fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Problémy se startováním
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=11913
Stránka 1 z 2

Autor:  petansvatos [ 14 srp 2007 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Problémy se startováním

Zdravím..mám problémy se startováním. Párkrát se mi stalo když jsem ze služební Fabie přesednul do svýho oriho že jsem prostě moc rychle pustil spojku a klasicky motor chcípnul. :oops: Normálně si člověk zanadává otočí klíčkem, nastartuje a ujede před vše říkajícími pohledy ostatních řidíčů... :? jenže když jsem to udělal já tak nic....a když říkám nic tak zhola nic. Ani to neškytlo, jen lehce pohaslo osvětlení palubky. Tak to zkouším znova a zase nic. Tak jsem všechno vypnul a znova-nic. Musel jsem cca 5 minut počkat a pak to naskočilo úplně normálně. :shock: :o

Nevíte někdo co to může být? :(

Autor:  Krtek-NA [ 16 srp 2007 20:37 ]
Předmět příspěvku: 

Zkus odpojit kabely od baterky, očistit kontakty na baterce a na kabelech a zkoušet......... Když se to nebude opakovat je to OK. :wink:

Autor:  petansvatos [ 20 srp 2007 09:21 ]
Předmět příspěvku: 

:shock: takže haluz...přišel jsem na to, že se to stává když je zaplý chlazení motoru. No stalo se mi to zase. Takže jsem vyndal pojistku od větráku a hle motor naskočil jako by nic. Vypnu vrátím pojistku otočim zapalováním a hle větrák jede motor nikoliv....
:shock: absolutně nechápu...nechápu jak je to možný...jen se domnívám. Nevýte někdo co se děje když je motor přehřátý? Jako že třeba řídící jednotka prostě nedovolí nastartovat? Napadlo mě že z nějakého důvodu prostě vysílá chybu a nedovolí nastartovat..asi je to blbost, bo ja nejsem žádnej automechanik a nikdy jsem motor nepřehřál takže nevím jetli je to vůbec možný.. :cry:

Co vy na to???? :cry:

Autor:  petansvatos [ 20 srp 2007 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

Jo dík za radu, zkusim to taky...určitě to nebude na škodu..:)

Autor:  jura-jx2 [ 20 srp 2007 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
:shock: takže haluz...přišel jsem na to, že se to stává když je zaplý chlazení motoru. No stalo se mi to zase. Takže jsem vyndal pojistku od větráku a hle motor naskočil jako by nic. Vypnu vrátím pojistku otočim zapalováním a hle větrák jede motor nikoliv....
:shock: absolutně nechápu...nechápu jak je to možný...jen se domnívám. Nevýte někdo co se děje když je motor přehřátý? Jako že třeba řídící jednotka prostě nedovolí nastartovat? Napadlo mě že z nějakého důvodu prostě vysílá chybu a nedovolí nastartovat..asi je to blbost, bo ja nejsem žádnej automechanik a nikdy jsem motor nepřehřál takže nevím jetli je to vůbec možný.. :cry:

Co vy na to???? :cry:

Kdyžtak o tom přemejšlim, tak v případě, že startuješ v době, kdy má běžet větrák, jde to do kraťasu a vyndání pojistky by to mělo jen potvrzovat. Tzn. přívodní kabel někde šluslej nebo kostří větrák. I když nejsem autelektrikář, jinak si to vysvětlit nelze.

Autor:  Dest [ 20 srp 2007 11:09 ]
Předmět příspěvku: 

No lidi poradte, mam stejny problem, taky vetsinou kdyz de vetrak

Autor:  jura-jx2 [ 20 srp 2007 12:41 ]
Předmět příspěvku: 

Dest píše:
No lidi poradte, mam stejny problem, taky vetsinou kdyz de vetrak

zkus to jako kolega a při běžícím větráku vyndat pojistku a pak nastartovat. Pokud to bude v pořádku, někde ti kostří přívod k větráku nebo samotnej větrák. To je známka, že zhasínaj při startování kontrolky.

Autor:  jura-jx2 [ 20 srp 2007 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

ještě bych vyčistil kontakty, mohla by dělat problémy oxidace, která má asi vliv i na napětí. Viz problémy s kontakty na baterce. Elektrikáři mě kdyžtak opraví

Autor:  petansvatos [ 20 srp 2007 14:39 ]
Předmět příspěvku: 

No, já nejsem vůbec elektrikář proto mě prosím tě oprav, chápu to tak že když startuju a a zapne se větrák tak se to někde kříží a "bere tu energii ke startování"? Bo já jsem z těch výrazů mimo. :cry:

Jinak jsem si vzpoměl, že když jsem tuhle zapojoval rádio-slušná lekce práce s elektřinou tak sem si nějak strhnul jeden drát a zajiskřilo se a pojistky v kyblu...no nic, a tak jsem je měnil a jen tak ze zvědavosti jsem koukal na ostatní pojistky-jako k čemu jaký "dírky" jsou a narazil na větrák chladiče.Bez pojistky. Tak si tak říkám že ten kdo měl to auto předemnou to nějak zkurvil a dělalo mu to tohle. Tak ji jednoduše vyndal... No někde sem tu četl že prázdný místa na pojistky by měli zůstat prázdný ale k čemu by to pak bylo(ten větrák)?

Takže nemáte někdo nějaký řešení? Kromě toho, že vyndat pojistku...což mi přijde jak pat a mat a jen čekám co se stane... :shock:

P.S.: k těm kontaktům, který myslíš? Baterku jsem udělal-výsledkem je lepší startování. :wink:

Autor:  petansvatos [ 20 srp 2007 14:41 ]
Předmět příspěvku: 

jura-jx2 píše:
Dest píše:
No lidi poradte, mam stejny problem, taky vetsinou kdyz de vetrak

zkus to jako kolega a při běžícím větráku vyndat pojistku a pak nastartovat. Pokud to bude v pořádku, někde ti kostří přívod k větráku nebo samotnej větrák. To je známka, že zhasínaj při startování kontrolky.



Jo hlavně to prosím tě nezkoušej jak já při chodu motoru :oops: ....jo chybami se člověk učí..... :lol:

Autor:  Dest [ 20 srp 2007 21:00 ]
Předmět příspěvku: 

Myslis to tak ze nemuzu vyndat pojistku od vetraku, nastartovat a pri bezicim motoru ji tam vratit?

Autor:  jura-jx2 [ 21 srp 2007 07:20 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
jura-jx2 píše:
Dest píše:
No lidi poradte, mam stejny problem, taky vetsinou kdyz de vetrak

zkus to jako kolega a při běžícím větráku vyndat pojistku a pak nastartovat. Pokud to bude v pořádku, někde ti kostří přívod k větráku nebo samotnej větrák. To je známka, že zhasínaj při startování kontrolky.



Jo hlavně to prosím tě nezkoušej jak já při chodu motoru :oops: ....jo chybami se člověk učí..... :lol:

říkal jsem při běžícím větráku, ne motoru :)

Autor:  petansvatos [ 21 srp 2007 09:10 ]
Předmět příspěvku: 

Dest píše:
Myslis to tak ze nemuzu vyndat pojistku od vetraku, nastartovat a pri bezicim motoru ji tam vratit?


Jo přesně tak....bo dostaneš pecku.

Autor:  petansvatos [ 21 srp 2007 09:15 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
Dest píše:
Myslis to tak ze nemuzu vyndat pojistku od vetraku, nastartovat a pri bezicim motoru ji tam vratit?


Jo přesně tak....bo dostaneš pecku.



Čili až se ti to stane vypni zapalování, vyndej pojistku, tušim že je to devítka(30A) ale mrkni se na ten kryt od pojistek je to tam vyražený a je to takovej obrázek s chladičem a větrákem, jak říkám u mě Ford Orion r.v. 1991, 1.6 EFI 77kW je to pojistka na devítce-tak ji vyndej a nastartuješ. Pokud ale jedeš v koloně tak si hlídej teplotu jinak si trochu přihřeješ motor :) ale jinak to ničemu nevadi. A až dojedeš tak ji vrať a až to vychladne, tak to jede.

Autor:  petansvatos [ 21 srp 2007 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

jura-jx2 píše:
ještě bych vyčistil kontakty, mohla by dělat problémy oxidace, která má asi vliv i na napětí. Viz problémy s kontakty na baterce. Elektrikáři mě kdyžtak opraví


Jo na ty kontakty se dostanu až dneska, bo včera byl slejvák...dám vědět jestli to pomohlo.

Autor:  s_ebastian [ 23 srp 2007 18:31 ]
Předmět příspěvku: 

petansvatos píše:
Dest píše:
Myslis to tak ze nemuzu vyndat pojistku od vetraku, nastartovat a pri bezicim motoru ji tam vratit?


Jo přesně tak....bo dostaneš pecku.




Myslíš pecku od 12V ??

Autor:  Krtek-NA [ 23 srp 2007 19:28 ]
Předmět příspěvku: 

Někde to tady kluci řešili tohle startování. Co třeba lepší baterku, když jí ventilátor spolu se startérem seberou veškerou šťávu a nezbyde pro zapalování :wink: Mám na sahaře dva fukary a startuju v pohodě i když běžej :!:

Autor:  petansvatos [ 24 srp 2007 09:23 ]
Předmět příspěvku: 

s_ebastian píše:
petansvatos píše:
Dest píše:
Myslis to tak ze nemuzu vyndat pojistku od vetraku, nastartovat a pri bezicim motoru ji tam vratit?


Jo přesně tak....bo dostaneš pecku.




Myslíš pecku od 12V ??



No jo, já ji dostal. A dost to bolelo.

Autor:  petansvatos [ 24 srp 2007 09:28 ]
Předmět příspěvku: 

Krtek-NA píše:
Někde to tady kluci řešili tohle startování. Co třeba lepší baterku, když jí ventilátor spolu se startérem seberou veškerou šťávu a nezbyde pro zapalování :wink: Mám na sahaře dva fukary a startuju v pohodě i když běžej :!:


No baterka je rok stará. Nedávno nabíjená. A tušim že je to 55...čili řekl bych dost silná, nemyslíš? Ale jako zkusit to můžu...

Jinak dal jsem nový spony k baterce (ty starý byli prasklý?!?!), očistil všechny kontakty a všechny kostry co jsem kde našel... a výsledek?:

1. to startuje famózně a za 2. včera se točil větrák a nastartoval jako by nic. Což ale podle mě neznamená výhru ale jakej si pokrok. Protože předtim taky občas startoval ikdyž jeli větráky.

Takže uvidíme. Sám jsem zvědav. :roll:

Autor:  Nagant [ 24 srp 2007 10:12 ]
Předmět příspěvku: 

Prohledej fórum, je to asi typická závada tohoto modelu, někdo to řešil relátkem, které odpojí ventilátor při startování.

Např.tady:
http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=2807

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/