fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Benelli s bioetanolem již brzy - má cenu syslit benzín?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=12375
Stránka 1 z 1

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 10 zář 2007 14:23 ]
Předmět příspěvku:  Benelli s bioetanolem již brzy - má cenu syslit benzín?

Zprávy o naftě nic moc, ale také o benzínu přicházejí DOST Děsivé zprávy z TV atd...od 1.1.08 snad vzor Brazílie, BIOdiktatura, mám strach to tam lít a chci nasyslit benzín do plechu, má někdo zkušenost, jak dlouho vydrží letní benzín ve 20L kanystech až po okraj - styk se vzduchem cca 15cm?, max., resp. KTEREJ benzín by měl dýl vydržet-ten z OMV, z Kralup, z Litvínova, prostě odkud? Dík. CAN

Autor:  mrazik [ 10 zář 2007 15:22 ]
Předmět příspěvku: 

Strach z čeho ? Já bych nedělal z komára velblouda a budu takovat úplně normálně. V TV se většina problémů nafoukne, vyvolá paniku, přitom realita je úplně jiná. Takže méně poslouchat TV a více používat rozum.

Autor:  kenny [ 10 zář 2007 16:02 ]
Předmět příspěvku: 

asi tak ty 2% ani nepoznáš a kolik těch kanystrů by si musel mít aby jsi nějakou dobu vydržel a pak co stejně na to budeš muset jezdit, dělat si zásoby je blbost, já měsíčně vyjedu tak 80l což jsou 4 kanystry a abych vydržel rok tak bych jich musel mít 48. Kam bych to dal, kolik by jsi dal za kanystry a za benzín dát tolik najednou. Blbost

Autor:  Krtek-NA [ 10 zář 2007 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

Nehledě na to kolik toho můžeš doma skladovat. :!:

Autor:  mposchl [ 10 zář 2007 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

...nez si pujdes do tmy ve sklepe posvitit sirkou :smt082 :smt082 :smt082

Autor:  Jimmy [ 10 zář 2007 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se trochu pobavil....... :-) Samozřejmě skladovat benzín je kravina....

Autor:  Jimmy [ 10 zář 2007 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

Řekl bych, že tak 90% řidičů nepozná rozdíl a pokud ty 2% aspoň trochu pomůžou přírodě, tak jsem spokojený a nemám nic proti....Naopak mělo to být už dávno.

Autor:  zdenal8 [ 10 zář 2007 20:47 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Řekl bych, že tak 90% řidičů nepozná rozdíl a pokud ty 2% aspoň trochu pomůžou přírodě, tak jsem spokojený a nemám nic proti....Naopak mělo to být už dávno.


No to nevim jestli to pomůže přírodě. Tuhle sem čet v autotipu takovej zajímavej článek, že ty biopaliva tu přírodu taky hodně zatěžujou. Ne tak splodinama z motorů, ale kácenim pralesů aby to bylo kde pěstovat. Takže tej přírodě ten ekologickej benzín dá taky slušně na frak. Ale tohle je už zase spíš do smetiště.

Jinak skladovat si v domácích podmínkách benzín si myslim je nesmysl a dřív nebo pozdějc budeš muset ject natankovat stejně k pumpě. A tim delší dobu uskladněnym zvodnatělim bezínem tomu motoru spíš ublízíš než pomůžeš.

Autor:  Wizzy [ 10 zář 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Jimmy píše:
Řekl bych, že tak 90% řidičů nepozná rozdíl a pokud ty 2% aspoň trochu pomůžou přírodě, tak jsem spokojený a nemám nic proti....Naopak mělo to být už dávno.

Ale prd velebnosti. Celý ten humbuk kolem ekologie s přidáním biosložky do motorových paliv (hlavně nafta) je jeden velký nesmysl. Pokud použiju hlavu a něco z toho, co jsem se naučil v chemii, tak musím dojít asi k tomuto: Proces zpracování ropy je na světě asi sto let a za tu dobu se technologicky dotáhl poměrně daleko. Rafinace ropy je velmi přesný proces a dostanu z ní doststečně přesně to, co chci a vím, s jakým množstvím vzduchu a při jaké teplotě to shoří. Obávám se, že tzv. metylester řepkového oleje až tak homogenní látka nebude, ale to je celkem putna, protože diesly sežerou i běžný rostlinný olej celkem bez zaškobrtnutí a jen pánbu nejspíš ví, z jakých uhlovodíků ten olej je a kolik nespálených a polospálených zbytků lítá z výfuku. Je celkem prokázané, že obsah škodlivin ze spálených biopaliv je plusmínusautobus naprosto stejný, jako z ropných paliv. Z tohoto úhlu pohledu je to plichta. Když se na to podívám ekonomicky, hospodářsky a součansně opět ekologicky - tedy jak se toto vyrábí, tedy vlastně jak se toto palivo pěstuje - kolik se "vytěží" oleje z hektaru řepky? Hektolitr? Dva? A kolik plochy by se muselo obdělat, aby to utáhlo třeba jen jednu tatrovku po jeden rok? A nebo aby to bylo jen z poloviny, kdyby se to míchalo s naftou 1:1? Nene, tudy cesta nevede a z ekologického hlediska je to dokonce velmi špatně, jak velká zátěž na krajinu s takovým masivním pěstováním monokultury by to asi byla, to si dá dohromadu snad i pan Bursík. Stejným argumentem se odpálkuje i nesmyslné tvrzení o postupné palivové "nezávislosti" Evropy. O čem to celé je? O penězích a socialistické Evropě. EU má tak trochu problém se zemědělci, do Evropy se vozí levné potraviny a místní kolchozníci přestávají být konkurenceschopní i za dotované ceny. Tak se jim vymyslí jiný produkt, vydá se povinný EU zákon, zakvedlá se do toho vhodný a módní populizmus (ekologie), slíbí se na to dotace a voillá, biosrajdy, pardon biopaliva, jsou na svěrě.

Autor:  zdenal8 [ 10 zář 2007 21:11 ]
Předmět příspěvku: 

Naprostej souhlas. Navíc evropa si neni schopná sama vypěstovat ani ty 2% co se maji míchat do benzínu a musí se suroviny na biopaliva dovážet z Brazílie a z asie.

Autor:  Standa [ 11 zář 2007 08:31 ]
Předmět příspěvku: 

Pár faktů a lihobenzínu:
Líh má mnoho vhodných vlastností pro pohon motorových vozidel, nejvýraznější jsou vysoké oktanové číslo a velké výparné teplo, díky kterému se dosahuje silného vnitřního chlazení spalovacího prostoru. Líh, pokud ho smícháme v určitém poměru s benzínem (do 15% objemu), nevyžaduje odlišné seřízení motoru a je plně použitelný jako alternativní palivo pro benzínové motory. Líh zvýší oktanové číslo a zlepší ochlazování spalovacího prostoru, je možné zvýšit kompresní poměr a tím zlepšit ekonomiku provozu.

Autor:  Wizzy [ 11 zář 2007 09:14 ]
Předmět příspěvku: 

Tím lépe :-) Koneckonců jedním krokem ve výrobě lihu je opět destilace, takže líh se vyrábí téměř v čisté podobě (jestli se nepletu, je to kolem 98%, líh je lehce hydrofilní, takže váže i vzdušnou vlhkost a stoprocentní nebude nikdy), čili u benzíňáků to asi nebude na škodu (ovšem nečekám, že by ty dvě procenta lihu v palivu byly znát na oktanovém čísle a i kdyby, tak to výrobci sníží na stávajících aditivech a ještě ušetří). Předchozím příspěvkem jsem dštil oheň a síru spíše na bionaftu a hlavně na to, jak se celý problém schovává za ekologii. Měl jsem to asi nasměrovat do jiné sekce, buď k nafťákům, nebo ještě lépe na smetiště :oops:

Autor:  Plazák [ 11 zář 2007 09:22 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy - souhlas,je to zase jenom velká bublina na zakrytí špinavých praktik.
Standa zapomněl napsat to podstatné - největší výhoda lihu je ta,že se dá CHLASTAT !!! :-D :-D :-D

Autor:  Wizzy [ 11 zář 2007 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

No jo vlastně, on potom z pistole poteče takovej skoro denaturák :-) A za třicet korun litr, no nekup to :smt030 :smt004 Lepší jak vyjetej olej z Kameňa :smt120

Autor:  Mike.M [ 11 zář 2007 10:50 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy: Jeste doplim ze ten ekologicky vymysl nas poplatniky bude stat do kasy o nekolik kacek na litr vice. Abby si mocipani mohli trosku ukrojit. Navic vyroba lihu z ryze a obilovin a brambor zvysi spotrebu techto surovin timpadem i cenu. Bude mene obili, bude drazsi rohlik, bude se dovazet a rozvazet s drazsim pohonem bude drazsi rohlik, takze vse bude drazsi a pro vse si budem muset hloubeji sahnout do kapsy. Tod dodatek k tvemu rozsahlemu tematu

Autor:  Wizzy [ 11 zář 2007 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Zní to jako typický případ se rozvinuvší inflační spirály, že? Akorát zdravá ekonomika se tomu snaží vyhnout a naše (evropské) centrálně řízené hospodářství si taková harakiri plánuje cíleně...

Autor:  Dodo [ 11 zář 2007 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Plazák píše:
Wizzy - souhlas,je to zase jenom velká bublina na zakrytí špinavých praktik.
Standa zapomněl napsat to podstatné - největší výhoda lihu je ta,že se dá CHLASTAT !!! :-D :-D :-D

:smt043

Autor:  carlos_ray [ 12 zář 2007 12:36 ]
Předmět příspěvku: 

No tak já bych ten benzín neskladoval. Je to blbost. Navíc ten benzín časem zvodnatí, ale asi ti tak dlouho nevydrží. A ten líh bych kluci nechlastal. Samotný líh je dost silný. A navíc je to jak chlastat okenu.

Autor:  Mike.M [ 12 zář 2007 13:02 ]
Předmět příspěvku: 

carlos- samo ze redit vodou na 40-50% a nejaky sirup na ochuceni

Autor:  Cossa Alfa Nostra [ 12 zář 2007 14:06 ]
Předmět příspěvku:  skladovatelnost benzínu

Taky jsem občas použil jsem nějaký zestárlý benzín, vždy ale jako doliv na skoro plnou nádrž, pak je to OK. Taky mi někdo říkal, že kdesi pálil líh z brambor a pak to šoupl k benzínu do 20% a normálně to na to jelo (Favorit). Soused taky jezdil s Trabantem na benzínový čistič, než mu zvedli spotřebku, protože se to domákli. A vydrželo to 30tkm, jen dával víc oleje, byla to "sušší" směs...Ale normálně by měl benzín vydržet v plném kanystru rok, pokud je v suchu a temnu, chladu. samozřejmě, do Brery bych to asi nelil...(:-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/