fordfans.cz

Toto je diskuzní fórum fordfans.cz ;-)
Právě je 03 črc 2024 11:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ford Escort 1,4i, chod motora
PříspěvekNapsal: 24 lis 2007 22:27 
Offline
Nováček

Registrován: 24 lis 2007 22:17
Příspěvky: 5
Bydliště: Slovakia
Zdravim Vas! Kupil som Escorta a chcem sa spytat na radu. Predchadzajuci majitel ma upozornil, ze kolisaju otacky na motore a motor zdochne. Vo forde mu ze vraj povedali, ze je chyba v podtlakovej sustave. On to vyriesil tak, ze potocil rozdelovacom a otacky sa zvysili /cca 1500 ot./ a auto ako tak ide. Lenze ja som dnes skusil dat otacky na cca 900 pootocenim rozdelovaca. Motor ide, ale pri akomkolvek stlaceni plynu motor ma tendenciu zdochnut a na aute sa neda vobec rozbehnut. Ked zoslapnem plyn trochu prudsie tak to akokeby streli v karburatore. Precital som si tu prispevky o volnobehu atd. a uz mam v tom poriadny gulas. Prosim poradte kde a ako zacat. VELKA VDAKA

_________________
Ford Escort 1,4i, r.v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 11:12 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Špatnej předstih, když to dělá po tom, co jsi otočil s rozdělovačem, to je jasný, ne? Tak to zase došteluj zpátky.

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1,4i, chod motora
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 11:34 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
hamham píše:
Zdravim Vas! Kupil som Escorta a chcem sa spytat na radu. Predchadzajuci majitel ma upozornil, ze kolisaju otacky na motore a motor zdochne. Vo forde mu ze vraj povedali, ze je chyba v podtlakovej sustave. On to vyriesil tak, ze potocil rozdelovacom a otacky sa zvysili /cca 1500 ot./ a auto ako tak ide. Lenze ja som dnes skusil dat otacky na cca 900 pootocenim rozdelovaca. Motor ide, ale pri akomkolvek stlaceni plynu motor ma tendenciu zdochnut a na aute sa neda vobec rozbehnut. Ked zoslapnem plyn trochu prudsie tak to akokeby streli v karburatore. Precital som si tu prispevky o volnobehu atd. a uz mam v tom poriadny gulas. Prosim poradte kde a ako zacat. VELKA VDAKA



Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 13:21 
Offline
Nováček

Registrován: 24 lis 2007 22:17
Příspěvky: 5
Bydliště: Slovakia
Prepacte, myslel som to, co je pod filtrom. Na starsom escorte, ktory som mal to bol karburator.
Povodny majitel ten problem, ktory som opisal vyriesil tym, ze otocil rozdelovacom a zvysili sa mu otacky. Tie otacky, ked to ide ako tak su od 1500 do 2000 pri volnobehu. Daju sa teda niekde este inac znizit otacky ako otocenim rozdelovaca? Dakujem

_________________
Ford Escort 1,4i, r.v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 17:04 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1,4i, chod motora
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 17:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1,4i, chod motora
PříspěvekNapsal: 25 lis 2007 18:28 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
skaldal píše:
Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:



Tak to jsem nevěděl.Zas až tak jsem to auto nestudoval.A jak to teda přesně funguje tento princip dávkovaní benzínu.

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 lis 2007 02:29 
Offline
Nováček

Registrován: 24 lis 2007 22:17
Příspěvky: 5
Bydliště: Slovakia
Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D

_________________
Ford Escort 1,4i, r.v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 28 lis 2007 10:28 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: 06 bře 2004 16:56
Příspěvky: 4126
Bydliště: Pardubicko - Skořenice 80
Snímač polohy škrtící klapky se to jmenuje :wink:

_________________
Escort VII, Focus I+II, Mondeo I-III, Fiesta III-V, Fusion, Galaxy I - veškeré použité díly na prodej Tel.: 608977212 http://www.dilyford.eu
Ford Galaxy 1.9TDI ´03 Ghia - moje


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Ford Escort 1,4i, chod motora
PříspěvekNapsal: 28 lis 2007 18:25 
Offline
moc ukecanej Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 29 kvě 2007 23:57
Příspěvky: 3865
Bydliště: Náchod
Jiří píše:
skaldal píše:
Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:



Tak to jsem nevěděl.Zas až tak jsem to auto nestudoval.A jak to teda přesně funguje tento princip dávkovaní benzínu.


Podobně jako karbec, ale z důvodů emisí a spotřeby se palivo nestrhává podtlakem v sání, ale dávkuje ho jeden vstřik. Je to lpší než karbec, ale pořád to není ono oproti čtyřbodu. A i to je nic oproti přímému vstřiku. :wink:

_________________
moje maličkost
Ford Mondeo, 1998, 2.5 V6 24V, GHIA, 4x el. okna, ABS, ASR, DIGIklima, pal PC, mlhovky, opět topení ve všem :wink:
Takhle zrychluje na "kilčo"
Obrázek Spotřeba FORD MONDEO Duratec VE 125 kW / 170 HP
Bylo:
Ford Scorpio, 1997, 2.3i DOHC 16V. 4 x el. okna, Aut. klima (zatím funkční), ABS - na škorpo samozřejmost, vyhřejvaný snad všechno co v autě je, pal. PC, mlhovky a akorát mi tam chybí už závěs, abych za tím něco potahal :)

***************************************
Video sraz FF2008
video sraz FF2009


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2007 02:23 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
Díky za vysvětlení :D

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 29 lis 2007 22:33 
Offline
Nováček

Registrován: 24 lis 2007 22:17
Příspěvky: 5
Bydliště: Slovakia
hamham píše:
Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D


Takze dnes som s tym isiel dlhsie a problem je na svete, Po vjazde do krizovatky skape motor a to skoro vzdy ked uberiem plyn. Ked je motor este studeny ide to ok. Ale ked sa zohreje, tak sa mi zda, ze je aj akysi lenivejsi. Moze mat na to vplyv aj vadna lamda sonda? Ak je vyfukovy plyn na nieco bohatsi, tak sa to podla toho snazi ubrat zmes. Mozem ju odpojit. Alebo ma este napadlo pridat otacky tak, ze vyradim ten motorcek na doraze skrtiacej klapky, lebo ked som to sledoval, tak ked klesaju otacky, tak sa ten motorcek uplne stiahne. Dal by som tam nieco, aby to pri zohriatom motore malo 1000 ot. Prosim o radu .Vdaka

_________________
Ford Escort 1,4i, r.v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 30 lis 2007 10:48 
Offline
Forďák

Registrován: 12 srp 2006 10:11
Příspěvky: 216
Bydliště: Olomouc
hamham píše:
hamham píše:
Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D


Takze dnes som s tym isiel dlhsie a problem je na svete, Po vjazde do krizovatky skape motor a to skoro vzdy ked uberiem plyn. Ked je motor este studeny ide to ok. Ale ked sa zohreje, tak sa mi zda, ze je aj akysi lenivejsi. Moze mat na to vplyv aj vadna lamda sonda? Ak je vyfukovy plyn na nieco bohatsi, tak sa to podla toho snazi ubrat zmes. Mozem ju odpojit. Alebo ma este napadlo pridat otacky tak, ze vyradim ten motorcek na doraze skrtiacej klapky, lebo ked som to sledoval, tak ked klesaju otacky, tak sa ten motorcek uplne stiahne. Dal by som tam nieco, aby to pri zohriatom motore malo 1000 ot. Prosim o radu .Vdaka






Tím dorazem se dá štelovat. :wink:

_________________
ex: Ford escort CLX, 1,4i, r.v.1991,52 kw,benzín.
Fiat Brava ELX 1,6 76kw.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 01 pro 2007 21:31 
Offline
Nováček

Registrován: 01 pro 2007 21:21
Příspěvky: 8
Bydliště: žatec
ahoj mě kolísaj otáčky ale nechcípne to, když mam netrual a stojim na místě tak chvilku (10sec) otáčky lítaj v rozmezí cca 750 - 900 a po chvilce to zase přestane, jako by někde byla prasklá hadička a lambda nevěděla co má dělat, nebo se mýlim?nemáte někdo zkušenost co by to mohlo bejt?

_________________
escort 1,4 r.v. 97 zelená metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12 úno 2008 00:51 
Offline
Forďák
Uživatelský avatar

Registrován: 25 bře 2007 11:31
Příspěvky: 184
Bydliště: Praha
mam stejnej motor menil sem rozdelovac - jak seridit predstih?

po výměně: start za studena je jako koupat psa ve vane.....
motor nechyta ani pokusy nadopovat ho plynem nakonec pri delsim toceni starteru a praci s plynem chytne ale v nejblizsim momentu kdy mu zacnu duverovat ihned chcipne pak uz chyta rychle ale ze zacatku dost chcipa treba tak prvnich 3 -5minut... potom uz je vsechno ok..... samo k tomu smrad a bordel z vejfuku, nejaky výbuchy pod kapotou divný

_________________
Focus Combi 1,8 Zetec '02 metropolis blue
Escort 1,8 Zetec Cabrio '91 white
------------------------------------------------------------------------------
Escort RS 2000 '93 radiant red - urezlo
Fiesta 1.1i '92 white - rozšmelcovaná tatrou
Fiesta 1.4i CLX '89 red - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2008 09:19 
Offline
Nováček

Registrován: 24 lis 2007 22:17
Příspěvky: 5
Bydliště: Slovakia
Jiří píše:
Tím dorazem se dá štelovat. :wink:


Dnes som sa po dlhšej dobe k tomu zasa dostal, urobil som diagnostiku s led diódou. Výsledok 11 - Všechny systémy OK.

Tým dorazom sa dá štelovať, ale akokoľvek ho pridám, tak ono si to tie otáčky samo dá okolo cca tých 900 a stále to zhasína. Ešte ma napadlo, že ten motorček odpojím keď bude určitej polohe aby sa to neubralo a následne nezhaslo a nechám to tak. Nebude zlý ten snímač škrtiacej klapky? Keď som ho trochu pootočil, tak to ide lepšie. Keď sú vyššie otáčky, tak to nezhasne. Len keď sa treba posúvať s autom napr. v kolóne tak to stále zhasína.

_________________
Ford Escort 1,4i, r.v. 1990


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14 kvě 2008 09:44 
Offline
Nováček

Registrován: 26 kvě 2007 18:50
Příspěvky: 35
Bydliště: Rožmitál pod Třemšínem
Ahoj

Já teď zrovna aky řeším volnoběh a mám podezření na odvětrávání klikovky. Mám 1.4i z 96. Vymontoval jsem ten hříbeček, co do něj vede hadice z odvětrání ventilů (prostě z poddeklu motoru nahoře) a další hadice z něj vede do sacího koše a pak malá tenká zespodu, co vede zpět do sání. Když jsem za teplého motoru, kdy mi to začne kolísat, odpojil tu malou a ucpal ji, motor se srovnal a dokonce, když jsem přitom odpoil maf, chodil hůř. Před tím se zapojenou malou hadičkou do ventilu jsem naopak musel maf odpojit, aby to vúbec drželo otáčky, ale předpokládám, že si to pak moc bralo. Tak jsem ten ventil teda vyndal, nalil do něj benzín a uvidím, co to s ním udělá. Je zanesenej totálně olejem, co šel ven s tím nespáleným plynem od klikovky a já nevim odkaď všude ještě a to podle mne způsobuje jeho propustnost. Jde profouknout z obou stran tlusté hadice a tudy podle mne šel falešnej vzduch do sání. Jestli se ventil nesrovná, zkusím to improvizačně vyřešit tak, že prostě tu malou ucpu šroubem, tu velkou místo do ventilu zavedu do petky, jak se tu na foru někde probíralo a tam se bude usazovat ten olej a kratší hadicí úplně zezhora odvedu ty zplodiny znovu do sání přes vzduchový filtr a uvidím co to udělá a v nejhorším to prostě někde pod autem pustím ven. Hlavně když motor poběží tak jak má!

Kdyby nedej bože můj úsedek byl mylný a s tím autem hrozil nějakej průšvih na motoru při téhle improvizace, tak mne prosím někdo taktně upozorněte ;) Přeci jen nejsem mechanik, ale jen zoufalý uživatel toho přezevšechnomilovaného autíčka :D

_________________
Gtr's Fofr Escort 1.4i 1996 3dvř (aka "Red Devil")


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 05 čer 2008 01:45 
Offline
Nováček

Registrován: 05 čer 2008 01:03
Příspěvky: 1
Bydliště: BRNO
NEVÍTE NĚKDO KOLIK STOJÍ TEN KROKOVÝ MOTOREK VOLNOBĚHU? DÍK.

_________________
Ford escort 1,4 CLX r.v 1991


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz