fordfans.cz
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/

SPOTŘEBA
http://fordfans.ford-escort.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=5&t=14445
Stránka 1 z 2

Autor:  KruspeK [ 02 led 2008 22:26 ]
Předmět příspěvku:  SPOTŘEBA

Má někdo nějaký typ na snížení spotřeby???Díky za odpovědi

Autor:  dj.DEKL [ 02 led 2008 22:40 ]
Předmět příspěvku: 

Lehčí noha :-D Za kolik jezdíš?

Autor:  Mac Háček [ 03 led 2008 01:56 ]
Předmět příspěvku: 

Výměna auta :-D

Autor:  KruspeK [ 03 led 2008 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

Skvělý typy pánové, díky:D ...no jezdím tak od 8 do 10litrů...jak ste na tom vy??

Autor:  Mouse [ 03 led 2008 09:30 ]
Předmět příspěvku: 

dle mého názoru opravdu záleží jak máš těžkou nohu, to co píšeš - spotřeba tak to jezdím já cca:9l.na 100km. a to v Praze

Autor:  KruspeK [ 03 led 2008 11:06 ]
Předmět příspěvku: 

Já to mám taky hlavně po městě, takže sme na tom asi podobně

Autor:  Mouse [ 03 led 2008 11:30 ]
Předmět příspěvku: 

a ještě to máš kombi nebo jiná kastle ?

Autor:  KruspeK [ 03 led 2008 14:40 ]
Předmět příspěvku: 

Je to 3-dveř

Autor:  spiderman [ 03 led 2008 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

Podle me nezalezi na tom jesli je to kombi , 3 dver. nebo 5 dverak,.
Zalezi jak se na to slape, jeslti to ma v poradku ty typicky veci nachylny na velkou spotrebu, tj. hlavne temostat, cidlo chladici kapaliny, lambda sonda.

Ja sem mel v lete po koupi nefunkcni termostat a lambdu,. a zralo to 10 v prumeru.. ted to mam jakstaks v poradku, az na volnobeh a zere prumerne 8 pri ruznych stylech jizdy a pomer mesto/dalky tak 40% / 60% .

Autor:  M. [ 03 led 2008 15:03 ]
Předmět příspěvku: 

Na toto tema tu toho najdes spoustu. S 1,4kou po meste za 8 by nebyl takovy maler, pises od 8mi, kdyby to bylo do 9, tak budiz.
Ja se snazim jezdit na spotrebu hlavne ve meste (pres 8 se nedostanu) a kdyz tak koukam kolem sebe, tak lidi jezdi strasne neekonomicky.
Dam priklad, jedu ke krizovatce, jsem 200m pred ni, vidim, je tam cervena, takze to uz tam mam neutral a plachtim, ale vidim, ze auto prede mnou jede furt stejne a pak brzdi jak blazen.
Kdyz stojim na stanici autobusu (mirne s kopce), vidim a slysim, ze vscihni, co tam jedou, jedou s kvaltem a plynem. Ja osobne mam vyzkouseno, ze kdyz nahore vyhodim kvalt, na tachu mam 60, po cca 1km jedu 55 a pak prijde jeste vetsi kopec, kde muzu zaradit a jet na kvalt bez plynu.
Tohle vsechno je strasne znat.
Moc se neda usetrit na dalnici, tam mezi 100 a 130km/h neni moc velkej rozdil (neco mezi 1-1,5l/100km) a cas jsou taky penize, ze jo? :-D
Mimo mesto se vyplati vyhazovat kvalt pred obci a doplachtit tam treba sedesatkou.
Obecne lehka noha je zakladem, ale nekdy se vyplati na to i slapnout, abys mel co nejdrive svoji cestovni rychlost.

Kdyz byly karburatory, tak se rikalo, ze pri konstantni rychlosti se da jeste malinko ubrat plyn a motor tahne stejne pri spotrebe o neco nizsi. Ja mam ale dojem, ze mi to u auta funguje taky tak, akorat je otazka, jestli ubere ŘJ, karbec přeci jen byl mechanickej s lankem od plynu, takže opravdu ubral i trochu paliva.

Taky se tu furt handrkujem, kdy radit, ja rikam ze ve meste po rovine staci vytocit motor do 2200 a preradit, najdes tu take nazory, ze tocit klidne na 4000, ze to je lepsi. Nevim, nemam PP, ridim se jen osobnimi zkusenostmi. Ted mam prumer 7,5 (hodne jezdim po meste), v lete jsem nekde na 7,2 a kdyz se zadari tak i na 6,5, ale to chce opravdu dobrou trasu.
Mam jeste puvodni lambdu pri skoro 170tkm, takze ta taky asi nebude kdovijak super.

Autor:  Package [ 03 led 2008 15:11 ]
Předmět příspěvku: 

uplne ale uplne zle....setris viac ak tam mas kval a nechas sa brzdit motorom.pretoze vtedy riadiaca jednotka motora vypne vstreky a do motora nejde ZIADNE palivo,kdezto ty na zvyseny volnobeh co je za jazdy cca 1000 ot/min spalis nejake to deci.
samozrejme brzdit motorom treba rozumne a nenechat to spadnut pod cca 1300 otacok.potom sa zapina zase palivo aby motor vedel drzat volnobeh.
vyradovanie rychlosti je dobre tak pre auta s klasickym karbecom .
auta s riadiacov jednotkou si to robia same..
asi si este nejazdil s autom ktore malo palubny pocitac ze?
tam by si to videl nadherne...

Autor:  Wizzy [ 03 led 2008 15:31 ]
Předmět příspěvku: 

No u Zeteca o není až tak úplně pravda. Co tak pokukuju na PP, tak při vyřazení otáčky spadnou na cca 1100 a spotřeba je nižší, než se zařazeným kvaltem, i při úplném puštění plynu tam furt něco teče - víc než na ten zvýšený volnoběh - a úplně se to zavírá až tak kolem 3500 a opět otvírá při poklesu asi tak pod 2700. Za určitých okolností se to dokonce nevypne vůbec, tu logiku, která to řídí, jsem dodnes nějak nepochopil.
Dobře seřízený karbec umožňoval člověku jet podle vlastního gusta - když na to dupnu, tak to tam teče proudem a auto jede jak drak (bavíme se o autech, ne o stodvacítkách&spol.) Když mám cit pro pedál, tak i s karbecem se dá jet velmi úsporně. Zato se vstřikováním je to rozhodování už trochu přesunuté na řídící jednotku, při dupnutí na plyn se chvíli rozmýšlí teda jestli jako jedem nebo co a co na to zelení a podobně...

Autor:  Wizzy [ 03 led 2008 15:40 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak ještě k tématu - já jezdím po městě většinou na trojku, ale když je rovinka, pokud možno z kopečka tak si tam dám i čtyřku. A i teď v zimě jsem na 8l/100km a jezdím převážně krátké trasy.
Ono obecně nejekonomičtější je jízda kolem maxima kroutícího momentu. Jenže DOHC motoryu mívají maximum vysoko a tak u Forda vymysleli do Escorta naši 1.6 která má maximum krouťáku kolem 3000rpm - na DOHC nízko. Takže za cenu pocitově nižší spotřeby pro zákazníky je ten motor nehezky zaškrcený, dostat z 1.6 atmosféry přes sto kobyl není žádný kumšt i předchozí CVH 8V měl 105kobyl...

Autor:  like.n0.other [ 03 led 2008 16:49 ]
Předmět příspěvku: 

ja sem tedka o vikendu jel do krkonos a mel spotrebu necelejch 8L na 400km...z toho bylo asi 100km jizdy po dalnici 60km na horach do kopcu, na snehu a po prdelich (takze vetsinou vysoky otacky na nizky kvalty) a tak 4 studeny startu s jizdou do 10km...to mi prijde docela solidni...jinak na rovine radim kousek pred 3krmp, na jednicku tak na 2,5; na dalnici drzim 120 (otacky cca 3L)

Autor:  Mouse [ 03 led 2008 17:15 ]
Předmět příspěvku: 

like.n0.other píše:
ja sem tedka o vikendu jel do krkonos a mel spotrebu necelejch 8L na 400km...z toho bylo asi 100km jizdy po dalnici 60km na horach do kopcu, na snehu a po prdelich (takze vetsinou vysoky otacky na nizky kvalty) a tak 4 studeny startu s jizdou do 10km...to mi prijde docela solidni...jinak na rovine radim kousek pred 3krmp, na jednicku tak na 2,5; na dalnici drzim 120 (otacky cca 3L)

tak to jsi musel jet na nějakém skůtru nebo na něčem podobném :smt043

Autor:  Návštěvník [ 03 led 2008 18:18 ]
Předmět příspěvku: 

Citace:
necelejch 8L na 400km


Jsi jel na babetě,ne? :smt082

Autor:  M. [ 03 led 2008 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Package píše:
uplne ale uplne zle....setris viac ak tam mas kval a nechas sa brzdit motorom.pretoze vtedy riadiaca jednotka motora vypne vstreky a do motora nejde ZIADNE palivo,kdezto ty na zvyseny volnobeh co je za jazdy cca 1000 ot/min spalis nejake to deci.
samozrejme brzdit motorom treba rozumne a nenechat to spadnut pod cca 1300 otacok.potom sa zapina zase palivo aby motor vedel drzat volnobeh.
vyradovanie rychlosti je dobre tak pre auta s klasickym karbecom .
auta s riadiacov jednotkou si to robia same..
asi si este nejazdil s autom ktore malo palubny pocitac ze?
tam by si to videl nadherne...


aaa, pan je suvenyr :-D co je uplne ale uplne zle? myslis, ze jsem napsal naprostou kravinu? tak se podivej:

1) zetec, jak uz ti tu nekdo psal, bohuzel i na zarazeny kvalt bere benzin do nejakych 3000 rpm
2) i kdyby bral nula, tak zarazenej kvalt brzdi. a ted otazka: bylo by ekonomictejsi brzdit napr. 100m motorem, nebo plachtit 200m na neutral? ja si myslim, ze druha varianta je vyhodnejsi, a proto tak jezdim. z dostatecne prudkeho kopce jezdim s kvaltem uz jen kvuli bezpecnosti.
3) ano, jel jsem jiz s autem s PP.

(pripominas mi trochu uzivatele Majo v novem prestrojeni)

Autor:  M. [ 03 led 2008 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
No u Zeteca o není až tak úplně pravda. Co tak pokukuju na PP, tak při vyřazení otáčky spadnou na cca 1100 a spotřeba je nižší, než se zařazeným kvaltem, i při úplném puštění plynu tam furt něco teče - víc než na ten zvýšený volnoběh - a úplně se to zavírá až tak kolem 3500 a opět otvírá při poklesu asi tak pod 2700. Za určitých okolností se to dokonce nevypne vůbec, tu logiku, která to řídí, jsem dodnes nějak nepochopil.
Dobře seřízený karbec umožňoval člověku jet podle vlastního gusta - když na to dupnu, tak to tam teče proudem a auto jede jak drak (bavíme se o autech, ne o stodvacítkách&spol.) Když mám cit pro pedál, tak i s karbecem se dá jet velmi úsporně. Zato se vstřikováním je to rozhodování už trochu přesunuté na řídící jednotku, při dupnutí na plyn se chvíli rozmýšlí teda jestli jako jedem nebo co a co na to zelení a podobně...


Cece, i dobrej karbec ve 120ce delal divy. ja si daval karbec ze 125ky serizovat k jednomu chlapkovi z vyzkumaku a to nekecam, nebyl vubec problem jezdit za 6,5l/100km a to auto jelo na svoje moznosti dost slusne. Ve dvou lidech z Prahy jsem jel D1ku celou na petku.

Autor:  M. [ 03 led 2008 21:56 ]
Předmět příspěvku: 

Wizzy píše:
Jinak ještě k tématu - já jezdím po městě většinou na trojku, ale když je rovinka, pokud možno z kopečka tak si tam dám i čtyřku. A i teď v zimě jsem na 8l/100km a jezdím převážně krátké trasy.
Ono obecně nejekonomičtější je jízda kolem maxima kroutícího momentu. Jenže DOHC motoryu mívají maximum vysoko a tak u Forda vymysleli do Escorta naši 1.6 která má maximum krouťáku kolem 3000rpm - na DOHC nízko. Takže za cenu pocitově nižší spotřeby pro zákazníky je ten motor nehezky zaškrcený, dostat z 1.6 atmosféry přes sto kobyl není žádný kumšt i předchozí CVH 8V měl 105kobyl...


Ja jezdim taky tak nejak, ctyrka jen po rovine, jinak trojka a 55 tacho.
Kroutak pri 3000rpm je nizko polozeny, dost casto byva u 16V az za 4000rpm, ale neni pri nem nejekonomictejsi jizda. Ta by se dala urcit podle tzv. merne spotreby, coz je spotrebovane mnozstvi paliva na jednotku vykonu, jestli se nemylim. Byva to nekde kolem 2000-2300 rpm, ale hrajou tam samozrejme roli i jine vlivy.
Obecne se ale asi shodneme, ze nejekenomictejsi by bylo jezdit bez brzdeni, protoze brzdenim menime energii spaleneho paliva v teplo na brzdach.

Autor:  Krtek-NA [ 03 led 2008 22:44 ]
Předmět příspěvku: 

KruspeK píše:
Skvělý typy pánové, díky:D ...no jezdím tak od 8 do 10litrů...jak ste na tom vy??

:lol: :lol: Za to jezdí auto co mám v podpisu.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/