fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

studený motor
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10110
Stránka 1 z 2

Autor:  RonaldReagan69 [ 28 dub 2007 23:12 ]
Předmět příspěvku:  studený motor

Zdravím, potřeboval bych poradit. Na podzim jsem koupil Escorta r. 96 (dotažený z Německa od známého bazaristy). Údajně, podle německé servisní knížky by měl mít najeto něco přes 65 tis. km. Nevím, na kolik tomu mohu věřit, ale auto je na pohled v dobrém stavu. Vyskytl se menší problém: studený motor pravidelně na první křižovatce po vyřazení a poklesu otáček "zdechne", po ohřátí je vše OK (i když se mi zdá, že nedosahuje takového výkonu, jakého by mělo - srovnávám s kamarádovo Escortem se stejným motorem). Začal jsem to tedy řešit - je to dost otravné.
Provedl jsem postupně toto: výměna oleje + filtru, výměna pal. filtru, na vzduchový jsem koukal, ten je nejspíš nový, známý automechanik pročistil motor (roztočil to do otáček a cosi stříkal do sání - četl jsem tu něco o vodě, tak to bylo asi ono).
Nedalo mi to a udělal jsem diagnostiku podle Mrazíkovo návodu - vyblikány kody 552 (ten je prý normální, tak ho neřešim) a dále z paměti 157 (Snímač MAF - nízká hodnota) a 172 (Snímač HEGO - chudá směs).
Pak jsem četl cosi o těch zdvihátkách, ale zdá se mi, že to na ně neukazuje - motor běží tiše, nikde to neklepe. Tak nevím. Obracím se k vám tedy pro radu. Na co se mám zaměřit? Mám to poslat za nekřesťanské peníze do Forda nebo bych to mohl někde pořešit sám?

Autor:  mrazik [ 29 dub 2007 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ronald skoukni ventil odvetrani klikovky a hlavne trubicky od ventilu az po sani. Mas presne stejne priznaky jako djDekl a u nej pomohlo vymenit kolinko mezi saci listou a trubickou k tomu ventilu odvetrani klikovky. Ono si to tam prisava falesny vzduch.

Autor:  RonaldReagan69 [ 30 dub 2007 18:45 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem na to juknul. Dost blbě se k tomu lezlo, musel jsem pár věcí odpojit, ale zdá se to v pohodě. Zkontroloval jsem ty kolínka i ty hadice, ale nezdá se mi, že by byly děravý. Je to tam teda dost vopatlaný olejem - to má bejt? Nemůže bejt třeba vadnej ten ventil? Jestli se nepletu, tak je hned za tim kolínkem, ale nepochopil jsem, jak je tam přidělanej. To za něj stačí vzít silou a von vyleze? Jo a pak mě ještě zarazila jedna krátká hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?

Autor:  enjoy [ 30 dub 2007 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

RonaldReagan69 píše:
Tak jsem na to juknul. Dost blbě se k tomu lezlo, musel jsem pár věcí odpojit, ale zdá se to v pohodě. Zkontroloval jsem ty kolínka i ty hadice, ale nezdá se mi, že by byly děravý. Je to tam teda dost vopatlaný olejem - to má bejt? Nemůže bejt třeba vadnej ten ventil? Jestli se nepletu, tak je hned za tim kolínkem, ale nepochopil jsem, jak je tam přidělanej. To za něj stačí vzít silou a von vyleze? Jo a pak mě ještě zarazila jedna krátká hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?


ten ventil jde ven snadno,staci vytahnout.

Autor:  George V. [ 01 kvě 2007 08:15 ]
Předmět příspěvku: 

To Ronald:

Vadná zdvihátka slyšet nejsou, často bývá problém spojen i s podpálenými ventily...

Autor:  dj.DEKL [ 01 kvě 2007 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

...hadička vedoucí nahoru do toho sání, jak je ten nápis "EFI", je ňáká zkrácená a sotva tam drží, to by mohlo bejt ono, ne?

Myslím, že to bude tvůj problém chyb 157 a 172 :wink:

Autor:  RonaldReagan69 [ 07 kvě 2007 20:38 ]
Předmět příspěvku:  zase o kousek dál

Tak jsem chvíli přemýšlel, pak mě napadlo, že ta chyba 157 byla nejspíš způsobená tim, jak ten automechanik čistil ten motor a měl odpojený sání. Stejně mi to nedalo, takže jsem tu divně vypadající hadičku vyměnil, vymazal chyby v řídicí jednotce a teď už se objevuje jenom 172 (Snímač HEGO - chudá směs) :-) , takže nezbývá než pátrat dál... Taky jsem měl vyndaný svíčky, seřídil na nich vzdálenosti elekrod, ale vypadaly v pořádku. Nicméně problémy pokračujou dál, dneska ráno to zase zdechlo. :( Vadná lambda by ale nezpůsobovala chcípnutí studenýho motoru? I když, jestli dává špatnou hodnotu, řídící jednotka by si mohla myslet, že je lambda ohřátá a pracuje správně, přičemž ukazuje bohatou směs, takže to ochudí a následuje chcípnutí... Uvažuju správně nebo je to totální kravina? Dá se poznat, jestli je ta lambda v pořádku?

Autor:  Pa9 [ 07 kvě 2007 21:28 ]
Předmět příspěvku:  .

mam stejny problem ale dou mi slyset zdvihatka a jakmile se motor ohreje je to zticha jen to za tepla spatne chyta ale lambda by za studena nemela mit vliv na volnobech leda ze by bylo spatne cidlo teploty pro ridici jednotku a ta zacala brat brzo hodnoty z lambdy, skus vycistit ty hadicky od klikovky a nech si zmerit tlaky ve valcich ja uz sem skusil kde co a zbyla mi varianta vymenit zdvihatka coz nebude asi levne :cry:

Autor:  George V. [ 08 kvě 2007 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Se zdvihátkama bych počkal. Mně to studený rachtá jak traktor, ale problémy s volnoběhem a teplým startem nemám.

Autor:  RonaldReagan69 [ 12 čer 2007 23:52 ]
Předmět příspěvku: 

Tak teď mam konečně zase trochu času se tomu věnovat. Pročet jsem tu dost témat a nejspíš to asi fakt bude tou lambdou, konec konců ukazuje jí i diagnostika, navíc se mi ještě vysypal koncovej tlumič vejfuku, takže se na to vrhnu, ten tlumič někomu svěřim, přece jenom si na to sám netroufnu a navíc nemam CO2, ale tu lambdu snad zvládnu... :roll:

Autor:  mrazik [ 13 čer 2007 10:16 ]
Předmět příspěvku: 

Ronalde koncovy tlumic kup novy a vymenu zvladnes i na parkovisti. Zavareni dloho nevydrzi.

Autor:  Krtek-NA [ 13 čer 2007 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
To Ronald:

Vadná zdvihátka slyšet nejsou, často bývá problém spojen i s podpálenými ventily...


:shock: :shock: Jedeš na sraz??? Kdyžtak ti tam ukážu jak nejsou slyšet vadný Hydroštely. :?

Autor:  George V. [ 13 čer 2007 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

Ty s nima ještě jezdíš? :D Myslel jsem vadný hydroštely, který způsobujou ono chcípání studeného motoru. S těma se moc dlouho bez následků jezdit nedá... Ty moje rachtaj za studena, ale motor běží normálně. A ani můj dvorní automechanik mne netlačí do jejich výměny, spíš mne odrazuje, prý zbytečné vyhazování peněz...

Jinak na sraz nejedu, nemám tam ani moc co ukazovat, nechutná sériovka (a navíc už dost orezlá). A hlavně se musím věnovat rodině, máme doma třítýdenní mimino...

Autor:  Wizzy [ 13 čer 2007 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

Já sedmitýdenní a opušťák na sraz jsem dostal ;-)

Autor:  George V. [ 13 čer 2007 11:52 ]
Předmět příspěvku: 

Ne že bych si ten opušťák nevydupal, ale nějak mne to neláká, a hlavně si nejsem jistej, jestli bycha tam dojel (a čím), autíčko jde příští týden marodit; vysypanej katalyzátor + příprava na STK.

Autor:  Krtek-NA [ 13 čer 2007 12:02 ]
Předmět příspěvku: 

To George.V: Jasný, ničemu to nevadí, jen to klepe jako sviňa. Momentálně 20t na nový nemám. Taky mě vadí, že si každej říká a Ford motor v ****. Zatím mi bylo doporučeno od servisáka kam jezdim - vyměň olej jestli to nezmlkne a ser na to. U Beniho v Motole už chtěli měnit hlavu. Že sou prej sedla pryč a kdesi cosi. :evil: :evil: :evil: :evil:

Autor:  George V. [ 13 čer 2007 12:07 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměň olej, dej tam 5W30. Nijak výrazně se to neztiší, ale ty zdvihátka se rychlejš naplní, protože ten olej je "řidší".

Autor:  Standa [ 14 čer 2007 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

RonaldReagan69 píše:
Tak teď mam konečně zase trochu času se tomu věnovat. Pročet jsem tu dost témat a nejspíš to asi fakt bude tou lambdou, konec konců ukazuje jí i diagnostika, navíc se mi ještě vysypal koncovej tlumič vejfuku, takže se na to vrhnu, ten tlumič někomu svěřim, přece jenom si na to sám netroufnu a navíc nemam CO2, ale tu lambdu snad zvládnu... :roll:


Lambda to být nemusí, když jsou vadná zdvihátka, jako byla u mého auta, tak tam dochází k míchaní nasáte směsi s výfukem. Z toho je jasné, že směs musí být chudá. Výfuková zdvihátka brání plnému otevření výfukových ventilů a tudíž nedojde k dobrému vyplachnutí motoru a nasátí nové směsi. Studený motor zhasíná na první křižovatce vždy, po nastartování nevydrží běžet na volný chod a do minuty zhasíná. Když jsou teploty -20°C, tak motor zhasíná po rozjezdu při zařazení 2° a nechce hned naskočit. Když se motor prohřeje není žádný problém a zdvihátka opravdu byla tichá. To jsou zhruba symptomy které tuto závadu provázejí. Když se včas zdvihátka nevymění dojde k podpálení výfukových ventilů a sníži se výkon motoru.

Autor:  balu [ 14 čer 2007 08:32 ]
Předmět příspěvku: 

Dej tam origo nové svíčky, resetuj ŘJ a máš po problému. Nestíhají zapalovat bohatou směs při studeném motoru, motor se udusí bohatou směsí.K těm údajným km připočti 100000km :-D :-D :-D

Autor:  George V. [ 14 čer 2007 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

To Standa:

Jak se Ti jinak projevovaly ty vadná zdvihátka? Byly hlučné za studena? Jak poznám, že je třeba je vyměnit (ještě než to začne chcípat)?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/