Taky ti dám pár mých zkušeností s tímhle autem, mám ho mírně přes 5 let, má teď najeto 192 tisíc(já najezdil 40t), takže něco o něm vím. S jizdními vlastnostmi jsem docela spokojenej, auto relativně slušně jede, v běžných otáčkách, ale nebojí se ani vyšších. Olej nežere, používám 10W40 Castrol.
Nechci to auto moc pomlouvat, ale když to shrnu a že nenajezdím moc(kolem 8 tis. km/rok), tak bylo investic docela dost a moje auto asi patří k těm méně povedeným. Ale nechci tě strašit, jen to vše shrnu:
Hned krátce po koupi nešlo nastartovat(zapalování) kvůli studeňáku v pojistkovce - bohužel tehdy ještě na fóru o týhle nemoci asi nikdo nevěděl, tak jsem problém řešil sám. Obecně elektrika ve Fordech žádná sláva.
Spotřeba ve městě se těžko dá ukočírovat na přijatelný úrovni(zvlášť v zimě a studenej motor), mimo město a dálky znatelně sleze. Dlouho řeším bez úspěchu zapeklitej problém s vysokými otáčkami a dočasný vyřešení "restartem" motoru. K tomu vzrostla spotřeba(11 litrů/100km, 70-80% město). Problém s otáčkami(vysoké nebo kolísají) na denním pořádku. Dál mnohokrát vyndavanej startér - občas v chladu nevyjížděla kotva(čištění, mazání, nový uhlíky,...), pak dál odešel ten stykač startéru(výměna stykače). Taky někdy se startér záhadně vůbec nerozběhne při horkým motoru a spuštěným větráku chladiče(problém MkV - dělá to více lidem). Dále opakovaný problémy s odcházejícím termostatem a teď i propouštějícím tělesem termostatu(vyšší spotřeba).
Koroze je další kapitola - komplet vyvaření+lak zadních lemů+kolem víčka nádrže(nemoc Escortů), pak oprava zadních nosníků(další slabina).
Z větších oprav: překroužkování motoru(dva válce špatný tlaky), výměna gufer ventilů(žralo olej), všech zdvihátek
Za tu dobu ještě 2x přední destičky, 2x kotouče(jedny uvnitř brzy vyrezly a začaly se rozpadat - Ferodo), zadní brzd.obložení. Výměna lambda sondy, zapalovacích kabelů, komplet tlumičů, aku, rozvoďák.
Běžný spotřební věci nepočítám(náplně, filtry), z dalších nějaký ty silentbloky v ramenech, kulový čepy v ramenech, přední ložiska, 2xkosti, uložení stabíku, vzpěry kufru, 1xstřední a 2xzadní díl výfuku.
_________________ Focus 2,0/16V 96kW, Ghia, r.2004, 5dv hatchback, stříbrná Escort 1,6cvh EFi 77kW, Ghia, r.1991, 5dv hatchback, černá - RIP (ekolikvidace 2014)
|