fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
co napovídá podtlak v chladícím systému? http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13397 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jura-jx2 [ 05 lis 2007 14:46 ] |
Předmět příspěvku: | co napovídá podtlak v chladícím systému? |
a hromady chybějící vody? Nejdřív jsem si všiml, že u escorta teplota leze výš - k A. U druhé jízdy už k červenýmu. V nádobce v tu domu při kontrole žádná voda nebyla a když jsem jí pootevřel, začala se za velkýho bublání voda vracet až jí bylo k maximu a hned zase utekla. Dolil jsem tam 2 a půl litru chladící směsi. a pokračoval v cestě bez problémů. Za studena byl stav normální. Jezdí s tím manželka, tudíž další chování po dolití bude těžko popsatelný, spíš jestli někdo hned neví, vo co go. Díky. |
Autor: | jura-jx2 [ 06 lis 2007 08:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak po 16 odjetých km v nádobce nic, po otevření přitekla veškerá voda. Jinak topí bez problémů a teplota mezi O a R bez výkyvů. Pro mě je to záhada. |
Autor: | Wizzy [ 06 lis 2007 08:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace). Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit. |
Autor: | jura-jx2 [ 06 lis 2007 10:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
Wizzy píše: V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace). Asi bych na tebe dal, kdyby se to opakovalo. Problém je ten, že teplota je v pořádku, ventilátor u toho přehřátí běžel taky, myslím že v té době bylo opravdu vody málo. Co mě překvapuje, že po dolití se opakovala stejná věc. Po 16 km nádržka prázdná a po otevření - byl tam opravdu přetlak - se opět naplnila vodou nad maximum a tak zůstala. Kam se ten cca litr a půl ztrácí, je mi záhadou. Jako by došlo k vysávání nádobky, ale okruh by byl někde ucpanej. Pak je zase divný, že termostat na těch 16 km v pohodě drží teplotu mezi O a R bez výkyvů. Motorům fakt nehovim, spíš si logicky odvozuju.
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit. |
Autor: | jura-jx2 [ 09 lis 2007 08:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak pokud má někdo takový příznaky - i když to není vidět ve voleji nebo v kouři, je to prasklý těsnění pod hlavou. |
Autor: | balu [ 09 lis 2007 08:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní. |
Autor: | ZILLY [ 09 lis 2007 11:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja nevim ale osobne bych tipl ze tam mas nekde vzduchovou bublinu a tim padem bych sel po vodni pumpe ze ti to spatne cirkuluje a neodvzdusni se ti to |
Autor: | LeMans [ 09 lis 2007 12:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
já bych to viděl na to těsnění pod hlavou, to co napsal balu myslel nejspíš ze srandy |
Autor: | Wizzy [ 09 lis 2007 13:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Při ruplým těsnění by v chladícím okruhu byl spíš přetlak, ne? (typické bublání do nádržky) |
Autor: | LeMans [ 09 lis 2007 13:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda.... |
Autor: | jura-jx2 [ 09 lis 2007 13:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
LeMans píše: no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda.... jj kluci, v servisu to po zahřátí hodili do vysokých otáček a voda se začala valit z expanzky. Při zavřený expanzce pro změnu voda zmizela v rozvodech a po otevření se navalila do expanzky. Stejný to měl šéf servisu ve služební fildě a bylo to ono těsnění. Nějaký čas jezdil s otevřenou expanzkou, ale protože se to zhoršovalo, musel těsnění beztak vyměnit.
|
Autor: | Krtek-NA [ 09 lis 2007 20:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
balu píše: Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní.
Balu, nemusí, drřži mi přetlak asi 30 min, možná dýl a přesto teče (teklo) http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13433 Taky se mi po otevření nádobky maličko kapaliny vrátí, ale je to kvůli přetlaku - jelikož je kapalina těžko stlačitelná tak to zmizí jen tak co se nafouknou hadice (i tak je to cca 2dcl ) Když povolím mám opět MAX. |
Autor: | Medved09 [ 13 lis 2007 13:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku.. Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje... Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu to tak mám.. |
Autor: | jura-jx2 [ 14 lis 2007 07:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Medved09 píše: Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku..
Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje... Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu to tak mám.. všechno je ok - těsnění pod hlavou vyměněný, akorát po zapojení kabelů mi zůstávalo svítit ABS. Neměli se k tomu, ale doporučil jsem jim po zkušenostech tady, co maj dělat a vše ok. Zmetek pude z baráku. Už mě stál letos 10 litrů |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |