fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Olej v airboxe
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=11508
Stránka 1 z 1

Autor:  somoant [ 21 črc 2007 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Olej v airboxe

Viem ze sa to uz riesilo napr. tu http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=7723&highlight=v%ED%E8ko ale mozete mi nejako strucne popisat co moze byt dovodom a ako to riesit.

Dal som novy olej Divinol 5W-30 ford, vymenil som odvetravaci ventil kluk. hriadele, ale nepomohlo. Odmontoval som kryt airboxu a nastartoval aby som videl co sa tam deje, olej na volnobehu tam fakt troska cvrka. S prievodnym javom je klesanie otacok ked stlacim spojku pri teplom motore, az kym neskape. Neviem ci to je ina zavada (volobezny ventil) alebo to suvisi.
Podla http://www.fordfans.cz/phpBB2/profile.php?mode=viewprofile&u=940 balu su to nejake tesnenia ventilov - su to tieto tesnenia?: http://www.elitecat.sk/ArticleDetail.aspx?B=0&ActiveNr=24-30715-70/0&TypNr=5186&NodeId=100377
ASi by som mal zmerat tlaky ak su v poriadku tak to mozu by tieto tesnenia, ak nie tak piestne kruzky?

Nechapte ma zle, ja tomu moc nerozumiem, avsak byvam na dedine, kde tym nasim automechanikom musim povedat co chcem spravit, nemam o nich valnu mienku a okrem toho sa snazia najst co najdrahsie riesenie.

Asi este dnes vycistim volnobezny ventil a este vymenim palivovy filter, ci to nahodou nepomoze na tie klesajuce otacky.

Auto inac ide dobre, ani nedymi, zabera poriadne a citelne okolo 3000 otacok ale to je asi v pohode, 150-160 po dialnici bez problemov, az na to skapinanie pri prehadzovani rychlosti, to zacalo nedavno, a robi to hlavne ak teple auto odstavim a potom nastartujem. Teply motor sa aj zle startuje musim trocha podrzat plyn, alebo az niekolko krat pretoci, predtym to startovalo hned aj teply aj studeny. Otacky na vonobehu pri studenom motore mierne stupli po vymene oleja a ventila z asi 900 na 1100-1200. Auto ma nabehane 155 000 tis.

Autor:  somoant [ 21 črc 2007 15:30 ]
Předmět příspěvku:  preplachol som volnobezny ventil

preplachol som volnobezny ventil a zda sa ze ze otacky uz nepadaju... aspon mi napdli ani raz, olej doslova spliecha pocas jazdy, cela prevedovka je od oleja, ktory vyteka z airboxu

Autor:  somoant [ 22 črc 2007 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Olej v airbox

Takze odmontoval som kryt a zistil som v dvoch dutinach pod vačkovkou je stale olej - teda ani nie olej ale taky husty hnus, podla mna by ale mal stiect dolu - v ostatnych nie je.
Takze asi tam je nieco upchate - neviete kde by som nasiel obrazok kde asi hladat tie priechody pre olej, aby som ich mohol prepchat.
Inak poradili mi aby som tam naliaj motor doctor, ten by mal pomoct.

Obrázek

Okrem toho som zistil ze sviecky asi nikdy neboli menene, vsak povedzte:
Obrázek

Tak sa zda ze bude mat viac problemov...

Autor:  xkocovnik [ 22 črc 2007 20:20 ]
Předmět příspěvku: 

v tych dutinach kde mas olej su skrutky na odsrubovanie hlavy.nedavno som daval dole hlavu.tak si to este pametam.

Autor:  Krtek-NA [ 22 črc 2007 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

Ty svíčky jsou každá jiná, takže jsou měněné :wink:

Autor:  somoant [ 22 črc 2007 22:26 ]
Předmět příspěvku:  mas pravdu

ja som si to nevsimol, fakt jedna ina, 3 motorcraft 22F1, a jedna je 22PP a ta jedna bola nejaka zapecena

Autor:  somoant [ 22 črc 2007 22:29 ]
Předmět příspěvku:  co to znamena?

xkocovnik píše:
v tych dutinach kde mas olej su skrutky na odsrubovanie hlavy.nedavno som daval dole hlavu.tak si to este pametam.


znamena to ze tam nie je dutina a ten olej tam zostava?

Autor:  xkocovnik [ 23 črc 2007 22:34 ]
Předmět příspěvku: 

no je tam hlavicka skrutky.tak ak sa tam dostane olej tak tam ostane.ked som daval dole hlavu tak som to precistil a zatial mi tam netecie.tieklo mi to koli zlemu tesneniu na viku.ale koli tomu aby si to vycistil sa ti neoplati davat dole hlavu.skus len ten olej vytahat so striekackou a trochu precistit handrickou.to je moj nazor. :wink:

Autor:  somoant [ 24 črc 2007 07:49 ]
Předmět příspěvku:  Idem to rozobrat

Idem to rozobrat, asi to budu piestne kruzky, uvidime...

Autor:  Nagant [ 24 črc 2007 08:34 ]
Předmět příspěvku: 

Ty svíčky by měly být vždy stejného typu a pokud to jde, tak z jedné výrobní várky.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/