fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Divné starty http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10850 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Pincek [ 09 čer 2007 17:27 ] |
Předmět příspěvku: | Divné starty |
Mám takový zajímavý problém. Po nastartování a sešlápnutí plynu se jakoby dusí a otáčky padají taj na 500. Po nějaké době je vše ok. Taky při jízdě se mi zdá, že brždění motorem je slabší než bývalo a při řazení, zůstává asi 2 s motor ve stejnějch otáčkách, jako jsem měl ( mělo by to lehce padat, ne? ). Taky se mi zdá, že se termostat zahřívá nějak pomalu, tak po 3 km ve městě je v normálu. Není to třeba špatně zajetou ecu? Není to nic strašnýho, ale aby se to nezhoršilo. Díky za rady a názory. |
Autor: | George V. [ 09 čer 2007 18:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vezmeme to odzadu. Co máš na mysli tou špatně zajetou ECU? Resetoval jsi ji (odpojoval baterku)? Pokud to tak je, tak nejspíš je v háji některé čidlo. Před resetem si ECU na to čidlo "zvykla" nebo odešlo průběžně a dokázala s ním žít, po resetu je možná z něj zmatená. Zkus diagnostiku. K tomu termostatu - záleží při jaké venkovní teplotě jsi to měřil. 3km po městě při cca 15st. jsou tak akorát. Mě se motor po 6km jízdě ráno do práce (minulý týden venku cca. 15st. C) ani pořádně neohřeje, ručička doleze sotva mezi O a R, přitom i v zimě termostat otevírá jak má... |
Autor: | Pincek [ 09 čer 2007 19:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já jsem s tím nic nědělal, asi před 2 měsici jsem ho koupil a nechal udělat revizi u automechanika, tot vše. Už se mi to stalo jednou, ale pak se to zase uklidnilo. Tedka už to udělalo po 6 za sebou. Tak mě napadá, jestli to třeba není palivem. Kolik stojí taková diagnostika? 1 500 Kč? |
Autor: | George V. [ 09 čer 2007 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Cena diagnostiky jak kde. Ale tohle auto není složitý, ta diagnostika se dá udělat i na koleně. Stačí jeden plošáček s jedním švábem a pár součástkami, notebook a program. Schéma i program se dá najít na internetu. Benzínem to být může, ale nespoléhal bych na to. Já jsem míval podobný problém. Když bylo venku horko a já poprvé startoval, motor mi naběh jen do 500ot, tam se chvíli kuckal, někdy i chcípnul. Někdy sám po chvilce naběh do volnoběžných otáček, někdy jsem mu musel pomoct plynem. Letos na jaře jsem vyčistil MAF (váhu vzduchu) a prostříkal Kontoxem všechny konektory v motorovém prostoru a je klid... Tak zkus začít třeba tímhle + vyměň vzduchový filtr, palivový filtr, zkontroluj svíčky atd., než se pustíš do něčeho většího... A pak udělej reset ECU a správně ji zajeď. |
Autor: | Jiří [ 10 čer 2007 07:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
No já mám ten samý problém se startem při vyšší venkovní teplotě jako George V.Když je zima tak v pohodě volnoběh podrží sytič.Když mám na teploměru teplotu vody cca 20°C tak to kucká a musím to podržet pod plynem jinak chcípne,po minutě je to OK.Diagnostika mi ukázala chybu 27-MAP hodnota příliš vysoká.Bude to tím MAP senzorem?Tuto chybu mi to už vyhazovalo tak před rokem a po výměně potenciometru škrtící klapky to bylo do teď OK.Tak nevím.Ty čidla mají navzájem spojitost a dobrat se k pravé příčině potíží bývá někdy dost složité. |
Autor: | George V. [ 10 čer 2007 08:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten MAP to může být, dává informaci o množství nasávaného vzduchu; pokud blbne může být směs velmi chudá a pokud je venku navíc teplo, nemusí být v činnosti sytič... |
Autor: | Jiří [ 10 čer 2007 09:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesně,sytič v činnosti není a zdá se že ten motor hapruje do té doby než si řj vezme hodnoty z lambda sondy.Ta doba by tomu odpovídala.Tuším že lambda začíná dávat hodnoty po zahřátí to jest cca 2 min.Do té doby si řj bere hodnoty z čidla teploty vody.Nemůže být problém v tom čidle?Diagnostika nic nehlásí a čidlo při měření multimetrem vypadalo OK.Tak nevím. |
Autor: | Pincek [ 10 čer 2007 11:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak jsem se byl ptat u fordu a diagnostika stojí 1500 Kč. Na to jim teda kašlu. To že to na 2 minuty zapojí do počítače se nehodí. Skusím jinej servis a uvidíme, jestli to bude levnější. Nechci do toho moc hrabat, aby se to ještě nezhoršilo. S tím počasím to bude asi pravda, protože se to stalo jenom při vedru. Jinak díky za rady, snad to nebude moc drahý... |
Autor: | onysx [ 10 čer 2007 18:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj.Mě zase při prvním startu točí tak 1700 až1800 apomalu padá jak se ohřívá.Má to tak bejt nebo je v pr....nějaký čidlo.Po zahřátí 900 -1000. |
Autor: | onysx [ 10 čer 2007 18:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
jo a ještě k té diagnostice.Já se ptal taky a zákl.stojí 800,- + 450,- za každou zap.hodinu pro zjištění a odstranění problému.Tak jsem se na to vyprdl a zjistil že to tady dělaj borci za 200,-na jakoukoliv kárku co ta jejich mašina zvládne. |
Autor: | Pincek [ 11 čer 2007 10:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
to s tím volnoběhem je celkem v mezích. Motor by měl točit po nastartování zhruba to, co uvádíš, aby se trochu zahřál a hned ti zase nechcípnul... |
Autor: | George V. [ 11 čer 2007 10:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
to onyxsx: Ten volnoběh je přeci jen trochu moc, obzvláště v těhle teplech (bylo by to na místě možná při nějakých -20st. C). Mě po nastartování otáčky na malinkou chvilku sice vyběhnou někam k 1600, ale pak velmi rychle spadnou na cca 1200 (v zimě i trochu víc, ale rozhodně ne 1700!!!) a tam se drží dokud se motor TROCHU neohřeje. |
Autor: | onysx [ 11 čer 2007 15:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
no mě to dělá pořád od výměny voln.ventylu.ať je zima nebo teplo.prostě jak je motor studenej tak to točí tohle a pokud hned vyjedu tak při vyšlápnutí spojky drží kolem těch 2000.jak se ohřeje tak šlape jak hodinky.žeby čidlo teploty motoru pro ř.jednotku?nebo automatickej sytič? |
Autor: | Wizzy [ 11 čer 2007 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepropadej panice, mě se to chová naprosto stejně už od té doby, co to mám a není to chyba. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |