me by zajimalo, do kolika to tocis pri normalni jizde, ja se ke 3000 dostanu zridka..asi to je tim automatem nebo nevim.


Když chci jet svižněji tak řadím okolo 4500. Jelikož máš automat tak je tento údaj pro tebe skoro nepotřebný, jelikož ho neovlivníš. Když jedu na pohodu tak po rovince točím kolem 2500, z kopce klidně 1700 rpm.


No ja taky malokdy tocim k 3000rpm, to jedine v nejakejch kopcich, najezdu na dalnici, nebo po dalnici tech 3500rpm/140km/h, ale jinak je to zbytecny :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 10:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
Standa píše:
carPWR píše:
...me by zajimalo, do kolika to tocis pri normalni jizde, ja se ke 3000 dostanu zridka..asi to je tim automatem nebo nevim.


Když chci jet svižněji tak řadím okolo 4500. Jelikož máš automat tak je tento údaj pro tebe skoro nepotřebný, jelikož ho neovlivníš. Když jedu na pohodu tak po rovince točím kolem 2500, z kopce klidně 1700 rpm.


...no ja kdyz chci jet svizne tak dam "L" :-)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 10:37 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
M. píše:
carPWR píše:
Majo píše:
ono to má určitú logiku. Nižšie položený max. točák - jazda na menšie otáčky - menej benzínu. Ale keď budeš tú 1.4 točiť tam, kde jej to nesedí, tak to asi neni problém mať 9l spotrebu v meste.


..to nemusi vzdy platit, ze tocak niz, otacky niz=nizsi spotreba! Kamarad ma BMW 320i 6valec, 150PS, toci to max. 7000, kdyz s tim jezdi tak do 4500, tak na trase papa 6-7l!!!


Ale jo, v podstate to plati, cim nizsi otacky, tim nizsi spotreba. kdyz se jezdi souteze na spotrebu, tak jezdi kolem 1200-1500 rpm. Dokonce tvrdi, ze to motoru nevadi, cemuz ja moc neverim. speciene skodovky pri nizkych otackach spatne mazaly...


...to teda vadi motoru moc nizky otacky, stejne jako moc vysoky...pri moc nizkejch mas v motoru moc velky tlaky a nici se, co ja vim. To u myho automata nehrozi, jak by rekl Standa :-)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 10:42 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 08 úno 2005 13:15
Příspěvky: 1068
Bydliště:
M. píše:
carPWR píše:
Standa píše:
To VW Polo 1,4 44kW má můj otec a je to opravdu velmi povedený motor. Ten zátah hned od spodu je lepší než u mého Esca 1,6 16v. Navíc spotřeba nejde nad 6 litrů ani při popojíždění po okolí.


..ten motor povedenej je, ale lepsi zatah nez u tvyho esca? Tomu neverim. Vzdyt polo ma 116Nm pri 2800 a escort 134Nm pri 3000, to se mi nezda, ze by melo lip tahat...


Zatah by Polo mohlo mit lepsi jen z nasledujicich duvodu. Polo ma kratsi kvalty (nemam overeno) a bude lehci. Kazdopadne ve vyssich rychlostech uz se to musi zakonite obratit ve prospech Esca.
Ze zkusenosti vsak vim, ze ony ty pocity zatahu byvaji casto tim, ze auto ma kratke kvalty a clovek slysi, jak rychle to jde do otacek, zrychleni vsak ve skutecnosti nemusi byt nijak zavratny...


...no, to je pravda, ale kdyz srovnas escorta 1.6 16V s fabii, ktera ma podobnej motor 1.4/44kw a 118Nm, tak je to neporovnatelna mrcha, z toho jsem vychazel, no..(jo, vim, ze napises, ze fabie je tezka, ale polo taky nema zrovna par kilo...)

_________________
carPWR


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 10:44 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
Asi ty nizky otacky nejsou dobry, ale nejakych 1500 po rovine nebo z mirneho kopce, to nemuze vadit. aspon tak obcas jezdim po praze a zadny zmeny na motoru nepozoruju :lol:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 12:42 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 08 bře 2004 15:54
Příspěvky: 154
Bydliště: Praha
M. píše:
Asi ty nizky otacky nejsou dobry, ale nejakych 1500 po rovine nebo z mirneho kopce, to nemuze vadit. aspon tak obcas jezdim po praze a zadny zmeny na motoru nepozoruju :lol:


Taky to delam. U zahratyho motoru, spis z kopce nez po rovine a jen kdyz nepotrebuju akcelerovat. Pri bezne jizde po Praze tocim 3000 docela bezne. I o nejakou stovku vic. Jinak to nejde. Obcas je potreba zmizet od nekud a potom se to samozrejme roztoci trosku vic, ale to uz se tady psalo mockrat, ze se Zmetkem je potreba obcas zakroutit, kdyz chci opravdu zrychlit a ze tech 6000 to rado a ochotne da...

_________________
Johan
----------------
Escort 1,6 16V, 66 kW, 5dv bílá, 98', 175/70 R13, extreme social edition;
no money - no tuning


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 14:54 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. píše:
Asi ty nizky otacky nejsou dobry, ale nejakych 1500 po rovine nebo z mirneho kopce, to nemuze vadit. aspon tak obcas jezdim po praze a zadny zmeny na motoru nepozoruju :lol:


Chudák motor, při těch 1500 ot/min je šance na zvýšenou zátěž klikové hřídele, která dostává větší tlaky, protože se pomaleji otáčí - někdo tomu řiká, že se ,,kroutí" :D . Zetec resp. 16V motory toto nemaují rádi a nedoporučuje se to. Je i zvýšená šance na nedostatečné mazání horní části motoru, kde olej nemá takový tlak - zvláště ke konci intervalu výměny oleje.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 17:13 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Man podobnou zkusenost jako v prvnim prispevku ale z druhe strany 8)
dal jsem si semafory s Fabii RS 8)
Start jednoznacne fabie (vetsi kroutak) a nes jsem se dostal do otacek (ktere tenhle motor potrebuje) tak mi ujela o delku
dal uz jsem se ji drzel zuby nechty ... samo musim tocit do maxima (chcete vykon tak jedine v otackach)

Co se tyce vykonu jsem spokojenej, 1.8 v atmosfere s 130HP je i na dnesni nove auta docela slusny 8)

Co se tyce spotreby tak myslim ze u sportovni verze toto nehraje roli :)

Jinak kolem 1800 otacek se da jet uz za 5 (neco malo pod 60) a kdyz na to slapnete tak to dokonce i zrychluje ;) ... zastavite se u 180 kde opadava akcelerace a k maximalce uz to leze sakra pomalu. Maximalku jedine na 5 protoze za 4 jde "jen" do 160.
Pri rychlosti 130 mam na 5 tusim 4000 otacek, v takovem pripade bych tam klidne hodil za 6 ... ale nejak ji tam nema 8)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 17:59 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
mrazik: ten tlak oleje, z toho jedinyho bych mel strach. ale v navodu jsou minimalni rychlosti pro jednotlive stupne a ty odpovidaji presne 1500rpm. samozrejme tak nejezdim do kopce, ani nezrychluji, jde jen o rovinu, nebo sjezd z mirneho kopce.
esco 1.6 zetec ma 1500rpm na V prave pri 60km/h (tachometrovych), tam u sestka neni potreba :lol: to odstupnovani se jim povedlo super.

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 bře 2005 22:11 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. samozřejmě, že to ,,kroucení" je teoretické a v praxi to je jedno. Já také někdy z kopce nechám 1500 ot nebo po rovině, ale netrvá to dlouho a motoru to myslím neublíží.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2005 13:25 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
Z kopce a nebo po rovince na udrzovani rychlosti to vadit nebude, motoru spis vadi detonace ktere muzou vznikat pro zatizeni motoru v niskych otackach ... a to poznas po sluchu, jakmile to nedetonuje tak diskuze o tom ze vadi tocit nizke otazky je podle me ve stejnych sferach jako tocit naopak vysoke otacky (treba u me nad 6000) 8)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2005 19:16 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
no nad 6000rpm jsem se jeste nedostal :shock:
vcera jsem tam mel na III 5000 rpm, jelo to 120km/h, predjizdel jem v kopci a jelikoz to nebylo na dalnici, tak uz jsem vic jet nechtel :o

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2005 19:19 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 říj 2004 20:16
Příspěvky: 162
Bydliště: Praha - Vysocany, CZ
To ja na dlalnici pres 6000 na 5 ... dal bych chtel ale motoru se uz moc nechtelo :o) ... ani radsi nebudu rikat kolik bylo na tachometru (jeste by me tu ukamenovali) 8)

_________________
Ford Fiesta NTi projekt | RS1800 (XR2i MK III 92) | 1.8i 16V (130 HP)
Ford Escort Kombi | MK VII 97 | 1.6 16V (90 HP)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 07 bře 2005 21:03 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
M. 3ka jde bez problémů vytočit na 140 Km/h a vytočit přes 5.000 je občas potřeba, musí se vyhnat pavouci, myši, propláchnout kanálky :D

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 bře 2005 08:33 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 úno 2005 13:17
Příspěvky: 533
Bydliště: Praha
nekdy to zkusim :lol: fakt je, ze se skoduli jsem to tocil taky skoro na 6000rpm, ale to bylo proto, aby to aspon trosku jelo a nepralbych vam slyset ten kraval :shock:

_________________
Ford Mondeo combi GHIA, Duratec HE 1.8 92kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2005 11:30 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 27 lis 2004 17:51
Příspěvky: 1750
Bydliště: Hradec Králové
Nemáte někdo graf průběhu výkonu a točivého momentu pro motor 1.8i 16V RKC 85kW/115 PS? Odkaz na web apod.

_________________
Do října 2018 bylo: Ford Escort kombi 1.8i 16V 85kW/115HP RKC (Zetec-E), EEC-V, 04/1996, ABS, 2 airbagy, klimatizace, tmavě zelená metalíza, zimní pneu 185/60 R14 FULDA Kristall Montero 3 (celoročně), Divinol Multilight FO 5W-30, termostat Motorcraft 92°C, GHIA lampička, opožděné zhasínání osvětlení interiéru, nefunguje čidlo teploty motoru pro budík, aku PROFI START 12V/55Ah; zapalovací kabely Starline + svíčky FoMoCo AYFS 22 CB; v říjnu 2014 vyměněno: přední ramena, pravý čep řízení, uložení stabilizátoru, tyčky stabilizátoru, závěsy výfuku, manžeta pravé poloosy, brzdová kapalina; seřízena geometrie; září 2015 - nový aku - viz výše, NYNÍ BEZ AUTA


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 06 říj 2005 12:34 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tady by to mělo být na 1,8 a 2l ZETEC v Mondeu:
Obrázek

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 102 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz