fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Co znamená označení motoru 16V? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1061 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Návštěvník [ 21 lis 2004 19:15 ] |
Předmět příspěvku: | Co znamená označení motoru 16V? |
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit, co znamená označení na motoru 16V? Jedná se o motor 1.6 16V. Já to chápu jako 4 válcový motor 1.6, který má 16 ventilů. Je tomu tak? A pokud tomu tak je, tak jak jsou tam ty ventily uspořádaný? Díky |
Autor: | Dawe [ 21 lis 2004 19:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
16V opravdu znamena 16 ventilu a mas Zetec. Konkretne jsou to 2 saci a 2 vyfukovy. |
Autor: | bibo [ 21 lis 2004 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
to byl for co |
Autor: | Psycho [ 21 lis 2004 21:12 ] |
Předmět příspěvku: | 16V |
Jak rekl Dawe,jednoduse sestnactiventilova 1.6.Nevim jestli to byl for nebo ne,ale nekdo to nemusi vedet.Ja kdyz jsem se ve svych prvopocatcich zacinal venovat autum tak se mi furt pletly valce a ventily a furt jsem rikal dvacetivalec,sestnactivalec,ctyrventil.To zni dobre,ne? |
Autor: | mrazik [ 21 lis 2004 21:54 ] |
Předmět příspěvku: | |
16 V = 16 ventilů a 1.6 = obsah motoru 1.6. Uspořádání je 4 ventily na válec - 2 sací a 2 výfukové, takže 4 válce x 4 ventily = 16 ventilů. Zajišťuje to motoru lepší vypláchnutí, větší použitelnost otáček a vyšší výkon, ten je ale ve vyšších otáčkách, než u klasické 8 ventilové koncepce. Úbytek v nižších otáčkách se řeší buď odpojení vačky v určitých otáčkách nebo jiným časováním ventilů -pootočení vačky - motory VVT-i například u Toyoty (dle mého to do dokonalosti dovedla Honda a momentálně i BMW). Variabilní časování ventilů má i Ford Puma s upraveným motorem Zetec. Pak je výkon a hlavně kroutící moment už od nižších otáček. |
Autor: | johan [ 22 lis 2004 11:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady jenom poznámka: Zmetec opravdu není v nízkých otáčkách (cca <2600) žádný borec, ale pořád je to "trhač asfaltu" oproti některým jiným, třeba i docela moderním 16V motorům. Typický příklad je VW 1,4 16V 74kW, který má maximum krouťáku ve 4400 ot/min. To už je proklatě vysoko na normální klidnou jízdu... (Zmetec má svoje maximum ve 3000 ot/min) Takže borci ve Fobiích maj dvě možnosti: buď to moc netočí, maj rozumnou spotřebu, ale vůbec to nejede. Nebo to točí víc, má to pak slušný grády a žere to víc než ten prožranej Zmetec... Tak si vyber... |
Autor: | Dodo [ 05 led 2005 12:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když už je tu diskuse od 16V, co znamená u motorů označení DOHC ("dvojvačka" DOUBLE OVERHEAD CAMSHAFT) ? Kolik má tento motor ventilů a souvisí to s tím ? Já jsem měl FIAT TIPO 1.6 DOHC, dělaly se i normalní OHC, teď mám Esco 1.6 16V (oboje 90HP, ale Esco je znatelně živější). |
Autor: | mrazik [ 05 led 2005 14:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dodo - DOHC jsou první dvouvačkové motory, prostě dva rozvody OHC, resp. písmenko D (Double) se přidalo k OHC a je z toho DOHC. Začalo se myslím u Sierry 2.0 DOHC a následně do dalších modelových řad. Konkrétně Escort poprvé ve verzi RS2000 od roku 1990, kdy byl tento motor vyladěn na 150 PS. jako výsledek vývoje nad DOHC a CVH pak přišel od roku 1992 motor s označením Zetec 1.8 a následně v roce 1993 (výroba začala už 10/92) s motorem 1.6 atd. |
Autor: | m@rekR$ [ 05 led 2005 16:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrazik píše: Dodo - DOHC jsou první dvouvačkové motory, prostě dva rozvody OHC, resp. písmenko D (Double) se přidalo k OHC a je z toho DOHC. Začalo se myslím u Sierry 2.0 DOHC a následně do dalších modelových řad. Konkrétně Escort poprvé ve verzi RS2000 od roku 1990, kdy byl tento motor vyladěn na 150 PS. Jako vylepšení přišel od roku 1992 motor s označením Zetec 1.8 a následně v roce 1993 (výroba začala už 10/92) s motorem 1.6 atd.
Ehm, to vylepšeni 1,8 a 1,6 - to byl zetec - ale jako nastupce motoru CVH(osmiventilu) a ne RS2000(jen takova poznamecka) |
Autor: | futura [ 05 led 2005 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
DOHC jsou dve vacky, sranda je, ze existujoz motory, ktery maji dve vacky na 8ventilu a motory, ktery maji jednu vacku na 16 ventilu. Ale jsou to exoti, ani si ted nevzpominam na konkretni pripady, jen mi to utkvelo v hlave. Obecne dneska kazdej 16 ventil ma dve vacky, jednu na saci, druhou na vejfukovy ventily. Jo, sierra 2L DOHC mela dve vacky a 8 ventilu, ten druhej pripad si mozna casem vzpomenu. |
Autor: | mrazik [ 05 led 2005 18:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Marku napsal jsem to blbě a takto jsem to nemyslel. Přepsal jsem to. |
Autor: | Návštěvník [ 07 led 2005 01:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrazik píše: 16 V = 16 ventilů a 1.6 = obsah motoru 1.6.
Uspořádání je 4 ventily na válec - 2 sací a 2 výfukové, takže 4 válce x 4 ventily = 16 ventilů. Zajišťuje to motoru lepší vypláchnutí, větší použitelnost otáček a vyšší výkon, ten je ale ve vyšších otáčkách, než u klasické 8 ventilové koncepce. Úbytek v nižších otáčkách se řeší buď odpojení vačky v určitých otáčkách nebo jiným časováním ventilů -pootočení vačky - motory VVT-i například u Toyoty (dle mého to do dokonalosti dovedla Honda a momentálně i BMW). Variabilní časování ventilů má i Ford Puma s upraveným motorem Zetec. Pak je výkon a hlavně kroutící moment už od nižších otáček. děkuji můžu potvrdit,mám je tam.... Ale řek bych to spíš jinak,variabilní časování má vliv na výkon v max otáčkách,kdy díky změně nastavení v určitých otáčkách(4500) motor dokáže táhnout výše oproti klasické 16V a proto má i vyšší výkon oproti klasice.Fordova puma má něco dočinění s licencí toyoty,alespoň to sem se dočet.Zatím co honda umí obě vačky,puma má jen sací,ale to sem se taky dočet a nemyslim si,že to tak je po zkoumání se dospěl k názoru,že umí taky obě.Pokud budu dál motor upravovat,tak dám vědět,jak to pokračuje.... |
Autor: | Návštěvník [ 07 led 2005 01:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
jinak puma má max krouťák při 4500 a to 145Nm a výkon 92kW při šestiapůl ale to bych kecal,musim se kouknout. Jinak je znát když se dostaneš s otáčkama nad 4500,změní se zvuk motoru a zátah a spotřeba..... Serie nejlíp táhne mezi 4500 až 5500 a po úpravě sání a výfuku jde perfektně až do omezovače 6900. Motr pumy je jedinej forďáckej motor co má rád votáčky a s chutí do nich de..... |
Autor: | mrazik [ 07 led 2005 13:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
Krosmen - variabilní časování má vliv v celém spektru otáček a zejména v nižších otáčkách, oproti klasické 16V. Do otáček jde slušně i Zetec a myslím, že mu nedělá problém v nich delší dobu zůstat. |
Autor: | Standa [ 07 led 2005 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé. |
Autor: | bibo [ 07 led 2005 18:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Standa píše: Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé. ¨
no proto sem si koupil hondu ta má variabilní časování ventilu a je to znát |
Autor: | Návštěvník [ 07 led 2005 19:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
S tim vyriabilním časovanim s vama nesouhlasim,ale to je jedno.... Včera sem měl debatu o možnosti dodatečný montáže kompresoru na motor pumy a vipadá to dost slibně,tak možná budu mít první pumu s kompresorem.... |
Autor: | JR [ 07 led 2005 21:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
bibo píše: Standa píše: Je to jak píše mrazík. Nevýhodou 16 ventilových motorů je menší kroutící moment v nižších otáčkách oproti 8 ventilovým motorům. Variabilní časování ventilů tuto nevýhodu stírá a samozřejmě zajistí také lepší vyplachování motoru v otáčkách nad 5500. Jinak Zetec má určitě vysoké otáčky rád a pro svižnější svezení se není dobré dostat pod 3000, a naopak nad 5500, kde je už zrychlení pomalé. ¨no proto sem si koupil hondu ta má variabilní časování ventilu a je to znát no proto sem si koupil RS2000 ..... casovani ventilu nepotrebuje a vykonove je na tom jeste lip nez tvoje Honda |
Autor: | mrazik [ 07 led 2005 21:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Krosmen jiný názor ? Na co ? Variabilní časování ventilů se projeví v celém rozmezí otáček, takže z toho plyne, že přidá výkon i ve vyšších otáčkách a tam se projeví více. Ale výkon přidá i v nižších otáčkách, kdy je vačka natočená do optimální polohy. Já jsem schémata a principy u Toyoty VVT-i a BMW prolezl a funguje na krásně jednoduchém principu a velice efektivne. Co se týče otáček, tak na lehkost vytáčení jsou stavěny všechny 16V motory, zvláště Zetec, který je u Forda druhou generací 16V motorů a dle mého velice povedený. Lze to zlepšit ještě odlehčením setrváku, ale pak se velice lehce může motor přetočit. A s tím kompresorem pomalu, písty, klikovka a její uložení, kroužky a další věci, to chce změnu - kovaníé písty, atd. Jinak můžeš udělat motoru papa papa papa papa |
Autor: | Návštěvník [ 07 led 2005 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
mrazik píše: Krosmen jiný názor ? Na co ? Variabilní časování ventilů se projeví v celém rozmezí otáček, takže z toho plyne, že přidá výkon i ve vyšších otáčkách a tam se projeví více. Ale výkon přidá i v nižších otáčkách, kdy je vačka natočená do optimální polohy. Já jsem schémata a principy u Toyoty VVT-i a BMW prolezl a funguje na krásně jednoduchém principu a velice efektivne.
Co se týče otáček, tak na lehkost vytáčení jsou stavěny všechny 16V motory, zvláště Zetec, který je u Forda druhou generací 16V motorů a dle mého velice povedený. Lze to zlepšit ještě odlehčením setrváku, ale pak se velice lehce může motor přetočit. A s tím kompresorem pomalu, písty, klikovka a její uložení, kroužky a další věci, to chce změnu - kovaníé písty, atd. Jinak můžeš udělat motoru papa papa papa papa Nehodlám tam cpát nějakej megatlak,ale max 0,4BAR což seriový motor vydrží,tyhle kity se běžně dělaj... Tyhle systémy nahrazují do jisté míry necnosti ostrých vaček,kdy nestrácí motor spodek,ale má navíc výkon ve vyšších otáčkách jako ostrá vačka.Když si dáš do klasickýho 16V ostrý vačky,poznáš o čem to je,budeš mít výkon posunutej v otáčkovim spektru výše a bude vyšší na úkor využitelnosti otáček.nastudoval sem toho taky dost a vim i jak funguje praxe.Proč má puma větší výkon než všechny ostatní 16V podobný kubatůry????Puma má nej zátah právě při překonání 4500otáček kdy začne fungovat ostré nastavení vačky. Je to jedno,je zbytečná debata každej máme jiný informace a jiný zdroje informací,pokud budeme moc porovnat stejný info,tak vo ničem a nebo si jenom úplně nerozumíme a voba máme na mysli to samí....... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |