fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

Ford Escort 1,4i, chod motora
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=13791
Stránka 1 z 1

Autor:  hamham [ 24 lis 2007 22:27 ]
Předmět příspěvku:  Ford Escort 1,4i, chod motora

Zdravim Vas! Kupil som Escorta a chcem sa spytat na radu. Predchadzajuci majitel ma upozornil, ze kolisaju otacky na motore a motor zdochne. Vo forde mu ze vraj povedali, ze je chyba v podtlakovej sustave. On to vyriesil tak, ze potocil rozdelovacom a otacky sa zvysili /cca 1500 ot./ a auto ako tak ide. Lenze ja som dnes skusil dat otacky na cca 900 pootocenim rozdelovaca. Motor ide, ale pri akomkolvek stlaceni plynu motor ma tendenciu zdochnut a na aute sa neda vobec rozbehnut. Ked zoslapnem plyn trochu prudsie tak to akokeby streli v karburatore. Precital som si tu prispevky o volnobehu atd. a uz mam v tom poriadny gulas. Prosim poradte kde a ako zacat. VELKA VDAKA

Autor:  skaldal [ 25 lis 2007 11:12 ]
Předmět příspěvku: 

Špatnej předstih, když to dělá po tom, co jsi otočil s rozdělovačem, to je jasný, ne? Tak to zase došteluj zpátky.

Autor:  Jiří [ 25 lis 2007 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Escort 1,4i, chod motora

hamham píše:
Zdravim Vas! Kupil som Escorta a chcem sa spytat na radu. Predchadzajuci majitel ma upozornil, ze kolisaju otacky na motore a motor zdochne. Vo forde mu ze vraj povedali, ze je chyba v podtlakovej sustave. On to vyriesil tak, ze potocil rozdelovacom a otacky sa zvysili /cca 1500 ot./ a auto ako tak ide. Lenze ja som dnes skusil dat otacky na cca 900 pootocenim rozdelovaca. Motor ide, ale pri akomkolvek stlaceni plynu motor ma tendenciu zdochnut a na aute sa neda vobec rozbehnut. Ked zoslapnem plyn trochu prudsie tak to akokeby streli v karburatore. Precital som si tu prispevky o volnobehu atd. a uz mam v tom poriadny gulas. Prosim poradte kde a ako zacat. VELKA VDAKA



Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:

Autor:  hamham [ 25 lis 2007 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

Prepacte, myslel som to, co je pod filtrom. Na starsom escorte, ktory som mal to bol karburator.
Povodny majitel ten problem, ktory som opisal vyriesil tym, ze otocil rozdelovacom a zvysili sa mu otacky. Tie otacky, ked to ide ako tak su od 1500 do 2000 pri volnobehu. Daju sa teda niekde este inac znizit otacky ako otocenim rozdelovaca? Dakujem

Autor:  Jiří [ 25 lis 2007 17:04 ]
Předmět příspěvku: 

Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.

Autor:  skaldal [ 25 lis 2007 17:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Escort 1,4i, chod motora

Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:

Autor:  Jiří [ 25 lis 2007 18:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Escort 1,4i, chod motora

skaldal píše:
Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:



Tak to jsem nevěděl.Zas až tak jsem to auto nestudoval.A jak to teda přesně funguje tento princip dávkovaní benzínu.

Autor:  hamham [ 28 lis 2007 02:29 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D

Autor:  skaldal [ 28 lis 2007 10:28 ]
Předmět příspěvku: 

Snímač polohy škrtící klapky se to jmenuje :wink:

Autor:  Krtek-NA [ 28 lis 2007 18:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ford Escort 1,4i, chod motora

Jiří píše:
skaldal píše:
Jiří píše:
Píšeš něco o karburátoru a v nadpise máš 1,4i to stříkačka né. :shock:
Vzhledem k tomu že máš to samý, tak bys měl vědět, že to stříkačka jako taková není, ale polokarburátor s centrálním vstřikem. :wink:



Tak to jsem nevěděl.Zas až tak jsem to auto nestudoval.A jak to teda přesně funguje tento princip dávkovaní benzínu.


Podobně jako karbec, ale z důvodů emisí a spotřeby se palivo nestrhává podtlakem v sání, ale dávkuje ho jeden vstřik. Je to lpší než karbec, ale pořád to není ono oproti čtyřbodu. A i to je nic oproti přímému vstřiku. :wink:

Autor:  Jiří [ 29 lis 2007 02:23 ]
Předmět příspěvku: 

Díky za vysvětlení :D

Autor:  hamham [ 29 lis 2007 22:33 ]
Předmět příspěvku: 

hamham píše:
Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D


Takze dnes som s tym isiel dlhsie a problem je na svete, Po vjazde do krizovatky skape motor a to skoro vzdy ked uberiem plyn. Ked je motor este studeny ide to ok. Ale ked sa zohreje, tak sa mi zda, ze je aj akysi lenivejsi. Moze mat na to vplyv aj vadna lamda sonda? Ak je vyfukovy plyn na nieco bohatsi, tak sa to podla toho snazi ubrat zmes. Mozem ju odpojit. Alebo ma este napadlo pridat otacky tak, ze vyradim ten motorcek na doraze skrtiacej klapky, lebo ked som to sledoval, tak ked klesaju otacky, tak sa ten motorcek uplne stiahne. Dal by som tam nieco, aby to pri zohriatom motore malo 1000 ot. Prosim o radu .Vdaka

Autor:  Jiří [ 30 lis 2007 10:48 ]
Předmět příspěvku: 

hamham píše:
hamham píše:
Jiří píše:
Nemáš tam náhodou pod vzduchovým filtrem takovej motorek na dorazu škrtící klapky?Ten zasouváním a vysouváním takové tyčinky reguluje volnoběh.
Je možný,že nechodí tak jak má.


Takze vyriesene, motor chodi dobre. Pod tym motorkom je este nejaky snimac toho, ako sa stlaci plynovy pedal. A ten sa nepohyboval, bol stale v jednej polohe - bol preskoceny. Takze si ma naviedol dobre diky :D


Takze dnes som s tym isiel dlhsie a problem je na svete, Po vjazde do krizovatky skape motor a to skoro vzdy ked uberiem plyn. Ked je motor este studeny ide to ok. Ale ked sa zohreje, tak sa mi zda, ze je aj akysi lenivejsi. Moze mat na to vplyv aj vadna lamda sonda? Ak je vyfukovy plyn na nieco bohatsi, tak sa to podla toho snazi ubrat zmes. Mozem ju odpojit. Alebo ma este napadlo pridat otacky tak, ze vyradim ten motorcek na doraze skrtiacej klapky, lebo ked som to sledoval, tak ked klesaju otacky, tak sa ten motorcek uplne stiahne. Dal by som tam nieco, aby to pri zohriatom motore malo 1000 ot. Prosim o radu .Vdaka






Tím dorazem se dá štelovat. :wink:

Autor:  mobius21 [ 01 pro 2007 21:31 ]
Předmět příspěvku: 

ahoj mě kolísaj otáčky ale nechcípne to, když mam netrual a stojim na místě tak chvilku (10sec) otáčky lítaj v rozmezí cca 750 - 900 a po chvilce to zase přestane, jako by někde byla prasklá hadička a lambda nevěděla co má dělat, nebo se mýlim?nemáte někdo zkušenost co by to mohlo bejt?

Autor:  balosh [ 12 úno 2008 00:51 ]
Předmět příspěvku: 

mam stejnej motor menil sem rozdelovac - jak seridit predstih?

po výměně: start za studena je jako koupat psa ve vane.....
motor nechyta ani pokusy nadopovat ho plynem nakonec pri delsim toceni starteru a praci s plynem chytne ale v nejblizsim momentu kdy mu zacnu duverovat ihned chcipne pak uz chyta rychle ale ze zacatku dost chcipa treba tak prvnich 3 -5minut... potom uz je vsechno ok..... samo k tomu smrad a bordel z vejfuku, nejaky výbuchy pod kapotou divný

Autor:  hamham [ 14 kvě 2008 09:19 ]
Předmět příspěvku: 

Jiří píše:
Tím dorazem se dá štelovat. :wink:


Dnes som sa po dlhšej dobe k tomu zasa dostal, urobil som diagnostiku s led diódou. Výsledok 11 - Všechny systémy OK.

Tým dorazom sa dá štelovať, ale akokoľvek ho pridám, tak ono si to tie otáčky samo dá okolo cca tých 900 a stále to zhasína. Ešte ma napadlo, že ten motorček odpojím keď bude určitej polohe aby sa to neubralo a následne nezhaslo a nechám to tak. Nebude zlý ten snímač škrtiacej klapky? Keď som ho trochu pootočil, tak to ide lepšie. Keď sú vyššie otáčky, tak to nezhasne. Len keď sa treba posúvať s autom napr. v kolóne tak to stále zhasína.

Autor:  Garrett [ 14 kvě 2008 09:44 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj

Já teď zrovna aky řeším volnoběh a mám podezření na odvětrávání klikovky. Mám 1.4i z 96. Vymontoval jsem ten hříbeček, co do něj vede hadice z odvětrání ventilů (prostě z poddeklu motoru nahoře) a další hadice z něj vede do sacího koše a pak malá tenká zespodu, co vede zpět do sání. Když jsem za teplého motoru, kdy mi to začne kolísat, odpojil tu malou a ucpal ji, motor se srovnal a dokonce, když jsem přitom odpoil maf, chodil hůř. Před tím se zapojenou malou hadičkou do ventilu jsem naopak musel maf odpojit, aby to vúbec drželo otáčky, ale předpokládám, že si to pak moc bralo. Tak jsem ten ventil teda vyndal, nalil do něj benzín a uvidím, co to s ním udělá. Je zanesenej totálně olejem, co šel ven s tím nespáleným plynem od klikovky a já nevim odkaď všude ještě a to podle mne způsobuje jeho propustnost. Jde profouknout z obou stran tlusté hadice a tudy podle mne šel falešnej vzduch do sání. Jestli se ventil nesrovná, zkusím to improvizačně vyřešit tak, že prostě tu malou ucpu šroubem, tu velkou místo do ventilu zavedu do petky, jak se tu na foru někde probíralo a tam se bude usazovat ten olej a kratší hadicí úplně zezhora odvedu ty zplodiny znovu do sání přes vzduchový filtr a uvidím co to udělá a v nejhorším to prostě někde pod autem pustím ven. Hlavně když motor poběží tak jak má!

Kdyby nedej bože můj úsedek byl mylný a s tím autem hrozil nějakej průšvih na motoru při téhle improvizace, tak mne prosím někdo taktně upozorněte ;) Přeci jen nejsem mechanik, ale jen zoufalý uživatel toho přezevšechnomilovaného autíčka :D

Autor:  petrdida [ 05 čer 2008 01:45 ]
Předmět příspěvku: 

NEVÍTE NĚKDO KOLIK STOJÍ TEN KROKOVÝ MOTOREK VOLNOBĚHU? DÍK.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/