fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Shell V-Power
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=7921
Stránka 5 z 5

Autor:  enjoy [ 02 čer 2007 15:16 ]
Předmět příspěvku: 

M. píše:
no to si nejsem jisty, jestli benzin s vyssim okt. cislem se lepe zapali. Neni to naopak?
¨

mel by mit lepsi prubeh horeni pokud vim.tzn. delsi zapal.
"lepe zapali" je asi trosku nepresny.

Autor:  M. [ 03 čer 2007 09:34 ]
Předmět příspěvku: 

to uz vypada lip.

Autor:  George V. [ 03 čer 2007 10:25 ]
Předmět příspěvku: 

Benzín s vyšším oktanovým číslem je odolnější vůčí detonačnímu hoření (v podstatě výbuchu), tzn. že je odolnější vůči "samovznícení", ke kterému může dojít např. kompresním teplem (obdoba dieselového "zážehu"). V benzínovém motoru musí směs hořet, a to relativně pomalu a ve správném okamžiku. Proto se k zabránění detonačního hoření upravuje předstih v závislosti na otáčkách a zatížení motoru; pokud má motor čidlo klepání, pak automaticky, jinak si to ŘJ řídí sama podle svých map.

Autor:  George V. [ 03 čer 2007 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

Zajímavý odkaz k používáni víceoktanového paliva a o fenoménu klepání; stojí to za přečtení:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006021903

Autor:  Krtek-NA [ 03 čer 2007 23:05 ]
Předmět příspěvku: 

Velmi slušný článek. Já třeba když vemu na benzině (i 95 ne 100) tak auto jede líp než když beru u soukromníka. Poznám to celkem jednoduše, z nízkých otáček na akceleraci mi auto škubne. Dělá to častěji s benzínem od soukromníka. :evil: Je mi jasný že je závada někde jinde než v tankování, ale na tom se pěkně pozná kvalita benzinu. :evil: :evil:

Autor:  Pavlík [ 04 čer 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak mi to pořád vrtalo hlavou s tím V-power a napral jsem tam 95 V-power Rozdíl tam opravdu je!!!! Jede to hezky od spodních otáček, takže nemusím motor tolik vytáčet a šetřím palivo. Zatím jen tak odahadem spotřeba spadla o 0,9 až 1 litr. Ve výsledku s normálním benálem to cenově vyjde asi fifty fifty, ale čistím u toho pěkně ventily od usazenin a mám lepší pocit z jízdy. Kdyb někdo chtělo o V-power vědět víc tak hážu odkaz. http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html

Autor:  Krtek-NA [ 04 čer 2007 21:06 ]
Předmět příspěvku: 

Právě jestli to není jenom ten pocit. Osobně jsem na benzině bral Vervu 100 a taky jsem si říkal jak to nežere, ale pak jsem přepl na dlouhodobej průměr a ten mi řekl jak to je. Takže tam beru už zase jenom 95. A v tom článku bylo, že to má význam jen do přímejch stříkaček. :cry: :cry:

Autor:  M. [ 04 čer 2007 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

Pavlík píše:
Tak mi to pořád vrtalo hlavou s tím V-power a napral jsem tam 95 V-power Rozdíl tam opravdu je!!!! Jede to hezky od spodních otáček, takže nemusím motor tolik vytáčet a šetřím palivo. Zatím jen tak odahadem spotřeba spadla o 0,9 až 1 litr. Ve výsledku s normálním benálem to cenově vyjde asi fifty fifty, ale čistím u toho pěkně ventily od usazenin a mám lepší pocit z jízdy. Kdyb někdo chtělo o V-power vědět víc tak hážu odkaz. http://www.shell.com/home/Framework?sit ... ction.html


o litr min? leda tak na 500km

Autor:  George V. [ 05 čer 2007 07:15 ]
Předmět příspěvku: 

Zetec už má relativně vysoký kompresní poměr a nemá čidlo klepání, takže pro toho, kdo rád jezdí v nízkých otáčkách, použití N98 a výše smysl má, avšak vzhledem k cenovým rozdílům Natural98-100 a Natural95 je to silně neekonomické. Jo, kdyby to u nás bylo jak jinde ve světě a ten rozdíl by byl tak koruna (SR, Slovinsko...)...

Autor:  Krtek-NA [ 05 čer 2007 11:04 ]
Předmět příspěvku: 

Právě co jsem si přečetl ten článek a přesvědčil jsem se o tom na palubáku tak na to kácím. Mám totiž čidlo klepání, jediný co pociťuji je lepší chování motoru, myslím tím lepší běh, né výkon. :cry:

Autor:  LeMans [ 05 čer 2007 11:46 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Zetec už má relativně vysoký kompresní poměr a nemá čidlo klepání, takže pro toho, kdo rád jezdí v nízkých otáčkách, použití N98 a výše smysl má, avšak vzhledem k cenovým rozdílům Natural98-100 a Natural95 je to silně neekonomické. Jo, kdyby to u nás bylo jak jinde ve světě a ten rozdíl by byl tak koruna (SR, Slovinsko...)...


No pro motory bez čidla klepání to právě smysl nemá....

Autor:  George V. [ 05 čer 2007 13:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ono obecně je čidlo klepání dost přeceňováno, jeho regulační rozsah je malý a málo kdy je regulace předstihu s využitím čidla klepání nastavena nadoraz. To čidlo funguje spíše v situaci, kdy se používá benzín s nižším OČ.

A zrovna Zetec při snaze o brutálnější akceleraci z nízkých otáček tendenci klepat má (a vůbec většina moderních "čtyřventilů" s velkou kompresí, co si tak všímám...), a není nic, co by ho umravnilo, kromě ubrání plynu. Takže být ten N98 levnější, asi bych na něj také jezdil...

Autor:  Fíkus [ 16 srp 2007 12:10 ]
Předmět příspěvku: 

m@rekR$ píše:
Oktanové číslo udává odolnost benzínu vůči samozápalům! Né jeho energetickou hodnotu!

To že beru u Shellky je jen pro to, že vim, že tam nelejou sračky(vodu,....) - to co jsi napsal je to, co si myslím a říkám tu i já.

Problém je, že Pirellky, sem tam i ty Goodyeary jsou levnější než Matadorky, Sávy, Barumky(a to už nemluvím o kilometrové výdrži x přilnavost).


Me se jednou podarilo u shellky natankovat vodu. Neslo to ani vyjet,museli me odtahnout. A ke vsemu to bylo na silvestra.

Autor:  dj.DEKL [ 05 zář 2008 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Shell - sleva 2Kč/litr

Do 2.11.2008 opět sleva 2Kč na litr paliva

Stránka 5 z 5 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/