fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

1.6efi-co a jak? uprava výkonu a tak!...nováček:-D
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=14020
Stránka 1 z 2

Autor:  georgewolfik [ 05 pro 2007 23:33 ]
Předmět příspěvku:  1.6efi-co a jak? uprava výkonu a tak!...nováček:-D

Ahoj všem
koupil jsem ted escorta s tímhle motorem tak mě zajímá čemu se mám vyvarovat a na co si mám dát pozor v čem jsou jeho slabiny...díky u fordu jsem novej ....auto potřebuji jen k práci díky všem

Autor:  Wizzy [ 06 pro 2007 08:17 ]
Předmět příspěvku: 

No hlavně to není FSI (přímý vstřik) :-) Ale to je jen detail.
No k vlastnostem... Není to žádný závoďák, ale když mu přijdeš na chuť, dá se s tím jet i trochu zábavně. Je to vysokootáčkový motor, takže pod čtyři tisíce nemá cenu od něj moc chtít, ale pak se nadechne a má to jakýstakýs zátah.
Nemá rád tlačení na pilu za studena a pokud mu dopřeješ pravidelnou výměnu oleje, tak - po mechanické stránce - vydrží hodně. (který je to rok? v určitém období byl problém s hydroštely na ventilech, odcházely - nějaký špatný materiál).
Je to Zetec, takže je cimprlich na svíčky. Experimentovalo se spousta, ale jediná jistota jsou originál Motorcrafty od Forda, cena srovnatelná nebo i nižší, než náhrady a je to bez rizika. Není výjimkou, že ty Motorcrafty vydrží i 60 000km.
Mohou se občas vyskytnout haluze s chodem volnoběhu nebo motor papá, často je to v elektrice - Ford moc neumí dělat konektory, takže často pomůže vyčistit a nakonzervovat vše, co v motoru najdeš. Trochu nešťastně je řešený systém odvětrávání klikovky, jeho hadička praská a pak to saje falešný vzduch. Ještě mě napadá termostat, který může zlobit, pak se auto špatně zahřívá a žere jak tank, naštěstí je to ale levná záležitost, kterou si i na parkovišti sám vyměníš za čtvrt hodinky.
Konkrétní problémy a jejich řešení je tu spousta, když si to trochu projdeš a počteš si, hned budeš mít lepší představu.

Autor:  georgewolfik [ 06 pro 2007 12:45 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No hlavně to není FSI (přímý vstřik) :-) Ale to je jen detail.
No k vlastnostem... Není to žádný závoďák, ale když mu přijdeš na chuť, dá se s tím jet i trochu zábavně. Je to vysokootáčkový motor, takže pod čtyři tisíce nemá cenu od něj moc chtít, ale pak se nadechne a má to jakýstakýs zátah.
Nemá rád tlačení na pilu za studena a pokud mu dopřeješ pravidelnou výměnu oleje, tak - po mechanické stránce - vydrží hodně. (který je to rok? v určitém období byl problém s hydroštely na ventilech, odcházely - nějaký špatný materiál).
Je to Zetec, takže je cimprlich na svíčky. Experimentovalo se spousta, ale jediná jistota jsou originál Motorcrafty od Forda, cena srovnatelná nebo i nižší, než náhrady a je to bez rizika. Není výjimkou, že ty Motorcrafty vydrží i 60 000km.
Mohou se občas vyskytnout haluze s chodem volnoběhu nebo motor papá, často je to v elektrice - Ford moc neumí dělat konektory, takže často pomůže vyčistit a nakonzervovat vše, co v motoru najdeš. Trochu nešťastně je řešený systém odvětrávání klikovky, jeho hadička praská a pak to saje falešný vzduch. Ještě mě napadá termostat, který může zlobit, pak se auto špatně zahřívá a žere jak tank, naštěstí je to ale levná záležitost, kterou si i na parkovišti sám vyměníš za čtvrt hodinky.
Konkrétní problémy a jejich řešení je tu spousta, když si to trochu projdeš a počteš si, hned budeš mít lepší představu.



díky moc jo detajl v tom označení rok je to 91, jinak mám dlouhá léta BMW takže vytáčení za studena u mě není ve zvyku!!! :twisted: jinak dílna je! takže nic na ulici dělat naštěstí nemusím! Jen sjem chtěl vědět na co si dát nejvíc pozor protože fordům jsem se vesměs vždy vyhýbal.....ale nic proti Fordům resp klubu a tak! :wink:

Autor:  Weidy [ 06 pro 2007 12:53 ]
Předmět příspěvku: 

no já mam taky 1.6 Efi z roku 1991.....mam verzi 105 koní...nemam s nim žádnej problém, ačkoliv má natočeno 280 000 km. Měnil jsem maximálně provozní kapaliny a startér, protože ten tam točil už od začátku vozu :-D....jo a taky mi odešla vodní pumpa....takže jako jediné dva nedostatky tohoto motoru bych viděl (teda alespoň v mém případě) v častém "cvakání" ventilů při záběru do kopce v nižších otáčkách a taky mi to trošku papá olej. Dolejvám, neřešim......neni to tak markantní.... :-D

Autor:  georgewolfik [ 06 pro 2007 13:13 ]
Předmět příspěvku: 

super to jsem chtěl slyšet!!! jelikož jsem to koupil a ted teda ještě musím nechat uděal technickou ale to není problém, spíš mi šlo o to jestli jsem nekoupil zrovna nějakej mrdkojidní motr...resp. auto s motorem jelikož to bylo za hodně dobrej pení a potřebuji taky aby to jelo když je spotřeba do 10 litrů tak mi je to nějak fuk to zaplatí zákazníci! :D :D

Koukám ale že tady na foru Fordu jste takový nějací vstřícnější než forum BMW! tam akorát každej napíše použíj funkci hledat!!! :-D :-D :-D

A to že se musí víc točit...na to jsem zvyklej u svého Bramboráka točím 7200 ot/min hlavně když driftuji :D jinak na zimu je báwo na hovno hrozně se přetáčí..a né furt chce člověk projíždět zatáčky bokem to je asi jasné!

Autor:  georgewolfik [ 06 pro 2007 13:18 ]
Předmět příspěvku: 

ještě jedna otázečka jakej olej používáte já jsem zvyklej na plnou sintetiku tak o co si rád řekne tenhle motor je to teda ta silnější verze 1.6 77KW...a jak nejčastěji zvyšujete výkon u těhle motorů.

U svého mazlíka E30 jsem dělal ostré vačky kované písty klikovku snížená hlava...příprava na kompresor!!!!!!ten tam půjde nejspíš až příští sezonu.samozřejmě chip.jednotka

Máte někdo možnost sehnat švába do té jednotky na tu 1.6? že bych tomu trochu pomohl na výkonu??? díky :D

Autor:  Weidy [ 06 pro 2007 13:47 ]
Předmět příspěvku: 

Jo se spotřebou se při rozumné jízdě mimo město vejdeš pod 7 litrů. Já jezdim kolem 8 litrů tak nějak průměrně pořád.....olej tam dávám už od začátku ten samej co tam byl. Mam tam 15W40....a každou druhou výměnu tam dolévám i oil treatment.....prý zvyšuje viskozitu a snižuje tření a tak....zatim jsem u svojeho fordíka měnil 3x olej a pokaždé jsem tam ten treatment nalil....Nepozoroji žádnou změnu k horšímu, spíš se vše drží tak jak má (po motorické stránce) ...Takže +

Jo jinak nepatří to k motoru, ale připrav se že za nějakej čas budeš při každym vyhození blinkru oslňovat dálkovejma....to je dost častá chyba na tý páčce blinkrů. ta potkala i mě. Ale 30 minut vstekání a přemýšlení o exhumaci konstruktérů a následné pomstě na jejich psech jsem si to opravil sám :-)....jinak lidi tu jsou povětšinou vstřícní a rádi radí......

Autor:  Wizzy [ 06 pro 2007 15:50 ]
Předmět příspěvku: 

Ta silnější jednašestka (77kW) je výhodou - i když proti slabší 1.6 (66kW) je to "jen" osmiventil. Sice se nedá tolik točit, ale zase víc táhne od nízkých otáček, takže je vhodnější na "daily rider". A patnáct kobylek navíc se taky hodí. O Zetecu 1.6 je známo, že se nejlépe tuní tak, že se vymění za 1.8 případně dvoulitr, veškeré jiné úpravy jsou nechutně drahé a dosáhne se výkonu tak té 1.8, která se "tuní" podstatně snáze.
Ovšem ten osmiventil CVH je pro mě tak trochu země neznámá, možná poradí zkušenější, ale neslyšel jsem o nikom, kdo by se zvedáním výkonu u tohoto motoru zabýval. Osobně si myslím, že pokud na tom motoru bude vše v pořádku, tak jeho výkon na to auto celkem stačí.

Autor:  petansvatos [ 06 pro 2007 16:10 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Ta silnější jednašestka (77kW) je výhodou - i když proti slabší 1.6 (66kW) je to "jen" osmiventil. Sice se nedá tolik točit, ale zase víc táhne od nízkých otáček, takže je vhodnější na "daily rider". A patnáct kobylek navíc se taky hodí. O Zetecu 1.6 je známo, že se nejlépe tuní tak, že se vymění za 1.8 případně dvoulitr, veškeré jiné úpravy jsou nechutně drahé a dosáhne se výkonu tak té 1.8, která se "tuní" podstatně snáze.
Ovšem ten osmiventil CVH je pro mě tak trochu země neznámá, možná poradí zkušenější, ale neslyšel jsem o nikom, kdo by se zvedáním výkonu u tohoto motoru zabýval. Osobně si myslím, že pokud na tom motoru bude vše v pořádku, tak jeho výkon na to auto celkem stačí.


Jak to že se nedá tolik točit?? :shock: tomu asi nějako nerozumím.. :smt017 :smt102

Asi tak jak říká Wizzy, dej motor do pucu(to teď dělám aji já), a pojede, že se sám budeš divit, jak dobře.

Autor:  Weidy [ 06 pro 2007 16:14 ]
Předmět příspěvku: 

sice to sem nepatří, ale jaktože je ten osmiventil 77 kW silnější než 1.6 16V??? Vždycky jsem myslel že 16V má větší výkon.....???

Autor:  petansvatos [ 06 pro 2007 16:20 ]
Předmět příspěvku: 

Weidy píše:
sice to sem nepatří, ale jaktože je ten osmiventil 77 kW silnější než 1.6 16V??? Vždycky jsem myslel že 16V má větší výkon.....???


No pokud vím, tak je zmetek seškrcenej kvůli emisím, ne? :smt017 anebo je to prostě zmetek :smt043

Autor:  futura [ 06 pro 2007 16:56 ]
Předmět příspěvku: 

1,6 CVH se delal i verzi, ktera mela 115k tusim RSi, ale jaky tam byly zmeny to fakt netusim. Cipovat tu 105k snad jedine v pripade, ze znackovej cip nebo celou RJ sezenes za par supu, totez jina vacka. Taky se priklanim k co nejlepsimu seriovymu stavu s nejakym jemnym doladenim, ten motor je drzak a na to, ze je to 8 ventilu, to ma krasnej vykon i hjezky polozenej kroutak, navic je to i relativne jednoduchy.
Co se bawo webu tyce, myslis e30? Lezu tam, jsou tam lidi, co to maji fakt hodne dobre zmakly, mozna uz je unavuje furt nektery veci opakovat, ale znam i horsi weby.

Autor:  georgewolfik [ 06 pro 2007 19:03 ]
Předmět příspěvku: 

futura píše:
1,6 CVH se delal i verzi, ktera mela 115k tusim RSi, ale jaky tam byly zmeny to fakt netusim. Cipovat tu 105k snad jedine v pripade, ze znackovej cip nebo celou RJ sezenes za par supu, totez jina vacka. Taky se priklanim k co nejlepsimu seriovymu stavu s nejakym jemnym doladenim, ten motor je drzak a na to, ze je to 8 ventilu, to ma krasnej vykon i hjezky polozenej kroutak, navic je to i relativne jednoduchy.
Co se bawo webu tyce, myslis e30? Lezu tam, jsou tam lidi, co to maji fakt hodne dobre zmakly, mozna uz je unavuje furt nektery veci opakovat, ale znam i horsi weby.



k tomu foru...jasně...já jsem tam už hodně dlouho a jsem do báwa zažranej až po uši a mám ho jako letní auto! a dá se říct že tomu taky rozumím!! nejsem sice ten THE BEST ale výměna motoru a další jiný úpravy na tom autě mi nedělá problém, spíš ted řeším jiné otázky než samotnou funkčnost auta a podobně sehnal jsem kompresor z mercedesu a to je ted otázka co řeším je tam toho samosebou víc!! aby to šlapalo jak má! ale jen mě mile překvapilo že mě nikdo neposlal do háje tot vše! Jo jak říkáš mě osobně to taky unavuje když se to tam třeba probíralo už 100krát ale vesměs nereaguji formou hledej spíš mu to najdu ...jelikož vím kde! ale to je fuk každopádně díky za poznatky k fordíkovi!!!!!!!


Ford:K samotnému stavu...no leštěnka to sice není ale na to já u pracovního auta nekoukám! potřebuji aby to jelo a plnilo svou funkci...což jak se zdá je plní !!!!!!!!asi tak :D :D :twisted: :twisted: Nějaké úpravy...to jsem se ptal inu pro zajímavost protože chci přes léto stavět autí na blbnutí a když mě ford dostatečně osloví tak do toho půjdu jinak asi peugot 205 a motor MI16 s turbem nebo kompresorem :twisted: :twisted: to je ale vše otázka peněz jak se zadaří a jak mě žena bude doma buzerovat že se zase vrtám v autě!!! a dostatečně se jí nevěnuji!!

Autor:  MV [ 06 pro 2007 23:30 ]
Předmět příspěvku: 

Taky ti dám pár mých zkušeností s tímhle autem, mám ho mírně přes 5 let, má teď najeto 192 tisíc(já najezdil 40t), takže něco o něm vím. S jizdními vlastnostmi jsem docela spokojenej, auto relativně slušně jede, v běžných otáčkách, ale nebojí se ani vyšších. Olej nežere, používám 10W40 Castrol.
Nechci to auto moc pomlouvat, ale když to shrnu a že nenajezdím moc(kolem 8 tis. km/rok), tak bylo investic docela dost a moje auto asi patří k těm méně povedeným. Ale nechci tě strašit, jen to vše shrnu:
Hned krátce po koupi nešlo nastartovat(zapalování) kvůli studeňáku v pojistkovce - bohužel tehdy ještě na fóru o týhle nemoci asi nikdo nevěděl, tak jsem problém řešil sám. Obecně elektrika ve Fordech žádná sláva.
Spotřeba ve městě se těžko dá ukočírovat na přijatelný úrovni(zvlášť v zimě a studenej motor), mimo město a dálky znatelně sleze. Dlouho řeším bez úspěchu zapeklitej problém s vysokými otáčkami a dočasný vyřešení "restartem" motoru. K tomu vzrostla spotřeba(11 litrů/100km, 70-80% město). Problém s otáčkami(vysoké nebo kolísají) na denním pořádku. Dál mnohokrát vyndavanej startér - občas v chladu nevyjížděla kotva(čištění, mazání, nový uhlíky,...), pak dál odešel ten stykač startéru(výměna stykače). Taky někdy se startér záhadně vůbec nerozběhne při horkým motoru a spuštěným větráku chladiče(problém MkV - dělá to více lidem). Dále opakovaný problémy s odcházejícím termostatem a teď i propouštějícím tělesem termostatu(vyšší spotřeba).
Koroze je další kapitola - komplet vyvaření+lak zadních lemů+kolem víčka nádrže(nemoc Escortů), pak oprava zadních nosníků(další slabina).
Z větších oprav: překroužkování motoru(dva válce špatný tlaky), výměna gufer ventilů(žralo olej), všech zdvihátek
Za tu dobu ještě 2x přední destičky, 2x kotouče(jedny uvnitř brzy vyrezly a začaly se rozpadat - Ferodo), zadní brzd.obložení. Výměna lambda sondy, zapalovacích kabelů, komplet tlumičů, aku, rozvoďák.
Běžný spotřební věci nepočítám(náplně, filtry), z dalších nějaký ty silentbloky v ramenech, kulový čepy v ramenech, přední ložiska, 2xkosti, uložení stabíku, vzpěry kufru, 1xstřední a 2xzadní díl výfuku.

Autor:  Honzík [ 07 pro 2007 00:31 ]
Předmět příspěvku: 

no ještě ti chybý vyměnit volant a kličky a auto máš zas jak nové :-D :-D :-D

Autor:  petansvatos [ 07 pro 2007 10:27 ]
Předmět příspěvku: 

to jo.... :smt043 :smt043 :smt043 ale dost smíchu, nějako mě přechází, když vezmu v podtaz, že mě toto více či méně čeká taky... :smt017

Autor:  Lubak [ 07 pro 2007 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ono si to chce uvědomit, že kupujete auto které je staré 15 let a hdoně záleží na předcházejícím majiteli.
Takže pokdu ten jen jezdil a pouez měnil olej a ještě jednou za uherskej rok tak to fatk nestačí.
Obecně 1,6 CVH dobrej motor a držák kterj udělá bez problémů 300 tis. km když se k němu řádně přistupuje výměny oleje, filtru, za studena nejezdit s cihliu na pedálu atd.
Koroze je věc jiná to je bolest fordů ale trošlu se jí dá předejít (dutiny, spodek, plastový lemy atd)

Autor:  Krtek-NA [ 07 pro 2007 18:35 ]
Předmět příspěvku: 

Weidy píše:
sice to sem nepatří, ale jaktože je ten osmiventil 77 kW silnější než 1.6 16V??? Vždycky jsem myslel že 16V má větší výkon.....???


Tech 16 ventilů akorát lépe rozloží kroutící moment, výkon to moc nezdvihá. :wink:

Autor:  Dodo [ 07 pro 2007 21:45 ]
Předmět příspěvku: 

georgewolfik píše:
super to jsem chtěl slyšet!!! jelikož jsem to koupil a ted teda ještě musím nechat uděal technickou ale to není problém, spíš mi šlo o to jestli jsem nekoupil zrovna nějakej mrdkojidní motr...resp. auto s motorem jelikož to bylo za hodně dobrej pení a potřebuji taky aby to jelo když je spotřeba do 10 litrů tak mi je to nějak fuk to zaplatí zákazníci! :D :D

Koukám ale že tady na foru Fordu jste takový nějací vstřícnější než forum BMW! tam akorát každej napíše použíj funkci hledat!!! :-D :-D :-D

A to že se musí víc točit...na to jsem zvyklej u svého Bramboráka točím 7200 ot/min hlavně když driftuji :D jinak na zimu je báwo na hovno hrozně se přetáčí..a né furt chce člověk projíždět zatáčky bokem to je asi jasné!


Jo a jinak používej funkci "hledat" :smt043

Autor:  georgewolfik [ 08 pro 2007 00:44 ]
Předmět příspěvku: 

Dodo píše:
georgewolfik píše:
super to jsem chtěl slyšet!!! jelikož jsem to koupil a ted teda ještě musím nechat uděal technickou ale to není problém, spíš mi šlo o to jestli jsem nekoupil zrovna nějakej mrdkojidní motr...resp. auto s motorem jelikož to bylo za hodně dobrej pení a potřebuji taky aby to jelo když je spotřeba do 10 litrů tak mi je to nějak fuk to zaplatí zákazníci! :D :D

Koukám ale že tady na foru Fordu jste takový nějací vstřícnější než forum BMW! tam akorát každej napíše použíj funkci hledat!!! :-D :-D :-D

A to že se musí víc točit...na to jsem zvyklej u svého Bramboráka točím 7200 ot/min hlavně když driftuji :D jinak na zimu je báwo na hovno hrozně se přetáčí..a né furt chce člověk projíždět zatáčky bokem to je asi jasné!


Jo a jinak používej funkci "hledat" :smt043




:-D :-D :-D jo jo použito!

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/