fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

OT: 1,6 Duratec - názory, zkušenosti
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10960
Stránka 1 z 1

Autor:  Hurdis [ 16 čer 2007 17:56 ]
Předmět příspěvku:  OT: 1,6 Duratec - názory, zkušenosti

Zatím o tomto motoru (1,6 Duratec 74kW/100k) moc nevím, takže bych uvítal každou zkušenost, týkající se provozních vlastností apod.
Konkrétně mě tento motor láká zabalen do Focuse MKII kombi v přestavbě N1 a v případě, že bych opravdu chtěl zvolit značku Ford, zůstává tato pohonná jednotka jediným ekonomicky únosným řešením díky spojení s akční výbavou Collection.
Představoval bych si ale trošku lepší parametry především co do výkonu a taky tabulkovým hodnotám spotřeby paliva zrovna nevěřím. Vzhledem k tomu, kolik by auto mělo ročně najezdit mi to nepřijde zrovna ideální, ovšem díky propastným rozdílům v cenách motorů TDCi (se kterými jsem měl tu čest v několika modifikacích) asi nebude na výběr.

Autor:  George V. [ 16 čer 2007 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Vozům Focus se věnují zde: http://forum.fordclubs.org/

Pokud nejsi spokojen s výkony výše uvedeného motoru, pak zkus motor s proměnlivým časováním ventilů, myslím, že je označen jako VCT; měl by mít výkon 85kW (v novém Mondeu dokonce 92kW), krouťák a spotřeba zhruba stejná jako základní 1,6. Bude určitě trochu dražší, ale asi ne tak, jako TDCi.

Také o tebou zmiňovaném voze uvažuji jako o svém dalším, ve stejné motorizaci (možná VCT).

Nemyslím si, že by ten motor byl slabý, výkon není vše, svoji roli hraje také plánovaná životnost a spolehlivost. Také záleží v jakých otáčkách je ten výkon dosažen; 90kW v 7000ot. - to by mne moc nelákalo...

Autor:  milos.l [ 16 čer 2007 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

asi uplně stejnej duratec 1,6 100k mam ve fusionu, v tom je to naopak nejsilnější co uměj...

auto váží asi 1120kg aerodynamika nic moc, mam na tom dost velký kola

umí to jet hodně svižně, nemá to moc rádo pod 2000rpm, ideálně 3-4000, do 6ti táhne, do 7 uz se mu nechce, ale umí. Viděl jsem i tišší benzíny ale jde to, ve vysokejch je narozdíl od zeteku slyšet asi rozvoďák - mě se ten zvuk i líbí. Ve fusionu na širšich kolech se zapnutou klimou není problém dálničních 160, pak už žádnej zázrak. 145kmh (4000ot) celkem ideální cestovní rychlost. Po městě se s tim jezdí perfketně, hlavně na dvojku plynulej zátah až do vysokejch.

Ale zatim to vypadá až podezřele, taky že jo :D Papá mi to průměrně kolem 9l. Za jistých okolností který se mi podaří splnit tak dvakrát za rok umim lehce pod 8. Ale přes deset jsem ještě nebyl, ikdyž často se blížim. Najedu tak 40% dálnice 130-160 a zbytek praha. U fusionu je průser malá nádrž takže je to od pumpy k pumpě...

V září mu budou 3 roky, najeto něco přes 50tis bez závady.

Do focusu, kor do novýho bych to ale nechtěl ani za nic. Mě teda novej focus stále nepřesvědčil že je lepší než starej, ikdyž sem jezdil i STčkem. Pravda že tu 1,6 sem v tom neřídil. Já bych než s prominutím socku novýho, vybral nějakou mladou luxovku 1. gen. Ať už v naftě nebo 2litru.

Autor:  enjoy [ 16 čer 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
asi uplně stejnej duratec 1,6 100k mam ve fusionu, v tom je to naopak nejsilnější co uměj...

auto váží asi 1120kg aerodynamika nic moc, mam na tom dost velký kola

umí to jet hodně svižně, nemá to moc rádo pod 2000rpm, ideálně 3-4000, do 6ti táhne, do 7 uz se mu nechce, ale umí. Viděl jsem i tišší benzíny ale jde to, ve vysokejch je narozdíl od zeteku slyšet asi rozvoďák - mě se ten zvuk i líbí. Ve fusionu na širšich kolech se zapnutou klimou není problém dálničních 160, pak už žádnej zázrak. 145kmh (4000ot) celkem ideální cestovní rychlost. Po městě se s tim jezdí perfketně, hlavně na dvojku plynulej zátah až do vysokejch.

Ale zatim to vypadá až podezřele, taky že jo :D Papá mi to průměrně kolem 9l. Za jistých okolností který se mi podaří splnit tak dvakrát za rok umim lehce pod 8. Ale přes deset jsem ještě nebyl, ikdyž často se blížim. Najedu tak 40% dálnice 130-160 a zbytek praha. U fusionu je průser malá nádrž takže je to od pumpy k pumpě...

V září mu budou 3 roky, najeto něco přes 50tis bez závady.

Do focusu, kor do novýho bych to ale nechtěl ani za nic. Mě teda novej focus stále nepřesvědčil že je lepší než starej, ikdyž sem jezdil i STčkem. Pravda že tu 1,6 sem v tom neřídil. Já bych než s prominutím socku novýho, vybral nějakou mladou luxovku 1. gen. Ať už v naftě nebo 2litru.


ty se divis ze ti to papa 9 litru? :-D
to mas tak,kdyz ti prijde idealni rozmezi 3-4000 otacek :D
a tu dalnici,to samy..

Autor:  milos.l [ 16 čer 2007 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

enjoy píše:
milos.l píše:
asi uplně stejnej duratec 1,6 100k mam ve fusionu, v tom je to naopak nejsilnější co uměj...

auto váží asi 1120kg aerodynamika nic moc, mam na tom dost velký kola

umí to jet hodně svižně, nemá to moc rádo pod 2000rpm, ideálně 3-4000, do 6ti táhne, do 7 uz se mu nechce, ale umí. Viděl jsem i tišší benzíny ale jde to, ve vysokejch je narozdíl od zeteku slyšet asi rozvoďák - mě se ten zvuk i líbí. Ve fusionu na širšich kolech se zapnutou klimou není problém dálničních 160, pak už žádnej zázrak. 145kmh (4000ot) celkem ideální cestovní rychlost. Po městě se s tim jezdí perfketně, hlavně na dvojku plynulej zátah až do vysokejch.

Ale zatim to vypadá až podezřele, taky že jo :D Papá mi to průměrně kolem 9l. Za jistých okolností který se mi podaří splnit tak dvakrát za rok umim lehce pod 8. Ale přes deset jsem ještě nebyl, ikdyž často se blížim. Najedu tak 40% dálnice 130-160 a zbytek praha. U fusionu je průser malá nádrž takže je to od pumpy k pumpě...

V září mu budou 3 roky, najeto něco přes 50tis bez závady.

Do focusu, kor do novýho bych to ale nechtěl ani za nic. Mě teda novej focus stále nepřesvědčil že je lepší než starej, ikdyž sem jezdil i STčkem. Pravda že tu 1,6 sem v tom neřídil. Já bych než s prominutím socku novýho, vybral nějakou mladou luxovku 1. gen. Ať už v naftě nebo 2litru.


ty se divis ze ti to papa 9 litru? :-D
to mas tak,kdyz ti prijde idealni rozmezi 3-4000 otacek :D
a tu dalnici,to samy..


nikde sem nenapsal ze se tomu divim :D jen realita
zkoušel sem s tim jezdit "klobouka" a rozdil ve spotrebe me teda nepresvedcil, tak jezdim jak jezdim - ja si nestezuju, ke spotrebe uz pristupuju tak ze cokoliv do 10 je dobry. Dobre, jezdim s tim velmi svizne, ale taky pres 4500 jdu malokdy, myslim ze sem schopnej zajet nadrz celou do 4tis ot.

Daleko vic nez nejaky litani tomu co se spotreby tyce vadi prave ta dalnice a praha. Byl sem pod 8 litru po okresce stylem jizdy ze bych rekl ze si to vezme 15.

Tak a do me :D Ac tohle nema bejt asi tema o spotrebe, v mem pripade jezdim 1,6kou za spotrebu 2litru... Skoda ze s mym fusionem nikdy nikdo jinej nenajel aspon nadrz... By me to zajimalo, protoze treba nasim TDCi jedu za 6,7l a dynamika uplne jinde...


edit: a jeste poznamecka... tohle je spotreba, cena je i o necem jinym - kdyz jsem to kupoval tak do Fus davali jen 1,4TDCi a ten vychazel myslim asi o 40 draz nez ta 1,6 benzin... a dneska 1,6TDCi bude predpokladam jeste vetsi rozdil. Takze stale je to auto ktery se umi hejbat a financne to zas tak hrozny nebude...

Autor:  Hurdis [ 17 čer 2007 00:29 ]
Předmět příspěvku: 

George V. píše:
Vozům Focus se věnují zde: http://forum.fordclubs.org/

zkus motor s proměnlivým časováním ventilů, myslím, že je označen jako VCT; měl by mít výkon 85kW


ten cenový rozdíl je docela markantní, navíc nelze spojit s výbavou Collection

Autor:  Hurdis [ 17 čer 2007 00:36 ]
Předmět příspěvku: 

milos.l píše:
Já bych než s prominutím socku novýho, vybral nějakou mladou luxovku 1. gen. Ať už v naftě nebo 2litru.

no ta nová akční výbava mi jako úplná socka nepřijde, mám před sebou katalog všech modelů a základní standard splňuje (el. zrcátka, okna, tempomat, počítač, stropní pytle, klima, mlhovky, DO na audio atd. jsou)

co se týče výběru, stejně bude mít poslední slovo zaměstnavatel, který převezme větší část pořizovacích nákladů a možná mi tenhle výběr nakonec neschválí

každopádně ojetina nepřipadá v úvahu

Autor:  enjoy [ 17 čer 2007 01:04 ]
Předmět příspěvku: 

Hurdis píše:
milos.l píše:
Já bych než s prominutím socku novýho, vybral nějakou mladou luxovku 1. gen. Ať už v naftě nebo 2litru.

no ta nová akční výbava mi jako úplná socka nepřijde, mám před sebou katalog všech modelů a základní standard splňuje (el. zrcátka, okna, tempomat, počítač, stropní pytle, klima, mlhovky, DO na audio atd. jsou)

co se týče výběru, stejně bude mít poslední slovo zaměstnavatel, který převezme větší část pořizovacích nákladů a možná mi tenhle výběr nakonec neschválí

každopádně ojetina nepřipadá v úvahu


nepodcenuj se :)
znam cloveka,tomu sefova rekla,at si vybere novy auto..vybral si A4 kombi.
nato ona ze to tedy ne.zalekl se,jestli to neni teda moc :D .ona na to,v nicem mensim nez A6 te nechci videt!
takze takhle :-D

Autor:  Hurdis [ 17 čer 2007 01:20 ]
Předmět příspěvku: 

no v tom bych až takový problém neviděl, limitujícím faktorem je spíš moje finanční spoluúčast, takže to nemůžu zase tolik přehánět, protože v autě, ať už sebelepším, bydlet nechci :-D

Autor:  M. [ 18 čer 2007 20:31 ]
Předmět příspěvku: 

chvili jsem jezdil s focusem 1.6 74kW, r.v. nekde kolem 1999, ale nevim, jestli to byl duratec
pocitove o malinko asi zivejsi nez 1,6 escort 66kW, ale uz byl chudinka docela vydrncany. urcite to ale nijak nezralo, vzhledem k tomu, ze to nebylo moje auto, jsem to nijak moc nesetril a urcite to nebylo pres 8

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/