fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 01 črc 2024 11:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: vačky
PříspěvekNapsal: 02 dub 2007 08:32 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti rotočení na ozubenýh kolech,dělal z vas rozvody někdo?jak povolit spodní řemenici příslušenství,díky za odpověd

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 dub 2007 13:55 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
taky by me zajimalo, jak slozite je vymenit si rozvody doma, jak se vacky zajisti, aby se nepootocily, kdy se sunda remen... ;)

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 02 dub 2007 14:59 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2006 19:34
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
Vačky se zajistí nějakým delším placatým kusem železa (myslím, že tl. cca 5mm, délka cca. 35cm, nepamatuju si to přesně) na opačný straně motoru než jsou ozubený kola - ve vačkách jsou na to připravený takový výklenky.

mposchl: Výměna rozvodů není celkově extra složitá práce, jen je tam na všechno místa míň než málo a je to drbačka (vypustit chladicí kapalinu, servo, sundat všechny ty kryty, atp.). Každopádně bych se do toho nepouštěl bez předchozího nastudování postupu z Etzolda...

Tony: Spodní řemenice příslušenství = řemenice na klikovce? Jestli jo, tak povolit jí je někdy porod. Zařaď pětku a ať ti někdo stojí na brzdě (kola musí být na zemi). Pak už je to záležitost hrubé síly :twisted: .

_________________
Ford Escort combi Ghia, 1.6 16V, 3/1997, Autumn green, Raven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vačky
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 10:19 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Tony píše:
zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti roztočení na ozubenýh kolech,


Ozubená kola drží na vačkách jen pomocí třecí síly, která se vyvodí přitažením matic utahujících ozubená kola.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 10:30 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 17 led 2006 08:48
Příspěvky: 3457
Bydliště: Dobřany (dříve Plzeň)
Nevim jak je to přesně u zetecu, ale na 1,4 CVH bylo pojistné pero. To je ten kus železa co psal teebee.

_________________
Tourneo Courier Deep Impact Blue
Fiesta 1,25 Duratec 2011 Squeeze
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black

Escort 1,6 16V Combi rv 03/97 barva AUTUMN GREEN - terminován
Escort 1,4i CLX 3dv. rv 12/92 barva NOUVEAU RED -terminován


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vačky
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 11:34 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
Standa píše:
Tony píše:
zdravím zajímalo by mě čím jsou zajištěny vačkové hřídele zajištěné proti roztočení na ozubenýh kolech,


Ozubená kola drží na vačkách jen pomocí třecí síly, která se vyvodí přitažením matic utahujících ozubená kola.


a jak zajistím polohu zubů aby sedli na rozvodový řemen,přece nemuže sedět vždycky,nebo snad jo?

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 11:39 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
No to je prave to kouzlo serizovani rozvodu na zmetcovi. Mas to nasazeny presne, napnuty akorat, chces dotahnout kolo a i kdyz to drzis tim pripravkem,staci chloupecek a bud to po protoceni a nastaveni dole na rysku nesedne presne do vyrezu vacek, nebo se zmeni napnuti. Jeden motor, co byl venku jsem delal cca 10x, nez to bylo akorat. Na aute je to horsi.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 11:51 
Offline
pokročilej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 11 říj 2006 12:52
Příspěvky: 517
Bydliště: Brno
no tak to me poser nohy :-D :-/

_________________
Martin

Ford Escort 1.6 16V 1996, klima, el. okna, tonovana skla, tmave modra metaliza, alarm s DO, trippling, hladove oko, stmivac...atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 13:17 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
futura píše:
No to je prave to kouzlo serizovani rozvodu na zmetcovi. Mas to nasazeny presne, napnuty akorat, chces dotahnout kolo a i kdyz to drzis tim pripravkem,staci chloupecek a bud to po protoceni a nastaveni dole na rysku nesedne presne do vyrezu vacek, nebo se zmeni napnuti. Jeden motor, co byl venku jsem delal cca 10x, nez to bylo akorat. Na aute je to horsi.


tak tos mě vubec nepotěšil,co se muže stát když se jedna z vaček posune dejme tomu o pul zubu?zub,pojede huř,nebo líp?potkat by se neměl ne?,zkoušel sem protáčet na prázdno,a v pohodě,by mě zajimalo kam ve fordu na takové kouzla chodijou,nemohli tam dat klínek nebo něco aby ty vačky byly na tvrdo na ozubeném kole :roll:

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 13:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
Nemohli tam použít klinky,nebo drážkování, protože jsou vačky 2 a vzdálenost zubu se u různých řemenů malino liší, proto je tady možnost seřídit vačky přesně k použitému řemenu. Není to zase taková hrůza, mi se podařilo seřídit na druhý pokus, je třeba počítat s tím, že při dotahování se malinko kolo pootočí ve směru utahování matice.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 13:45 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 24 bře 2004 13:56
Příspěvky: 1724
Bydliště: Praha
Standa ma holt ten spravnej cit, to pootoceni me proste sere, s tim nic nenadelam, musim aspon tohle mit naprosto presne.Aspon ty debilove meli udelat neco, aby se ten pripravek na podrzeni kola dal uchytit natvrdo na motor, ten sroub kola se strasne rad ozvejkne, kdyz se to jednou rukou dotahuje a druhou drzi kolo. Pokud kolo drzi nekdo jinej, tak se mi to nikdy nepovedlo ty pohyby proti a dotazeni sesynchronizovat, vzdycky to nekde ujelo, byt o chloupek.Jeste stesti, ze se to nedela tak casto.

_________________
Fiesta 2L 16V 94, z teplého místečka přešla do výroby
Escort MK II 1975, hýčkaná kádrová rezerva


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03 dub 2007 14:00 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 01 dub 2006 19:34
Příspěvky: 54
Bydliště: Praha
zdenal8: jeden obrázek řekne víc než tisíc slov - tohle je ten kus železa:
Obrázek

_________________
Ford Escort combi Ghia, 1.6 16V, 3/1997, Autumn green, Raven


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 dub 2007 20:51 
Offline
Nováček

Registrován: 28 dub 2007 20:02
Příspěvky: 1
Bydliště: Praha
Tak jsem dneska udělal rozvody na 1.8 EFI 16V. Když jsem hledal tohle téma tak jsem ho nemohl najít a když už to mám hotový tak......
No nic.
1. Když pominu prostor na práci, který je ještě míň než vůbec žádný......
Doporučuji sundat podběh a samozřejmě alespoň odpustit vodu nebo rovnou vypustit. O expanzce a nádobě na olej do serva nemluvě. Pak všechny umělohmotný kryty a všechno co ty rozvody kreje. Víko ventilů samozřejmě taky.
2. Dále jsem sundaval napínací kladku na klíňák a řemenici od vodní pumpy (tuhle řemenici povolte, 4 šrouby, když ještě máte na kolech klíňák). Když nesundáte tuhle řemenici vrchní umělohmotný kryt nesundáte.
3. Sundat řemenici z kliky. To jsem narazil na první problém. Jak ten zatracenej šroub povolit? Přípravky nemaje bídně hyne. Po selhání všech nápadů od přítlaku železníkem na řemenici (takové obrovské páčidlo) přes podržení kol vaček (jo vím je to hnus, ale fakt jsem byl zoufalý) nezbylo než sundat olejovou vanu a proti zemi zapříčit kliku železníkem. Pak ta mrcha povolila. (sundat vanu taky malej porod)
4. Sundat poslední kryt rozvodů a je to.
5. Výše uvedeným pravítkem zajistit vačky (stačí kus železa 5mm) páč dělám škodovky sedlo mi tam i pravítko na Fabie, Octavie - nafta.
Ještě jedna věcná: Aby jste tam to pravítko dostali musíte mít 4 válec ve střihu (to je doba kdy se vám zavírají výfukové ventily a o tevírají sací a první válec pálí). Doporočuju si vyndat svíčku z prvního válce vrazit tam drát a až bude první válec nahoře tak vám 4 střihne a pravítko vám tam musí jít.
Mě tedy kolo od kliky sedělo na klínku takže ten klínek musí směrovat směrem nahoru (měl jsem tam i rysku)
6. Povolit šroub z napínací kladky a shodit řemen.
7. Řemen je dole. Tak teď vyměnit dole dvě vodící kladky a nasadit nový.
Ještě je dobrý než povolíte kladku (když už tam máte pravítko) vzít si štěteček s barvou a označit si starý řemen proti zubu nahoře na vačkách a dole na klice. Když pak shodíte řemen tak spočítate zuby a ten nový označíte přesně podle toho starého. Až tam budete cpát ten nový tak vám musí sednout označený zuby do označených kol.
8. Nasadit napínací kladku na čep nasidit pérko a napnout. Utáhnout šroub a hotovo.
9. Natočte si šroub do kola kliky bez řemenice. Vemte ráčnu a ručně 2x protočte celý motor. Po protčení vám tam opět musí sednou pravítko a klínek musí být nahoře.
10. Výhra rozvody máte vyměnené a nastavené. Teď ještě všechno kolem co jste sundali nandat a máte hotovo.
Takhle jsem to udělal já. Já to měl ještě horší v tom, že jsem ty rozvody dělal kvůli tomu, že se fouklo těsnění pod hlavou takže já ty vačky musel úplně sundat, abych se dostal na šrouby co tu hlavu drží a rozvody nastavit od základu.
Pánové nejsem teda fanda Fordů a po dnešku už vůbec ne, ale tak znáte kamarády co mají problém a vy ho musíte řešit .
Aniž bych si někde přečetl jak na to tak jsem to zkouknul a udělal to přesně takhle jak jsem psal. Dávám to sem proto, aby až někdo bude hledat návod jak ty rozvody udělat (jako já a nenašel) tak aby se dohledal

_________________
Nebojím se ničeho ani fordů :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2007 00:46 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 22 bře 2005 21:48
Příspěvky: 148
Bydliště: Dolní Dunajovice
Zedd píše:
Tak jsem dneska udělal rozvody na 1.8 EFI 16V. Když jsem hledal tohle téma tak jsem ho nemohl najít a když už to mám hotový tak......
No nic.
1. Když pominu prostor na práci, který je ještě míň než vůbec žádný......
Doporučuji sundat podběh a samozřejmě alespoň odpustit vodu nebo rovnou vypustit. O expanzce a nádobě na olej do serva nemluvě. Pak všechny umělohmotný kryty a všechno co ty rozvody kreje. Víko ventilů samozřejmě taky.
2. Dále jsem sundaval napínací kladku na klíňák a řemenici od vodní pumpy (tuhle řemenici povolte, 4 šrouby, když ještě máte na kolech klíňák). Když nesundáte tuhle řemenici vrchní umělohmotný kryt nesundáte.
3. Sundat řemenici z kliky. To jsem narazil na první problém. Jak ten zatracenej šroub povolit? Přípravky nemaje bídně hyne. Po selhání všech nápadů od přítlaku železníkem na řemenici (takové obrovské páčidlo) přes podržení kol vaček (jo vím je to hnus, ale fakt jsem byl zoufalý) nezbylo než sundat olejovou vanu a proti zemi zapříčit kliku železníkem. Pak ta mrcha povolila. (sundat vanu taky malej porod)
4. Sundat poslední kryt rozvodů a je to.
5. Výše uvedeným pravítkem zajistit vačky (stačí kus železa 5mm) páč dělám škodovky sedlo mi tam i pravítko na Fabie, Octavie - nafta.
Ještě jedna věcná: Aby jste tam to pravítko dostali musíte mít 4 válec ve střihu (to je doba kdy se vám zavírají výfukové ventily a o tevírají sací a první válec pálí). Doporočuju si vyndat svíčku z prvního válce vrazit tam drát a až bude první válec nahoře tak vám 4 střihne a pravítko vám tam musí jít.
Mě tedy kolo od kliky sedělo na klínku takže ten klínek musí směrovat směrem nahoru (měl jsem tam i rysku)
6. Povolit šroub z napínací kladky a shodit řemen.
7. Řemen je dole. Tak teď vyměnit dole dvě vodící kladky a nasadit nový.
Ještě je dobrý než povolíte kladku (když už tam máte pravítko) vzít si štěteček s barvou a označit si starý řemen proti zubu nahoře na vačkách a dole na klice. Když pak shodíte řemen tak spočítate zuby a ten nový označíte přesně podle toho starého. Až tam budete cpát ten nový tak vám musí sednout označený zuby do označených kol.
8. Nasadit napínací kladku na čep nasidit pérko a napnout. Utáhnout šroub a hotovo.
9. Natočte si šroub do kola kliky bez řemenice. Vemte ráčnu a ručně 2x protočte celý motor. Po protčení vám tam opět musí sednou pravítko a klínek musí být nahoře.
10. Výhra rozvody máte vyměnené a nastavené. Teď ještě všechno kolem co jste sundali nandat a máte hotovo.
Takhle jsem to udělal já. Já to měl ještě horší v tom, že jsem ty rozvody dělal kvůli tomu, že se fouklo těsnění pod hlavou takže já ty vačky musel úplně sundat, abych se dostal na šrouby co tu hlavu drží a rozvody nastavit od základu.
Pánové nejsem teda fanda Fordů a po dnešku už vůbec ne, ale tak znáte kamarády co mají problém a vy ho musíte řešit .
Aniž bych si někde přečetl jak na to tak jsem to zkouknul a udělal to přesně takhle jak jsem psal. Dávám to sem proto, aby až někdo bude hledat návod jak ty rozvody udělat (jako já a nenašel) tak aby se dohledal


nj nesmiš se bat ani fodů

_________________
seat ibiza 1,9 tdi,01,66kw,pp764 gt 1749va,trochu to aj jede :)
fiat brava jtd 105-už je taky fuč
Lancia Kappa 2,4JTD,skoro v plné palbě-prodáno
fiat brava 1,9td,klima,el.okna,zrcátka-prodáno
fiat tempra 1,9td,bude trhat asfalt
ruzné dily na escorty mk3,4+orion mk2
minulost:Escort 1.3 CVH karburatorem 1.4,r.v.1985
ford escort mk7,r.v. 95


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 97 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz