fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Teplota motoru v zimě?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=1067
Stránka 1 z 6

Autor:  Návštěvník [ 22 lis 2004 12:05 ]
Předmět příspěvku:  Teplota motoru v zimě?

Teploměr mi při jízdě při současných teplotách sotva doleze na N ve slově normal, je to tak v pořádku? Kdysi u starýho fiata 125P jsem dával před chladič kus sololitu, zakrýval ho asi polovinu, aby se motor dostatečně zahřál. Mám to udělat i u Forda nebo je to nesmysl? Přeci jezdit se studeným motorem=vyšší mechanické opotřebení.

Autor:  Standa [ 22 lis 2004 12:09 ]
Předmět příspěvku: 

Když ti dobře nefunguje termostat, tak kus lepenky před chladič pomůže. Ale nemsmíš ho pak zapomenout vytáhnout při popojíždění v zácpě, nebo když se trochu oteplí a pojedeš někde dál. Mohl bys taky uvařit motor, ale to je ti asi jasné.

Autor:  Návštěvník [ 02 pro 2004 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to mne taky vyleze teplomer tak max. k N., trochu jsem z toho nervozni, protoze neohraty motor = vyssi opotrebeni a vyssi spotreba. Prece si nebudu davat hadr pres chladic jak na stare skodovce? Ale kdyz jsem stal v Praze desitky minut v kolone, tak teplomer vylezl az k L. Nevite nekdo, kolik stupnu odpovida spodni a horni hranici pasma NORMAL?

Autor:  varic [ 02 pro 2004 10:21 ]
Předmět příspěvku:  -

Když někde stojím tak jsem maximálně za NOR. Jinak N standardně.

Autor:  BATMAN [ 02 pro 2004 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to ja mam zcely odlisny problem.
V lete se mi rucicka sotva hnula (zvedla se z minima jen v zacpe) a co klesly teploty, rucicka se casto pohybuje u pismene R a jednou uz byla kousicek od cerveneho pole!!!!!
Dolil jsem cca 1L chladici kapaliny a asi se to trosku zlepsilo, ale stejne je to postavene na hlavu, ze v lete v 30ti stupnovych vedrech se rucicka sotva pohla a v zime se malem zavari..........
Cim to???


Pozn.: Taky jsem si vsiml ze se rychle zahriva pri jizde na plny plyn pri nizkych otackach (motor se dusi) a hrozne spatne mi jdou otacky motoru od 3000 nahoru na 3ku a vyssi rychlostni stupne...
Jak se pozna ze motor jede jen na 3 (2) valce?
Ze by se blizil konec meho XRka??? :evil:

Autor:  Ondrej [ 02 pro 2004 11:29 ]
Předmět příspěvku: 

radsi tam davajete originalni fordackej termostat nez nejakou druhovyrobu, muze se otvirat pri nespravny teplote.

Autor:  ROBERTO [ 02 pro 2004 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

Hoši podle mě ten teploměr je označen proto NORMAL protože má velikou vůli v měření teploty . Já to vidím tak : pokud se ti vzduch jak vychází z palubovky ohřeje natolik ,že po 5 min. tam sotva udržíš ruku tak je vše v pořádku i když ručička ukazuje před N . :roll:

Autor:  Standa [ 02 pro 2004 14:14 ]
Předmět příspěvku: 

Teď v zimě je pěkně na ukazateli teploty vidět kdy se otevře termostat. Nejprve mi teplota vyleze na R a když se termostat otevře tak spadne na N aby se po pár minutách ustálila mezi O-R.

Autor:  vendous [ 02 pro 2004 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to ja pokud nejedu v nejaky kolone tak se rucicka sotva dostane z byleho pole, jen tak tesne nad a topi to myzerne

Autor:  strny [ 02 pro 2004 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravim všechny Escorťáky, ja jen bych k té teplotě něco přidal, ale co se týče ropáků, taky mě to trochu strašilo proč se tolik neohřívá, doleze sotva k N, tak jsem jel k automechanikovi a ten říkal, že je to uplně normální u nafťáka,ten se prej málo kdy v zimě ohřeje a v létě prej pohoda 120 stupňů, prej je to ,,papiňák"! No nevim jestli si ze mně dělal srandu,ale věřim mu je to dobrej automechanik :roll: Toď vše. :mrgreen:

Autor:  filip [ 08 pro 2004 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

No tak mně se dostane z bílého pole do normalu, ale k N se pak už z hranice bílá/normal ani nehne.Mám zkusit vyměnit termostat?
V autě je jinak teplo za cca 3 minuty

Autor:  Návštěvník [ 10 pro 2004 10:45 ]
Předmět příspěvku: 

Mě ručička teď vylejzá také sotva jen k N, ale auto topí dobře. V létě jsem jezdil bežně na R, někdy i hodně za, dokonce se mi jednou, když jsem to táhnul do hodně dlouhýho kopce na dvojku, zapnul větrák. Tak snad je to dobrý. Ale ten rozptyl je opravdu velkej. MMCH od jara mám "novej" termostat, zřejmě druhovýroba, a čerpadlo.

Autor:  Návštěvník [ 10 pro 2004 12:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem přidělal před chladič gumovou zástěrku o rozměrech asi 50x30 cm v ní vyřízl 5 děr o průměru cca 6 cm a teplota je teď OK. Po dálnici kolem 140Km/h teploměr na O a při courání po městě v koloně trochu za R. :D

Autor:  Návštěvník [ 10 pro 2004 12:37 ]
Předmět příspěvku: 

ad choose:

Dej časem vědět, jestli se Ti zlepšila spotřeba...

Autor:  vendous [ 16 pro 2004 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem dneska vymnenil termostat a po ujeti cca. 3km to krasne topi, takze
je toto forum hodne uzitecny. Diky

Autor:  Návštěvník [ 18 pro 2004 20:18 ]
Předmět příspěvku:  Taky mi teplomer moc nevyleze

Ahoj, taky mi teplomer moc nevyleze, k N ani nahodou, je to kousek za biolym polem. Ale auto topi dobre. Myslite, ze ten motor muze byt pod provozni teplotou, nebo to jen blbe ukazuje?

Autor:  Návštěvník [ 19 pro 2004 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

Mně ukazatel teploty vylezl dříve také maximálně k písmenu N, v zácpách potom i dál. Auto i v zimě topilo celkem slušně, ale nedalo mi to a termostat jsem vyměnil. Stál 463 Kč včetně těsnění (originál Motorcraft) a teď se motor ohřívá o poznání rychleji, podstatně lépe topí a ukazatel se drží mezi R a M ve slově NORMAL. Vzhledem k tomu, že by měla jít sotřeba podstatně dolů, hlavně při krátkých jízdách po městě, tak si myslím, že ta investice stojí za to. Výměna jednoduchá, zvládne ji i laik...

Autor:  Návštěvník [ 20 pro 2004 09:24 ]
Předmět příspěvku: 

2 Lukáš: No fakt je, že spotřeba nic moc, kolem 9-10 l/100km. Sice jezdím dost po městě, ale jezdím úsporně, žádné velké zrychlování, kolem 2 000 ot./min a dlouhé dojezdy na kvalt nebo neutrál...
Ten termostat mají i v normálních autopotřebách, nebo musím do nějaké speciální prodejny pro Fordy? Omlouvám se za "blbej" dotaz, ale auto mám pár měsíců a zatím jsem jen jezdil :shock:

Autor:  Návštěvník [ 20 pro 2004 09:31 ]
Předmět příspěvku: 

Kup si originál, já koupil druhovýrobu, měnil jsem ho minulou zimu a teď už by ho to chtělo vyměnit znova, zase je to v bílém poli, předtím po výměně to šlo super furt byla ručička ve prostřed ať byla zácpa nebo sem jel 160 po dálnici.

Autor:  Návštěvník [ 20 pro 2004 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to já mám dilema - vyměnit či nevyměnit. Od jara mám nový termostat (druhovýroba). V létě v pohodě ručička uprostřed, větrák spíná u někde u A, v zácpě dolezla i k L. Teď v zimě běžně maximálně na N.... Co s tím?...

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/