fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 08 črc 2024 19:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: studený motor
PříspěvekNapsal: 28 dub 2007 23:12 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007 00:34
Příspěvky: 6
Bydliště: Plzeň
Zdravím, potřeboval bych poradit. Na podzim jsem koupil Escorta r. 96 (dotažený z Německa od známého bazaristy). Údajně, podle německé servisní knížky by měl mít najeto něco přes 65 tis. km. Nevím, na kolik tomu mohu věřit, ale auto je na pohled v dobrém stavu. Vyskytl se menší problém: studený motor pravidelně na první křižovatce po vyřazení a poklesu otáček "zdechne", po ohřátí je vše OK (i když se mi zdá, že nedosahuje takového výkonu, jakého by mělo - srovnávám s kamarádovo Escortem se stejným motorem). Začal jsem to tedy řešit - je to dost otravné.
Provedl jsem postupně toto: výměna oleje + filtru, výměna pal. filtru, na vzduchový jsem koukal, ten je nejspíš nový, známý automechanik pročistil motor (roztočil to do otáček a cosi stříkal do sání - četl jsem tu něco o vodě, tak to bylo asi ono).
Nedalo mi to a udělal jsem diagnostiku podle Mrazíkovo návodu - vyblikány kody 552 (ten je prý normální, tak ho neřešim) a dále z paměti 157 (Snímač MAF - nízká hodnota) a 172 (Snímač HEGO - chudá směs).
Pak jsem četl cosi o těch zdvihátkách, ale zdá se mi, že to na ně neukazuje - motor běží tiše, nikde to neklepe. Tak nevím. Obracím se k vám tedy pro radu. Na co se mám zaměřit? Mám to poslat za nekřesťanské peníze do Forda nebo bych to mohl někde pořešit sám?

_________________
Ford Escort Ghia 1.6 16V Ztec (L1H), 8/1996, EEC-IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 dub 2007 16:29 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ronald skoukni ventil odvetrani klikovky a hlavne trubicky od ventilu az po sani. Mas presne stejne priznaky jako djDekl a u nej pomohlo vymenit kolinko mezi saci listou a trubickou k tomu ventilu odvetrani klikovky. Ono si to tam prisava falesny vzduch.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2007 18:45 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007 00:34
Příspěvky: 6
Bydliště: Plzeň
Tak jsem na to juknul. Dost blbě se k tomu lezlo, musel jsem pár věcí odpojit, ale zdá se to v pohodě. Zkontroloval jsem ty kolínka i ty hadice, ale nezdá se mi, že by byly děravý. Je to tam teda dost vopatlaný olejem - to má bejt? Nemůže bejt třeba vadnej ten ventil? Jestli se nepletu, tak je hned za tim kolínkem, ale nepochopil jsem, jak je tam přidělanej. To za něj stačí vzít silou a von vyleze? Jo a pak mě ještě zarazila jedna krátká hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?

_________________
Ford Escort Ghia 1.6 16V Ztec (L1H), 8/1996, EEC-IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 dub 2007 22:38 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 26 pro 2006 21:03
Příspěvky: 758
Bydliště: Praha
RonaldReagan69 píše:
Tak jsem na to juknul. Dost blbě se k tomu lezlo, musel jsem pár věcí odpojit, ale zdá se to v pohodě. Zkontroloval jsem ty kolínka i ty hadice, ale nezdá se mi, že by byly děravý. Je to tam teda dost vopatlaný olejem - to má bejt? Nemůže bejt třeba vadnej ten ventil? Jestli se nepletu, tak je hned za tim kolínkem, ale nepochopil jsem, jak je tam přidělanej. To za něj stačí vzít silou a von vyleze? Jo a pak mě ještě zarazila jedna krátká hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?


ten ventil jde ven snadno,staci vytahnout.

_________________
Ford Escort kombi,r.v. 10/97,1.6 zetec 16v.
Seriovka jak se patri,ale umi prekvapit i silnejsi vozy:-).Zadni dil vyfuku Ulter Sport,8cm.zni to trosku jinak:-).sportovni filtr Green(no nic to nedela no:-)).pneu 15" 195/50(najednou uplne jiny auto!)Samy nesmysly,ale jako placebo efekt vynikajici.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2007 08:15 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Ronald:

Vadná zdvihátka slyšet nejsou, často bývá problém spojen i s podpálenými ventily...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 kvě 2007 09:14 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 05 bře 2004 21:52
Příspěvky: 5740
Bydliště: Praha
...hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?

Myslím, že to bude tvůj problém chyb 157 a 172 :wink:

_________________
----------- Ford Escort 1.6 16V 66kW GHIA rv:05/1997 -----------
-- Ford Mondeo 2.2 TDCi 114kW Titanium X kombi rv:03/2005 --
---------- Originální náhradní díly (nejen Ford) se slevou ----------
Obrázek -------> Diagnostika IDS <------- Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: zase o kousek dál
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007 20:38 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007 00:34
Příspěvky: 6
Bydliště: Plzeň
Tak jsem chvíli přemýšlel, pak mě napadlo, že ta chyba 157 byla nejspíš způsobená tim, jak ten automechanik čistil ten motor a měl odpojený sání. Stejně mi to nedalo, takže jsem tu divně vypadající hadičku vyměnil, vymazal chyby v řídicí jednotce a teď už se objevuje jenom 172 (Snímač HEGO - chudá směs) :-) , takže nezbývá než pátrat dál... Taky jsem měl vyndaný svíčky, seřídil na nich vzdálenosti elekrod, ale vypadaly v pořádku. Nicméně problémy pokračujou dál, dneska ráno to zase zdechlo. :( Vadná lambda by ale nezpůsobovala chcípnutí studenýho motoru? I když, jestli dává špatnou hodnotu, řídící jednotka by si mohla myslet, že je lambda ohřátá a pracuje správně, přičemž ukazuje bohatou směs, takže to ochudí a následuje chcípnutí... Uvažuju správně nebo je to totální kravina? Dá se poznat, jestli je ta lambda v pořádku?

_________________
Ford Escort Ghia 1.6 16V Ztec (L1H), 8/1996, EEC-IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: 07 kvě 2007 21:28 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2006 23:05
Příspěvky: 149
Bydliště: Bílovec
mam stejny problem ale dou mi slyset zdvihatka a jakmile se motor ohreje je to zticha jen to za tepla spatne chyta ale lambda by za studena nemela mit vliv na volnobech leda ze by bylo spatne cidlo teploty pro ridici jednotku a ta zacala brat brzo hodnoty z lambdy, skus vycistit ty hadicky od klikovky a nech si zmerit tlaky ve valcich ja uz sem skusil kde co a zbyla mi varianta vymenit zdvihatka coz nebude asi levne :cry:

_________________
Ford escort kombi 96 1.8 16v 77kw,2x airbag,ABS a take ty ostatni veci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 08 kvě 2007 12:57 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Se zdvihátkama bych počkal. Mně to studený rachtá jak traktor, ale problémy s volnoběhem a teplým startem nemám.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 čer 2007 23:52 
Offline
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: 09 led 2007 00:34
Příspěvky: 6
Bydliště: Plzeň
Tak teď mam konečně zase trochu času se tomu věnovat. Pročet jsem tu dost témat a nejspíš to asi fakt bude tou lambdou, konec konců ukazuje jí i diagnostika, navíc se mi ještě vysypal koncovej tlumič vejfuku, takže se na to vrhnu, ten tlumič někomu svěřim, přece jenom si na to sám netroufnu a navíc nemam CO2, ale tu lambdu snad zvládnu... :roll:

_________________
Ford Escort Ghia 1.6 16V Ztec (L1H), 8/1996, EEC-IV


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 10:16 
Offline
Site Admin
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 03 bře 2004 21:12
Příspěvky: 1619
Bydliště: u Prahy
Ronalde koncovy tlumic kup novy a vymenu zvladnes i na parkovisti. Zavareni dloho nevydrzi.

_________________
Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D
to neni vtip, to je skutecnost


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 10:23 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
George V. píše:
To Ronald:

Vadná zdvihátka slyšet nejsou, často bývá problém spojen i s podpálenými ventily...


:shock: :shock: Jedeš na sraz??? Kdyžtak ti tam ukážu jak nejsou slyšet vadný Hydroštely. :?

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 11:35 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Ty s nima ještě jezdíš? :D Myslel jsem vadný hydroštely, který způsobujou ono chcípání studeného motoru. S těma se moc dlouho bez následků jezdit nedá... Ty moje rachtaj za studena, ale motor běží normálně. A ani můj dvorní automechanik mne netlačí do jejich výměny, spíš mne odrazuje, prý zbytečné vyhazování peněz...

Jinak na sraz nejedu, nemám tam ani moc co ukazovat, nechutná sériovka (a navíc už dost orezlá). A hlavně se musím věnovat rodině, máme doma třítýdenní mimino...

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 11:47 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 21 črc 2005 13:17
Příspěvky: 5088
Bydliště: Jeseník
Já sedmitýdenní a opušťák na sraz jsem dostal ;-)

_________________
Wagooon (za kormidlem Whiskou Indisponovaný Zazimovaný Zdechlý Yetti)
FoFo II kombi 1.6 po FL. Silver Shadow.
Focus II kombi 1.6 Duratec. Rat-style na plechu..zkoušel válet sudy, ale moc mu to nešlo..
Mondeo mk3 2.0 Duratec. Ghia. Fkombíku, fmetle a na hlínách woe. Parník jako prase...a jako správný Titanic, už šel ke dnu..
Vymazlený Escort 1.6 Silver Arrow..musel do světa...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 11:52 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Ne že bych si ten opušťák nevydupal, ale nějak mne to neláká, a hlavně si nejsem jistej, jestli bycha tam dojel (a čím), autíčko jde příští týden marodit; vysypanej katalyzátor + příprava na STK.

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 12:02 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
To George.V: Jasný, ničemu to nevadí, jen to klepe jako sviňa. Momentálně 20t na nový nemám. Taky mě vadí, že si každej říká a Ford motor v ****. Zatím mi bylo doporučeno od servisáka kam jezdim - vyměň olej jestli to nezmlkne a ser na to. U Beniho v Motole už chtěli měnit hlavu. Že sou prej sedla pryč a kdesi cosi. :evil: :evil: :evil: :evil:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 13 čer 2007 12:07 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
Vyměň olej, dej tam 5W30. Nijak výrazně se to neztiší, ale ty zdvihátka se rychlejš naplní, protože ten olej je "řidší".

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2007 07:59 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 04 bře 2004 15:52
Příspěvky: 2544
Bydliště: Opava
RonaldReagan69 píše:
Tak teď mam konečně zase trochu času se tomu věnovat. Pročet jsem tu dost témat a nejspíš to asi fakt bude tou lambdou, konec konců ukazuje jí i diagnostika, navíc se mi ještě vysypal koncovej tlumič vejfuku, takže se na to vrhnu, ten tlumič někomu svěřim, přece jenom si na to sám netroufnu a navíc nemam CO2, ale tu lambdu snad zvládnu... :roll:


Lambda to být nemusí, když jsou vadná zdvihátka, jako byla u mého auta, tak tam dochází k míchaní nasáte směsi s výfukem. Z toho je jasné, že směs musí být chudá. Výfuková zdvihátka brání plnému otevření výfukových ventilů a tudíž nedojde k dobrému vyplachnutí motoru a nasátí nové směsi. Studený motor zhasíná na první křižovatce vždy, po nastartování nevydrží běžet na volný chod a do minuty zhasíná. Když jsou teploty -20°C, tak motor zhasíná po rozjezdu při zařazení 2° a nechce hned naskočit. Když se motor prohřeje není žádný problém a zdvihátka opravdu byla tichá. To jsou zhruba symptomy které tuto závadu provázejí. Když se včas zdvihátka nevymění dojde k podpálení výfukových ventilů a sníži se výkon motoru.

_________________
Standa
Ford Focus 1,6 Ti-VCT 105 PS
Trend 02/2012, Frozen, automatická klima
Ford Escort Turnier 2.0 Zetec-E 136 PS
Ghia 07/ 1996, Ontario Blue, klima, palubní počítač
Focus Obrázek Escort Obrázek
Jak jsem dával dohromady motor


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2007 08:32 
Offline
moc ukecanej Forďák

Registrován: 18 čer 2005 21:18
Příspěvky: 1723
Dej tam origo nové svíčky, resetuj ŘJ a máš po problému. Nestíhají zapalovat bohatou směs při studeném motoru, motor se udusí bohatou směsí.K těm údajným km připočti 100000km :-D :-D :-D

_________________
MAXI FERDA -Mondeo Ghia 2.0 107Kw, 2001, kombi, stříbrná metalíza


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 čer 2007 09:28 
Offline
pokročilej Forďák

Registrován: 18 bře 2005 13:12
Příspěvky: 952
Bydliště: Kadaň
To Standa:

Jak se Ti jinak projevovaly ty vadná zdvihátka? Byly hlučné za studena? Jak poznám, že je třeba je vyměnit (ještě než to začne chcípat)?

_________________
FORD Focus II Kombi Trend Plus 1,6i 74kW 2010 Blazer Blue

starý vůz: FORD Escort Combi 1.6 16v, L1H (66kW), 05/1999 Ontario Blue

...dobře posloužil, snad poslouží i dalším (aspoň jako zdroj ND)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz