fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Jak vizuálně poznat 1.6 16V a 1.6i 16V? - nováček
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=11809
Stránka 1 z 2

Autor:  alexij [ 07 srp 2007 23:01 ]
Předmět příspěvku:  Jak vizuálně poznat 1.6 16V a 1.6i 16V? - nováček

Dobrý den, ahoj

jsem nováček, uvažuji o koupi ford escort s benzínovou 1.6 -tkou. Chtěl bych se zeptat, jak od sebe poznat tyto dva motory? V izerátech je kolikrát vyfocen motor a lze tedy z toho rozlišit motorizaci konkrétního auta, protože popisek často nesedí. Jinak jaký přesně typ 1.6 motoru by jste mi doporučili? nebo snad 1.8? Jsou dobré motory ZETEC? Případně co označení ZETEc přesně znamená?Díky všem za rady a připomínky. Pepa

Autor:  Wizzy [ 08 srp 2007 07:24 ]
Předmět příspěvku: 

No mezi 1.6i 16V a 1.6 16V není vůbec žádný rozdíl, protože to "i" které tam Ford nepíše nejspíš má značit, že motor nemá karbec, ale vstřikování paliva. No pokud pomineme speciály, tak všechny šestnáctiventilové motory v této generaci, mají elektronické vstřikování paliva (alias EFI), takže to připisování "i" je zbytečné. (jedná se o benzínové motory 1.6 1.8 a 2.0).
Zetec je označení generace benzínových, šestnáctiventilových motorů s ventilovým rozvodem DOHC s objemem 1.25 1.6 1.8 a 2.0l. V Escortech se používaly 1.6 a 1.8 v letech cca 1990 až 2000 (tedy generace Escortů mk5-7). Trošku stranou stojí Escort RS 2000, který sice má dvoulitr, šestnáctiventil a EFI, ale jeho motor vychází z motoru ze Sierry, takže se jako Zetec neoznačuje. Ještě se dá u Escorta narazit na 1.4 a 1.3 benzínové motory, to jsou ale osmiventily a doporučoval bych se jim vyhnout - moc nejedou a žerou stejně jako 1.6 (a ta 1.3 je na tom paradoxně lépe).
Zetecy se montovaly samozřejmě i do Fiest a Mondeí, v roce 2000 přišel Ford s motorem Duratec, který Zetecy postupně nahradil.

Autor:  Krtek-NA [ 08 srp 2007 08:30 ]
Předmět příspěvku: 

Tak dál popiš Duratec, zajímá mě to a nemusím nikde hledat :-D Nová konstrukce? Nebo něco řepracovanýho? Obsahy? atd.....

Autor:  Wizzy [ 08 srp 2007 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

O Duratecu toho tolik nevím, ten pod kapotou nemám :smt102
A ono je to zas jen jméno, je tak označeno spousta různých motorů: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Duratec_engine
Dovolím si ale zaspekulovat - na rozdíl od Zetecu se u něj používá přímý vstřik paliva...

Autor:  George V. [ 08 srp 2007 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

Přímý vstřik tam s velkou pravděpodobností není. Motory Duratec se vyznačují hliníkovým blokem, exkluzivním návrhem každé objemové varianty (nemají společné parametry jako je zdih nebo vrtání) a hlavně se poznaji podle obráceného gardu sání x výfuk. Sání mají zepředu, výfuk dozadu. Některé varianty mají i proměnné časování ventilů (1,7, 1,6 Ti-VCT apod.) A doufám, že už mají i čidlo klepání...

Autor:  Wizzy [ 08 srp 2007 14:51 ]
Předmět příspěvku: 

To o přímém vstřiku psali tutok na Wikipedii:
"...Duratec SCi
The 1.8 L was the first European Ford engine to use direct injection technology, badged SCi for Smart Charge injection. This appeared in the Mondeo in 2003 and is today available on the 2.0 L engine as well as an expected 1.1 L version.

The SCi engines were designed at Ford's Cologne, Germany facility and are assembled in Valencia, Spain. The SCi engine is paired with a specially-designed six-speed manual transmission...."

Každopádně ale jinak díky za doplnění ;-)

Autor:  LeMans [ 08 srp 2007 15:19 ]
Předmět příspěvku: 

Pepo, to se těžko radí do čeho máš jít, protože je otázka, co od toho auta chceš. taková 1,4 cvh (8mi ventil) je řekl bych mín náročná na různá čidla atd., ale nic moc nejede, ale zase se prodává za nižší cenu. pokud jsi měl třeba škodovku 120L apod. tak si vem k té koupi radši někoho, kdo tomu rozumí, protože se ti jinak i totální vrak escorta bude jevit jako super auto.

Autor:  Návštěvník [ 08 srp 2007 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud budeš mít možnost ber 1,8. Povinné ručení stejné, spotřeba víceméně taky, ale výkon je jinde. Do r. 1995 (nekamenujte mne je.li to jinak) měl výkon buď 77kW nebo 96kW (ten byl ale jen v XR3i a Orionu Si), později měl 85kW.

Autor:  milos.l [ 08 srp 2007 18:01 ]
Předmět příspěvku: 

k tomu durateku: dalsi zmena je rozvodovej retez, nema hydrostely (stejne jako pozdejsi zeteky), jinak uz bylo dost napsano... to SCi ma skutecne primej vstrik, ostatni durateky klasika

Autor:  Krtek-NA [ 08 srp 2007 20:00 ]
Předmět příspěvku: 

jj koukal jsem na tu wikipedii a je tam i SFi :wink: to je přímej vstřik.

Autor:  midnight_man [ 08 srp 2007 21:08 ]
Předmět příspěvku: 

ako cisty amater sa ozvem...no motor s i a bez i ..no sak bez icka hned ked otvorim kapotu tak to nema vstriky s eletrikou v hlave..a icko ma 4 vstriky a hore "rampu" alebo sa mylim?

Autor:  George V. [ 09 srp 2007 06:29 ]
Předmět příspěvku: 

To milos.l:

Ten řetěz pohání jenom vačkové hřídele mezi sebou, jinak je tam klasickej rozvoďák, který na rozdíl od Zetecu pohání jenom JEDNU vačku (proto je výměna rozvodů mnohem levnější).

Autor:  milos.l [ 09 srp 2007 11:32 ]
Předmět příspěvku: 

clovece hadat se nebudu, ale v 1,6 to mam v aute a 2,0 duratec mam rekl bych dobre nastudovanej... vecer kdyztak nekde najdu ale ja bych rekl ze je tam jen retez stejne jako u 2,5 duratec

Autor:  George V. [ 09 srp 2007 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

U toho 2l je to možný, 2,5 Duratec, ten to tak má odjakživa (ale ten má s celou řadou shodný akorát název :lol: ); to co jsem popisoval, platí pro 1,4 a 1,6. V katalogu Focusu mají k tomu krásný obrázek...

Autor:  milos.l [ 09 srp 2007 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.youtube.com/watch?v=D4vXU7DJEfY tady 2.0 - jasny

a tu 1,6 asi rozeberu :D jestli to najdes nekde na netu dej pls odkaz, ja ziju v domeni ze mam jen retez

Autor:  George V. [ 09 srp 2007 11:57 ]
Předmět příspěvku: 

Tak třeba Duratec 1,6 Ti-VCT má řemen klasického provedení...

http://news.auto.cz/technika/ford-duratec-1-6-ti-vct-85-kw-vylepseny-motor-pro-novy-focus.html

Autor:  George V. [ 09 srp 2007 12:24 ]
Předmět příspěvku: 

Tak sorry za zavádějící informace:
George V. píše:
Ten řetěz pohání jenom vačkové hřídele mezi sebou, jinak je tam klasickej rozvoďák, který na rozdíl od Zetecu pohání jenom JEDNU vačku (proto je výměna rozvodů mnohem levnější).


Duratec 1,6 (1,4) má rozvody poháněné klasickým řemenem běžného provedení, obě vačky najednou (žádný řetěz). To, co jsem popisoval byl Duratorq TDCi.

Důkaz zde (pro milos.l):
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

..ale fascinuje mne ta láce :D

Autor:  milos.l [ 09 srp 2007 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

no joooo, tak to mam zasadni nedostatky ve vedomostech okolo sveho denniho priblizovadla, obavam se ale ze tu informaci sem sebral primo ve fordu... ono i ten trochu vic "kovovej" zvuk motoru tomu napovidal...

Autor:  George V. [ 10 srp 2007 06:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak ještě upřesnění - ten rozvoďák je stejný pro motory 1,25 - 1,4 - 1,6. Tyto motory Duratec jsou lehce modernizované motory Zetec SE a používají se kromě Fordů i ve vozech Mazda 2 a 3 a Volvo S40 II a V50. Aspoň tedy podle Elitu je použita stejná sada rozvodového řemene, takže předpokládám stejný motor. Stojí 2090,- s DPH...

Jinak ten "kovovej" zvuk bude spíše tím, že tyhle motory nemají hydroštely a tudíž časem (nebo za studena) větší vůle na ventilech.

Autor:  milos.l [ 10 srp 2007 19:22 ]
Předmět příspěvku: 

nebo ze to ma cidlo klepani a dovoli si jet chudsi smes? ne-hydrostely tezko, mam najeto asi 50tis a stejnej zvuk to ma uz z autosalonu...

to neni nejak na skodu, me to neva, jen je ten zvuk jinej nez u zeteku

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/