fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

LPG
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10729
Stránka 1 z 2

Autor:  liborhrubes [ 02 čer 2007 16:23 ]
Předmět příspěvku:  LPG

Nemáte někdo zkušenosti s LPG u Escorta Combi 1,6 Zetec r.v. 1997

Autor:  Pincek [ 03 čer 2007 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

To bych si nepořizoval. Jednak se ti zvedne spotřeba a trochu stratíš výkon, ale hlavně taková sranda stojí tak 25 000 a víš a každý rok musíš jít na testování, jestli není něco špatně a za to se taky platí. Předpokládám, že nejezdíš měsíčně 5000 km, aby se ti ti v přijatelné době vrátilo. Navíc se budou dělat změny ohledně LPG palïv a pochybuju, že půjdou dolů. Tot můj názor. Jestli už ho auto má, tak no problém...

Autor:  otas.pe [ 03 čer 2007 17:46 ]
Předmět příspěvku: 

takže asi takhle:

1. zkus třeba hledat, řešilo se to už třeba tady
2. piš stejnej dotaz pouze do jednoho tematu, jo?!

Autor:  skaldal [ 04 čer 2007 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Pincek píše:
To bych si nepořizoval. Jednak se ti zvedne spotřeba a trochu stratíš výkon, ale hlavně taková sranda stojí tak 25 000 a víš a každý rok musíš jít na testování, jestli není něco špatně a za to se taky platí. Předpokládám, že nejezdíš měsíčně 5000 km, aby se ti ti v přijatelné době vrátilo. Navíc se budou dělat změny ohledně LPG palïv a pochybuju, že půjdou dolů. Tot můj názor. Jestli už ho auto má, tak no problém...
:roll: :roll: :roll: Zas jeden antiplynař. Jediný co je z tvýho příspěvku pravda je, že pokud člověk najezdí málo, tak se nevyplatí si ho nechat namontovat. Ovšem rozhodně ne 5OOOkm měsíčně jak píšeš. Oni jsou to lehký počty: Benzín stojí 30,- a plyn 12,- (spotřeba u Escorta bude do 10 litrů). Já osobně bych dlouhodoběji na benzín nejezdil ani náhodou. Osobně neznám nikoho kdo by LPG měl a stěžoval si. Spíš se všichni při placení plný nádrže smějou. A že nás tady je plynařů dost. :wink:

Autor:  zdenal8 [ 04 čer 2007 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

No je pravda že ta počáteční investice je docela vysoká, ale i kdyby se ten plyn zdražil na 20 kč, tak se to oproti benzínu asi vyplatí. A jak píše skaldal, taky neznám nikoho kdo by si stěžoval. Navíc ten plyn jeden známej má i v Jeepu, takže ho ani netrápí, že to drobet baští, protože ho to stejně stojí míň než mě benzín.

Autor:  nat [ 04 čer 2007 11:44 ]
Předmět příspěvku: 

ale je třeba si přiznat, že auto na LPG je daleko náročnější na seřízení motoru, častější vyměny svíček, ventily, atpod. Povinné jsou roční revize.
Já jsem do LPG chtěl původně jít, než jsem zakop´ o tu zelenou ropku, co teď mám........ :)

Autor:  zdenal8 [ 04 čer 2007 12:08 ]
Předmět příspěvku: 

No je taky pravda, že né všechny auta sou pro přestavbu na LPG vhodný. Právě třeba kuli tomu seřizování ventilů. Jako třeba Subaru. Tam se musí vyndavat motor. Ale když někdo jezdí hodně, tak se mu LPG asi vyplatí i stim, že se musí dělat revize a seřizování.

Autor:  skaldal [ 04 čer 2007 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

Žádnou revizi po mě vživotě nikdo nechtěl, ani po kamarádech. I když jsem ji měl, v rámci seřízení jsem se o tom mechanikovi zmínil a bez debat mi tam hodil razítko a nic neprohlížel.

Autor:  zdenal8 [ 04 čer 2007 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

No tak revize by si na to měl správně mít, jelikož je tam tlaková nádoba. Ale pochybuju, že to každej poctivě dělá. Navíc nevim kdo by to kontroloval.

Autor:  nat [ 04 čer 2007 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

revizi musíš mít potvrzenou alespoň na STK, u nás ti to bez toho nedají.
do eskortu navíc neradi dávají nasáváný plyn, raději sekvenční ale to už zase není za 25.000,-

Autor:  Pincek [ 04 čer 2007 20:15 ]
Předmět příspěvku: 

Já nejsem antiplynař! :twisted:
Psal jsem, že počáteční investice je řekněme 30 000 Kč se vším. U nás teda stojí plyn 14, ale řekněme těch 12Kč. Pokud najede 1 000 km. Zaplatí měsíčně při spotřebe 10 l na 100 km 1200 Kč. Při benzínu, cena 30 Kč a spotřebe 8l zaolatí 2400 Kč. Což je zhruba 2 násobek. Každý měsíc tedy ušetří zhruba 1000. 12 měsíců je 12 tisíc a aby se ta investice vrátila je třeba zhruba 3 roky. Jelikož je jeho auto už 10 let staré (nic proti, moje také), nikdo nikdy neví, jak dlouho ještě "vydrží". Navíc můžou být vyšší náklady při opravách (ale nemusí). 3 roky jsou dost dlouhá doba na to, aby se cokoli změnilo s cenami paliv. Já bych do toho nešel. ALE !!! Jak už jsem psal, jestli to auto už bude s LPG, nevidím v tom žádný problém a sám bych si ho rád koupil. Je to jenom můj názor a simulované hodnoty (aby se to dobře počítalo). Jestli si myslíte, že se mílým, rád se poučím....

Autor:  Krtek-NA [ 04 čer 2007 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Názor je dobrej, ale když to auto chceš dýl než ty 3 roky tak proč né??? Plyn je bomba věc, celý mi to stojí na pořizovací ceňe, najezdím toho docela dost, takže bych to měl asi dřív zpátky.

Autor:  LeMans [ 05 čer 2007 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

já mám v garáži bombu na plyn a ten směšovač - je to vyndané z esca. Původně jsem to bral pro sebe, ale rozhodl jsem se jít jinou cestou. za bombu jsem dal 2500,- za tu samou cenu ji klidně i prodám. Je potřeba ale nějakej známej kdo ti to namontuje. plus tam chybí to přepínátko plyn-benzín.

Autor:  skaldal [ 05 čer 2007 09:12 ]
Předmět příspěvku: 

Pincek píše:
Já nejsem antiplynař! :twisted:
No vždyť to jsem taky psal, že pokud najezdí málo, tak se přestavba nevyplatí. Ale já osobně najezdím tak 40.000km za rok, takže pokud seženu Galaxy 2.3 bez LPG, tak nebudu vůbec váhat a nechám si ho tam za 35.000,- namontovat.

Autor:  Krtek-NA [ 05 čer 2007 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

Scháněl jsi to nějako??? Jak ta 2.3 snáší plyn??? Některý motory to nemusej.

Autor:  skaldal [ 05 čer 2007 21:58 ]
Předmět příspěvku: 

Co jestli jsem scháněl? Scháním furt.

Autor:  Krtek-NA [ 05 čer 2007 22:26 ]
Předmět příspěvku: 

No jak ta 2.3 snaší pohon na plyn. Třeba Sirka 2 DOHC to prej moc nemusela.

Autor:  skaldal [ 06 čer 2007 13:19 ]
Předmět příspěvku: 

Tak o tom nic nevím.

Autor:  rosta [ 06 čer 2007 15:30 ]
Předmět příspěvku: 

no ja mam zmetka na lpg a je to jeden velkej problem porad neco z otackama pri kilu vyradim a otacky jdou ku 500 a sklimou to scypne uplne na volnobeh ok,dale je to lenive jako medved od kolina . v pohode si papne desitku v zime na lpg nenastartuju .tak startuju na benzin coz je taki problem protoze jsou v prdeli hydrostely. no tak plyn ani do zapalovace

Autor:  skaldal [ 06 čer 2007 23:54 ]
Předmět příspěvku: 

rosta píše:
v zime na lpg nenastartuju .
Nojo, to si musíš nechat namontovat kloudnej šystém a ne podtlak, jako do Favorita. :-D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/