fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Chilkovy n eucinek motoru se zapnutou klimou
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10650
Stránka 1 z 3

Autor:  Mike.M [ 29 kvě 2007 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Chilkovy n eucinek motoru se zapnutou klimou

Nazdarec, posledni dobou jezdim casto s klimou, bo mam rad spise chlad, ale stava se mi ze kdyz mam zapnutou klimu na volnobeh tak cca co minutu mi jakoby poklesnou ot na 500 a hned se zvysi na 1000 a pak klesnou na tech 800. Pri jizde to trochu pocituju, ze jedu stabilne s noho u na plynu a auto jakoby cukne, ztrati vykon na pulsekundy jen chvilkove. Myslim si ze ze je to klimou, bo kdyz vypnu tak je to normalni. Zeby semtam se nejak zatizila vice okruch a RJ pak pridala palivo aby toto vyrovnala.

Autor:  fat [ 29 kvě 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

Klima dle mého názoru odebírá 3-5 kW při plném výkonu motoru, tak to musí být znát.

Autor:  Mike.M [ 29 kvě 2007 15:04 ]
Předmět příspěvku: 

Jak jizapnu tak to cukne to je OK, ale jak je zapnuta a dela to behem jizdy tak to uz nevim cim to je.

Autor:  Wizzy [ 29 kvě 2007 15:28 ]
Předmět příspěvku: 

Klima se občas zapíná/vypíná sama, nejede furt na plný kotel, to bys měl pod ventilátorem rampouch. Takže to pocukávání je to automatické zapínání/vypínání klimy ;-)

Autor:  otas.pe [ 29 kvě 2007 16:26 ]
Předmět příspěvku: 

jj přesně tak, mě taky v pravidelných intervalech vypíná a zapíná, což se projeví tím mírným cuknutím a lehkou ztrátou výkonu.

Autor:  Mike.M [ 29 kvě 2007 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Dik to sem chtel slyset. Ona si to RJ opet vykonmpenzuje pridanim otacek.

Autor:  dj.DEKL [ 29 kvě 2007 17:08 ]
Předmět příspěvku: 

No slyšel jsem že zapínat/vypínat by neměla, protože to značí malý tlak v okruhu - málo chladiva.

Autor:  Mike.M [ 29 kvě 2007 17:49 ]
Předmět příspěvku: 

no taky muze byt. ja to mam z bazaru a nevim kdy to bylo menene, jinak se na to chystam, ale ted jeste dobre chladi tak az naprezrok

Autor:  otas.pe [ 29 kvě 2007 18:56 ]
Předmět příspěvku: 

dj.DEKL píše:
No slyšel jsem že zapínat/vypínat by neměla, protože to značí malý tlak v okruhu - málo chladiva.


chladivo doplněno. dál to neřešim, protože chladí obstojně i když vypíná.

Autor:  ULO [ 30 kvě 2007 10:22 ]
Předmět příspěvku: 

U me klima sice snizi vykon motoru, ale natrvalo (po dobu mnou zapnute klimy) - nedeje se mi, ze by mi vykon jakoby kolisal. Napln mam vymenenou cca 2 roky a predtim si uz nepamatuju, jestli mi tohle taky delalo (vim, ze to jen malo chladilo :-) ).

Nemuze byt neco s kompresorem? Pres zimu jsi to obcas zapinal, jak je doporuceno?

Autor:  Mike.M [ 30 kvě 2007 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ulo no zapinal, bo sem chtel vyzkouset esi mi to jede, bo sem to kupil v prosincu, ale nic sem nepoznal, ted prez leto jo.

Autor:  Krtek-NA [ 30 kvě 2007 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

To cukání dělá kompresor klimatizace, je to dost cejtit. Jeď někde z kopce a brzdi jen motorem a pak zapni A/C uvidíš jak to začne zpomalovat, takže nikde žádnej problém nehledej :wink:

Autor:  Mike.M [ 30 kvě 2007 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

Ale me to dela narazove jedu jedu mam zapnutou a najednou skubne. Na volnobech jede motor a najednou se snizi ot a pak zase vyleti.

Autor:  Krtek-NA [ 30 kvě 2007 12:20 ]
Předmět příspěvku: 

To je právě ono, ten kompresor neběží stabilně. Doufám, že to tak je i u Esca. Ale mělo by být, protože kdyby to makalo pořád asi by si umrzl, nebo by něco v autě.

Autor:  M. [ 30 kvě 2007 18:29 ]
Předmět příspěvku: 

jo, vypina se a zapina, to je podle me dobre. lednice se taky vypina a zapina.

Autor:  Martin 1,6 [ 30 kvě 2007 19:27 ]
Předmět příspěvku: 

Kompresor se sám pravidelně zapíná a vypíná aby se zamezilo zamrznutí výměníku. Je tam na to i nějaké čidlo, co to hlídá. Mám letos novou náplň a dělá mi to taky. Zhruba asi po nějakých 5-10 vteřinách zapíná a vypíná. U jednoho staršího traktoru, jsem to čidlo na chvíli odpojil v domnění, že to bude víc chladit, ale zamrzl komplet celý výměník vzdušnou vlhkostí jak mrazák. :D

Autor:  Krtek-NA [ 30 kvě 2007 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

jj potom to celý zamrzá. Problém když ten regulační člen odejde, proklemovat to nemužeš abx to nezmrzlo, tekže dáš klidně nesmyslný prachy za čidlo. :evil:

Autor:  Jimmy [ 30 kvě 2007 22:54 ]
Předmět příspěvku: 

fat píše:
Klima dle mého názoru odebírá 3-5 kW při plném výkonu motoru, tak to musí být znát.


Já to teda pociťuju docela hodně, když zapnu klimu tak je to docela lenoch :-) Dokonce jsem četl v časáku, že některé klimatizace odebírají až 12koní!!!

Autor:  Jimmy [ 30 kvě 2007 22:56 ]
Předmět příspěvku: 

Jo jinak žádné cukání nepociťuju, jen když zapnu klimu tak mám nižší výkon, ale že by to cukalo se mi nezdá. Jediné čeho jsem si všiml je, že když mám zapnutou klimu a jedu z kopce a pustím plyn (mám zařazené) tak asi po 3s. to "škubne" začne jakoby brzdit motorem.

Autor:  Martin 1,6 [ 31 kvě 2007 00:59 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Jo jinak žádné cukání nepociťuju, jen když zapnu klimu tak mám nižší výkon, ale že by to cukalo se mi nezdá. Jediné čeho jsem si všiml je, že když mám zapnutou klimu a jedu z kopce a pustím plyn (mám zařazené) tak asi po 3s. to "škubne" začne jakoby brzdit motorem.

Tak to ti nejspíš právě zapla a po chvíli zase vypne. A pořád dokola. Myslíte, že můžou mít nějaký neblahý vliv otáčky motoru, na životnost kompresoru? Když jedu s klimou, tak se ho snažím "šetřit" výtáčím motor jen do 2800 ot.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/