fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

co napovídá podtlak v chladícím systému?
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13397
Stránka 1 z 1

Autor:  jura-jx2 [ 05 lis 2007 14:46 ]
Předmět příspěvku:  co napovídá podtlak v chladícím systému?

a hromady chybějící vody? Nejdřív jsem si všiml, že u escorta teplota leze výš - k A. U druhé jízdy už k červenýmu. V nádobce v tu domu při kontrole žádná voda nebyla a když jsem jí pootevřel, začala se za velkýho bublání voda vracet až jí bylo k maximu a hned zase utekla. Dolil jsem tam 2 a půl litru chladící směsi. a pokračoval v cestě bez problémů. Za studena byl stav normální. Jezdí s tím manželka, tudíž další chování po dolití bude těžko popsatelný, spíš jestli někdo hned neví, vo co go. Díky.

Autor:  jura-jx2 [ 06 lis 2007 08:35 ]
Předmět příspěvku: 

tak po 16 odjetých km v nádobce nic, po otevření přitekla veškerá voda. Jinak topí bez problémů a teplota mezi O a R bez výkyvů. Pro mě je to záhada. :(

Autor:  Wizzy [ 06 lis 2007 08:48 ]
Předmět příspěvku: 

V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace).
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit.

Autor:  jura-jx2 [ 06 lis 2007 10:06 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
V chladícím systému těžko vznikne takhle z aprovozu podtlak, to spíš naopak. (jasně, při chladuntí motoru a současně i chladícího média ono zmenšuje svůj objem, takže trošku tam vzniknout může, ale to je tak pomalý proces, že je to zanedbatelné). Pokud kapalina nikde neuniká - ať už ven, nebo do oleje či do spalovacího prostoru - tak mi to skoro přijde jako, že to manželka někde uvařila a část chladiva se vyvařila ven, pak to jezdilo s malým množstvím kapaliny, která při otevření nádržky vyvřela ven a pak natekla zpět. (mimochodem to okamžité dolití byl tak trochu hazard, kdyby byl motor rozpálený víc, tak hrozí prasknutí bloku a podobné legrace).
Určitě bych se zaměřil na věci, které to přehřátí mohly způsobit - termostat a ventilátor na chladiči. Ten termostat bych možná vyměnil preventivně rovnou, stojí tři kila a výměnu zvládne za půl hodinky na parkovišti i laik. Kontrola větráku je takvy jednoduchá - odpojit kablík od termospínače, konektor zkratovat a přiu zapnutém zapalování se musí větrák roztočit.
Asi bych na tebe dal, kdyby se to opakovalo. Problém je ten, že teplota je v pořádku, ventilátor u toho přehřátí běžel taky, myslím že v té době bylo opravdu vody málo. Co mě překvapuje, že po dolití se opakovala stejná věc. Po 16 km nádržka prázdná a po otevření - byl tam opravdu přetlak - se opět naplnila vodou nad maximum a tak zůstala. Kam se ten cca litr a půl ztrácí, je mi záhadou. Jako by došlo k vysávání nádobky, ale okruh by byl někde ucpanej. Pak je zase divný, že termostat na těch 16 km v pohodě drží teplotu mezi O a R bez výkyvů. Motorům fakt nehovim, spíš si logicky odvozuju.

Autor:  jura-jx2 [ 09 lis 2007 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

tak pokud má někdo takový příznaky - i když to není vidět ve voleji nebo v kouři, je to prasklý těsnění pod hlavou.

Autor:  balu [ 09 lis 2007 08:57 ]
Předmět příspěvku: 

Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Autor:  ZILLY [ 09 lis 2007 11:10 ]
Předmět příspěvku: 

ja nevim ale osobne bych tipl ze tam mas nekde vzduchovou bublinu a tim padem bych sel po vodni pumpe ze ti to spatne cirkuluje a neodvzdusni se ti to

Autor:  LeMans [ 09 lis 2007 12:00 ]
Předmět příspěvku: 

já bych to viděl na to těsnění pod hlavou, to co napsal balu myslel nejspíš ze srandy :)

Autor:  Wizzy [ 09 lis 2007 13:25 ]
Předmět příspěvku: 

Při ruplým těsnění by v chladícím okruhu byl spíš přetlak, ne? (typické bublání do nádržky)

Autor:  LeMans [ 09 lis 2007 13:31 ]
Předmět příspěvku: 

no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda....

Autor:  jura-jx2 [ 09 lis 2007 13:53 ]
Předmět příspěvku: 

LeMans píše:
no právě se mu něco takového děje - když otevře víčko, tak mu tam nabuble voda....
jj kluci, v servisu to po zahřátí hodili do vysokých otáček a voda se začala valit z expanzky. Při zavřený expanzce pro změnu voda zmizela v rozvodech a po otevření se navalila do expanzky. Stejný to měl šéf servisu ve služební fildě a bylo to ono těsnění. Nějaký čas jezdil s otevřenou expanzkou, ale protože se to zhoršovalo, musel těsnění beztak vyměnit.

Autor:  Krtek-NA [ 09 lis 2007 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

balu píše:
Podtlak i přetlak svědčí o tom , že to těsní. :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Balu, nemusí, drřži mi přetlak asi 30 min, možná dýl a přesto teče (teklo)

http://www.fordfans.cz/phpBB2/viewtopic.php?t=13433
Taky se mi po otevření nádobky maličko kapaliny vrátí, ale je to kvůli přetlaku - jelikož je kapalina těžko stlačitelná tak to zmizí jen tak co se nafouknou hadice (i tak je to cca 2dcl :shock: ) Když povolím mám opět MAX. :!:

Autor:  Medved09 [ 13 lis 2007 13:43 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku..
Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje...
Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu :roll: to tak mám..

Autor:  jura-jx2 [ 14 lis 2007 07:33 ]
Předmět příspěvku: 

Medved09 píše:
Podle mě to není podtlak, ale přetlak a jediný co mě napadá je ruplý těsnění pod hlavou, plyn část vody vytlačí okolo víčka a jinudy ven, pak se nacpe nahoru do nádržky a natlačí vodu do bloku..
Doufám, že jsi se držel dobré rady otvírat nádržku pomalu, jinak byla docela klika, že ti to nechrstlo do obličeje...
Mimochodem, nemělo by víčko nádržky podtlak/přetlak vyrovnávat (za tepla tam musí být mírný přetlak aby se voda vařila při větší teplotě) ? Aspoň teda na Rapidu :roll: to tak mám..

všechno je ok - těsnění pod hlavou vyměněný, akorát po zapojení kabelů mi zůstávalo svítit ABS. Neměli se k tomu, ale doporučil jsem jim po zkušenostech tady, co maj dělat a vše ok. Zmetek pude z baráku. Už mě stál letos 10 litrů

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/