fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Topení
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1033
Stránka 1 z 4

Autor:  Návštěvník [ 16 lis 2004 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Topení

Už jsem se kdysi ptal, ale nějak jsem se ztratil :oops:
Když pustím topení a nastavím ho do cca 2/3 maxima tak ze středových ofuků jde vzduch v podstatě studený a bočními ofuky jde vzduch teplý. Pokud pustím vytápění naplno středem mirně teplý, bočními teplý (ale rozhodně ne nějak zvlášť...). V čem může být vada? Může to mít souvislost s tím, že ukazatel teploty motoru se pohne pouze minimálně. (V létě v koloně se dostal na svůj rekord - k písmenu R...
Díky za tipy

Autor:  johan [ 16 lis 2004 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

Z bočních výdechů jde teplejší vzduch než ze středových vždy - to je normální. Asi aby řidič úplně neusnul :o
Ten poměr teplot se dá taky trochu ovlivnit nastavením směru ventilace (kam to má nejvíc foukat).
Já jsem s výkonností topení Escortu nadprůměrně spokojen. Naplno prakticky nikdy netopím (ani hned po startu když je velká zima). Ne že by to začlo topit hned, ale prodleva po startu je relativně malá.

Autor:  Návštěvník [ 16 lis 2004 16:39 ]
Předmět příspěvku: 

Ten poměr teplot se dá taky trochu ovlivnit nastavením směru ventilace (kam to má nejvíc foukat).
Nerozumím: vím, že můžu kombinovat výškově (sklo, kabinu a nohy) ale stranově (aby foukalo teplo středem)??? :shock:
Co z toho, že to fouká jak šlak, když to prostě není teplé...

Autor:  johan [ 16 lis 2004 16:53 ]
Předmět příspěvku: 

Ventilace má 3 "kroutíky": teplotu (modrá/červená), množství (1,2,3) a směr (vokna, nohy, atd...). Tim třetím kroutíkem se dá TROCHU ovlivnit poměr mezi teplotou vzduchu z vnějších a středních výdechů. Při nějakém nastavení jde ze středních studenej vzduch i když topíš jak o život, při některém nastavení docela topí i střední výdechy. Z hlavy nevím konkrétní polohy.

Samozřejmě tím nevyřešíš svůj hlavní problém a tím je, jestli dobře chápu, že ti to topí celkově málo. S tím zkušenost nemám, takže neporadím :(

Autor:  pinot [ 16 lis 2004 18:50 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, já teda nadprůměrně spokojen s topením nejsem-sice to topí dobře ale dlouho to trvá než se to ohřeje :(

Autor:  mrazik [ 16 lis 2004 19:08 ]
Předmět příspěvku: 

Pinot máš termostat v pořádku ? Když je auto venku, tam teplý vzduch jde už po 2 až 3 Km a pokud je garáži už op 1 Km.

Autor:  pinot [ 16 lis 2004 20:22 ]
Předmět příspěvku: 

Mrazíku, myslím si že jo, vlahý vzduch mi začne opravdu foukat po 2-3 km-5 až 8 minut i 10 :( , ale jel jsem teď s felicií a tam jsem musel topení vypnout už po 10 minutách jak to topilo. Ale nevím jestli si ze mě nedělali srandu, říkali že s tím nikde nejezdili a že je motor studený, ale teplota tam začíná od 70°, tak jsem to nepoznal..možná jsem se jen namlsal..termostat ale stejně zkusím vyndat..dík
nevíte někdo kolik se vejde kapaliny do motoru?

Autor:  Návštěvník [ 16 lis 2004 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

To jako fridexu??? Ja mám 1.4CVH a leju tam neco kolem osmi litrůůů...

Autor:  Ondrej [ 16 lis 2004 21:21 ]
Předmět příspěvku: 

to pinot: felda topi extreme brzo, taky se vzdycky divim jak to hreje uz po kratky chvilce, zato auta s dislem podle me zase nez zacnou topit tak uz z auta vylejzam, nevim jak u esca v dislu, ale u zafiry a octavky to strasne trva.

Autor:  gigo [ 17 lis 2004 17:58 ]
Předmět příspěvku: 

Rychlý náběh topení = nízká účinnost motoru. Felda je typický příklad.
Proto do některých moderních TD motorů dávají přídavné topení už ve výrobě.Motor prostě pracuje s tak velkou účinností že vyvíjí málo tepla pro topení a to je třeba získat jinak.

Autor:  dj.DEKL [ 17 lis 2004 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo jezdím s Renaultem Masterem 1.9dCi a tam než motor ohřeje na provozní teplotu tak to musím ujet minimálně 10-15km, ale z topení jde "teplo" tak po 3km. Starej VW Transporter 2.4D to topí "hned" stejně jako Fabia 1.2HTP. Escort mi topí taky "hned" jak vyjedu a to mám v háji termostat - je furt otevřenej...

Autor:  mrazik [ 18 lis 2004 01:00 ]
Předmět příspěvku: 

U motorů TDCi montují topné články do motoru, protože se motor ohřívá dost dlouho a posádka by se dlouho klepala zimou. Za chvíli tak dopadneme všichni, protože se používá chudší a chudší směs.

Autor:  Dawe [ 18 lis 2004 07:57 ]
Předmět příspěvku: 

Escortum opravdu trva o neco dele, nez zacnou topit, to je normalni.

Autor:  ACEMajky [ 18 lis 2004 08:49 ]
Předmět příspěvku: 

Jojo, TDi (TDDi, TDCi a jine odrudy primeho vstriku) se opravdu oproti starym TD (komurkacum) tolik neohreji, je to dano tim, ze palivo de rovnou do valce, tam se vzniti a hned s nim ven, kdesto u TD de palivo do komurky, tam se vzniti, pak tim vybuchem de do valce a tam ten zbytek dobouchne, tim se motor vyce zahreje

Autor:  johan [ 18 lis 2004 10:30 ]
Předmět příspěvku: 

Mně ten Zmetec topí rozhodně dřív než po 3 km. I v tuhým mrazu už tak po 1 - 1,5 km docela slušně hřeje. Akorát ta spotřeba :evil:

Autor:  Standa [ 18 lis 2004 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

Mé auto rozhodně dřív než po 3 km netopí, myslím tak aby bylo poznat že vzduch je teplý. Garáž mám vytápěnou a teplota v garáži se nyní pohybuje okolo 16°C, přesto musím ujet 3-4 km než cítím teplý vzduch.

Autor:  ACEMajky [ 18 lis 2004 12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to u me, kdyz jsme dneska vyjel z garaze (nevytapene) jsem zhruba po 1km uz citil teplej vzduch :o)

Autor:  Toko [ 18 lis 2004 14:20 ]
Předmět příspěvku: 

U mě jsou to tak cca 1,5 km, kdy už proudí teplý vzduch. A celkem malý rozdíl zda parkuji v garáži (cca +15 °C) nebo nyní venku (0-5 °C).

Autor:  Návštěvník [ 19 lis 2004 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

[quote="gigo"]Rychlý náběh topení = nízká účinnost motoru. Felda je typický příklad.
[/quote]

...nechal bych si líbit motor s účinností jako má Felda, aspoň bych nejezdil za 10l/100km. :lol:

Autor:  ROBERTO [ 25 lis 2004 16:00 ]
Předmět příspěvku:  Topení

To topení u každého z vás může být způsobeno něčím jiným.
Termostat není jenom zavřen a otevřen . Stačí když špatně dovíra ,a teplá kapalina jenom z části letí do chladiče-to je velkej okruh a to určitě trvá díl. Než se celá ohřeje .
Pak zavzdušněnej radiátor kapalina jenom z části protéká a zahřívá jenom malou plochu v radiátoru a ventilátor prostě žene vzduch do vnitřku i studený(místo kde je vzduch).To si myslím ,že je problém "UKU"
A nebo zanesený trubky topení , je na to nějakej přípravek na očistění lije se i do radiátorů ustředného topení . A rozhodně pomůže při zahřívání kabiny nechat cirkulovat vzduch jenom v kabině a né ohřívat studený z venku. A rozdíl teploty z bočních a středových der je způsoben jenom délkou potrubí kterou je teplý vzduch vháněn do kabiny a proto by měl byt nepatrný .

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/