fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Prebytek motoroveho oleje
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=10991
Stránka 1 z 1

Autor:  Mike.M [ 18 čer 2007 14:57 ]
Předmět příspěvku:  Prebytek motoroveho oleje

Co zpusobuje motoru kdyz mam asi 3mm nad max ryskou oleje v motoru. Nejak sem meril a lil ale boly olej nesel dobre videt a pro pretoceni motora pak se to ustalilo a mam nad max ryskou hladinu. popripadše jak to odstranit? Rada typu pockej az ti papne je .... bo mi to nepapa. bych cekal az do dalsi vymeny :D

Autor:  Wizzy [ 18 čer 2007 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Podle Etzolda (Mondeo) se olej NESMÍ lít nad rysku MAX, potom se olej dostává do výfuku a může zničit katalyzátor.

Autor:  mposchl [ 18 čer 2007 20:41 ]
Předmět příspěvku: 

to je presne to ceho sem se bal, myslim muj pripad ;). Ted je mi to uz jedno, olej bud sezral nebo vysral buhvikudy a kat mam totalne KO, predtim jen vysypany, ted uz podle me i ucpany (vubec to nejde vytocit). Kdyz jsem doplnil, byl lehunce nad max...podle me je tam nejaka rezerva, ale urcite si na to uz priste dam pozor...

jinak kdyz se ti to nezda, tak jednoduse upust, dole mas vypousteci sroub, jak jinak menis olej? ;-)

Autor:  Mike.M [ 19 čer 2007 07:51 ]
Předmět příspěvku: 

No vypoustecim sroubem. sem ho povolil a nez sem se nadal byl cely sroub v nadobe i s olejem. UPS. Asi to udelam radej.

Autor:  milos.l [ 19 čer 2007 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to nevidim az tak kriticky, teda vlastne ja nemam kat:D Motoru samotnymu pokud to nejak vic neprezenes tak par kapek navic by nemelo nic udelat. Flusne to bud vrchem ke vzduchovymu filtru, nebo spodkem primo do sani, ale vzdycky to projde valcem - nejak se spali.

Osobne do fiesty neleju pres pulku tolerance, ikdyz naleju presne na max tak mi to stejne plivne do OCT (vam ke vzduchovymu filtru). Jak se zacne trochu zavodit, ma tendenci foukat olej odvetravanim vika vacek.

Ale snad kazdej tam ste schopnej nalejt kolik potrebujete ne? Naleju 4 litry, pockam, skouknu a doleju... Mezi minimem a maximem by na zeteku mel bejt litr rozdil.

Autor:  Jira [ 19 čer 2007 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

nojo ale víc oleje větší tlak a někam se to musí natlačit něcomůže povolit těsnění nebo simerink a nebo taky třeba nic ale to bych neriskoval.

Autor:  milos.l [ 19 čer 2007 21:19 ]
Předmět příspěvku: 

jak vic oleje = vetsi tlak? ten olej navic je stejne ve vane kde zadnej tlak nema... stejne tak nevidim duvod proc by to melo mit vliv na simerinky - to spis kdyz se ti treba ucpe odvetravani spodku.

Autor:  Mike.M [ 20 čer 2007 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Olej je navic ve vane, a o tu boucha klikovka, tak bude bouchat vic. Ale radej to upustim, nez abych mel riskovat neco

Autor:  mrazik [ 20 čer 2007 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud to je trochu nad rysku, pak to motoru ublizit nemuze - nema jak. Vetsi tlak oleje je blbost, je tam stejne regulace tlaku. Klilkovka do niceho neboucha, pokud zacne, bude zle. Neriskujes nic, stejne si to ten olej casem sezere.

Autor:  Krtek-NA [ 20 čer 2007 11:05 ]
Předmět příspěvku: 

Většinou přebytečnej olej motor sám schroupe - to je to jak popisujou , že se dostane do výfuku :wink:

Autor:  Mike.M [ 20 čer 2007 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

mrazik: My se ucili ze motor narazi ojnici o hladinu oleje a ten se rozstrikuje na steny valcu. Mozna to bylo u skodovek tak.

Autor:  Jira [ 20 čer 2007 12:57 ]
Předmět příspěvku: 

Nechápu jak se olej dostane do výfuku to potom ten motor je v pr.... a netěsní olej do výfuku to sem neslišel kudy by se tam dostal přes písty to nejde to setřou kroužky a kudy ?

Autor:  Wizzy [ 20 čer 2007 14:32 ]
Předmět příspěvku: 

Já myslím, že to neteče nějak přímo, ale je to myšleno tak, že při zvýšené hladině toho motor víc "vycáká" hlavně přes odvětrání klikovky do sání, ono se to ve válci samozřejmě spálí, ale vzniklé mastné saze zacpou katalyzátor, kterýžto potom motor dusí a je samozřejmě nefunkční.

Autor:  Krtek-NA [ 20 čer 2007 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Já myslím, že to neteče nějak přímo, ale je to myšleno tak, že při zvýšené hladině toho motor víc "vycáká" hlavně přes odvětrání klikovky do sání, ono se to ve válci samozřejmě spálí, ale vzniklé mastné saze zacpou katalyzátor, kterýžto potom motor dusí a je samozřejmě nefunkční.


Asi tak. ale 3 mm nic není. Mě to např. v servise (náš ředitel má) přelili o 1 litr :shock: :shock:

Autor:  mrazik [ 21 čer 2007 09:36 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy to by jsi tam musel nalit aspon 10 litru. Jinak vim co myslis a tohle nastane ve chvili, kdy motor totalne uvaris a s tim uvaris i olej a on zacne penit a tim nabyva na objemu a dostane se do sani pres odvetrani ventiloveho vika. Tohle ale nejcasteji nastava u naftaka s turbinou, kde pak nastava takove mensi perpetum mobile, kdy nejde motor vypnout a pomuze jen ho chcipnout pres rychlost - nekdy se to ovsem nestane a motor se zadre, protoze vyleti do vysokych otacek.

Autor:  Wizzy [ 21 čer 2007 10:20 ]
Předmět příspěvku: 

Ono asi něco málo navrch není žádníá tragédie, z vlastní zkušenosti mluvit nemůžu (naštěstí ;-) ), tohle varování mám z Etzolda.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/