fordfans.cz http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/ |
|
Zapalovací svíčky http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=135 |
Stránka 27 z 29 |
Autor: | TomasCZ [ 30 říj 2012 03:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Zdravím, možná to tu už někde je, ale nechtělo se mi to tu pročítat. Dneska jsem měnil svíčky a dvě se topily v oleji. Tak by mě zajímalo čím to může být a jak moc je to špatný. Díky za odpovědi |
Autor: | Standa [ 30 říj 2012 07:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Stačí netěsné ventilové víko a olej ti pak stéká ke svíčkám. |
Autor: | Nagant [ 18 čer 2013 21:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Lahvac píše: toto jsem nasel pri kontrole svicek po ujeti cca 3500km pote co zacal motor divne cukat BERU - Ultra Platin BE Z97SB A jaký svíčky se Ti v motoru RKC nejvíc osvědčily? Resp. na čem jedeš teď? |
Autor: | Lahvac [ 18 čer 2013 21:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
V jednom zetecu mam zminene BERU a v druhem FOMOCO. Oboji je bez problemu. Otazka je jak dlouho to vydrzi. PS: s ohledem na cenu priste pujdu do FOMOCO |
Autor: | Nagant [ 19 čer 2013 08:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
FoMoCo máš ty AYFS22CB, nebo jiné? Rekapitulace mých svíček (motor RKC): AYRF 22 PP (s těmi jsem to koupil, prakticky hned se měnily) AYFS 22 C (do měsíce problém, škubání, výměna v servisu) AYFS 22 C nájezd cca 9000 km, poté škubání AYFS 22 F1 nájezd cca 26 500 km, ale, myslím, pořád nějaké problémy, proto... NGK PTR 5A-13 nájezd cca 30 000 km, celkem dobré, ale posledních pár tisíc km škubání AYFS 22 C nájezd 9000 km; tyhle se vydařily, cca 3/4 roku auto jezdilo krásně AYFS 22 CB po cca 3500 km škubou Celkem 4 x výměna zapalovacích kabelů, 1x zapalovací cívka. A zajímavý poznatek - moje auto má vždy těžké problémy se škubáním na přelomu května a června. Tak řeším, zda počkat, nebo ty svíčky (a ev. kabely) zas měnit, a za jaký typ (zvažuju AYFS 22 PP, AYFS 22 C, Beru BE Z97, Bosch HR 8 MCV+). |
Autor: | Lahvac [ 19 čer 2013 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Mas na svicky docela pech. Oznaceni netusim. Kupovano u forda asi pred 3 lety podle vin a od te doby odhaduji najezd cca 40t a zatim naprosta spokojenost. S temy BERU mam najeto cca 15t a krom te jedne svicky(asi vyrobni vada) bez problemu. |
Autor: | tomin [ 19 čer 2013 11:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Nagant: v tvem pripade bych se podival oscikem jak to pali, protoze tohle musi mit nekde pricinu a evidentne nebude ve svickach. Pokud mas integrovany EDIS, je zapalovani v ECU. ECU stahuje primarni vinuti na kostru pres tranzistory. Tato kostra je vyvedena na zvlast piny (tusim dva). Tam bych to proveril - ukostreni, prechodaky v pinech, .... |
Autor: | spooon [ 20 čer 2013 21:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
to já hned po koupi (před 5 lety) koupil origoš od Forda (označení bohužel netuším), najeto přes 50kkm a nebyl jediný problém. Asi mrknu, co to je za typ. |
Autor: | Rosťa-RS [ 21 čer 2013 11:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Nagant píše: FoMoCo máš ty AYFS22CB, nebo jiné? Rekapitulace mých svíček (motor RKC): AYRF 22 PP (s těmi jsem to koupil, prakticky hned se měnily) AYFS 22 C (do měsíce problém, škubání, výměna v servisu) AYFS 22 C nájezd cca 9000 km, poté škubání AYFS 22 F1 nájezd cca 26 500 km, ale, myslím, pořád nějaké problémy, proto... NGK PTR 5A-13 nájezd cca 30 000 km, celkem dobré, ale posledních pár tisíc km škubání AYFS 22 C nájezd 9000 km; tyhle se vydařily, cca 3/4 roku auto jezdilo krásně AYFS 22 CB po cca 3500 km škubou Celkem 4 x výměna zapalovacích kabelů, 1x zapalovací cívka. A zajímavý poznatek - moje auto má vždy těžké problémy se škubáním na přelomu května a června. Tak řeším, zda počkat, nebo ty svíčky (a ev. kabely) zas měnit, a za jaký typ (zvažuju AYFS 22 PP, AYFS 22 C, Beru BE Z97, Bosch HR 8 MCV+). Problémy ze škubáním jsem řešil použe první rok, máš kupovat brisky jak já a uvidíš že ti to ani škubat nebude teď jsem ale koupil boshe přeci jen jezdím na plyn tak jsem chtěl pro jednou testnouut svíčky na plyn, a musím říct že fajn, jinak poblém ze zapalováním u fordů je ten že když vložíš svíčku do kabelu tak ta guma je na ní volná motorcraft svíčky jsou o půl milimetru širší než brisk na té keramice tak s nima jsou menší problémy jiskra pak začne na kostru jezdit tou skulinou mezi svíčkou a kabelem na kostru a auto poškubává, paradoxně to na nic než na to poškubávání velice vliv nemá. Problém je v tom že ford jezdí na hodně chudou směs a ta se špatně zapaluje moc KW a tak... pak to střílí bojem ty jiskry. takže rada je jednoduchá koupit si elektrikářskou izolačku a jemně omotat svíčku tak aby nebyla skulina mezi svíčkou a gumou kabelu. I na nových kabelích jsem viděl že to bylo trošku volnější. jeden s příznaků je i mimojiné že na svíčkách na té keramice jsou takové černé čáry. Vznikají při tom když se vám jiskra vykašle na to pálit a skracuje si to po keramice svíčky jinak zapalovací kabely tesla jsou super stačí Forďácký kabel jsem měl dokonce prostřelený nad svíčkou lítalo to s tama ven Jo u plynu je dobré sklepnout svíčky, aneb zmenšit odtrh tak na 1mm jinak to napětí je tam pak dost vysoké a celá VN soustava je značně přemáhaná. |
Autor: | Nagant [ 21 čer 2013 12:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Hm, to je zajímavé, ale nevím, jakou izolační páskou bych to motal, aby byla na vysokou teplotu a zároveň vysoké napětí. Přeskoku by měl zabránit ten vroubkovaný povrch svíčky (keramika-vzduch-keramika-vzduch...), ano, asi za předpokladu, že vnitřek kabelu dobře dosedne. Pozn. AYFS 22 CB má oproti AYFS 22 C méně vroubků, a jsou širší. Pokud by problém přetrvával, asi by bylo namístě dát to na nějakou diagnostiku zapalování, jak radí Tomin. Mám i Fordiag kabel (pro případ, že by byla zrada někde jinde v nějakém čidle), ale zatím jsem se neulakotil na koupi notebooku. Aktuálně se se mnou loučí výfuk, tak jsem začal řešit to. |
Autor: | Rosťa-RS [ 21 čer 2013 12:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
tomin píše: Nagant: v tvem pripade bych se podival oscikem jak to pali, protoze tohle musi mit nekde pricinu a evidentne nebude ve svickach. Pokud mas integrovany EDIS, je zapalovani v ECU. ECU stahuje primarni vinuti na kostru pres tranzistory. Tato kostra je vyvedena na zvlast piny (tusim dva). Tam bych to proveril - ukostreni, prechodaky v pinech, .... já mám teda edis venku, a jen tak pro info vytáhl jsem si el schema na forda vytipoval všechny kostry stínění a tak a pospojoval to venku zvlášť ještě jednou to samé u řídící jednotky, auto šlape parádně ony za ty roky ty piny taky mají nejlepší za sebou |
Autor: | tomin [ 21 čer 2013 12:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Primarni stranu zapalovani ti omeri celkem kdokoliv s pamet. ociloskopem. Tedy dnes uz skoro kazdy opravar elektro. Sekundar uz je horsi, to chce VN kleste nebo podobne vybaveni a to ma malokdo. viz. http://www.jb-elektronik.cz/vysokonapet ... _hvc95.php Jestli by se problem znovu projevil, schovej stare svicky a popis si na ne z kterych valcu pochazi. |
Autor: | benrabit [ 03 črc 2013 18:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
tož teď jsem si tu všiml psaní o škubání,budu také měnit svíčky a měl bych tam mít bosch HR 6 DCX,nebo motorcraft AYRF 22C,beru 14 FR 6 DU nebo champion RE 7 YCC4,tak teď nevím jaký tam mám dát jinak jsem tu ve vláknu jěště četl o zapojení kabelů ke svíčkám,sice mám na cívku označenou číslama,každopádně,když to zapojím pořadí obráceně,tak to je jede stejně,ne-li trochen líp (v příručce píšou,číslování z prava do leva ve směru jízdy a já to mám obráceně) ale i tak když vytáhnu kabel z válce u řemenu,tudíž dle příručky č.1 tak žádná změna na chodu motoru,při vytažení ostatních,je to poznat,jinak jsou tam nový kabely a jiskru to háže,tak nevím v čem ja zakopanej pes,budu jěště měnit hydra bo mi nějak u toho válce cvakají a to dost hlasitě tak snad se tou výměnou ten problém vyřeší,už tam jsou vyměněný všechny čidla a teď jsem přišel na tyto,tak je vozkouším http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp5E3PbIlpQQ7rtQ2dxNOvkXY3rwj+LcBMDzS62UuJ1E9+GmKjTW3Ve5BmUzFs7645F7wVPwko9herC2ozMKZ/9hZE+1M9azgb2BIq0cS8iOsMYS9RrD24dFO63uGoBQkXbhbe9U35KNcd7LeOb4+7yUjfXzvgc1XXN9w+9A1+DhqeNSTBGxSAwrQqx38MS6f6LgHEaWmHFiulUSkmOtKBS/I9F/5bYX0tFeE81NzLPg1 a narazil jsem na jěště jeden obrázek,docela pěkný a mám 16 http://www.autokelly.cz/Manuals/Bosch-svicky.pdf |
Autor: | benrabit [ 03 črc 2013 18:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
kdyby měl někdo nějakou poznámku,že se mi to výměnou hyder a svíček nezlepší ,tak mi bombardujte dík |
Autor: | CzTony [ 23 říj 2013 10:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Taky mám něco ke svíčkám. Včera jsem dojížděl z práce Galaxym na 3 válce a po chvilce hledání závady se ozvalo kovové klepání. No, kamarádka Boschka mi pustila kostřící elektrodu do válce |
Autor: | Rosťa-RS [ 23 říj 2013 19:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
OMG !!! tak to máš teda blbé |
Autor: | Marcel [ 07 lis 2013 00:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Jak dlouho jsi je tam měl? |
Autor: | CzTony [ 07 lis 2013 08:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
Od 07/2012, 13.000km. |
Autor: | Marcel [ 09 lis 2013 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
CzTony píše: Od 07/2012, 13.000km. Škoda, že nejde lehce reklamovat a žádat od Bosche zaplacení opravy motoru... |
Autor: | Rosťa-RS [ 11 lis 2013 15:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zapalovací svíčky |
v tomhle případě by se bosh prohnul nooo... |
Stránka 27 z 29 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |