fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

při kolika řadíte
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=5536
Stránka 5 z 14

Autor:  Mike.M [ 08 led 2007 20:29 ]
Předmět příspěvku: 

MV píše:
M. píše:
chlapi, to stojite furt nekde na semaforech, ne? :D

Dá se říct, že jo. Už to tu bylo probíraný několikrát, není město jako město.

btw: jak se tu psalo, že někdo jezdí na pětku cca 50-60 - jsem to dneska zkoušel, to se fakt nedá, motor nevěří - takhle jezdí klobouci ve stodvácách. Vždyť rychlost 60(nebo mírně přes) a otáčky nejsou snad ani 1500. 50 pomalu nejde jezdit ani na čtyřku. A to vy navíc máte většinou 16V.

ja ted se ucim jezdit v Escu, (predtim karb. favo) Ale je to uplne neco jine. tak do max 2000 a ted jedu min 2000 tak do 3 po meste za 4 jen kdyz je rovna dlouha cesta, jinak 3 a kol 2200. Uvidime co to udela se spotrebou, ale jezdim couracky mestem a s tezsi nohou, jako spravny sofer.

Autor:  Xan [ 08 led 2007 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

Ze 2 na 3 radim pri 50km/h tzn. asi 3200 ot/min. Vicemene se snazim nejezdit pod 2000 ot/min. Spotreba 10-11l/100km, je to dano dennimi trasami cca 5km a asi se teda nestiha motor poradne ohrat. Mozna by nebyla na skodu vymena termostatu, ale to kdyztak az na jare. :-D

Autor:  M. [ 09 led 2007 08:29 ]
Předmět příspěvku: 

MV: mne ukazuje petka pri 60km/h presne 1500 ot. Ale na petku po meste taky nejezdim, taky mi to neprijde dobry na usi :-D

Autor:  lesahajek [ 11 led 2007 13:11 ]
Předmět příspěvku: 

Sanžím se dodoržovat předepsanou 50tku ve městě, ale na dvojku se mi to zdá moc a na trojku zas málo, tak raději jezdím okolo 70ti a potom je ta trojka akorát, přitom mám spotřebu necelých devět litrů. Jinak na 4ku tak 80-100 a od 90 výš za pět. :D Jo a pavouky taky nemám rád, tak občas 120tkou za tři.

Aleš 8)

Autor:  Dodo [ 11 led 2007 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

lesahajek píše:
Sanžím se dodoržovat předepsanou 50tku ve městě, ale na dvojku se mi to zdá moc a na trojku zas málo, tak raději jezdím okolo 70ti a potom je ta trojka akorát, přitom mám spotřebu necelých devět litrů. Jinak na 4ku tak 80-100 a od 90 výš za pět. :D Jo a pavouky taky nemám rád, tak občas 120tkou za tři.

Aleš 8)

Trojka na rychlost 50 mně už někdy trochu vadí a na rovince dávám občas i za 4, ale předtím to zvýším tak na 55-60 (tachometrových).
Na dvojku jezdit 50 to je smrt :D

Autor:  Jackiii [ 11 led 2007 16:36 ]
Předmět příspěvku: 

Xan píše:
Ze 2 na 3 radim pri 50km/h tzn. asi 3200 ot/min. Vicemene se snazim nejezdit pod 2000 ot/min. Spotreba 10-11l/100km, je to dano dennimi trasami cca 5km a asi se teda nestiha motor poradne ohrat. Mozna by nebyla na skodu vymena termostatu, ale to kdyztak az na jare. :-D


Ja mam na 2 pri 50km/h cca 2800otacek..neni to nejak malo?

Autor:  jan79 [ 11 led 2007 17:32 ]
Předmět příspěvku: 

Jackiii píše:
Ja mam na 2 pri 50km/h cca 2800otacek..neni to nejak malo?

To moze byt chyba merania:-)
Mne sa zda, ze tam mam presne pod 3k rpm.

Autor:  Jackiii [ 11 led 2007 21:55 ]
Předmět příspěvku: 

Ono se 2800 a 2900 tezko poznava..tak to budu mit podobny ale 3200 to neni :)

Autor:  Xan [ 11 led 2007 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Proc myslis ze 3200 to neni, pravda, otackomer asi neni uplne presnej ale 2800 pri 50km/h nemam, mozna to delaj kolesa 175/70 R13

Autor:  Jackiii [ 11 led 2007 23:55 ]
Předmět příspěvku: 

Mam ty samy :)

Autor:  M. [ 12 led 2007 09:38 ]
Předmět příspěvku: 

mne to ukazuje na 2 pri 50km/h cca 3000-3100, kola jako vy

Autor:  mrazik [ 12 led 2007 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

Oba máte pravdu, jen je rozdíl v převodech. Také mám z roku 93 a tam je neskutečně dlouhá 2ka a 3ka. Přijde mi, že v mladších ročnících a hlavně MK7 jsou převody jinak.

Autor:  M. [ 12 led 2007 11:00 ]
Předmět příspěvku: 

jo to bude pravda. kdyz jsem parkrat jel s 1,6 r.v. cca 1989, tak tam byly spodni kvalty hodne dlouhy, ale mezi 4kou a 5kou byl rozdil maly. U MK7 je dost velky rozdil mezi 1a2 a 3a4.

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

no tak se přidám se svou troškou do mlýna. Také musím souhlasit s Mrazíkem, co se týká spotřeby a otáček - aspon u vstřikování nevěřím, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba. Je třeba brát v úvahu jednu věc, kterou tu M zatím vůbec nezmínil - je také velmi důležité, JAK DLOUHO přidáváš plyn a je naprosto logické, že pokud já pojedu na trojku, tak za a) nebudu mít nohu na plynu tolik a za b) i přesto mi to asi zrychlí na požadovanou rychlost dřív. A už vůbec nemluvím o tom, pokud pojedu v naloženějším autě. Nebo do mírného kopečka, který člověk skoro ani nepozná. Další věc je, že jezdit z kopce na neutrál rozhodně není u vstřikování (což tady máme skoro všichni) rozhodně úspornější. Občas mě chytne fantas a jedu také co nejúsporněji, ale i při této jízdě nenechám klesnout otáčky pod 2000. Nohu mám tak na plynu téměř minimálně a sejně to slušně přidává. Většinou řadím někde kolem 3 - 3,5tisíc Ale stejně jako skoro každej z nás tomu občas provětrám pérka a jedu i do 6 tisíc. Jak u sputnika tak s Tweetym ale příliš často to nedělám, protože to podle mě musí určitě zkrátit servisní interval, jak už tu kdosi psal. Je to naprosto logické, protože když by někdo jezdil pořád do 5000 otáček, tak jeho motor jakoby najede víc, než ten můj.

Autor:  George V. [ 12 led 2007 12:29 ]
Předmět příspěvku: 

Nízké otáčky = nízká spotřeba platí jenom u 8v motorů VW, který maj v nízkejch otáčkách krouťák jak kráva (oproti Zmetcu). Máme v práci Felicii 1,6 a opravdu není problém odbočovat na trojku a rozjíždět se z nějakejch 1200RPM. To se pak dá šudlat 50 i na pětku.

Autor:  M. [ 12 led 2007 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

ale jo, ja verim, ze ty nizke otacky a vstrikovani neni uplne dobre pro spotrebu do kopce a pri zrychlovani, ja ani tak nejezdim, ale po rovine treba pri 50km/h ani na tu ctyrku nemusim dupat. rozhodne nestojim na podlaze pri jizde do kopce.
dokonce i autor knihy o economy rallye pripousti, ze pri rozjizdeni do kopce je lepsi motor vytacet a dostat se co nejrychleji na rychlost, kdy budes moci jet na co nejvyssi stupen a tim tedy jet co nejusporneji.
jinak zmetek je sice 16V, ale zrovna verze 1,6 ma kroutak dost nizko. ja se rozjizdim z 1000-1200 ot a uplne v pohode.
jeden fakt je, ze kdyz na spotrebu nekoukam, jedu za 8 a kdyz se snazim, tak mozna 6,5, u karbecu jsem nekdy jezdil za 9, ale taky pod 6.

Autor:  George V. [ 12 led 2007 12:46 ]
Předmět příspěvku: 

Zmetec 1,6 16v má pouze nízko položené maximum krouťáku; jak se to chová pod, to je něco jiného. VW 1,6 55kW z felicie má sice max. 135Nm až při 3500RPM, ale od těch 1200 - 1500 s autem dokáže pěkně cvičit, skoro jak diesel. Pravda, od těch 3500 už pak přestává táhnout...taky jak diesel :D

Autor:  M. [ 12 led 2007 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

dobre, napsal jsem to nepresne, ale od nejakych 2200 jde ten tocak slusne nahoru, coz vetsinou je pro spoustu 16V motoru jeste malo.
ja nerikam, ze to v 1800-2000 trha asfalt, ale na 4ku 60km/h je naprosto v pohode, s lehkou nohou :shock:
jinak motor VW 1,6 55kW je shit, to jeste tak do ty feldy, ale v oktavce je to priserny, presne jak pises. vzpominam si, kdyz jsem na dalnici chtel do kopce s touhle oktavkou predjizdet, pri 120 jsem dal za 4, slapnul na plyn a jel porad 120 :-D to i stara S125L to prazdna dokazala roztahnout ke 140.

Autor:  LeMans [ 12 led 2007 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

no jak tak sleduju, co tu M ted napsal, tak budto obrátil, a nebo jsme mu celou dobu nerozuměli. Já jsem bral jízdu jako celek obecně vč. rozjíždění, zastavování, jízdy do kopce atd. Pokud ale mluvíš jenom o naprosto úzkém profilu jízdy - po rovině a konstantní rychlostí - tzn. bez nutnosti přidávat a přitom v ne příliš vysoké rychlosti, tak potom jo - nížší otáčky do určité hranice určitě znamenají nižší spotřebu. Ale mezi námi děvčaty, pokud se nebavíme o nějakém neucpaném Pražském okruhu atd, tak těžko bude člověk jezdit za těchto podmínek. takže bych rozhodně netvrdil, že čím nižší otáčky, tím nižší spotřeba - to je hrozně zavádějící.

Autor:  M. [ 12 led 2007 13:39 ]
Předmět příspěvku: 

ale jo :oops: trochu jsem obratil, obecne nizke otacky=nizka spotreba asi plati, jenze zrejme ne v situacich, kdy se musi slapat na plyn (velka akcelerace, jizda do kopce) - ale to ja ani tak nejezdim, zase se nechci hadat s nekym, kdo to ma vyzkousene na pp.
trochu je to dany taky tim, kde ja po meste jezdim, ja nestojim nikde v kolonach, semtam semafor, ale skoro porad jedu tech 60. a to bych se fakt divil, kdyby to na trojku po rovino zralo min nez ctyrku, protoze pri 1800 je vykon dost velky na to, aby auto udrzelo v rychlosti. nemam pp, ale jak uz jsem psal, nepoznam nejak moc na spotrebe, kdyz jedu po meste nebo mimo a to jezdim tak, jak popisuji

Stránka 5 z 14 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/